מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחותסימבלתא ואמביאן

סימבלתא ואמביאן

19/10/17 6:45
2 תגובות

שלום רב,

לאחרונה התחלתי לקבל סימבלתא נגד כאב כרוני וחרדה. התרופה שינתה את חיי ממש.
הבעיה היחידה שאנני יכולה לישון יותר מ2 שעות ברצף בכל מצב.
לשמחתי נגמלתי מכדור נוסף שבו טופלתי אלפרליד!! הקלה גדולה.
ולכן אני רוצה לבקש מהרופא אמביאן לשינה.
יצויין שגם לפני השימוש בסימבלתא סבלתי מבעיות הרדמות החל מגיל המעבר. אני בת 54.
שאלתי: האם יש בעיה לקחת סימבלתא ואמביאן? האם יש לתרופות אלו תגובות בין תרופתיות?
הרבה מאד תודה לתושבה

בת אל


תגובות

שלום בת אל

התרופה סימבאלתה (המכילה את החומר הפעיל duloxetine,) יכולה לגרום לתופעות של חוסר שינה בשכיחות לא גבוהה, כאשר בספרות המקצועית (עפ"י מאגר המידע מיקרומדקס) כ- 7-10% מאנשים הנוטלים סיבאלתה, יכולים לסבול מתופעה זו. ולכן, התופעה שאת מתארת היא ידועה.  אולם, ייתכן שהתסמינים קשורים גם לגיל המעבר, אבל אם חלה החרפה בתקופה האחרונה, סמוך לנטילת התרופה - יש יותר סיכוי שזה קשור לתרופה סימבאלתה.  

מבחינת השפעות בין תרופתיות  - לא נמצאה השפעה בין תרופתית, על בסיס פרמקוקינטי עפ"י מאגר המידע מיקרומדקס, בין התרופה סימבאלתה לבין התרופה אמביאן (המכילה את החומר הפעיל zolpidem). מבחינת השפעה פרמקודינמית, יש יותר סיכוי לישנוניות לאורך היום ולעייפות מתמשכת בשילוב התרופות. אבל, אפשר לנסות לפרק זמן מוגבל. חשוב לציין, שהתרופה אמביאן צריכה להינתן לפרק זמן של עד 4 שבועות.

לפני שמתחילים טיפול בתרופה נוספת, מציעה לבדוק מספר דברים:

1.      אם עבר יותר מחודש מתחילת הטיפול והתופעה לא חלפה, ייתכן שצריך לחשוב על אלטרנטיבה טיפולית אחרת לכאב ולחרדה יחד עם הרופא המטפל. השינה חשובה לבריאות. שינה טובה מפחיתה תסמינים של כאבים וחרדה.

2.      מתי את לוקחת את סימבאלתה? נטילה בשעות הבוקר לחלק מהאנשים, מפחיתה עוררות יתר לפני השינה.

3.      מינון סימבאלתה - ייתכן שאם תפחיתי את המינון ב- 50%, תסמיני החוסר השינה ישתפרו משמעותית. כמובן, תחת השגחתו של הרופא המטפל...

4.      כדאי לנסות להגיע למעבדת שינה דרך הקופה.

 

 

הרבה בריאות ולילה רגוע,

מקווה שסייעתי בתשובותי

ד"ר ורדית קלמרו

רוקחת קלינית

 

מוזמנים לבקר בדוקטור לתרופות

www.drpharma.co.il

הדר149
23/02/18 17:40

בעקבות גיל המעבר החילותי להתעורר אחרי ארבע שעות שינה, אסור לי לקחת הורמונים לאחר הסרת נגע בשד. הלילות גיהנום ויש פגיעה באיכות חיים. התחלתי לקחת אמביין שגרם לי להמון תופעות לוואי. אני מקפידה על על הכלללים- ממש נזהרת כדי לישן אבל עדיין ההורמונים החסרים כפי הנראה משפיעים כי אין גורמי מתח או תופעות אחרות. חם לי ואני ישנה עירומה ומזיעה והשינה בורחת.

יש משהו אחר להוסיף אפילו עוד שעתיים לשינה?