מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהאני לא יודעת אם אני בדכאון

אני לא יודעת אם אני בדכאון

02/08/17 22:42
15 תגובות

כבר תקופה דיי ארוכה אני מנסה להבין האם אני בדיכאון או שאני סתם כזה 'גיל ההתבגרות... לפעמים מבואסים וזה עובר'
אז כתבתי בגוגל, "איך אפשר לזהות אם את בדכאון" ואז הגעתי לאתר הזה- "כמוני" ולעמוד בשם "דיכאון או רק עצב?" שזה בדיוק מה שרציתי לדעת... ובתכלס, זה רק בלבל אותי. התחלתי לקרוא והגעתי בעמוד הזה לסעיף- "התסמינים של דיכאון" ואז בקצרה היה כתוב על כל מיני תסמינים כגון: תחושת הריקנות- ההרגשה שאין טעם לכלום." או "שלפעמים אפילו נדמה שהאוכל חסר טעם" או "מפגשים עם חברים ובני משפחה שבעבר עוררו רגשות של שמחהה וציפייה עלולים להתקבל בעיניים אטומות ובלב חלול." ואז קראתי את זה והבנתי ששום דבר ממה שכתוב שם לא קורה לי. אז חשבתי לעצמי, יופי אני לא בדכאון! אבל אז המשכתי לקרוא , והיו עוד תסמינים שלגמרי הזהתי איתם, כגון רגש של אשמה על הרבה דברים, או שאני לא מבינה מה קרה פתאום כי דוקא הכל טוב עכשיו, או חוסר אונים וחוסר תקווה ועוד... ואז התחלתי לחשוש, אולי כן יש לי דיכאון? אבל לא הייתי בטוחה אז המשכתי לקרוא ואז ראיתי מספר נקודות של תופעות ותסמינים. שכאילו אני אקרא אותם וכך אבין אם יש לי או אין לי דיכאון. ולצערי הזדהתי אם כמעט כל מה שכתוב שם, לדוגמא "תחושות כמו עצבות, חוסר תקווה, ריקנות, ומצב רוח מדוכא לאורך רוב היום..." (וכתוב שזה סימן מרכזי לדכאון!) או- הפרעות שינה\חוסר שינה... או- "ירידה ביכולת לחשוב ולהתרכז" או- עיייפות או אובדן אנרגיה המורגשים באופן יומיומי" וכו'... אבל . מצד שני, זה לא כל הזמן ככה! אני הרבה פעמים כן שמחה, לא כל הזמן בבאסה, אני אוהבת את המשפחה שלי מאוד, ואני חס וחלילה לא רוצה למות. חברה שלי נכנסה לדיכאון וניסתה להתאבד אז חשבתי שכנראה אם את\ה בדכאון את\ה כנראה רוצה למות. אבל אני באמת לא רוצה למות! להפך, אני ממש ממש מפחדת מהמוות. אז אני לא יודעת מה לעשות... אולי אני סתם בבאסה כזה וזה יעבור? אבל מה אם לא?
תודה שקראתם עד הסוף :)


תגובות

בננה יקרה. אני מבינה את הבלבול והמבוכה אבל באמת שההגדרה לא חשובה חשוב מה באמת את מרגישה ועד כמה זה פוגע באיכות חייך או בתפקוד שלך. גיל ההתבגרות אכן מאופיין בסערות נפש והטלטלות רגשיות. הגוף גדל במהירות המוח הופך משוכלל יותר ומה שראית והבנת אתמול הוא לא תמיד מה שאתה רואה ומבין היום.... לפעמים כל יום מישהו אחר נצפה במראה וזה מבלבל. יחד עם זאת אין להקל ראש בתחושות של חוסר אונים, חוסר תקווה שמתמשכים לאורך כל היום. ממתי שמת לב לתחושות אלו?, כמה זמן את חווה אותן?, בת כמה את? האם חלו שינויים מיוחדים בחייך?, אשמח אם תעני ונוכל להבין ביחד מה קורה לך....

בננה-צהובה
04/08/17 0:39

תודה שענית :) אני בת 15, והתחושות האלה התחילו באמצע כיתה ח' בערך, וזה בערך היה מאז ועדיין גם עכשיו... ומה זאת אומרת שינויים מיוחדים בחיי?

הכוונה לשינויים מיוחדים בחיים היא כמו: האם חווית אובדן?, האם היה שינוי בסטטוס המשפחתי שלך כמו למשל גירושין של ההורים?, האם היה שינוי במצבך החברתי בכיתה או בלימודים?, האם התחושות הללו מופיעות סמוך למחזור החודשי?

בננה-צהובה
08/08/17 16:35

הבנתי, כעקרון לא נראה לי... אני מניחה שזה לא נחשב אבל חברה שלי ניסתה להתאבד... אז זה כן הוביל אותי למחשבות על מוות וכאלה אבל היא לא מתה אז לא חוויתי ממש אובדן כלשהו...

ללא-שם-יאפ
07/08/17 16:00

אני גם בגיל ההתבגרות, בגילך גם נגשתי לאתר כמוני. בגלל שראיתי שאצלי זה נמשך מעל שנתיים אז הלכתי לטיפול פסיכאטרי ( ברצון שלי) ,תשאלי את עצמך אם נראה לך שאת זקוקה לטיפול ואם את רוצה, לבקש טיפול או עזרה זו לא בושה. כך תדעי בוודאות .

בננה-צהובה
08/08/17 16:36

אין לי בעיה נגיד ללכת לפסיכולוג או משהו כזה אבל אני לא רוצה לדבר על זה עם ההורים...

בננה-צהובה
08/08/17 16:43

וגם אם נגיד אני כן אלך לטיפול, ואגלה שאני לא בדכאון,אז חבל על הכסף... הכסף לא גדל על עצים...

ללא-שם-יאפ
08/08/17 18:04

1. צודקת תוכלי ללכת לעשות טיפול דרך קופחולים. :) 2. את יכולה לבקש שזה ישאר אנונימי. אני לא זוכרת אם מתחת ל16 אפשר שזה אנונימי.

בננה-צהובה
08/08/17 22:45

1. מה זאת אומרת דרך קופת חולים? אפשר לעשות טיפול קבוע בלי ששהורים ידעו? 2. לא הבנתי חח ממי לבקש שזה ישאר אנונימי? זה עדיין עול כסף, לא?

ללא-שם-יאפ
08/08/17 23:05

1. אפשר לקבוע דרך רופאת משפחה , אפשר לעשות אבל זה תלוי בך 2. מהפסיכולוגית שלא תשתף את המשפחה במה שעובר עלייך אבל כן זה יעלה, אבל לא כמו פרטי. פרטי בדרך כלל 450 שקל לשעה ודרך קופת חולים זה 200 , אני הלכתי פעם אחת. ואז הועברתי לפסיכאטרית. 3. למה בעצם את לא רוצה לספר?

בננה-צהובה
08/08/17 23:43

1. אוקיי תודה! ובכללי תודה רבה שאת עונה על כל השאלות שלי :) 2. זה טוב שהפסיכולגית לא תשתף את המשפחה במה שעובר עליי אבל מה אם אני לא רוצה שהם ידעו שאני בכלל הולכת לאחת כזו? כמו שכתבתי מקודם אני כולה בת 15 אז אני צריכה את ההורים כדיי ללכת לטיפול, לא משנה איזה... לא? 3. פשוט אני גם לא רוצה שהם ידאגו ואני לא רוצה לספר להם עד שאהיה ממש בטוחה שזה רציני ולא איזה סתם קטע כזה של מצב רוח רע לפעמים...

ללא-שם-יאפ
09/08/17 12:37

1. בכיף חח אני באה בשביל לעזור 2.ו3 ביחד התשובה . אם את לא כל כך בטוחה פשוט תחכי שנה או!! אם את מרגישה שזה מחמיר !, אני לא יכולה להגיד לך בוודאות לגבי עם ההורים ידעו על הטיפול עצמו, תוכלי לשאול את הרופאה, ( אם כן תחכי עד שנה כי 16 זה אנונימי לגמרי. או תרגישי החמרה במצב )אני לא הכי בטוחה איך לעזור לך בקשר לזה כי ההורים שלי ידעו מזה מתחתחילה. אם תרצי אעזור לך גם איך אפשר לדבר עם ההורים .זה באמת לא נורא כמו שאת חושבת.

בננה-צהובה
09/08/17 14:27

אוקיי תודה, האמת אני אשמח לעזרה, נוכל להתכתב בפרטי?

בננה יקרה. את אומת שתחושות אלו התחילו מאז כיתה ח אז לפי החישוב שלי מדובר בערך בשנה שנה וחצי של תחושות מעורבות שמטלטלות אותך. אני לא חושבת שאת צריכה להיתפס לעניין של הגדרת הדיכאון. זה לא כל כך משנה איך קוראים לדברים זה משנה עד כמה הם מפריעים לנו ופוגעים באיכות חיינו. אנשים מקבלים יעוץ פסיכולוגי גם כשהם לא בדיכאון. פנייה לסיוע יש כאשר אתה לא רוצה/ יכול להישאר עם התחושות שלך לבד וכאשר את מעוניין לשפר את איכות חייך. פנייה לעזרה נעשית הרבה פעמים מתוך מקום של כוח ושל רצון לשפר. אני מבינה שיש לך קשי עם שיתוף ההורים ואת חוששת להכביד עליהם. יחד עם זאת אני לא מציעה לך להישאר לבד עם תחושותייך. מה דעתך לשתף את יועצת בית הספר? היועצות יודעות הרבה פעמים על מקומות אליהם בני הנוער יכולים לפנות ולהיעזר גם מבלי לשתף הורים. ניסיון אובדני של חברה גם אם לא קרה לה דבר בפועל עלול לטלטל ולהפחיד ולפעמים לעורר מחשבות שלא היו קודם.... מדוע את חוששת כל כך משיתוף הורייך?

בננה-צהובה
13/08/17 19:32

את היועצת של הבית ספר אני מכירה, כבר דיברתי איתה כמה פעמים ואני לא מרגישה מספיק מחוברת אליה כדיי לדבר איתה על זה... וגם לא נראה לי שהיא תבין בכל אופן...