מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ערן ברקוביץ
ערן ברקוביץ
פסיכולוג רפואי מומחה.
פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר יובל כרמון
רופא בכיר במחלקה הנוירולוגית ביה"ח מאיר.מנהל מרפאת טרשת נפוצה.
ד
ד"ר אסתר גנלין
רופאה בכירה במכון הנוירולוגי בביה"ח שניידר ומנהלת המרפאה הנוירואימונולוגית בו. בוגרת רפואה בטכניון בהצטיינות. בעלת תואר שני באימונולוגיה בהצטיינות יתרה (אוניברסיטת תל אביב) ותואר דוקטור בביוכימיה (הטכניון). משלבת מחקר קליני ובסיסי בתחום טרשת נפוצה בילדים. חברה בקבוצת המחקר הבין לאומית לטרשת נפוצה בילדים- International Pediatric Multiple Sclerosis Study Group (IPMSSG)

מובילי קהילה

פזית
פזית
הייתי בריאה ורופאת שיניים. כיום , חולה בטרשת נפוצה ואומנית קרמיקה, מציירת ומטפלת באמצעות אומנות. קודם כל אמא לשני ילדים נפלאים וחברה עם כמה אנשים חמים וחכמים. יש מתנה ביכולת ליצור ... זה מאפשר נתינה הלאה וידיעה שגם מי שלא מכיר אותי אישית יוכל לקבל משהו ממני שישמח ויגרום לו הנאה. זו הסיבה שאני כותבת פה. לעזור ולהשיא עצה וגם לקבל ידע ממי ששותפים לדרך הטרשים של טרשת נפוצה בדרך זו או אחרת. 
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן הוא ממיסדי חברת MS ישראל בע"מ (חל"צ) ומכהן בה, בהתנדבות, כדירקטור. חברת MS ישראל יוזמת ומנהלת מגוון רחב של פעילויות לחולים בטרשת נפוצה, תוך שהיא מעלה את המודעות הציבורית למחלה, להשלכותיה ותופעות הלוואי שלה. בהשכלתו, הוא מוסמך של הטכניון בחיפה בהנדסת מחשבים, עם התמקדות בתחום רשתות תקשורת ונתונים וכמו כן בוגר, בהצטיינות, של התוכנית לניהול עסקי בכיר של האוניברסיטה העברית בירושלים. בשנת 1990, לאחר שירות קבע בממר"מ, לביא היה ממקימי הסניף הישראלי של חברת מיקרוסופט בישראל (עובד מס. 2) והמנהל הטכני הראשון שלה. בהמשך כיהן גם כסמנכ"ל השיווק והמכירות של מיקרוסופט ישראל ללקוחות גדולים במשק הישראלי. בנוסף לפעילות ההתנדבותית ב-MS ישראל לביא מכהן מזה כ-4 שנים כחבר ועד בעמותת איגוד האינטרנט הישראלי. כמו כן, לביא הוא המקים, הבעלים והעורך הראשי של האתר www.netcheif.com - המספק ידע נרחב ביותר על תחום האינטרנט והתקשורת, תוך התמקדות בסביבה הביתית. לביא נשוי לאורלי שאובחנה כחולת טרשת נפוצה לפני כ-20 שנה, הוא מתגורר בבת-ים ואב לבן ולבת.
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
קהילת הבית לחולי טרשת נפוצה ו-CARE GIVERS הגדולה בישראל של אלפי חולים ובני משפחות, בני זוג וחברים מהמעגלים הקרובים. קהילה תומכת, המפגישה בין חולים וותיקים לחדשים, ומעניקה "במה" להעברת הסיפור האישי, באמצעות ראיונות טלוויזיה, רדיו, ותקשורת כתובה. קהילה שבה אנו מפעילים מערך של תכנים רלוונטיים המתחלפים מידי חודש, סדנאות והרצאות בלייב של אנשי מקצוע ברי סמכא ושל חולים המעניקים מהידע ומסיפורי החיים שלהם ונותנים השראה, מתוך רצון להשפיע, לחולל שינויים, לתמוך ולהנגיש מידע חיוני ומשמעותי לחולים ולסובבים אותם. המלצה נכונה, של חולה וותיק או של איש מקצוע, כאן ועכשיו, יכולה לשנות מהלך חיים של חולים אחרים! הצטרפו אלינו לקהילה חזקה ומשפיעה – הבית לחולי טרשת נפוצה - בפייסבוק
כמוניטרשת נפוצהבאבחון טרשת נפוצה

באבחון טרשת נפוצה

27/08/17 13:53
9 תגובות

שרון 13
שלום לכולם
מאפריל 2017 אני נימצאת באבחון טרשת נפוצה בתל השומר
עשיתי 3 בדיקות MRI 2 מוח ו1 צוואר, הבדיקות יצאו תקינות ללא ממצאים של טרשת (לפי מה שנאמר לי המרפאת טרשת תל השומר)
מצבי מתדרדר משבוע לשבוע, שיתוקים בצד שמאל של הגוף, הרדמויות של צד שמאל, "קצרים " שמופיעים לי בכל חלקי הגוף. כאבי רגליים ולאחר מכן שיתוק. הזעת יתר בלילה מתוך שינה. בריחת שתן שהתדרדרה וכו..
בשבועיים האחרונים יש לי חולשה כללית איומה. לא מסוגלת לתפקד, לעבוד, משברי בכי לעיתים קרובות מיאוש ולחץ
עדיין בבדיקות במרפאת טרשת.
אני לא יודעת מה עלי לעשות, אולי אני יכולה לעשות משהוא כדי להרגיש יותר טוב? . מצד אחד עדיין באבחון. מצד שני אני מרגישה שמצבי הבריאותי הולך ומתדרדר. ההתקפים בתדירות גבוהה צד שמאל נחלש לי ברמות שאני מרגישה את זה ביום יום בפעולות הכי פשוטות
ההיתי באשפוז לפני שלושה שבועות בתל השומר עקב שיתוק צד שמאל אך שחררו אותי להמשך בירור במרפאה ובקופת חולים
בחודשים בהם אני מאובחנת במרפאת טרשת תל השומר היו התלבטויות אם להתחיל לתת לי תרופות לטרשת אבל שללו את מתן התרופות מהסיבה שזה יקשה לגלות עם יש או אין לי טרשת
אני קורסת נפשית ובריאותית... אם יש מישהוא שחווה את אותו המצב אשמח לעצה ממנו לגבי מה עלי לעשות
האם עלי להתעקש לקבל תרופות של הטרשת? מה לעשות?


תגובות

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
27/08/17 14:44

שלום שרון את כבר זמן רב בתהליך האבחון וניתן להבין את המשבר שאת מתארת. לצערי זה שכיח שתקופת חוסר הודאות נמשכת זמן כה רב כי זו מחלה שקשה לאבחן אותה בוודאות. אני מצרף קישור על תהליך אבחון המחלה. אני מבין שיש התלבטויות באשר למצבך. אמנם ישנה המלצה לתת טיפול תרופתי לטרשת נפוצה עוד בשלבים הראשונים או הסימנים הראשונים של המחלה, אך אין הטיפול התרופתי יהיה יעיל או מומלץ במידה ומדובר באבחנה שונה. במידה ואת מרגישה שאת זקוקה לארגון ונקודת מבט נוספת תמיד ניתן לפנות לחוות דעת שנייה (לאור ההתלבטות אצל נוירולוג המומחה במחלת הטרשת הנפוצה). לגבי הטיפול, ישנם סימפטומים שגם ללא האבחנה ניתן לטפל בהם: כמו כאב או בריחת שתן. אמנם כמובן שאבחנה תבהיר את המצב ותעזור לכוון את הטיפול, אך אולי כדאי להעלות זאת מול הנוירולוג המטפל, לעיתים גם ללא אבחנה ניתן להקל על הכאב ולהתחיל בירור (אולי אצל נוירואורולוג) לגבי בריחת השתן. כחלק מאפשרויות הטיפול (כמו בכאב ושלפוחית השתן) ניתן לפנות גם לטיפולים שיקומיים כמו פיזיותרפיה שמאוד יכולים לעזור ולהקל. שוב, גם אם עדיין אין אבחנה ברורה. בנוסף לסימפטומים הגופניים, את מציינת קושי טבעי עם ההתמודדות הרגשית מול תהליך האבחנה וכמובן שהנושא הפיסי והרגשי קשורים ומשפיעים האחד על השני. מכיוון שאת מתארת מצוקה גדולה מאוד אני ממליץ לפנות גם לפסיכיאטר וגם לפסיכולוג במרכז לטרשת נפוצה בשיבא. אני מאמין (מתוך ניסיון רב) שהשילוב של טיפול תרופתי וטיפול פסיכולוגי יוכל להקל על הלחץ (המאוד טבעי במצבים אלו) אותו את חשה ולאפשר לך לחזור בהדרגתיות לשגרת החיים לצד המשך תהליך האבחון. חשוב להכיר כי קיימת אינטראקציה בין המצב הרגשי לזה הגופני וסביר שעם הצלחת הטיפול הרגשי (התרופתי בשילוב השיחות עם פסיכולוג) יובילו גם להפחתת הסימפטומים הגופניים. כאשר פוחתים הדחק והחרדה, כך בהתאמה יורד הכאב, ישנים יותר טוב, יכולת התפקוד עולה ועוד. אין כמובן הטיפול הרגשי נותן פיתרון מיידי לכל התחושות, אך הוא חשוב מאוד בתהליכי אבחון ארוכים ומתישים כפי שאת מתארת. בנוסף, הטיפול הרגשי יעזור להיות מוכנה לקראת המשך הבירור וקבלת האבחנה. מקווה שתקבלי אבחנה ברורה בקרוב ועימה טיפול מתאים שיקל עלייך. כמובן שתרגישי בנוח לשאול אותנו הכל ונשמח אם תמשיכי לשתף.

אלכסססס
28/08/17 10:32

אני הבנתי די ברור שיש שתי בדיקות לאבחן טרשת, Mri וניקור מותני. ניכור מותני מתבצע אחרי שבבדיקה Mri גילו נגעים. יש סיכוי ששתי הבדיקות יוצאות תקינות ובכל זאת ישנה טרשת נפוצה אצל המטופל?

פרופ--איתן-אוריאל
מומחה כמוני
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
31/08/17 10:56

לא ניתן לאבחן טרשת ללא ממצאים תומכים בבדיקות אמ אר אי

אדמונית-1
31/08/17 23:51

מניסיון אישי שלי' אני רוצה לספר לך שאני עברתי משהו דומה, חולשה בימין והיום אני בכיסא גלגלים והולכת בבית עם הליכון על מנת לשמר את הקיים. הכל נמשך חמש שנים, לא הצליחו ממש לאבחן , למרות זאת קיבלתי שמונה חודשים קופקסון לטרשת ובתל השומר הפסיקו את הטיפול כי אין לי טרשת, עד היום האבחנה שלי אינה וודאית במאת האחוזים וההשערה שיש לי מאליטיס- דלקת בחוט השידרה. מבינה את מצבך כי הייתי שם, את צריכה אורך רוח, להיות אופטימית, להמשיך בבירור ואיבחון ובעיקר פעילות לשמירת התיפקוד. שיהיה בהצלחה ובריאות טובה תמיד תביטי על חצי הכוס המלאה, כי החיים מובילים אותנו לעיתים למקומות שאיננו רוצים להיות בהם ואנו צריכים לחפש את השביל המתאים ביותר שבו נצעד.

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
01/09/17 9:08

רוצה לחזק את דבריה של אדמונית ולהמליץ על המשך הבירור הרפואי-נוירולוגי. זהו תהליך מתיש ומתסכל, אך אני בטוח (מניסיון רב) שתרגישי הרבה יותר טוב ברגע שיצליחו להגיע לאבחנה הנכונה.

שרון.13
10/09/17 1:44

תודה לכולם על העידוד. מקווה שבקרוב אדע מה קורה לי.. עדיין בבדיקות:sad:

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
10/09/17 8:49

בהצלחה שרון. תזכרי שכל בדיקה מקדמת אותך לקראת האבחנה הנכונה והטיפול המתאים. גם כאשר לא מוצאים כלום ושוללים זו התקדמות.

אדמונית-1
11/09/17 0:06

אשמח לשמוע מה קורה איתך, תעדכני אותנו

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
11/09/17 10:40

גם אני, יש אולי תוצאות לחלק מהבדיקות?