מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהפחד מלקחת כדורים

פחד מלקחת כדורים

01/08/17 1:03
8 תגובות

היי. אני חווה קשיים מאד גדולים בחיים, ופחדים מאד גדולים. אני מתקשה מאד בקבלת החלטות. מעל לכל זה אני מכור. בצורה קשה מאד.
התחלתי טיפול במרכז כלשהוא, ואחרי תקופה שלי שם שלא הצלחתי להיגמל, המטפל שלי יעץ לי ללכת לפסיכיאטר.
עד אז הסכמתי לעשות את כל מה שהוא אמר לי (למרות שבפועל לא עשיתי), אבל לזה לא הייתי מוכן. אני בטוח שברגע שאני אראה פסיכיאטר, הוא יגיד לי שאני חייב לקחת כדורים, ואת זה אני לא מוכן לעשות. יש בי פחד מטורף מלקחת כדורים פסיכאטריים. כל מיני דעות קדומות ודברים ששמעתי מהמשמפחה נגד כדורים. זה מעין גבול שאני לא מוכן עדיין לעבור כדי לטפל בעצמי.
הבעיה רק שאני ממש סובל, ודברם אחרים בינתיים לא עובדים בשבילי, ואני שואל את עצמי אם אין לי ברירה מלבד לנסות את הכדורים.
השאלה שלי, האם יש לי באמת ממה לפחד מהכדורים? מנזקים שהם עושים לטווח ארוך? מה עושים למח שלי??
אני במקום שאני אפילו לא לגמרי יודע להגדיר ממה הפחדים האלה נובעים, אבל הם קיימים ברמה שאני לא מסוגל לקבוע תור לפסיכיאטר..


תגובות

מייקל117
01/08/17 10:20

להשתחרר מדעות קדומות זה קשה, משרישים אותן בנו לאורך זמן. הסכמת לעשות כל מה שהמטפל אמר לך אבל לא עשית, זה כמו לא הסכמת לכל מה שהוא אמר, לא רק ללכת לפסיכיאטר. אתה לא רוצה להגיע באמת למצב של אין ברירה, אז הטיפול כבר יהיה ארוך עוד יותר. אתה סובל, עדיף לטפל כבר עכשיו ולא לתת לדברים לגדול. לא בהכרח שהטיפול היעיל בשבילך יהיה בכדורים.

shukiss
01/08/17 12:34

שלום דני, קושי בקבלת החלטות זה סימפטום של דיכאון. אני ניסיתי כדורים נגד דיכאון. אין מה לפחד מהם. אם לא יעשו לך טוב, תמיד אפשר להפסיק לקחת או להחליף משפחה. הפחד שלך לא ככ מוצדק בעיני. על איזה נסיון הפחד שלך מבוסס?

Inga-NLP
01/08/17 23:23

היי, מזדהה עם הפחד שלך מכדורים וכל הדעות הקדומות. מנסיון, כאשר ניסיתי לקחת, הפחד גרם ללחץ וזה הביא לתופעות לוואי לא נעימות. החיובי שבמצב זה, שנעמדתי מול כולם שאמרו שאני חייבת לקחת, סרבתי לקחת, אך ידעתי שחייבת לטפל בדרך כלשהי. ככה הגעתי ל NLP. מאוד ממליצה לקרוא על זה, ולנסות לעבוד על המח בדרך שונה מאשר כימיה. שני דברים שחשובים, כח רצון לצאת מהמצב ואמונה שזה מה שיכול לעזור (בלי זה, אין טעם)

Jimi1800
02/08/17 21:22

אני עשיתי טעות גדולה בעבר כשהייתי בדיוק באותה סיטואציה שלך ונשאלה השאלה האם לקחת כדורים או לא. מכיוון שהחלטתי להמתין ולנסות כל מיני שטויות אלטרנטיביות טבעיות שלא הואילו בכלום החלטתי להתחיל טיפול פסיכיאטרי משמע ליטול כדורים או יותר נכון כדור בכל יום. הזמן רב שלקח לי לצאת מהסטיגמה שאתה מדבר עליה גרם לי ליותר נזק נפשי. הצעה שלי תתחיל בטיפול תרופתי ויהיה בסדר תרגיש טוב וכל השאר שטויות

דני יקר. ראשית , לא הבנתי למה אתה מכור? יש לכך משמעות כי לעיתים במצבי התמכרות המוח כבר מוצף בכמיקאליים ורק טיפול תרופתי מסייע לתהליך. שנית, למרות ההבנה וההזדהות עם החשש יש מקום לשים על המשקל את הסבל שאתה עובר את הפגיעה באיכות חיים ואת הנזקים הנגרמים לך מההתמכרות - כל אלו בצד אחד מול האופציה שתחוש הקלה ושחרור ( וזאת בהנחה שאתה מתמיד בטיפול תרופתי ומוצא את התרופה המתאימה) עם טיפול תרופתי. רק אתה יכול לענות על השאלה הזו.....מדוע יש לך חשש כזה גדול מטיפול תרופתי?

תלתלים.
04/08/17 12:26

היי אורית, יש לי שאלה שלא ממש קשורה, שמעת על בגירת נופרגין להתאמה גנטית לכדורים? האם היא מהימנה? הבנתי שיש עוד חברה שעושה בדיקה דומה, מה משניהן עדיף? האם יש החזר מהקופה?

דני...
07/08/17 17:44

ההתמכרות שלי היא למין. אני די בטוח שמלבד ההתמכרות יש לי בעיות נוספות. זה מתבטא בחרדות, בחוסר יכולת לקבל החלטות. ואני בטוח שהדברים קשורים אחד בשני. השאלה היא מה הטיפול לדברים האלה. האם יש אלטרנטיבות לטיפולים תרופתיים.

תלתלים יקר. ראה תשובתי בנושא למעלה....