מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתן גור
מנהל המרכז להפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר.
דנה צינמן ליטרט
דנה צינמן ליטרט
פסיכולוגית קלינית. למדתי באוניברסיטת תל אביב, אני מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. אני עובדת כבר הרבה שנים במערך להפרעות אכילה לילדים ונוער בתל השומר, תחילה כמדריכה במחלקה להפרעות אכילה, בהמשך פסיכולוגית באשפוז יום, עשיתי את ההתמחות האשפוזית במחלקה וגם את התזה כתבתי בנושא הפרעות אכילה והפחד מהחיים. בשבע השנים האחרונות אני פסיכולוגית במרפאה להפרעות אכילה (הייתי שותפה בהקמתה). בנוסף, יש לי קליניקה פרטית ברמת השרון שם אני מטפלת גם בבוגרות המתמודדות עם הפרעות אכילה.
מורן וילנר סקאל
מורן וילנר סקאל
שלום, אני מורן, פסיכולוגית לאחר התמחות קלינית. בשנים האחרונות עבדתי במרפאה וגם במחלקה להפרעות אכילה לנוער בתל השומר. בעבודתי פגשתי מקרוב את המצוקה, הקושי והמורכבות שפוגשות המתמודדות ופוגשים המתמודדים עם הפרעות אכילה, ונושא זה קרוב מאוד לליבי. כיום יש לי גם קליניקה פרטית בצפון תל אביב : https://www.moranws.com/ אני מאמינה שחלק חשוב מתהליך ההחלמה הוא היכולת לא לחוש לבד, בייחוד במצבים וברגעים בהם נדמה שאף אחד אחר לא מבין מה עובר עלייך, והתחושה יכולה להיות מאוד בודדה. לתחושתי, כל אחת וכל אחד ראויים לחיות חיים מלאים ועשירים, ואני מאחלת לך להצליח להגיע לכך!
אפרת וייס שורץ
אפרת וייס שורץ
נעים מאד, אני אפרת, דיאטנית קלינית, בעלת 12 שנות ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה במבוגרים ובמתבגרים. בוגרת תואר ראשון בתזונה מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במדעי הרפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב. דיאטנית קלינית בצוות הטיפולי של המרכז להפרעות אכילה במבוגרים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, חברה בצוות הטיפולי במסגרת הדיור המוגן של הבית השיקומי לנשים מחלימות מהפרעות אכילה בהוד השרון, ומטפלת במבוגרים ובמתבגרים המתמודדים עם הפרעות אכילה בקליניקה פרטית בהרצליה.
כמוניהפרעות אכילההפרעת אכילה קשה- חוסר תאבון- הקאות.

הפרעת אכילה קשה- חוסר תאבון- הקאות.

16/08/17 18:16
21 תגובות

אני סובלת מהפרעת אכילה קשה , על פי אבחון.
אני אוכלת בכח , ואז ישר אחרי שאני אוכלת אני רוצה להקיא הכל. אין לי תאבון , אני קמה ללא תאבון כבר הרבה זמן. ואם אוכלת אוכל בשעה 6:00 בבוקר כי קמה מוקדם , אז אני מלאה לכל היום מחביתה ולחם קטן אחד.
אני ללא חוסר תאבון , יש לי נשירת שיער , כאבי ראש ובטן , דקירות לפעמים , בחילות, רצון להקיא.
אני לא צמאה ולא רעבה , וכשאני אוכלת או שותה ישר רוצה לרוץ לשירותים להקיא כי אני לא מרגישה צורך לאכול ולשתות.
אני גם מפחדת לאכול , אני שונאת לאכול.
אם הייתי יכולה לא הייתי אוכלת בכלל , אבל אני חייבת כדי לא להגיע לבית חולים שוב.
איך אני גורמת לי להחזיר את הצורך לאכול? אפילו שאני מפחדת לאכול, אני חייבת. ומימה זה נראה לכם נגרם כל החוסר תאבון וחוסר צורך בלשתות?


תגובות

Muran21
19/08/17 14:02

תקחי ויטמין ב זה יחזיר לך התיאבון :)

Skinny
19/08/17 16:10

תודה:smile:

הי סקיני, אכן נשמע שאת סובלת מהפרעת אכילה קשה. בניגוד למה שרשמו לך מעלי, אני לא חושבת שויטמינים יכולים לפתור את הבעיה. הם אולי יכולים לשמור על גופך במצב תזונתי קצת יותר טוב, אבל אל תטעי לחשוב שהם אלו שישקמו את המצב. את מתארת פחד מאוכל וקושי גדול לשאת נוכחות של אוכל בגופך. אני לא יודעת מה הסיבה, אבל אין ספק שאת זקוקה לטיפול שגם יעזור לך להבין מה הסיבה וגם יעזור לך לשמור על עצמך טוב יותר. כשאת רושמת שהיית בבית חולים את מתכוונת לאשפוז בהפרעות אכילה? ובכלל, מה קורה עם טיפול?

Skinny
03/09/17 16:28

אני לא חושבת שיקחו אותי לאישפוז אם המשקל שלי תקין לפי מה שאומרים , אני לא מרוצה מאיך שאני נראת אני שמנה מאוד ואני שונאת את הגוף שלי. הלוואי ולא הייתי צריכה לאכול , או להכריח את עצמי לאכול. זה ממש קשה ומתסכל הייתי בבית חולים בגלל בדיקות שעשו לי שם של הגוף לראות אם הכל תקין , אבל זה לא הכי נראה לי הכי נכון והכי הגיוני כי בבדיקות לא הראו משהו שהוא לא טוב ולא הראו בבדיקות דם וכל הבדיקות שיש לי הפרעות אכילה רק ראו שחסר לי ויטמינים בגלל חוסר אוכל דרך מה אפשר לראות אם יש הפרעות אכילה? בדיקות דם? אני בדקתי דרך האינטרנט אבל אני לא בטוחה אם זה נכון , ואני גם לא מאמינה לכל מה שכתוב באינטרנט כי לא הכל נכון באינטרנט. האם יש לי הפרעות אכילה לפי מה שכתבתי? או שאין לי שום דבר וזה בראש שלי? ולא הייתי בטיפול של הפרעות אכילה

המשקל הוא רק מדד אחד להחלטה לגבי אשפוז בהפרעות אכילה וממש לא הכרחי. אני מבינה מדברייך שהיית בבית חולים לצורך בדיקות. בהרבה מאד מהמקרים בקרב בנות שסובלות מהפרעות אכילה, בדיקות הדם תקינות לגמרי. נשמע שאת מאד מבולבלת ולא מטופלת ואני מאד ממליצה לך ללכת לאבחון במרפאה המתמחה בהפרעות אכילה, גם כדי שתביני טוב יותר מה יש לך וגם כדי שתקבלי עזרה. היית רוצה הכוונה למרפאה שכזו?

Skinny
04/09/17 18:41

אני לא רוצה להיכנס לטיפולים , או לבדיקות ואז יראו שיש לי איזה משהו או הפרעות אכילה ואז ירצו לאשפז או שאני אצטרך לבוא לאישפוז יום או כל דבר שיגידו לי. יש לי מלא דברים על הראש , וזה הדבר האחרון שאני רוצה עכשיו. הייתי רק רוצה לדעת אם יש לי באמת הפרעות אכילה.איך זה שהבדיקות דם תקינות אם יש הפרעות אכילה? לא אמור להיות משהו שהוא לא תקין? עזרה אני יודעת שאני צריכה , אבל לא יכולה ולא רוצה להיכנס גם לטיפולים או לבדיקות אפילו שזה בשבילי ומאוד יכול לעזור לי. וגם ההורים לא יקחו אותי להיבדק , ויגידו לי להתחיל לאכול כמו שצריך ושלא צריך להיבחן ושאין לי שום דבר וזה קורה הרבה שהם אומרים את זה אז זה לא אפשרי גם כי גם לא אכפת להם.

מאד מצער מה שאת כותבת. הפרעת אכילה היא הפרעה נפשית שעל פי רוב אינה חולפת מעצמה ללא התערבות טיפולית, וככל שחולף הזמן, יותר קשה להחלים ממנה. חבל... ולשאלת, כפי שרשמתי לך, בדיקות דם יכולות להיות תקינות לחלוטין בהפרעת אכילה וזה לא אומר שאין הפרעה או שהכל בסדר. ממש לא. זה רק אומר, שבדיקות דם זו לא הבדיקה האבחונית הנחוצה במצב הזה.

Skinny
05/09/17 21:02

אם הייתה לי דרך לטפל בזה בעצמי , הייתי עושה את זה. אבל כנראה שצריך רופא בשביל זה , ואני לא יכולה לבד לטפל בעצמי. אה , אוקיי , לא הכל רואים בבדיקת דם?

מתעניינת2
05/09/17 15:20

אני קוראת אותך וכאילו שאני כתבתי חלק ממש דומה לבעיה שלי. הייתי אצל הדיאטיקנית וסיפרתי לה היא שלחה מכתב לרופא המטפל ולא נעשה דבר בעניין. המשקל שלי מעל הרגיל, אבל הסבירה לי הדיאטיקנית שהגוף בסטרס והוא אוגר שומנים וככה אי אפשר להגיע לתזונה נכונה ובריאה, אולי כדאי שאוועץ עם פסיכיאטר? באמת איזה טיפול ניתן במצב של בולמיה? למי פונים היכן מטפלים? תודה

הי, ישנן מרפאות בקהילה לטיפול בהפרעות אכילה. גם בבולמיה. אם תרשמי מהיכן את בארץ, אוכל לנסות לכוון אותך לאן לפנות.

Skinny
05/09/17 21:00

אני מעדיפה לא לכתוב איפה אני גרה , אבל יכולה רק להגיד שאני גרה במרכז.

Skinny
05/09/17 21:01

אה שמתי לב עכשיו שכתבת לה , סליחה

מתעניינת2
06/09/17 2:55

מעדיפה לא להחשף, אבל גרה בגליל המערבי. תודה

זה מספיק טוב :) אם כך, למייטב הבנתי, המרכז הקרוב ביות אלייך הוא ברמבם. יש שם מרפאה ייעודית לטיפול בהפרעות אכילה ואני ממליצה לך ליצור איתם קשר לצורך פגישת אבחון. בשביל זה תצטרכי הפניה מרופא וטופס 17. בהצלחה!

מתעניינת2
08/09/17 1:08

תודה רבה דנה יקרה. ואו אני מתביישת וחוששת לפנות, אין לי אומץ ורצון אולי בגלל הדכאון והחרדות שלי. אם ארגיש טוב יותר עם עצמי אשקול ללכת לשם, ותודה שיש לי כבר כתובת מוכנה לעת הצורך.

יקרות, ככ חשוב לפנות לטיפול. זהו צעד אמיץ, אך לא יותיר אתכן לבד! הפרעת אכילה פוגעת בכל שטחי החיים, אתן יודעות זאת היטב... מדוע לסבול??? ברור שאין זה פשוט להיחשף, ליצור קשר וכל מה שטיפול מביא עימו, אך האם ההתמודדות לבד היא חלופה אמיתית? האם זה אפשרי??? נדמה לי שממש לא. ימים טובים.

הריונית9
12/09/17 9:03

הדבר היחיד שעזר לי , הוא כדורים פסיכאטריים שהורידו את רמת הדאגה והסטרס . מה שגרם לי להתחיל לאכול. כרגע זה הדבר היחיד שהצליח להוציא אותי מהבור הזה של תת משקל ותת תזונה. אני ממשיכה להקיא כל יום אבל זה לא פוגע בתפריט שלי.

דניאל-סודק
15/09/17 15:52

קראתי את מה שרשמת והייתי חייבת להגיב. עצוב לי קודם כל לשמוע את המקום שבו את נימצאת, אך כן משמח אותי לראות שיש לך את הרצון לטפל בזה ולצאת מזה בשביל לחזור לשגרת חיים בריאה. אני מבינה לליבך, מבינה מתוך ניסיון אישי שלי - הייתי במקום שלך לפני כמה שנים והייתי בכל מיני טיפולים וזו הייתה תקופה מאוד קשה גם לי אישית וגם למשפחתי. אין לך מה לחשוש מלבקש עזרה כי הפרעת אכילה היא מחלה שמתחילה בראש (במחשבות, יש איזשהו קול כזה שאומר לנו לא לאכול, שאנחנו שמנים וכו'..) והסימפטומים שלה הם באמת ירידה במשקל ועקב כך גם דיכאון.. טיפול יכול לעזור לך להבין מה שורש הבעיה שבעקבותיה הגעת למצב של חוסר רצון לאכול, אצלי למשל זה נבע משליטה. מקווה שהצלחתי אפילו קצת לעזור ולתת לך את הביטחון הזה שאפשר לצאת משם ולהגיע למצב שאת שולטת בקול הזה בראש ולא הוא בך. שיהיה לך המון המון בהצלחה ואני מאמינה ששתצאי מזה :)

Skinny
18/09/17 22:43

תודה:smile: לא משנה מה אני אגיד ואעשה בשביל להעביר את זה , אני עדיין ארגיש רע כשאני אוכלת.

דניאל-סודק
19/09/17 20:51

קודם כל בכייף! ואני יודעת ומכירה כול כך את התחושה וההרגשה הזאת זה באמת מאוד קשה אבל בסוף מגיעים לנקודה שמתחילים להבין שזה לא שווה את זה ושעדיף לחיות! אני זוכרת שהגעתי לנקודה הזאת ישבת עם עצמי והתחלתי לחשוב ולכתוב במה אני טובה, מה המטרות שלי , מה מעניין אותי, מה השאיפות, מה אני רוצה לעשות בחיים וזה נתן לי קצת תקווה ומוטיבציה אולי תנסי את זה! וכמובן אם תרגישי לבד ושבא לך לשתף תמיד תוכלי לשלוח לי הודעה ולשתף אותי בכל מה שאת מרגישה אני מאמינה שזה מאוד עוזר לשתף ולא להתמודד עם זה לבד!

Skinny
01/10/17 1:32

תודה רבה