מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדההאם זה בעיה נפשית?

האם זה בעיה נפשית?

05/08/17 20:45
2 תגובות

שלום, יש לי בן 23 שעשה שנה צבא ויצא בגלל כל מיני בעיות הסתגלות. כרגע הוא מחוסר עבודה כשנתיים. הוא טוען שמנצלים אותו בעבודה ושהוא לא בנוי לעולם הזה לקום כל יום וללכת לעבוד ושהוא עבד אז הוא הרגיש שהוא "עבד". ואני מנסה להסביר לו שככה בנוי העולם.

הוא רוצה ללכת לביטוח לאומי ולנסות לקבל קצבת נכות ולחיות איתה כל חייו... עכשיו מהניסיון שלי איתו הוא יעשה הכל אבל הכל בשביל לקבל את מה שהוא רוצה.
בצבא למשל הוא ניסה לצאת, בהתחלה סירבו ואז הוא אמר לי תראי איך אני יוצא. הוא בלע כדורים והלכתי איץו למיון ואז היה שיחה עם פסיכיאטר והוא רצה בסעיף קשיי הסתגלוץ קריטים.
אני פוחדת שהתשובה של ביטוח לאומי תהיה לא ואז הוא יפגע בעצמו ומי יודע אולי בטעות הוא ימות.. זה לא משחק. מה אני יכולה לעשות?
האם בגלל זה שהוא מוכן לפגוע בעצמו בשביל לקבל משהו זה בעיה נפשית? אני לא יודעת מה לעשות... שוקלת לאשפז אותו בכפייה.. מה אתם ממליצים?
פוחדת לאשפז אותו כי הוא יעשה דווקא ואני פוחדת שהמוסדות הנפשיים יהרסו לו את החיים..



תגובות

n1
05/08/17 21:25

הבן שלך צריך לרכוש עצמאות, להיות תלוי בעצמו ולא באף אחד אחר. אני מציעה שתתייעצי עם איש מקצוע בנוגע לשאלה איך מקנים לבן שלך עצמאות. ובמקומך הייתי גם מודיעה לו שהוא לא יכול להתגורר בבית יותר. אך אני אינני אם לילדים וקל לי לדבר. שי.

גלי-אלן
06/08/17 2:02

הבן שלך צודק. אנחנו חיים בעולם שמנסה להגיד לנו איך הדברים "אמורים" לעבוד. וכולנו בסופו של דבר עבדים למערכת. יש אנשים שלא נופלים במלכודת הזאת. עוסקים במה שהם אוהבים, או שמתאים יותר לסגנון החיים שלהם, והם בסהכ מתפרנסים לא רע, מבלי לסבול. אני מאחלת לו ולכולנו, להתפרנס מעבודה שאנחנו אוהבים (אם כשכירים או עצמאיים) זה דבר אחד. יחד עם זאת, אני לא יודעת מה מצבו הנפשי, וכמה הוא מסוגל לפגוע בעצמו. זה שהוא רוצה להיות מתוקצב כל החיים ע"י ביטוח לאומי זה לא נראה לי כמו שאיפה בריאה. בניגוד מוחלט למה ששי123 המליצה אני ממש לא חושבת שאת צריכה לסלק אותו מהבית. ואני גם לא חושבת שאפשר "להקנות לבן שלך עצמאות" זה הרי דבר והיפוכו. את העצמאות הוא ירכוש רק בעצמו. אני אבל כן מסכימה שכדאי להתיעץ עם איש מקצוע לגבי מה עושים. אבל אל תסתפקי באיש מקצוע אחד. יש הרבה דעות, הרבה גישות. ותשתמשי גם באינטואיציה שלך. אל תפעלי בדרך אחת או אחרת רק כי נאמר לך כך וכך לגבי אישפוז בכפיה, לדעתי זה רק יעשה יותר נזק מאשר תועלת. אבל יש אנשים מוסמכים ממני שישאלו אותך את השאלות הנכונות ויוכלו להציע הצעות (לדעתי אישפוז זה רק במקרה של איום בפגיעה בעצמו ו/או הסובבים לו.)