מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

דר' טמיר אפשטיין
דר' טמיר אפשטיין
פסיכיאטר, מנהל מרפאת פוקוס. המרפאה להפרעות קשב במבוגרים, המרכז הרפואי ע\\\"ש שיבא, תל השומר.
ד
ד"ר גבריאל שחר
שמי ד"ר גבי שחר  הוסמכתי לרפואה באיטליה בשנת 1984 והתמחתי בישראל ברפואת ילדים . עבדתי במספר בתי חולים . כיום אני עובד כרופא ילדים בקופת חולים מכבי ומקדיש את מירב מירצי לאבחון וטיפול בהפרעות קשב . שילוב בין שני התחומים מאפשר ראיה מערכתית הן בתחום הרפואי והן בתחום הקשיים התפקודיים במשפחה בבית ספר ומחוץ לו . מרפאת הקשב שלי נמצאת בתל אביב  אשמח לעמוד לרשות הפונים דרך הרשת - כמוני או במרפאתי בצהלה בתל אביב  לקביעת תור 0549119798
ד
ד"ר נעמי וורמברנד
שמי נעמי. מזה תריסר שנים אני עוסקת בסיוע לנוער ומבוגרים בעלי לקויות למידה והפרעות קשב. כדי להכשיר את עצמי למשימה זו,  למדתי חינוך ופסיכולוגיה בתואר ראשון, ויעוץ חינוכי וחינוך מיוחד בתאר שני ושלישי. כמו כן, אני מאבחנת דידקטית, מאמנת אישית להפרעות קשב, מנחת קבוצות. במשך שנים הייתי מרצה בחינוך מיוחד ופסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה, מכללת בית ברל ומכללת סמינר הקיבוצים. מעבר להיבט האקדמי, אני עוסקת ביזום והקמה של מסגרות מגוונות שפועלות לטובת האוכלוסיה של בעלי לקויות למידה והפרעות קשב. כך הקמתי, לפני כ- 12 שנה, את מרכז מהו"ת (מרכז התעצמות ותובנה)  במכללת סמינר הקיבוצים עבור הסטודנטים עם הלקויות. מאז הוקמו 26 מרכזי מהו"ת ברחבי הארץ עבור תלמידים בעלי לקויות למידה והפרעות קשב במערכת החינוך העל יסודי. המרכזים מנוהלים כרשת ושייכים מבחינה מקצועית למרכז "דרך מהות" של מכללת סמינר הקיבוצים, שאותו אני מנהלת. לפני כשנה הוקם מרכז מהו"ת בכלא מעשיהו עבור אסירים עם לקויות למידה והפרעות קשב. אנו מטפלים גם במובטלים כרוניים  על רקע לקותם, כדי להחזירם לעולם התעסוקה, בשיתוף עם עמותת בעצמי. בנוסף, אנו מנהלים מערך השתלמויות מסועף בחדרי מורים ובקרב מטפלים והורים.   
יפעת אלנקרי
יפעת אלנקרי
נעים מאוד, שמי יפעת אלנקרי דיאטנית קלינית בעלת תואר בתזונה B.SC מטעם אוניברסיטת אריאל ובעלת תואר B.A במדעי ההתנהגות. נשואה ואמא לארבעה. עובדת נכון להיום כדיאטנית כללית וילדים בקופ"ח לאומית, מקבלת בקליניקה פרטית בגינות שומרון אכילה רגשית והפרעות אכילה על כל גווניהן. בנוסף מתרגלת באוניברסיטת אריאל בחוג למדעי התזונה ודיאטנית בפרוייקט אורח חיים בריא מטעם משרד החינוך.
כמוניקשב וריכוזסיפור החיים הכושלים שלי, עד שבמקרה גיליתי שאני סובל מהפרעת קשב. *סליחה שזה ארוך אבל פעם ראשונה שאני כותב על מה שעברתי*

סיפור החיים הכושלים שלי, עד שבמקרה גיליתי שאני סובל מהפרעת קשב. *סליחה שזה ארוך אבל פעם ראשונה שאני כותב על מה שעברתי*

21/09/17 22:43
6 תגובות

אז ככה, עד לפני חודש הייתי הסטודנט העצלן שמגיע פעם בחודש להרצאה, לא מגיש מטלות, בקשר רק עם 3 אנשים מכל הקבוצה, כמעט ולא שומעים גם כשמגיע, בורח מכל ההתאספויות והפגישות החברתיות, מאחר לכל מקום, נמצא רוב הזמן בחדר, תמיד צריך להעיר לו על זה ששכח את המפתחות שלו *עוד פעם*, הציונים שלו "על הקשקש" ובטח אם מדברים איתו יומיים לפני הבחינה *הוא עדיין לא פתח מחברת*.
אבל אם יושבים איתו בקפטריה, סתם להבין איך עם כל זה וכל לחץ הלימודים הוא רגוע וצוחק, ואחרי הסגריה הראשונה מגלים שלמרות שאתה מכיר אותו שנה זאת הפעם הראשונה שאתה מבין שהוא בתכלס בן-אדם עמוק בעל נשמה עתיקה שלא מדבר הרבה אך חולם הרבה, שלמרות שהוא לא מגיע ושהציונים שלו נמוכים הוא התחיל להתעסק בסטארט-אפים בבניית אתרים ואפליקציות מרעיונות מדהימות, בן אדם שנשמע כמו בן 35 אבל הוא כולה בן 21 שנמצא בשנה ב' בהנדסת מחשבים שאחרי שיחה של שעה וחצי על העתיד של הטכנולוגיה וההיי-טק בארץ יכול להמשיך עוד שעתיים לדבר על ההיסטוריה של האנושות והאבולוציה ומכאן לעבור למוזיקה ואומנות, בחור שמבין במלא דברים עם כמות ידע מטורפת.
ככה הייתי כל החיים שלי, רעיונות וידע אך ללא מעשים וללא הצלחה, נכשלתי בכל דבר חשוב בשבילי, אף פעם לא הצלחתי להחזיק קשר ליותר מכמה חודשים, בתיכון ישנתי ובכל זאת סיימתי בממוצע גבוהה "יותר מדי גבוהה יחסית לאנרגיה שהשקעתי", את הפסיכומטרי הוצאתי ציון סבבה אבל אני יודע שיכולתי להוציא ציון הרבה יותר גבוהה אם הייתי נוכח בקורס ששילמתי עליו, לא מרגיש שייכות לשום מקום בעולם, אין משהו שמעניין אותי בחיים, ואם אני מוצא משהו שמעניין חכה חודשיים וכל המוטיבציה נעלמת, הורים שלי לוחצים עליי כל הזמן להצליח בעבודה, בקשר עם בחורה או עם חברים, בלימודים אקדמיים להצליח במשהו משמעותי בחיים האלה. עד שלפני חודש קיבלתי הפסקת לימודים בגלל ציונים נמוכים, מבפנים? התפוצצתי רציתי למות לא הבנתי למה אני לא יכול להשקיע כמו כולם? למה אני לא יכול להצליח? ללמוד? לשבת שעות ימים למה אני לא יכול? למה אני לא יכול להמשיך עם הרעיונות שהיו לי? למה אני מתלהב ממשהו ותוך אפס זמן רוצה לשרוף הכל ולישון? נשברתי עוד יותר והתחלתי לחשוב לחפש דבר אחד, הצלחה אחת, משהו שעשיתי שאני גאה בו... כלום, אני פאשלה אחת גדולה למשפחה שמורכבת ממנהלת בית ספר, שופט בבית משפט, רופא מומחה באונקולוגיה וקלינאית תקשורת הכי מוצלחת בעיר. ואני בן 21 שלא הצליח לסיים לימודים כי סתם לא בא לו לקום להרצאות או ללמוד עוד כמה שעות.
למה? מה לא בסדר איתי? אינטליגנציה? ממש לא, לא מזמן עברתי מבחן איי-קיו של וכסלר וקיבלתי 135!!!. אז מה הבעיה? מסלול לימודים? אין סיכוי, הדבר היחידי שבאמת נוגע לי בלב הוא החומרה, מאז שהייתי בן 0 פירקתי כל דבר שיכולתי והרכבתי בחזרה, עד היום כל טלפון או מחשב שאני קונה, קודם כל מפרק מסתכל בודק ואז מרכיב חזרה ומפעיל. אז מה לעזאזל לא בסדר איתי?
זאת הייתה הנקודה ששינתה לי את חיי, הייתי על הקצה, כמה ימים במיטה, מליון מחשבות בשניה, שכחתי מתי בפעם האחרונה אכלתי או התקלחתי, אבל זה לא משנה גם ככה אין אחד שאכפת לו ממני חוץ מאמא שמדבר איתה פעם בכמה שבועות כי אני שוכח להתקשר או לשלוח הודעה, חברים כמעט ואין לי ככה הייתי כל חיי לבד נוח לי לדבר עם עצמי מאשר לדבר עם מישהו אחר, האנשים שהבינו אותי באמת היו אחד או שניים, והשיחות שלא הייתי צריך לחזור בהן על כל משפט כמה פעמים, "כי הדיבור שלי מהיר" או בלתי פוסק, הרגשתי שאני לוזיר חולמני שרק יודע לדבר על חלומות אך בפועל לא משיג כלום.
בכל זאת, כמו שעשיתי כל פעם שנכשלתי, המשכתי האלה כי ידעתי שמתישהו אני ימצא את המקום שאני שייך אליו, האמנתי בפנים שיבוא יום שאני אצליח להגיע לשאיפות שלי ואצליח איכשהו להראות לכל אלה שלא האמינו בי שהפוטנציאל שנמצא בתוכי יכול לשנות את העולם.
ומכאן יצאתי לעבודה חדשה שהתחלתי לא מזמן, כי עוד פעם סיימתי את כל החסכונות שהיו אמורים להספיק לעוד כמה חודשים, הגעתי באיחור כמו כל פעם, והתחלתי עבודה כן משמרת רביעית או חמישית הייתה בשבילי אני לא זוכר בדיוק אבל כבר מכיר ויודע כל מה שצריך אפילו שעברתי התלמדות שנמשכה לכמה שעות במקום כמה משמרות, ובכל זאת תמיד הייתה טעות פה או טעות שמה "זה לא חדש בשבילי אף פעם לא הצלחתי לעשות משהו ב 100% ולא אפילו ב90% לא משנה כמה קטן תמיד היה חדר משהו", המנהלים מופתעים מההתקדמות שלי אבל מתבאסים מהזמנים שלי, העובדים איתי כיף להם כי אני עושה כמה דברים באותו זמן, אבל עצבניים מזה שהם מדברים איתי ואני "בעולם אחר".
ופתאום אני באמצע העבודה, כרגיל עושה כמה דברים במקביל, ואני שומע מישהי שאומרת לי "תגיד עברת טיפול מתאים או שאתה בכלל לא יודע על מה אני מדברת?" הפעם לא הייתי בעולם אחר, עזבתי הכל, שתקתי, בפעם הראשונה בחיי כל הקולות שיש לי בראש שתקו לפחות משניה, הרגשתי שהחיים הפסיקו לרגע והמחשבה הראשונה שעלתה לי לראש (זאת האחמ"שית שהיום הפגישה הראשונה שלי איתה כי לא עבדה כבר כמה זמן, היא 20 דקות עומדת ומסתכלת עליי, כן ראיתי אותה כשנכנסה אך שכחתי שהיא פה בכלל, אבל רגע "מהה?" צעק הקול בתוך הראש שלי וצעקתי "מהה? לא הבנתי? למה את מתכוונת? אווי סליחה, אני העובד החדש, אני סיימתי את המשמרת להיום אך הרגשתי שאני יכול להמשיך לעבוד דיברתי עם המנהל ואישר לי שאעזור לחברה פה" כל העובדים הסתכלו עליי מוזר אף אחד לא הבין מה המשפט שזרקתי תוך פחות מחצי שניה, לקחתי נשימה כמו תמיד כדי לחזור על מה שאמרתי לאט לאט, ואז היא אמרה "היי, נעים להכיר,עזוב, לא משנה שסיימת להיום אני שמחה שאתה עוזר להם פה, אני רואה שאין לך מושג על מה אני מדברת, סיים פה ותפגוש אותי בחוץ" אבל הייתי בעולם שלי במחשבות שלי, התפרצי עכשיו באמצע המשמרת עם משפט ארוך במהירות שאני רגיל לכך שאנשים לא מבינים ובמקום לחזור עוד פעם על המשפט היא הבינה מה אמרתי לא הסתכלה עליי מוזר, בפעם הראשונה בחיים שלי אני אומר משהו ולא פוגש את המבט ההוא, המבט שגרם לי להתבודד מהחברה ולהפוך לבן אדם שקט ש"כמעט ולא שומעים אותו", עזבתי הכל, אמרתי לעובדים שאני תכף חוזר, לקחתי קופסת סיגריות וכוס קפה והלכתי איתה להבין מי זאת? מה היא? למה היא לא כמו כולם? ואיך הבינה אותי?.
יצאתי ישבנו דיברנו כמה שעות, שיחה שאם לא קראו לה לעולם לא הייתה נגמרת, בפעם הראשונה בחיי יכולתי לדבר בלי להתעצבן שאני חוזר על דברים שאמרתי, גם כש"ריחפתי" היא החזירה אותי לעולם, שיתפתי איתה הכל, כל מה שקרה לי ולפעם הראשונה בחיי הרגשתי בנוח לדבר ולהגיד הכל . ועכשיו אני יודע שהבן-אדם שישב איתה לשיחה נעלם, הסבירה לי על הפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים וכך שהיא בעצמה סובלת מההפרעה הזאת "וככה היא ידעה שיש לי כי אני מתנהג כמוה" אך עברה טיפולים מתאימים והיום היא עוזרת למבוגרים שסובלים מההפרעה מלווה אותם בטיפולים ומפנה אותם לטיפולים המתאימים.
היא הציעה לי ללכת לפסיכולוג לאבחון מקיף ורשמי, וזה מה שעשיתי, גיליתי שיש לי הפרעת קשב וריכוז סוג משולב.
עכשיו הכל מסתדר לי, סוף סוף נפל לי האסימון, אני לא פאשלה אחת גדולה, אני סובל מהפרעה שאף אחד לא ידע שהיא קיימת אפילו אני, הודעתי לאמא הרגשתי שהקלתי עליה היא הבינה שזאת האבן שהייתה בדרכי כל הזמן, נכון שעכשיו קצת מאוחר, אבל לא אכפת לי אני יכול לנסות את כל מה שחלמתי לנסות מאז שהייתי קטן, כי סוף סוף יש לי דרך, סוף סוף אני מבין מה הבעיה ומתחיל לטפל בה, ולא משנה במה יעלה לי, על מה אני אצטרך לוותר או מה אני אצטרך לשלם. כי עכשיו אני רואה את האור שבקצה המנהרה ויודע שאני יכול לממש את הפוטנציאל שטמון בתוכי
בשבועיים האחרונות השתניתי מאוד נהייתי בן אדם אחר, חיוך לא מזויף, הקשר עם המשפחה שלי "שכמעט ולא היה" חזר להיות חזק מתמיד, הכרתי את השכנים שגרתי לידם בשנתיים וחצי האחרונות ולא ידעתי איך קוראים להם, כבר לא מרגיש בדאון, הבנתי שפגעתי באנשים קרובים ללבי בלי לדעת , הבנתי איפה למה ואיך נכשלתי בחיים והכי חשוב סוף סוף יש בי תקווה להצליח ושאני לא עוד לוזיר חסר חיים.
זה הסיפור שלי, את החיים שלי אני חייב לאחמ"שית שהפכה להיות החברה הכי טובה שיש לי למרות הפרשי הגיל "גדולה ממני ב 10 שנים" ועדיין מדי פעם נפגשים אצלה ומבזבזים שעות על דברים, שני אנשים עם הפרעת קשב וריכוז בשיחה בלתי נגמרת תדמיינו, חזרתי לעבוד על הרעיונות שהתחלתי איתן וגם אם אני יחכה שנים אני יודע בתוכי שאני יכול להצליח.


תגובות

barak2017
22/09/17 2:48

אחלה סיפור אחי היקר, תודה רבה ששיתפת. אגב אתה לא היחיד והמיוחד שיש לו קצב וריקוד גם אני נהנה מאותה תופעה :) דבר איתי בפרטי אתה נשמע אחלה גבר, חכם, יצירתי, ואחד שכיף לדבר איתו:teeth:

beenthroughhell
26/09/17 5:30

תודה לך אחי, אני מאוד מעריך את זה שיש אנשים כמוך פה, ופתאום להרגיש שאני לא היחידי שאבוד בחלל ושאני בכלל לא אבוד, זה עוזר ומחדיר מוטיבציה בתוך אנשים שפתאום באמצע החיים הבינו מה קורה, אז עוד פעם,מכל הלב, תודה רבה לך.

שגית.
23/09/17 12:49

קודם כל תודה ששיתפת אותנו במשהו אישי שלך ,אני בטוחה שתצליח ,רציתי לשאול האם תוכל לרשום מה הטיפול שאתה עושה ע"מ להצליח ?טיפול תרופתי כגון ריטלין ?אודה לך אם תוכל לשתף

beenthroughhell
26/09/17 8:01

היי, דבר ראשון תודה לך אני מעריך את זה מאוד, זה לא היה קל בשבילי לשתף אבל נתתי לזה צ'אנס ואתם הוכחתם לי שזה בסדר ולא משהו שצריך להסתיר ולהתבייש בו. אז לגבי ה"טיפול", אני יספר לך איך הפכתי מבן-אדם שלא אכל לא יצא מהמיטה לא עשה כלום למשך כמה ימים, לבן-אדם שלפעם הראשונה אחרי מלא שנים באמת מרגיש טוב עם עצמו. אחרי האבחונים "עשיתי 3 אבחונים שונים כי רציתי להיות בטוח ב200%" , סשן אחד עם הפסיכולוג ו18 שעות עם המחשב שלי נפל לי האסימון, זאת לא הפרעה וזה לא טיפול כי אני לא חולה אני פשוט בן אדם שקשה לו להתרכז במשהו ליותר משתי שניות אבל מצד אחר מאוד יצירתי ויכול לעלות עם 101 פתרונות לבעיה תוך שניה, כן קשה לי עם הוראות וצריך לשאול כל 5 דקות מה צריך לעשות למרות שלפני רבע שעה אמרו לי מה צריך לעשות אבל את יודעת משהו אני משקיע יותר ונותן את כל מה שיש לי בכל דבר שמבקשים ממני וחוזר על זה כמה פעמים כדי לוודא שלא שכחתי משהו עוד פעם "תמיד יש דבר אחד או שניים לפחות", וכן אולי אני יותר מדי "SOCIALLY-AWKWARD" ומתלהב מדברים בהתחלה ואחרי כמה זמן משתעמם, אבל אם מי שמולי באמת מעניין אותי אני יכול לבזבז שעות לדבר על דבר בעולם כי אין משהו שלא יצא לי להתעניין בו גם אם סתם קראתי על זה לכמה דקות, והיי את מכירה את הקטע עם ה"לא מצליח לשבת" ובא לי לעשות משהו כל הזמן? והקטע של הבעיות שינה? אז השתלטתי על זה לפני שידעתי שהכל קשור וב3 שנים האחרונות בחיי 4 שעות שינה בכל מחזור של 24 שעות היה יותר ממספיק להטעין את הסוללה שלי על 150%. אז את יודעת משהו קשב וריכוז זה לא הפרעה, אם מסתכלים על זה מהצד החיובי זה יותר כמו המוח של בן-אדם רגיל פשוט עם מוח שעובד יותר מדי מהר אבל ממש יותר מדי מהר, כמות המחשבות שעוברות לי בראש מהרגע שאני מתעורר עד שאני מסיים לצחצח שיניים יותר מכמות המחשבות שעוברות בראש של בן אדם ביום שלם, במקלחת של הבוקר אני מצייר כל ה1200 אופציות האפשריות לאירועים היום, אני מגיב לך באותו זמן שאני שר, מחפש משהו מעניין באינטרנט, מתכתב בטלפון, חושב על איך אולי יעבור היום בעבודה, משחזר את כל מה שקרה אתמול לפעם המאה כדי לבדוק אם שכחתי משהו או טעיתי במשהו וכל זה אחרי 23 שעות ברצף בלי שינה. במקביל לזה אני דואג לנוח כמו שצריך, בדיקות פיזיות שגרתיות כל חצי שנה, אוכל נכון "אם אני לא שוכח" והתשובה לריטלין ותרופות, אני נגד כל דבר כימיקלי, ב 6 שנים האחרונות חוץ ממקרה אחד "עקירת שן בינה הייתי חייב" אפילו משככי כאבים או תרופות נזלת אני לא לוקח, מעדיף להישאר יומיים במיטה צועק מכאבים ולא לדחוף לעצמי כדור שנוצר במעבדה איפה שהוא, אז בינתיים אני יותר באימונים של להתרגל ולהגיע לצד החיובי בסקאלה, כל החיים שלי פישלתי ואף פעם לא הצלחתי להשלים משהו כי נעלתי את עצמי בעולם שלי אבל כשהבנתי מה זה ישבתי ראיתי קראתי התעניינתי דיברתי עם אנשים שעברו ואז הגעתי למסכנה שכמו כל דבר אחר בחיים יש לזה צד אפל ובמקרה הזה יש יותר מינוסים מאשר פלוסים, נכון אבל אם מתגברים על זה ומתאמנים להתמודד עם זה, אפשר להגיע לכל מקום בעולם כי קיבלת אינ-סוף מחשבות, יצירתיות יותר מדי אנרגיה, לראות דברים ולהיקשר בין דברים שאנשים אחרים לא רואים, האפשרות להתנתק מהעולם ולהתעמק במשהו שעניין אותך והדבר הכי יפה שאף פעם לא מרים ידיים כי פישלת מלא בחיים ואם תפשל עוד 200 פעם אתה תנסה עוד פעם. אז אין מה לעשות, אנחנו שונים אנחנו לא כמו כולם. ולא לשכוח שלכל מטבע יש שני צדדים, זה מתנה וגם קללה, כוח-על אבל גם הפרעה, לזכור הכל כל הזמן אבל לשכוח הכל כשצריך, ים של יצירתיות וחלומות אבל שוכחים את העולם האמיתי, אינטליגנטיים עם קשיי הבנה, אנשים עמוקים עם ידע, המון רגשות ומלא דברים להגיד אבל לא מצליחים להגיד מילה.... אפשר רשום עוד מליון דברים, לבכות על זה עד שאני אמות, להתבודד ולשבת במיטה כל חיי אבל לא, לכל אחד יש שטן אחר בתוכו אבל במקום לבזבז זמן במלחמה עם השטן, פשוט לזכור שהשטן היה בהתחלה מלאך אז זה מה שאני אקח ממנו . וכן תמיד יש לי את ה"רבע שעה" שאני מתחיל לחפש אקדח ולדפוק לעצמי כדור בראש כדי לקבל קצת "שקט" *סתם ציניות לא באמת* משפט אחד, ארבע מילים, מוזיקה פול ווליום באוזניות . סליחה זה ארוך, אני עדיין לא רגיל לכל המצב של לדבר ולהגיד מה עובר בראש, אבל מקווה שתקבלי את הפואנטה. שכחתי לענות על השאלה סוררי, אז ככה כמו שהסברתי מקודם ריטלין לא אופציה, בינתיים אני לוקח קצת זמן עם עצמי לנסות להבין לחקור, התחלתי קצת ספורט, מדי פעם עושה מדיטציה "שזה נראה לי הדבר הכי קשה שאפשר לנסות" עד שאני מתעצבן, אימוני התארגנות כל מיני רעיונות להתגבר על הדברים השגרתיים כמו שכיחת דברים ואיחורים, ובטח "הסם שלי" המוזיקה עוזרת לי מאוד להירגע ולהתאפס

שגית.
27/09/17 23:10

תודה רבה לך על ההסבר

2עוד-טל
21/10/17 18:57

פשוט, יש לך ADHD בשילוב עם Bipolar disorder או פשוט אפיסודות mania. ואתה מנותק לגמריי מהמציאות והמוח שלך לא הסתדר עם זה ולכן סיגלת עוד כמה דברים שמקשים לתהליך החיים. תעשה הסבה ,פילוסופיה הוא התחום עבורך. אל תבזבז את עצמך בשביל כסף ואנשים,אפליקציות ואתרים,אתה לא תשיג מזה את התוצאות שאתה תיהיה מרוצה מהן.