מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתן גור
מנהל המרכז להפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר.
דנה צינמן ליטרט
דנה צינמן ליטרט
פסיכולוגית קלינית. למדתי באוניברסיטת תל אביב, אני מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. אני עובדת כבר הרבה שנים במערך להפרעות אכילה לילדים ונוער בתל השומר, תחילה כמדריכה במחלקה להפרעות אכילה, בהמשך פסיכולוגית באשפוז יום, עשיתי את ההתמחות האשפוזית במחלקה וגם את התזה כתבתי בנושא הפרעות אכילה והפחד מהחיים. בשבע השנים האחרונות אני פסיכולוגית במרפאה להפרעות אכילה (הייתי שותפה בהקמתה). בנוסף, יש לי קליניקה פרטית ברמת השרון שם אני מטפלת גם בבוגרות המתמודדות עם הפרעות אכילה.
מורן וילנר סקאל
מורן וילנר סקאל
שלום, אני מורן, פסיכולוגית לאחר התמחות קלינית. בשנים האחרונות עבדתי במרפאה וגם במחלקה להפרעות אכילה לנוער בתל השומר. בעבודתי פגשתי מקרוב את המצוקה, הקושי והמורכבות שפוגשות המתמודדות ופוגשים המתמודדים עם הפרעות אכילה, ונושא זה קרוב מאוד לליבי. כיום יש לי גם קליניקה פרטית בצפון תל אביב : https://www.moranws.com/ אני מאמינה שחלק חשוב מתהליך ההחלמה הוא היכולת לא לחוש לבד, בייחוד במצבים וברגעים בהם נדמה שאף אחד אחר לא מבין מה עובר עלייך, והתחושה יכולה להיות מאוד בודדה. לתחושתי, כל אחת וכל אחד ראויים לחיות חיים מלאים ועשירים, ואני מאחלת לך להצליח להגיע לכך!
אפרת וייס שורץ
אפרת וייס שורץ
נעים מאד, אני אפרת, דיאטנית קלינית, בעלת 12 שנות ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה במבוגרים ובמתבגרים. בוגרת תואר ראשון בתזונה מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במדעי הרפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב. דיאטנית קלינית בצוות הטיפולי של המרכז להפרעות אכילה במבוגרים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, חברה בצוות הטיפולי במסגרת הדיור המוגן של הבית השיקומי לנשים מחלימות מהפרעות אכילה בהוד השרון, ומטפלת במבוגרים ובמתבגרים המתמודדים עם הפרעות אכילה בקליניקה פרטית בהרצליה.
כמוניהפרעות אכילההיה היום יום טוב, נבהלתי.

היה היום יום טוב, נבהלתי.

20/10/17 0:01
1 תגובות

היי אני בת 18 ועם הפרעת אכילה 6 שנים (משהו כזה), בבסיס זה אנורקסיה ולתקופות גם הייתה בולמיה,
כרגע אני באשפוז יום להפרעות אכילה.
אני באשפוז בערך 8 חודשים וכרגע מה שהשתנה זה שהפסיקו ההקאות (גם יזומות, וגם באמצע האוכל לא במכוון-אבל תמיד הם באו לתקופות אז אני לא יודעת),
אבל האכילה עצמה קשה לי כל כך, יש לי הגבלת זמן, וגם נתנו לי תוספת, ואני פשוט לא מצליחה לסיים ופעם אחר פעם מקבלת אנשור.
יש לי התקפי חרדה, שאלה בעצם התקפים של החרדה שנמצאת רוב היום, רוב הזמן זה פשוט מאבק פיזי ממושך של לא לתת לזה להכנס ולא לתת לזה להתחיל, אבל שעה לפני האוכל לפני שהולכים הביתה ובשניה שיש איזה טריגר, זה כאילו יש לי גלים בחזה של כאב-כובד, הלב דופק, הנשימה לא מספקת והאוויר מרגיש רעיל ועושה בחילה. אני לא מצליחה לאכול במצב הזה ובטח שלא לעמוד בזמן. אני בולעת את האוכל בלי ללעוס כמו כדור ונלחמת שהוא לא יעלה בחזרה.

אוף קלטתי שסטיתי כרגיל מהנושא אז אני אגיד נקודות ואגיע לעיקר, יש לי גם הרבה שנים דיכאון שממש מקשה עלי לתפקד.

הנקודה היא, שהיום היה יום טוב, הייתי במצב רוח מעולה, נכנסתי לכל הטיפולים, היה התחלה של התקף חרדה והצלחתי קצת למתן אותו, פעם ראשונה מזה חודשים עמדתי בזמנים של הארוחות, והרופאה אמרה לי "זהו אנחנו צריכים להתקדם, גם את רוצה לצאת מזה, את פשוט מפחדת".
אלוהים ישמור.
הרגשתי שאני מאבדת אותה, אותי?
אני מנסה לשאול את האנורקסיה אם יש בגוף שלי עוד מישהי חוץ ממנה.
חזרתי הביתה וחיבלתי לעצמי בהתקדמות, הסתכלתי על תמונות, קראתי דברים, וזה דברים שלא עשיתי שנים כי זה מספיק מבוססת כדי שאני אצטרך לתת לזה חיזוק.
אני מפחדת להשתפר ושישחררו אותי, כי כשנכנסתי לשם הבטחתי לעצמי שכשאני משתחררת משם אני אדאג להפסיק את החיים שלי, העולם הזה לא ממש מתאים לכולם, אם יחשבו שאני בסדר בזמן שאני לא וישחררו אותי אני לא אצליח לעשות יותר כלום, כי למעם האמת גם לא בא לי ומעניין אותי כלום, הכל נראה חסר תועלת ומשעמם.
כבר שחררו אותי בעבר כשחשבו שהחלקים הטובים עולים על הרעים בלי לשאול מה אני חושבת, והם טעו, נפלתי אפילו יותר חזק.

בקיצור היה היום יום טוב, נבהלתי, ומאז אני מעסיקה את עצמי רק באנורקסיה, מפחדת שהיא תלך כי.. נראה לי שהיא כבר אני וגם נראה לי שהעולם לא מתאים לי, ניסיתי, חקרתי, הלכתי, לא מתאים, מישהו כתב בפואטרי סלאם "חייב להיות מישהו בעולם הזה שהוא הכי גרוע בלחיות, יצא שזה אני"


תגובות

אוקטובר יקרה, את משתפת אותנו בכנות בייאוש שאת חווה מהחיים האלה, בהשלמה שהם לא בשבילך, ופתאום יום אחד מצליח לערער את הייאוש הזה. אני מבינה שזה מבלבל ומפחיד, אבל אולי, רק אולי, זה רמז קטן שהחיים האלה דוקא כן יכולים להיות בשבילך :) סקרנית לדעת אם יופיעו עוד ימים כאלה :)