מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתן גור
מנהל המרכז להפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר.
דנה צינמן ליטרט
דנה צינמן ליטרט
פסיכולוגית קלינית. למדתי באוניברסיטת תל אביב, אני מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. אני עובדת כבר הרבה שנים במערך להפרעות אכילה לילדים ונוער בתל השומר, תחילה כמדריכה במחלקה להפרעות אכילה, בהמשך פסיכולוגית באשפוז יום, עשיתי את ההתמחות האשפוזית במחלקה וגם את התזה כתבתי בנושא הפרעות אכילה והפחד מהחיים. בשבע השנים האחרונות אני פסיכולוגית במרפאה להפרעות אכילה (הייתי שותפה בהקמתה). בנוסף, יש לי קליניקה פרטית ברמת השרון שם אני מטפלת גם בבוגרות המתמודדות עם הפרעות אכילה.
מורן וילנר סקאל
מורן וילנר סקאל
שלום, אני מורן, פסיכולוגית לאחר התמחות קלינית. בשנים האחרונות עבדתי במרפאה וגם במחלקה להפרעות אכילה לנוער בתל השומר. בעבודתי פגשתי מקרוב את המצוקה, הקושי והמורכבות שפוגשות המתמודדות ופוגשים המתמודדים עם הפרעות אכילה, ונושא זה קרוב מאוד לליבי. כיום יש לי גם קליניקה פרטית בצפון תל אביב : https://www.moranws.com/ אני מאמינה שחלק חשוב מתהליך ההחלמה הוא היכולת לא לחוש לבד, בייחוד במצבים וברגעים בהם נדמה שאף אחד אחר לא מבין מה עובר עלייך, והתחושה יכולה להיות מאוד בודדה. לתחושתי, כל אחת וכל אחד ראויים לחיות חיים מלאים ועשירים, ואני מאחלת לך להצליח להגיע לכך!
אפרת וייס שורץ
אפרת וייס שורץ
נעים מאד, אני אפרת, דיאטנית קלינית, בעלת 12 שנות ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה במבוגרים ובמתבגרים. בוגרת תואר ראשון בתזונה מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במדעי הרפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב. דיאטנית קלינית בצוות הטיפולי של המרכז להפרעות אכילה במבוגרים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, חברה בצוות הטיפולי במסגרת הדיור המוגן של הבית השיקומי לנשים מחלימות מהפרעות אכילה בהוד השרון, ומטפלת במבוגרים ובמתבגרים המתמודדים עם הפרעות אכילה בקליניקה פרטית בהרצליה.

אבודה

11/08/17 12:56
3 תגובות

אני כבר באמת לא יודעת מה לעשות עם עצמי. די הרבה זמן שלא הייתי פה, ניסיתי להתנתק קצת מכל ההתעסקות בהפרעה הזו. חשבתי שאם למראית עין אפסיק להתעסק בזה, אז גם הלב והראש שלי יפסיקו.
אני בלי טיפול כבר חודשיים, אחרי טיפול ארוך ממש. המשקל שלי כבר תקין, על פניו, הכל אמור להיות בסדר. פעם הייתי "רק" אנורקסית, פשוט לא אכלתי, או שאכלתי ממש מעט, רק כדי לתפקד. אחרי שהגעתי למשקל ממש נמוך, התאשפזתי, עליתי במשקל והשתחררתי במשקל תקין. חשבתי שאהיה בסדר, ובאמת הייתה תקופה יחסית טובה. הצלחתי למלא את החיים בדברים שלא קשורים במשקל וקלוריות ובאמת שהיה פחות או יותר בסדר. לפני משהו כמו חצי שנה, התחילו לי בולמוסים, ככה פתאום, באמצע החיים מצאתי את עצמי אוכלת כמויות לא הגיוניות של אוכל בלי יכולת להפסיק. המשכתי בטיפול, הדיאטנית שלי ידעה מזה, ניסתה להגדיל לי את התפריט כדי למנוע את הבולמוסים אבל פשוט לא הצלחתי לעמוד בו. אחרי בולמוס הייתי כל כך מפוצצת, באמת שכאב פיזי אדיר מעבר להלקאה ולשנאה העצמית שלא יכולתי לחזור לתפריט. כל כך כועסת על עצמי כל פעם מחדש שאני מצמצמת בצורה קיצונית אחרי בולמוס. אני יודעת שזה חרא מצב. אבל אני באמת לא מצליחה אחרת. המחשבות שלי כל הזמן באוכל, מה אכלתי, מה אוכל, כמה אשקול, למה אכלתי, אני רעבה, אני לא רעבה, זה באמת בולמוס או שזה רק מרגיש לי בולמוס. הכל מקבל עדיפות שנייה להפרעה, אני לא מצליחה להתרכז בכלום, שום דבר לא מעניין אותי, לא בא לי לעשות כלום, אין לי כוח לעשות כלום. אני אבודה. אבודה הייתי עם טיפול ועכשיו אני אבודה בלי. איך ממשיכים מפה? אני לא רוצה להשלים עם חיים כאלה!! אני רוצה את החיים שלי בחזרה, את המחשבות שלי, את האנרגיות שלי, את מי שהייתי פעם.


תגובות

נועה יקרה, מצטערת לשמוע על מה שאת עוברת. הבולמוסים לא הופיעו סתם כך באמצע החיים. הם המשך ישיר של תקופת הצמצום וממשיכים להתקיים בגלל שנסיונות הצמצום ממשיכים. יש בזה הגיון. עם זאת, נשמע שאת באמת סובלת ורוצה חיים טובים יותר. נשמע גם שאת לא מצליחה בכוחות עצמך לעצור את מעגל ההרס הזה. אולי לחזור לטיפול בכל זאת?

נועה23
12/08/17 10:13

היי דנה ותודה על התגובה. את חושבת שחזרה לטיפול יכולה לעזור? כי עובדה שתקופה ממש ארוכה הטיפול לא באמת עזר, ואם הוא עזר זה היה בתקופות והסבל תמיד תמיד חזר, אפילו בעוצמה חזקה יותר. האשפוז בעיקר העלה אותי במשקל, לא ממש הקל לי את הסבל אלא רק העצים אותו. ואחר כך, במעקבים במרפאה, הצלחתי לשמור על היעד פחות או יותר אבל שוב, אף אחד לא הצליח להקל לי את הסבל הזה, את המחשבות והפחדים. ההורים שלי חושבים שכדאי להתחיל טיפול חדש לגמרי, פרטי, בלי שום קשר למחלקה. את חושבת שזו יכולה להיות אופציה טובה? אני ממש מפחדת להתחיל טיפול חדש לגמרי, עם מטפלות שאני לא מכירה. זה גם די יקר אז אני מרגישה שאם אסכים אהיה חייבת להצדיק את הנטל הכלכלי וזה רק עוד יותר מלחיץ אותי.

חזרה לטיפול יכולה לעזור ויכולה שלא. אין דרך לדעת מראש. מה שכן, מה האלטרנטיבה? להרים ידיים? אני חושבת שלא. אני חושבת שצריך להמשיך ולנסות. הפרעת אכילה היא בעיה עקשנית מאד. לפעמים לוקח הרבה זמן עד שמחלימים ממנה, או שלומדים לחיות לצידה באופן שאינו מסב כל כך הרבה סבל. לפעמים טיפול חדש, קשר חדש, יכול להיות מפתח לשינוי. לפעמים המטופלת עצמה נמצאת במקום אחר ויכולה להפיק יותר מהטיפול. אני בעד מה שההורים מציעים :)