מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' אורי אלקיים
פרופ' אורי אלקיים
מומחית לראומטולוגיה, מנהלת המכון הראומטולוגי במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), יו"ר האיגוד הישראלי לראומטולוגיה.
ד
ד"ר חגית פלג
רופאה ביחידה הראומטולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים . מומחית בפנימית וראומטולוגיה. 
פרופ' מרב לידר
פרופ' מרב לידר
בוגרת ביה״ס לרפואה של אוניברסיטת תל אביב cum laude מומחית ברפואה פנימית (2000) ובראומטולוגיה (2006) פרופ׳ חבר קליני באוניברסיטת תל אביב. מחברת מעל 100 מאמרים ופרקים בספרים בתחום הפמפ, המחלות הראומטיות והאוטואימוניות. מנהלת היחידה הראומטולוגית במרכז הרפואי שיבא.

מובילי קהילה

רם בלס
רם בלס
יו"ר מתנדב בעמותת ענבר למחלות ראומטיות, אוטואימוניות ודלקתיות. מטפל כבר למעלה מ-20 שנה באישתי ומתמודדים יחד עם ראומטיק ארטריטיס (RA).

ניתוח מפרק הירך

20/08/17 13:14
1 תגובות

שלום, אני בת 75, לפני 7 חודשים עברתי ניתוח להחלפת המפרק (בעקבות נפילה). התברר שהשתל היה נגוע, ולאחר תהליך טוב של כמעט החלמה, חזרתי לביה"ח לעוד מספר ניתוחים להסרת השתל הנגוע וניקוז הזיהום, תוך כדי טיפול אנטיביוטי מתמשך. שהיתי בביה"ח חצי שנה. לפני כחודש שוחררתי לביתי, לאחר שהוחלט שלא לשים שתל חדש. אני בטיפול פיזיותרפי ע"י קופ"ח. הולכת לאט-לאט עם הליכון, ללא דריכה ממשית עם הרגל המנותחת. שאלתי היא האם יש סיכוי שאוכל לחזור ללכת ללא מפרק? מבחינה מכנית לא ברור לי איך ניתן יהיה ללכת, למרות שבביה"ח אמרו לי שיש כאלה שלומדים ללכת ללא המפרק. מה תהליך ההחלמה הצפוי לי? איזו פעולות אוכל לעשות, ואיזה פעולות כבר לא? למשל: נהיגה, שחיה, פעולות שהרביתי לעשות לפני הניתוח. יש לציין שלא הצלחתי לקבל מהרופאים בביה"ח תשובות חד-משמעיות מלבד: יהיה בסדר, תלמדי להסתדר... תודה מראש על המענה.
תקוה


תגובות

ד--ר-חגית-פלג
מומחה כמוני
רופאה ביחידה הראומטולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים . מומחית בפנימית וראומטולוגיה. 
31/08/17 23:06

ממליצה להפנות שאלה זאת לפורופ אורטופדי . זה לא בתחום ההתעסקות הראומטולוגי.