מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ערן ברקוביץ
ערן ברקוביץ
פסיכולוג רפואי מומחה.
פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר יובל כרמון
רופא בכיר במחלקה הנוירולוגית ביה"ח מאיר.מנהל מרפאת טרשת נפוצה.
ד
ד"ר אסתר גנלין
רופאה בכירה במכון הנוירולוגי בביה"ח שניידר ומנהלת המרפאה הנוירואימונולוגית בו. בוגרת רפואה בטכניון בהצטיינות. בעלת תואר שני באימונולוגיה בהצטיינות יתרה (אוניברסיטת תל אביב) ותואר דוקטור בביוכימיה (הטכניון). משלבת מחקר קליני ובסיסי בתחום טרשת נפוצה בילדים. חברה בקבוצת המחקר הבין לאומית לטרשת נפוצה בילדים- International Pediatric Multiple Sclerosis Study Group (IPMSSG)

מובילי קהילה

פזית
פזית
הייתי בריאה ורופאת שיניים. כיום , חולה בטרשת נפוצה ואומנית קרמיקה, מציירת ומטפלת באמצעות אומנות. קודם כל אמא לשני ילדים נפלאים וחברה עם כמה אנשים חמים וחכמים. יש מתנה ביכולת ליצור ... זה מאפשר נתינה הלאה וידיעה שגם מי שלא מכיר אותי אישית יוכל לקבל משהו ממני שישמח ויגרום לו הנאה. זו הסיבה שאני כותבת פה. לעזור ולהשיא עצה וגם לקבל ידע ממי ששותפים לדרך הטרשים של טרשת נפוצה בדרך זו או אחרת. 
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן הוא ממיסדי חברת MS ישראל בע"מ (חל"צ) ומכהן בה, בהתנדבות, כדירקטור. חברת MS ישראל יוזמת ומנהלת מגוון רחב של פעילויות לחולים בטרשת נפוצה, תוך שהיא מעלה את המודעות הציבורית למחלה, להשלכותיה ותופעות הלוואי שלה. בהשכלתו, הוא מוסמך של הטכניון בחיפה בהנדסת מחשבים, עם התמקדות בתחום רשתות תקשורת ונתונים וכמו כן בוגר, בהצטיינות, של התוכנית לניהול עסקי בכיר של האוניברסיטה העברית בירושלים. בשנת 1990, לאחר שירות קבע בממר"מ, לביא היה ממקימי הסניף הישראלי של חברת מיקרוסופט בישראל (עובד מס. 2) והמנהל הטכני הראשון שלה. בהמשך כיהן גם כסמנכ"ל השיווק והמכירות של מיקרוסופט ישראל ללקוחות גדולים במשק הישראלי. בנוסף לפעילות ההתנדבותית ב-MS ישראל לביא מכהן מזה כ-4 שנים כחבר ועד בעמותת איגוד האינטרנט הישראלי. כמו כן, לביא הוא המקים, הבעלים והעורך הראשי של האתר www.netcheif.com - המספק ידע נרחב ביותר על תחום האינטרנט והתקשורת, תוך התמקדות בסביבה הביתית. לביא נשוי לאורלי שאובחנה כחולת טרשת נפוצה לפני כ-20 שנה, הוא מתגורר בבת-ים ואב לבן ולבת.
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
קהילת הבית לחולי טרשת נפוצה ו-CARE GIVERS הגדולה בישראל של אלפי חולים ובני משפחות, בני זוג וחברים מהמעגלים הקרובים. קהילה תומכת, המפגישה בין חולים וותיקים לחדשים, ומעניקה "במה" להעברת הסיפור האישי, באמצעות ראיונות טלוויזיה, רדיו, ותקשורת כתובה. קהילה שבה אנו מפעילים מערך של תכנים רלוונטיים המתחלפים מידי חודש, סדנאות והרצאות בלייב של אנשי מקצוע ברי סמכא ושל חולים המעניקים מהידע ומסיפורי החיים שלהם ונותנים השראה, מתוך רצון להשפיע, לחולל שינויים, לתמוך ולהנגיש מידע חיוני ומשמעותי לחולים ולסובבים אותם. המלצה נכונה, של חולה וותיק או של איש מקצוע, כאן ועכשיו, יכולה לשנות מהלך חיים של חולים אחרים! הצטרפו אלינו לקהילה חזקה ומשפיעה – הבית לחולי טרשת נפוצה - בפייסבוק

משפחה

אנונימי
אנונימי
24/09/17 16:55
14 תגובות

רציתי לשאול ולשמוע ממי שמוכן לשתף,את המחלה מההיבט של המשפחה שלכם.אצלי למשל הייתה הדחקה של המצב תקופה מאוד ארוכה מצד חלק מהמשפחה,התעלמות מוחלטת מצד אחר,והאמת גם לא כולם יודעים על זה,מבחירה שלי.מה איתכם?המשפחה היא שותף פעיל?מלווה?תודה מראש על התגובות


תגובות

עינת-מילר
מוביל קהילה
24/09/17 18:26

אצלי המשפחה כולה יודעת, כולל הדודים הרחוקים. ביום יום אין יותר מידי התייחסות, אם יש משהו שאני צריכה בו עזרה אני מבקשת, לא תמיד אני מקבלת אותה באותו הרגע אבל לרוב יש הענות. במשפחה המורחבת יש יותר אגוצנטריות ואתן דוגמה מארוחת החג האחרונה: אני לא עוזרת בהגשת האוכל כי ללכת עם כלי מלא וכבד זו סקנה שיפול או יישפך לי הכל, גם בפינוי מהשולחן אני לא הכי יעילה כי אני לא לוקחת ערמות. כולם יודעים שזה המצב ובכל זאת יש כאלו שבוחרים להמשיך לשבת ולא להחליף אותי או לתת כתף. אני לא רואה בזה חוסר התחשבות בטרשת אלה אגוצנטריות לשמה כי גם בהורי המבוגרים הם לא מתחשבים. אני מצידי עושה מה שנוח לי, עוזרת עד לנקודה שאני יכולה ולא מעבר.

שחרית
24/09/17 19:12

אצלי זה מעניין כאילו לא יודעים מה יש לי ובאורח פלא אף פעם לא מבקשים ממני או מצפים לעשות דברים מאתגרים כפי שציינת .טוב כל אחד והקטע שלו.יש דודה נחמדה שנורא התפלאה כששמעה שטיילתי יחד עם בעלי והילדים בטיול לחול האחרון.מעניין למה את כל כך מתפלאת אם את לא יודעת כלום וזה כזה פיל ענק בחדר הא?....

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
25/09/17 8:15

בהחלט נראה שהסביבה שלך יודעת או מרגישה שמשהו השתנה.

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
24/09/17 19:14

נושא חשוב מאוד. לא ניתן לנתק או להתעלם מהשפעת הטרשת הנפוצה על היחסים בתוך המשפחה ועל כל אינדיבידואל בתוך המשפחה. ההתמודדות היא משפחתית ופעמים רבות אני מוצא שמגיעים לטיפול פסיכולוגי דווקא בני הזוג, ההורים או הילדים של אדם עם המחלה בגלל הצורך בעזרה עם נושא כה מורכב. מקווה שעוד אנשים ישתפו מניסיונם ותחושותיהם לגבי הנושא. מצרף מדריך קצר שכתבנו בעבר על השפעת הטרשת הנפוצה על המשפחה וחברים (בקישור המצורף)

אצלנו - כל המשפחה יודעת - הן מהצד שלי והן מהצד של אשתי. כיוון שכולם רואים שהיא מתנהלת באמצעות קלנועית (למרחקים גדולים) ונעזרת במקל (בתוך הבית), ברור שאין ציפיה שהיא תסייע באופן שאת מתארת ואני לוקח על עצמי מטלות כאלה - הן בבית והן כאשר אנחנו מתארחים במקומות אחרים.

עינת-מילר
מוביל קהילה
24/09/17 22:08

ואיך זה היה לפני שראו?

שחרית
25/09/17 8:10

מצטרפת לשאלתה של עינת.נדמה כאילו קשה יותר כשלא רואים....

עינת, שחרית - אני מבין שלפעמים, כשאין סימנים קליניים בולטים - כמו צליעה או קושי בהליכה - ההתיחסות של הסביבה היא פחות סלחנית ומכילה ועלולה להביא ל-"תקלים". השאלה היא באיזה סוג של "סביבה" מדובר. אם זו סביבה או משפחה שמכירה אותך היטב ויש לה איתך היסטוריה משותפת, הבעיות אינן משמעותיות. אישתי היתה ידועה כמארחת למופת, וכשתארחנו אצל אחרים, היא תמיד היתה מסייעת ועוזרת - לכן כשהיא הפסיקה לעשות זאת עקב הט"נ, למרות שלא היו סימנים קליניים בולטים, הדבר התקבל בהבנה ובטבעיות. אם היה מדובר בסביבה פחות מוכרת, זה דרש הסבר מקדים - אחד על אחד עם המארחים - וברוב המקרים זה עבר חלק. יחד עם זאת היו פה ושם מקרים שאנשים לא קבלו זאת ובמקרים הללו הקשר הלך ונעלם. בסופו של דבר - אני מאמין גדול - בתאום ציפיות מוקדם. זה גורם להרבה פחות בעיות ו-"תקלים". תאום הציפיות לא תמיד צריך להעשות על ידך - לפעמים אמא או חברה שמכירה אותך היטב - יכולה לעשות זאת ובמקרים האלה זה עובר די חלק.

עינת-מילר
מוביל קהילה
25/09/17 10:58

אני אוסיף על תאום הציפיות המלצה של הוספת הומור עצמי, למשל לומר ״בכיף ההיתי עוזרת אבל אתם באמת רוצים את העוגה על הרצפה במקום בצלחת?״ או ״אני לא הייתי נותנת לאדם לא יציב משימה שיש בה דרישה לשווי משקל ...״ מי מהשומעים שיודע במה מדובר יחייך ומי שלו ישתוק כדי לא לצאת זה שלא הבין את הבדיחה

שחרית
25/09/17 12:26

אז ברשותכם היכרות קלה עם המשפחה שלי שבאמת כולם מקסימים:צד אחד הרחוק יותר שאיתו נפגשים פחות-הנוהל הוא לשמור על פסון ולא להגיד מה שלא חייבים,שחלילה לא יראו שיש משהו לא מושלם אצלנו.הצד היותר קרוב מורכב מצד אחד מאדם מאוד מכיל אמפטי ועוזר,ומן הצד השני מגברת מאוד ביקורתית ושתלטנית שהיא זו שמובילה את הקו שהכל חייב להראות פרפקט.לי אישית באמת לא אכפת ואני לא עוסקת בהסתרה.הייתי רוצה שהכל יתנהל יותר בטבעיות.גם בעלי באותו קו מחשבה אבל לא יפתח לגמרי אפילו לפני המשפחה.אז הנה לא פשוט....

עינת-מילר
מוביל קהילה
25/09/17 14:33

לעצתי, פשוט לזרום, לתבל בהומור ולכבד גם את הרצון של האחרים לא לשתף. בסוף תגלי שבעצם כולם יודעים ולא מדברים על זה כי זה לא באמת מעניין

tutu1
30/09/17 20:05

לקחת את החיים והמצב בקלות וכל מי שלא מוצא חן בעיניו שיתמודד לבד ושלא יבלבל את המח. אישתי היא החולה ולא איכפת לנו מכלום. מה שהיא יכולה עושה ומה שלא יש מי שיעזור בבית. וכן גם צוחקים על המצב כי אחרת ניהייה בדיכאן תמידי . תמיד נזכרים באותה פעם שהאחיינת שלה צעקה בקולות לאבא שלה - " אחותך הצולעת מגיעה" וכולם נאלמו דום וכעסו על ילדה בת 6 אך אישתי ואני מייד היתחלנו לצחוק על העיניין והכל המשיך רגיל. לזרום עם המצב הכי טוב.

12Nat
03/10/17 0:11

לדעתי המשפחה הקרובה היא העמוד התומך שלי. הילדים שלי יודעים מההתחלה . זה לא נושא טאבו אבל גם לא מתייחסים יותר מדי למחלה. מובן מאליו שכשאמא עייפה, היא הולכת לישון. או שלא עושים שופינג בלי הפסקות ישיבה. 4 שנים אחרי גילוי הטרשת, סיפרתי לאחיות ואחי שלי . אמי לא ידעה- היתה חולה ותמיד דאגה לכאבי ראש שהיו לי בלי לדעת על הטרשת. המחלה התגלתה 3 חודשים אחרי מות אבי. בצד של בעלי המדהים, אף אחד לא יודע או עושה את עצמו לא יודע. חיים עם זה בשלום. כך אין יותר מדי שאלות ״איך את מרגישה? ״. כל עוד המחלה נסתרת, אפשר להמשיך. אם אין תועלת לגילוי הטרשת, אין צורך להרחיב, לספר.

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
03/10/17 10:23

נאט12, תודה על השיתוף. ממש נראה שהשיחה על המחלה הותאמה לכל אחד מבני המשפחה, לפי רמת הקרבה והצורך. אני מאוד מסכים עם הגישה הזו וחושב שזו טעות להסתכל על שיתוף המחלה כ"שחור או לבן"- או שמספרים או שלא מספרים. ניתן לבחור ולהתאים לכל אחד את הדרך ורמת המידע שמתאימה לו.