מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' דן טרנר
פרופ' דן טרנר
מנהל המרכז למחלות מעי דלקתיות בילדים והמכון לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים, המרכז הרפואי שערי-צדק בירושלים.
ליהי גודני
ליהי גודני
דיאטנית קלינית ביחידה לחולים במחלות מעי דלקתיות ובמחלקות הכירורגיות, המרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי 
חזי יזרעאלי
חזי יזרעאלי
פסיכולוג רפואי מומחה-מדריך. מטפל בילדים, נוער ומבוגרים.
פרופ׳ הנית ינאי
פרופ׳ הנית ינאי
מנהלת המרכז למחלות מעי דלקתיות במרכז הרפואי רבין
פרופ' איריס דותן
פרופ' איריס דותן
מנהלת המערך לגסטרואנטרולוגיה, מרכז רפואי רבין
כמוניקרוהן וקוליטיסהתחלת טיפול- אני קצת מתעכב עם התחלתו

התחלת טיפול- אני קצת מתעכב עם התחלתו

06/07/17 14:22
1 תגובות

שלום אני בן 22 אובחנתי לפני חודש עם קרוהן והומלץ לי להתחיל לטפל עם תרופה בשם פנטסה.
באתר DRUGS.COM כתוב כי חלק מהתופעות לוואי (אמנם לא שכיחות במיוחד) זה דלקת קרום הלב Pericarditis ודלקת שריר הלב myocarditis.
1. האם פנטסה יכולה להיות מסוכנת מבחינת דלקת קרום ושריר הלב? כי אני צריך להתחיל לקחת ואני קצת מפחד כי מדובר בתרופה כרונית שצריך ליטול אותה תמיד.
2. במידה ואקח פנטסה ולא יהיו תופעות לוואי, לא אצטרך לדאוג? כלומר, הסכנה של דלקת קרום ושריר הלב היא בהתחלתה של נטילת התרופה, או שהיא יכולה להופיע בכל שלב ובכל זמן של נטילת התרופה?
3. בבדיקת גסטרוסקופיה התגלה גם כיב בתריסריון, גסטריטיס, ודאודניטיס וקיבלתי הוראה ליטול נקסיום (או אומפרדקס, הבנתי שאין הבדל ממשי ביניהם), וקראתי באתר "וואלה" שמחקר ענק גילה ששימוש בתרופות ממשפחת הPPI עלול לגרום להתקפי לב בקרב הנוטלים אותם. גם מזה אני עכשיו חושש וכבר התחלתי לקחת את האומפרדקס. מה אני אמור לעשות?
4. איזה בדיקות דם תקופתיות אני צריך לבצע במהלך הטיפול בפנטסה? תפקודי כבד כליות? כל כמה זמן?
5. החומר מסלזין שנמצא בפנטסה הוא IMMUNOMODULATORY, ורציתי לדעת מה הכוונה? הבנתי שהוא לא מדכא את המערכת החיסונית אבל מה בכל זאת הוא עושה בכל הקשור למערכת החיסונית?

תודה על העזרה.


תגובות

פרופ--דן-טרנר
מומחה כמוני
מנהל המרכז למחלות מעי דלקתיות בילדים והמכון לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים, המרכז הרפואי שערי-צדק בירושלים.
06/07/17 21:51

שלום לפונה, ראשון ראשון, אחרון אחרון, 1. דלקת קרום ושריר הלב אינה תופעת לואי טיפוסית של פנטסה ובכל ימיי המקצועיים לא נתקלתי בכזה לא אצל החולים שלי ולא אצל הקולגות שלי. אין צורך להתייחס לדברים כל כך נדירים אם בכלל אחרת אין לדבר סוף. 2. ע"ע #1. 3. תרופות מסוג PPI נחשבות בטוחות ביותר ונלקחות באופן כרוני על ידי מליוני בני אדם בעולם. יש מאמרים שמראים על תופעות לואי כאלו ואחרות לאחר שנים של טיפול אך גם אלו נדירות ביותר. התקפי לב אינן תופעת לואי טיפוסית של תרופות PPI. 4. המלצות פרטניות לגבי טיפול ומעקב - אך ורק מהרופא המטפל. 5. מסלמין אינו נחשב אימונומודולטורי ואינו משפיע על מערכת החיסונית. מנגנון הפעילות שלו לא ברורה דיה. בהצלחה. דן טרנר.