מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

שיתוף

אנונימי
אנונימי
20/07/17 21:50
4 תגובות

שלום לכולם, אני מאובחנת מזה כשנה וחצי כביפולרית, כאשר לפני כן היו לי דכאונות שבאו בגלים בתקופות שונות בחיי (וכנראה גם מאניות שהיו לא מאובחנות). אני מטופלת בטיפול פסיכולוגי ארוך טווח שהתחלתי ממש בסמוך לתחילת המשבר (שקרה לראשונה לפני שנתיים וחצי).
לאט-לאט אני מתחילה להבין מה עובר עליי, מה קשור לחוסר איזון ביו-כימי במוח שלי ומה חלק ממני - ממי שאני, מאיך שאני חווה את המציאות ואיזה יחסים יש בין הדברים, ולומדת לשמור על עצמי ולחיות אורח חיים ולסגל גישה לחיים שייטיבו איתי.
האתגר לא פשוט, כי חשבתי שאני אצטרך לוותר על "חלומות" שלי בגלל המחלה, ובכלל אני עדיין בתהליך אבל על זה שקיבלתי תיוג כ"חולה".
אבל אני עושה תהליך ומנסה לתת לזה את המשמעות שלי, אני מקשיבה לפסיכיאטר שלי כי הוא המומחה בנוגע לאיזונים ביו-כימיים של המוח ואני מאד לא רוצה להגיע למצבים שהגעתי אליהם בעבר. ומקווה שעם הזמן והסבלנות אני אוכל לעשות אינטגרציה לדבר הזה בזהות שלי, כמשהו שיש לו משמעות אבל שלא מגדיר את כל מי שאני.
קשה לי מאד עם התרופות, בגלל העלייה במשקל והעייפות. אני לוקחת דפלפט כרונו במינון 750 מ"ג וסרוקוול XR במינון 150 מ"ג.
עליתי ב-7 קילו מאז התחלתי לקחת את התרופות ואני מתקשה מאד לקום בבוקר. הייתי תמיד אדם אקטיבי, רזה, חיוני ובכושר טוב וקשה לי שהפכתי לבטטה יחסית לעצמי, אבל אין לי אופציה לקחת תרופה אחרת, ניסיתי והניסיון היה כל-כך רע ומר... גם להפחית במינון של הסרוקוול לא היטיב איתי.
למרות כל הקשיים אני מנסה להיות אופטימית, ממשיכה לעבוד וללמוד ולטפל בכלבה שלי ולא מוותרת לעצמי למרות העייפות והקשיים.
מעניין אותי לשמוע סיפורים נוספים ולשמוע איך אתם מתמודדים עם התרופות? עם האבחון והסטיגמה, והדימוי העצמי?
אולי דרככם אני אקבל השראה ותמיכה ואולי רעיונות איך להתמודד עם תופעות הלוואי של התרופות.


תגובות

נעמה-36
23/07/17 4:35

היי. אובחנתי כביפולרית לפני 8 שנים. אבל בזמנו לא הסכמתי לקבל את האבחנה. היום אני נאלצת לקבל אותה... אני טופלתי בלוסטרל ולמוג'יל בהתחלה ב100 מ"ג כל אחד בחודשים האחרונים 200 מ"ג כל אחד. עם תופעות מסריחות (תרתי משמע) של עצירות. מצבי לא השתפר, אולי החריף. לא יודעת לשפוט. ולפני שבוע עברתי לטימוניל 600 מ"ג שהוא כמו ליתיום וזה ממש עשה לי לא טוב. (כאבי בטן ובחילות) בהמלצת הפסיכיאטרית הפסקתי ליומיים ומחר אני אמורה להתחיל שוב חצי מינון (300 מ"ג). ואני רועדת מפחד כי זה השבית אותי באופן שהייתי במיטה כל היום.

Lilu1
מנהל קבוצה
בת 30 פלוס, לומדת לתואר שני, ומקווה לטוב בתוך המאבק שלי עם מצבי רוח קיצוניים וחרדות. יחד עם המון אומץ ובלי לוותר, ועזרה מחברים ומשפחה, שהם אהובים שלי והתקווה שלי. מאובחנת עם הפרעה דו-קוטבית, לא מאמינה באבחנות, אלא באנושיות ורגשות. לומדת לעשות מקום לרגשות שלי במסע הארוך שלי להכיר את עצמי ולתפוס מקום בעולם.
25/07/17 2:08

אוי, התופעות לוואי של ההתחלה הן הכי גרועות... אם זה ממש בלתי נסבל אז אל תעשי לעצמך את זה. אבל אם יש לך אפשרות לקחת פסק זמן ולנסות לתת לזה זמן אז אולי שווה לנסות. נשמע שאת מאד רגישה לתופעות לוואי, אז אצלך ממש כדאי להעלות מינונים מאד בהדרגה. מזדהה עם הקושי לקבל את האבחנה, גם אני עדיין מתווכחת איתה אבל מתחילה לקבל אותה יותר ויותר. באיזה נסיבות קיבלת את האבחנה? איך התמודדת בשמונה שנים האחרונות?

נעמה-36
26/07/17 2:49

כל פעם היה טריגר אחר. הטריגר הראשון היה גירושין של אח שלי. גירושין ממש לא פשוטים. אח"כ הייתי במאניות ולאחריהם דיפרסיות. וחרדות ודיכאונות. עוד לא ידעתי מה יש לי. הלכתי לפסיכולוג שלא רק שלא איבחן את זה, גם היה נדמה שכאשר כן אובחנתי, הוא לא היה כ"כ מוכן לקבל את זה. אז תליתי בזה תקווה שאולי הוא הצודק. אבל אחרי כמה שנים זה חזר. טריגר נוסף.

Lilu1
מנהל קבוצה
בת 30 פלוס, לומדת לתואר שני, ומקווה לטוב בתוך המאבק שלי עם מצבי רוח קיצוניים וחרדות. יחד עם המון אומץ ובלי לוותר, ועזרה מחברים ומשפחה, שהם אהובים שלי והתקווה שלי. מאובחנת עם הפרעה דו-קוטבית, לא מאמינה באבחנות, אלא באנושיות ורגשות. לומדת לעשות מקום לרגשות שלי במסע הארוך שלי להכיר את עצמי ולתפוס מקום בעולם.
26/07/17 10:23

גם הפסיכולוגית שאני הייתי אצלה שנים לא עלתה על זה...