מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניקבוצת מיקוד- גרעין גולשי כמונילדעתי כדאי שיהיו יותר פורומים שנוגעים לנושאים חברתיים וזכויות נכים

לדעתי כדאי שיהיו יותר פורומים שנוגעים לנושאים חברתיים וזכויות נכים

27/10/17 3:47
3 תגובות

ההתמודדות עם מחלה היא לא רק עם המחלה עצמה אלא גם עם היחס של הסביבה, הממשלה, ביטוח לאומי, חברים ומשפחה, בדידות מהעדר מסגרת, וגם רופאים שלא תמיד מבינים או מקשיבים וגם הרבה פעמים אין להם כוח לטפל בחולים כרונים עם יותר מידי תלונות


תגובות

ערן-ברקוביץ
27/10/17 12:18

בהחלט צודקת, כאן בכמוני יש את קהילת זכויות החולה בניהולו של שמוליק בן יעקב (קישור מצורף למטה), שם ניתן להעלות כל שאלה ובעיה בנושא. בנוסף, מניסיוני ישנה ייחודיות לכל מחלה לכן ניתן גם לכתוב בקהילת המחלה הרלוונטית וכן לפנות לאגודות שתומכות במחלה, חלק עיקרי בעבודת האגודות הוא שמירה על הזכויות והעלייה במודעות. האגודות גם לרוב מסיקות ייעוץ משפי שמתמחה במיצוי והגנה על זכויות המטופלים. למרות כל אלו, עדיין ניתן לפגוש במקרים בהם מזלזלים בזכויות, החל מחנייה לא מוצדקת בחניית נכים ועד היחס שקיבלו קצבאות הנכים, מאוד מקווה שלאט לאט המודעות תעלה והמצב ישתנה.

scarlette
27/10/17 16:58

לא מצאתי יותר את פורום זכויות החולה, תודה על הקישור. בכל אופן יש פה רבבות של קבוצות ואלפי פורומים, אז איך ייתכן שיש רק פורום אחד לזכויות של נכים וחולים?

ערן-ברקוביץ
28/10/17 11:04

המחשבה היא שיש קהילה אחת שעוסקת ומתמחה בזכויות החולה (בקישור הקודם) וכן כל קהילה בפני עצמה, שמעדכנת ועוזרת בכל מה שמעניין את הקהילה, כמובן שנוגעת גם בזכויות של אותה קהילה. אני יכול לציין לגבי קהילת טרשת נפוצה בה אני יותר מעורב, שעדכנו לגבי השינויים בקריטריונים לקבלת זכויות בביטוח לאומי וההנחיות החדשות לרופאים בוועדות כדי שיידעו שלמחלה זו צריך להתייחס אחרת. הרבה פעמים עולות תגובות ושאלות בנושאים אלו ואנו משתדלים לתת מענה להכל. אם ישנם נושאים חסרים או שלא נגענו בהם, זוהי רשת חברתית וכל אחד יכול ומוזמן להעלות תכנים חשובים. מאוד נשמח שזה יקרה, כי המטרה היא שכל מה שקשור ויכול לעזור שיעלה לאתר וכמה שיותר יוכלו להשתמש במידע.