מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניהתמודדות עם מעי רגיזאולי למישהו תהיה עצה...

אולי למישהו תהיה עצה...

22/10/17 10:01
8 תגובות

שלום לכם. בת 33, עם מעי רגיז בשלוש השנים האחרונות. אובחנתי אחרי חודשים ארוכים של סבל, הרגשתי שזה בא לי משום מקום באמצע החיים -
מעולם לא היו לי בעיות עיכול לפני כן. הגסטרואנטרולוג שטיפל בי, שהיה קשוב וסימפטי ושלח אותי לכל הבדיקות הנחוצות, רשם לי בסוף כדורים ושלח אותי לדיאטנית. הכדורים (נוטנסיל) לא עזרו, הדיאטנית שלי היתה מצוינת ועשתה איתי המון ניסיונות לשלילת רגישויות למזונות שונים, אבל בשורה התחתונה כלום לא עזר ונשארתי עם אותן בעיות: כאבי בטן 24/7, שלשולים ובחילות, ברמה שאני לא ממש מתפקדת. בגלל שכלום לא עבד, נטיתי לקבל את הגישה שמעי רגיז זה עניין נפשי. אובחנתי כמה חודשים אחרי החתונה, בערך כשתכננתי להיכנס להריון. לא הרגשתי שאני לחוצה או חרדה ממשהו, להיפך, הייתי בתקופה ממש טובה בחיים - אבל "זרמתי" עם האפשרות שאנשים סביבי העלו, שאלה חרדות מפני הריון. החלטתי דווקא בגלל זה לא לחכות, להיכנס להריון ולהתמודד, ואז מה שקרה הדהים אותי: בהריון התסמינים נעלמו כלא היו. היו בחילות הריון כמו לכולן, אבל חוץ מזה כלום. פתאום יכולתי לנסוע לחו"ל ולאכול בחוץ, ללכת לעבודה בשקט, לצאת לטיולים, לאכול הכל מהכל. כל הטוב הזה נמשך גם חודשיים אחרי הלידה, ואז התסמינים החלו להופיע שוב בהדרגה. בהתחלה סבלתי יום-יומיים בשבוע, ולאט לאט זה הפך להיות 100% מהזמן, כמו קודם. וזה המצב כרגע, ואני ממש מיואשת. אני לפעמים לא אוכלת ימים שלמים ואני בתת-משקל, מפסידה ימי עבודה - זה פוגע לי בכל תחומי החיים. אני לא רואה טעם לחזור לרופא או לדיאטנית, ברור לי שצריך לנסות כיוון אחר. מה שקרה בהריון ואחרי הלידה מחזק אצלי תחושה שהיתה לי כבר קודם, שזה קשור אצלי לאיזון הורמונלי. האם מישהי נתקלה בדבר כזה? זה נראה לי כמו כיוון לטיפול, אבל אני לא יודעת לאן ללכת עם זה. אני מרגישה שאין שום גורם שיש לו ראיה הוליסטית, שיכול לעזור לי לאתר את הבעיה מכל הכיוונים האפשריים בהתאם לפרופיל הבריאותי הספציפי שלי.
אשמח לשמוע אם למישהו כאן יש ניסיון חיובי עם רופא/דיאטנית כלשהם שמתעסקים ספציפית במעי רגיז. למישהו עזר דיקור סיני? ביופידבק? שיטת תזונה מוגדרת? תזונה בהתאמה אישית? אני ממש נואשת ומוכנה לנסות הכל...
תודה.


תגובות

במצב של אין לי מושג מה קורה, אני נוטה להשתמש במדיטציה לתת הזדמנות לרעיונות רלבנטיים שלי לצוף... בכל מקרה זה מעניין... למשל, מדיטציית חמשת הצלילים:

ספיר8
08/11/17 9:02

זה ישמע קצת מצחיק.. אבל את אוכלת מספיק חלבון? אני מרגישה שברגע שהתחלתי להקפיד על צריכת חלבון טובה והורדתי הרבה גלוטן ופחמימות רוב התסמינים עברו.. יכול להיות שזה באמת קשור לחוסר איזון בגוף.

cookiedatat
29/11/17 13:19

מדיטציה וכל חבריה זו בהחלט המלצה מעולה. אני בעבר התעסקתי בהיפנוזה עצמית. הייתי לרוב אוכלת ישר אחרי הליכה (בין אם הליכת בוקר/ערב או הליכה כי חזרתי מהלימודים/עבודה). בזמן האוכל הייתי דואגת לסדר הכל יפה בצלחת על מנת שהיא "תחייך" אליי, תהיה יפה, צבעונית, שתפתה אותי (אבל בכמויות מאוד מסוימות שבאותה עת התאימו לי שזה אומר הקפדה של יחס 1:1 של פחמימה מורכבת וחלבון לצד ירקות טריים ובצהריים גם ירקות מאודים/מבושלים/אפויים. קודם כל הייתי אוכלת את הירקות הטריים ואחר כך את השאר). ממש כמו פור פליי - רק אם אוכל. מנסה לאכול לאט וקצת אחרי האוכל הייתי עושה מדיטציה להרגיע על מנת שלא תהיה בחילה/עצירות/ריצה לשירותים. זה קשה לתחזק את זה. אני לא אשקר. אבל זה אושש אותי ממצב של חוסר אנרגיות, כאבי בטן משתנים ולא ברורים, דיכאון ועייפות שנלוו לכל התסכול. לצערי, החיי יום יום הנוכחיים שלי לא מאפשרים זאת, אבל כשעשיתי זאת זה מאוד עזר. אני גם ממליצה שתעשי בדיקת ברזל, בי 12, ויטמין בי בכללי, תפקודי כבד, כלייה ובלוטת התריס. אינני יודעת מה מצבך ההורמונלי, אך אם את על גלולות כלשהן אולי שווה להפסיק או להחליף. כנ"ל לגבי כדורים פסיכיאטריים. בכללי ממליצה לקחת ויטמין די (אין כזה דבר יותר מדי ממנו), תשתי הרבה תה קמומיל ולואיזה (בלי קפאין). בעבר המליצו לי לשים זרעי אניס או קימל בתה, לי זה עשה מוזר. נע בין עיוותים לעצירות או ריצה לשירותים כל קמה דקות, אבל אני יודעת שלהרבה אנשים זה ממש עוזר. נסי להגביל את צריכת הקפה והסוכר הלבן לזמנים יחסית קבועים בלו"ז היומי שלך. אי אפשר בלי קצת "רעל" אבל לפחות הגוף יידע מתי הוא מקבל אותו ויתארגן בהתאם. בכללי לנסות לעשות לו"ז אוכל מסודר, זה לא קל, כל יום הוא אחר, אבל עד כמה שניתן. משערת שהרוב נאמר לך על ידי כל הדיאטניות וגם על יומן בטן. אני נהייתי מתוסכלת מלכתוב אותו וגם זה ייצר קצת אובססיה והגדיל את החרדה אז הפסקתי. אבל בהתחלה זה עזר. מבחינת כדורי בטן - אני עכשיו לוקחת קולוטל. לא יודעת עד כמה זה עוזר. אני גם חזרתי לעשן גראס אחרי שנים שלא ממש עישנתי. זה אמנם עוזר לעורר תיאבון ומרגיע קצת את הבטן, אבל אני לא מרוצה מזה כי זה מעייף אותי ומקווה להמעיט בקרוב. מקווה שאחת מההמלצות עזרו. אני איתך ושולחת אנרגיות חיוביות. זה מאוד מבאס להיות בתקופה שהכל טוב ואז פתאום שוב לא. שתדעי שזה שהיה טוב יותר קשור להיריון, הוא מביא כל כך הרבה טוב לגוף.

הרופאה שלי המליצה על FODMAP - דיאטה מרגיזה שמחסלת לך המון דברים מהדיאטה. אבל יש לי פחות תופעות כעת

Iritea
14/12/17 19:40

תודה רבה על התגובות. אני מאוד מקפידה על תזונה בריאה ומאוזנת, ניסיתי את כל הדיאטות כולל פודמאפ (הנוראית!) ומה לא. מכיוון שהתייאשתי מהרפואה הקונבנציולית, אני כרגע מנסה דיקור סיני וגם זה לא עוזר... הרעיונות הולכים ואוזלים.

eyal123
08/01/18 21:29

גם לי יש את הצרה הזאת גם אני עברתי את הרופאים והבדיקות כרגע ממשיך עם fodmap מציע לך להתאמן בחדר כושר רק ככה העלתי את המשקל בחזרה זה קשה אבל אפשרי פלוס מה שעוזר לי זה להתמסטל מבירה לפני השינה בכול אופן תזכרי שלתסמנים האלה לא יהרגו אותך אז אם יש בחילות וכאבים אז יש אז מה זאת הגישה

וותיקה.בעסק
06/02/18 14:35

אל תתייאשי בשום פנים ואופן. אני בת 63 התחלתי לסבול מהבעיה בגל 18 ויודעת שהיאוש רק גורם לנפילה נוספת. גם אני בהריון הרגשתי מצוין. ואחרי זה חזר הכל . ניסיתי כל מיני דברים בתחומים שונים. אבל היו גם תקופות טובות של כמה שנים פה ושם. שתהיה לך נשימה ארוכה. כי אצלך זה יכול להיות שהכל יעבור יום אחד. אני יכולה לתת לך היצע אחד: תהי קשובה לבטן שלך. אל תוכלי דברים שברגע הזה ממש לא בא לך. תצליחי!

eyal123
30/07/18 8:45

אחרי שנה וחצי בערך של התופעה הזאת אני רוצה לתאר את התובנות שלי למצב הזה אולי יעזור למישהוא: יש לציין שהמצב שאני יתאר פה פונה לחלק קטן מהאנשים שעוד מגיל 13-14 הרגישו שיש להם רעב קיצוני וגזים, בהתחלה אולי חשבו שזה ככה אצל כולם. באיזשהוא שלב בחיים התחילו להם הסימפטומים של כאבי בטן חזקים בחילות מצב ממושך מעל שבוע וחצי ונזקקו לטיפול רפואי,אז אתה פונה לרופא במידה והוא יפנה אותך לבדיקת הליקובקטור והיא תצא חיובית אתה תיקח את האנטיביוטיקה והתסמנים רק יחריפו.עשיתי את כול הבדיקות האפשריות אולטרא סאונד אנדוסקופיה קולונוסקופיה ובסוף גם mri,התורים לבדיקות באילו נמשכים חודשים ובמידה והיה משהוא רציני הסיכוי להצלחת הטיפול היה יורד דרסטית, זה בעיה חמורה שהרבה אנשים משלמים עליה את המחיר אבל זה נושא אחר וכרגע לא רלוונטי לנושא הזה.אחרי היאוש מהאנטיביוטיקה לקחתי פרו ביוטיקה והתחלתי דיאטת פודמאפ הכול בהמלצת הרופאים הכי טובים בארץ.יאמר לזכותם שהם הבינו שהמצב שלי לא מצב מסכן חיים והם ניסו להרגיע.בהמהלך התקופה התחלתי לנסות על עצמי כול חומר אפשרי שאולי יעזור לי לפתור את הבעיה. אלוורה,פחם,אלוורה טבעית ממש אכלתי את הצמח,אלכוהול,תה קמומיל,תה רגיל,מיץ כרוב,מיץ גזר,יוגורט עזים,שקדים,שתיתי גם אשלגן פרמגמנט,בסוף לקחתי כדורי כורכומין שעזרו כנראה לייצב את המצב אחרי שהבנתי שכנראה יש לי דלקת במערכת העיכול,הטעות של כול הרופאים היא שהם לא מטפלים בדלקת אף אחד לא הציע או המליץ על כדור לטיפול בדלקת,כנראה שהמצב הוא דלקת ואחרי שתעשו את כול הבדיקות זאת הבעיה אבל הסיבה עלומה וכניראה שתאובחנו כמעי רגיז,היום המצב יותר רגוע אבל לפעמים חוזר בצורה שקטה וכמעט לא מורגשת הייתי ממליץ להימנע מלאכול בשר וחלב זה יחזיר אותכם אחורה ליום יומים,הקיבה חלשה ולא תדע להתמודד עם העירבוב הזה,חומץ ובצל קצוץ עוזרים לי המנה זה חצי בצל בערך 100 מיל חומץ תוסיפו סוכר, אכלתי את זה עם אוכל על בסיס פחמימות,וזה החזיר אותי בחזרה,שווה לנסות. אחרי זה תשתמשו בליסטרין כדי להיפתר מהריח של הבצל. הבעיה של הרפואה היום מתחילה שאתה נכנס לרופא והמכשיר הכי חכם בחדר הוא הטלפון הנייד. הגיע הזמן להשתמש באינטלגנציה מלאכותית,ומכשירי דימות מתקדמים שהיו בכול חדר של רופא זה לא ראלי לשלוח בן אדם ללמוד 7 שנים ולצפות ממנו לתת אבחנה מדוייקת.