מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתן גור
מנהל המרכז להפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר.
דנה צינמן ליטרט
דנה צינמן ליטרט
פסיכולוגית קלינית. למדתי באוניברסיטת תל אביב, אני מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. אני עובדת כבר הרבה שנים במערך להפרעות אכילה לילדים ונוער בתל השומר, תחילה כמדריכה במחלקה להפרעות אכילה, בהמשך פסיכולוגית באשפוז יום, עשיתי את ההתמחות האשפוזית במחלקה וגם את התזה כתבתי בנושא הפרעות אכילה והפחד מהחיים. בשבע השנים האחרונות אני פסיכולוגית במרפאה להפרעות אכילה (הייתי שותפה בהקמתה). בנוסף, יש לי קליניקה פרטית ברמת השרון שם אני מטפלת גם בבוגרות המתמודדות עם הפרעות אכילה.
מורן וילנר סקאל
מורן וילנר סקאל
שלום, אני מורן, פסיכולוגית לאחר התמחות קלינית. בשנים האחרונות עבדתי במרפאה וגם במחלקה להפרעות אכילה לנוער בתל השומר. בעבודתי פגשתי מקרוב את המצוקה, הקושי והמורכבות שפוגשות המתמודדות ופוגשים המתמודדים עם הפרעות אכילה, ונושא זה קרוב מאוד לליבי. כיום יש לי גם קליניקה פרטית בצפון תל אביב : https://www.moranws.com/ אני מאמינה שחלק חשוב מתהליך ההחלמה הוא היכולת לא לחוש לבד, בייחוד במצבים וברגעים בהם נדמה שאף אחד אחר לא מבין מה עובר עלייך, והתחושה יכולה להיות מאוד בודדה. לתחושתי, כל אחת וכל אחד ראויים לחיות חיים מלאים ועשירים, ואני מאחלת לך להצליח להגיע לכך!
אפרת וייס שורץ
אפרת וייס שורץ
נעים מאד, אני אפרת, דיאטנית קלינית, בעלת 12 שנות ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה במבוגרים ובמתבגרים. בוגרת תואר ראשון בתזונה מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במדעי הרפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב. דיאטנית קלינית בצוות הטיפולי של המרכז להפרעות אכילה במבוגרים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, חברה בצוות הטיפולי במסגרת הדיור המוגן של הבית השיקומי לנשים מחלימות מהפרעות אכילה בהוד השרון, ומטפלת במבוגרים ובמתבגרים המתמודדים עם הפרעות אכילה בקליניקה פרטית בהרצליה.

חזרה מחופשה

18/10/17 15:27
5 תגובות

הייתי חודש בחו״ל ואכלתי כל מה שרציתי, המון ג׳אנק פוד בעיקר. השתכרתי בשביל להתפרק כי זו הדרך היחידה לבכות כמו שצריך ולהשתחרר בגדול. אז בכיתי לא מעט בלילות, לא יכולתי לעצור את הדמעות והנה הן שוב עולות כשאני רק חושבת על זה. להפתעתי הרבה, כשחזרתי לארץ גיליתי שלא עליתי גרם אחד. זה ככל הנראה בגלל ההליכות המרובות והפעילויות הספורטיביות. אבל עדיין, איך זה ייתכן שאני מרגישה הרבה יותר כבדה עכשיו? המשימות שהיו לי קשות לפני כן כמו להתלבש, קשות עכשיו פי כמה. אני שונאת את איך שהבגדים נראים עלי. רק אחרי שש שנים עם ההפרעה אני מתחילה ללכת עם בגדים יותר רופפים. למה זה קורה רק עכשיו?
אני רואה את המשפחה שלי פחות ופחות כי כבר נמאס לי מהריבים האלו שאבא נוגע לי בחוליות כדי לראות אם רזיתי וסבתא בכלל טוענת ״אתה לא רואה שהיא השמינה?״. מתייחסים אלי כאילו אני חפץ שהוא לא טוב כמו שהוא עכשיו. מדברים עלי כאילו אני לא שם. למה זה עניינם של אחרים איך אני נראית? זה הגוף שלי, אני לא אומרת להם לרזות למרות שיש להם בטן. אציין שהם לא יודעים בכלל מה אני עוברת, אבל כן מאוד חוששים למצבי ולא פעם שאלו אם הכל בסדר אבל לא העזו מעולם לומר את המילה ״הפרעה״ או ״אכילה״ בדיוק כמו שאני לא מעזה. אני רוצה לשאול מה לעשות אבל כבר יודעת את התשובה. אני לא רוצה טיפול כרגע. זה רק יחמיר את גודל הבעיה, כי ברגע שמדברים על משהו ופותחים אותו- הוא רק עושה נזק גדול יותר לחיים. טיפול. שונאת את המילה הזאת. זה כל כך ממסכן אותי, שונאת להיות בצד החלש, אני נורמלית מדי בשביל זה.


תגובות

הי נועה, נשמע שגם את וגם הקרובים לך מסתובבים סביב הבעיה ולא מעיזים להכיר בה ולתת לה שם. יכול להיות שההמנעות מכך רק משמרת את הבעיה ואינה מאפשרת לגיטימציה לקחת אותה ברצינות. יכול להיות שגם בגלל זה את בוחרת שלא לקבל עזרה. מה דעתך?

נועה40
19/10/17 10:50

דנה את יותר מצודקת. עם משפחה כמו שלי שום דבר לא נלקח ברצינות. אם הייתי באה ומדברת איתם הם פשוט היו אומרים לי ״את לא כזאת, תפסיקי עם השטויות ותאכלי״. אבל גם אין לי שום רצון לעשות דבר טיפשי שכזה, כי אם אני מחליטה לעזור לעצמי זה כמובן ישאר הרחק מידיעת המשפחה. יש לי את בעלי שיודע אבל עדיין לא ממש מבין.... זורק לי משפטים כמו ״אני מרשה לך לרדת רק לxx אבל לא יותר״ כשבעצם מדובר פה בתת משקל די חמור... מה עושים מה.... אני רוצה שהוא יכריח אותי לקבל עזרה כי אני יודעת שלבד אני רק אומרת לו ״לא״ וזה מספיק לו כתשובה. הוא לא מבין עד כמה אני באמת סובלת וכמה עצב אני מסתירה ממנו...

יקירה, אני מבינה את הכמיהה שלך שמישהו "יקח אותך בידיים" ו"יכריח" אותך לקבל טיפול. אני מבינה, שמאד קשה לך לעשות את הדבר הזה בעצמך בשביל עצמך. עם זאת...אולי כדאי להתפכח מהמשאלה הכל כך אנושית ומובנת, אם כי בלתי יעילה הזו. מה את אומרת? מגיע לך טיפול ומגיעים לך חיים טובים יותר. את חייבת להאמין בזה....

נועה40
19/10/17 11:05

אני רק רואה את עצמי מתקדמת בנתיב הלא טוב, מתקשה לשחרר, כי אין סיכוי שאני רוצה להשמין, אני לא מצליחה לרצות דבר מחריד שכזה... איך אני אמורה לשנות את דעתי כשזה הפך להיות מרכז החיים שלי והמטרה הבלעדית??

אולי כשזה גובה ממך מחיר כשאת כבר לא בטוחה ששווה לך לשלם.