מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מה עושים ברגעי "שיתוק"

10/10/17 18:27
5 תגובות

פתאום כשיש התקף חרדה או דיכאון ואי אפשר לעשות כלום. מן שיתוק כזה. המוח לא חושב. אבל יש לי עבודה וילדים ומה עכשיו?
יש לכם עצות רעיונות? איך אתגבר על הרגעים האלה.
שאגב יכולים להמשך דקות או ימים.


תגובות

Lilu1
מנהל קבוצה
בת 30 פלוס, לומדת לתואר שני, ומקווה לטוב בתוך המאבק שלי עם מצבי רוח קיצוניים וחרדות. יחד עם המון אומץ ובלי לוותר, ועזרה מחברים ומשפחה, שהם אהובים שלי והתקווה שלי. מאובחנת עם הפרעה דו-קוטבית, לא מאמינה באבחנות, אלא באנושיות ורגשות. לומדת לעשות מקום לרגשות שלי במסע הארוך שלי להכיר את עצמי ולתפוס מקום בעולם.
11/10/17 2:35

אני חושבת שאני מבינה למה את מתכוונת, אבל אולי תוכלי לדייק מה בדיוק את מרגישה באותו זמן? איך מרגישים החרדה והדיכאון? ככה אוכל לייעץ יותר טוב, כי יש כל מיני סוגים של דכאונות וחרדות כתוצאה מכל מיני גורמים.

נעמה-36
13/10/17 16:52

פיזית, אני מרגישה דפיקות לב מהירות. נפשית אני מרגישה לחוצה מכל דבר. לחוצה מלראות אנשים. לחוצה מלקום מהמיטה. לחוצה מלראות את הילדים שלי. אולי הם עצובים. אולי הם רעבים. לחוצה מלענות לאנשים באסאמסים. לחוצה מללכת לעבודה. לא מצליחה להתרכז בשום דבר רק שקועה בלחץ לחץ. ואם אני עושה משהו כמו להתלבש אפילו, זה דורש כוחות נפש עצומים ואז אני חייבת לשכב שוב במיטה. בזמנים רגילים (לפני הנפילה בביפולר) אני בתפקוד מצוין. אבל עכשיו אני כבר שבוע במיטה.

לי.li
16/10/17 1:06

הי נעמה יקרה, אני מאד מבינה על מה את מדברת. אני גם חוויתי וחווה את הלחץ הזה. ראיתי שיש אנשים שדווקא המשפחה והעבודה הם אלו שגרמו להם בכל זאת להתגבר על זה ויש כאלה שלא. בכל זאת, תרגישי טוב. אני מאמינה שיש תקווה שדפיקות הלב האלו יום אחד יפסקו.

Lilu1
מנהל קבוצה
בת 30 פלוס, לומדת לתואר שני, ומקווה לטוב בתוך המאבק שלי עם מצבי רוח קיצוניים וחרדות. יחד עם המון אומץ ובלי לוותר, ועזרה מחברים ומשפחה, שהם אהובים שלי והתקווה שלי. מאובחנת עם הפרעה דו-קוטבית, לא מאמינה באבחנות, אלא באנושיות ורגשות. לומדת לעשות מקום לרגשות שלי במסע הארוך שלי להכיר את עצמי ולתפוס מקום בעולם.
16/10/17 9:33

היי נעמה. זה קורה כשעדיין לא מאוזנים, שנכנסים לסחרור מעלה או מטה, ובאמת חרדות הן דבר מאד משתק שמוריד משמעותית את היכולת לתפקד. אני יכולה להגיד גם מנסיוני האישי וגם מהחקירה שלי ברשת ואצל מומחים, מה יכול לעזור: 1) ליצור מערך תמיכה שיתפוס אותך כשאת נופלת. לשתף אנשים קרובים במה את עוברת ולבקש עזרה. בנוסף, כאשר יש פגיעה משמעותית בתפקוד יש אפשרות לפנות לביטוח לאומי ולקבל קצבת נכות וסל שיקום. מאד ממליצה לך על כך. 2) לנסות להכיל את ההרגשה הרעה, לקבל אותה כמו שהיית מקבלת שפעת או כל מחלה אחרת. לא ליפול לאשמה. 3) להתייעץ עם הפסיכיאטר שלך לגבי טיפול תרופתי שיעזור לאפל בחרדות והדיכאון - אם את עדיין חווה חרדות בעוצמות כאלה אחרי כמה חדשים באותו טיפול, יכול להיות שצריך לשנות מינון או תרופה. 4) ללכת לטיפול כלשהו- חובה ממש אצלנו הביפולריים. יש מגוון טיפולי פסיכותרפיה מתאימים שכלולים גם בסל השיקום, ובקופות החולים יש טיפולים משלימים מסובסדים שגם הם מאד עוזרים, ממליצה לקבוע פגישת ייעוץ שם. 5) שמירה על הבריאות: תזונה, תנועה, שינה מספקת. הימנעות כוללת מסמים ולשים לב לצריכה של קפאין בתזונה-קפאין מגביר חרדות ונמצא גם בקולה. 6) משהו שנמצא שמאד עוזר להתמודדות עם מצבים נפשיים וסטרס - תרגול מדיטציה, נשימה מודעת, יוגה. פשוט פועל כמו קסם וקיימות שיטות רבות שאפשר לבחור מהם. אני מונעת באמצעותם התקפים לפני שהם מתחילים או הופכת את התהליך כשהם כבר התחילו. מקווה שעזרתי, מוזמנת לשאול אם יש עוד משהו...

נעמה-36
16/10/17 22:42

תודה רבה רבה על המענה והתשובה המפורטת!! :heart: