מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' סער מנחה
פרופ' סער מנחה
מנהל היחידה לקרדיולוגיה התערבותית (צנתורים) במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא). רופא עצמאי ומצנתר- קופ"ח מכבי. פרופ' בחוג לקרדיולוגיה, אוניברסיטת תל-אביב. תחומי עניין: קרדילוגיה התערבותית, קרדיולוגיית ספורט, מניעת מחלות לב, מחלות לב מבניות, מניעת שבץ מוחי.
ד
ד"ר אבישי גרופר
אני בוגר בית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית והדסה בירושלים. השלמתי התמחות ברפואה פנימית במרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי, ובקרדיולוגיה במרכז הרפואי שיבא, תל השומר, והתמחות בתחום של אי ספיקת לב, השתלות לב ולב מלאכותי (LVAD) במרכז הרפואי MAYO CLINIC במינסוטה, ארה"ב. לאחר החזרה לארץ עבדתי כרופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ לב ובמכון לאי ספיקת לב, ומנהל מרפאות המערך הקרדיולוגי בשיבא, תל השומר. כיום אני מנהל היחידה לאי ספיקת לב במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא). אני יו"ר החוג לאי ספיקת לב באיגוד הקרדיולוגי בישראל וחבר באיגוד האירופאי לאי ספיקת לב ובאיגוד הבינלאומי להשתלות לב. אני מרצה בכיר בפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת תל-אביב ומעורב במספר רב של מחקרים בארץ ובחו"ל בתחום אי ספיקת לב, השתלות לב ולב מלאכותי (LVAD). מרצה בכנסים בארץ ובחו"ל. במסגרת עבודתי אני עוסק בטיפול במחלות שריר הלב, אי ספיקת לב, השתלת לב מלאכותי (LVAD), השתלות לב, מחלות מסתמיות ויתר לחץ ריאתי. אני רואה חשיבות רבה בהדרכה לאורח חיים בריא ומניעת מחלות לב.
ד״ר בתלה פלאח
ד״ר בתלה פלאח
רופאה מומחית ברפואה פנימית וקרדיולוגיה. בוגרת הטכניון לאחר השלמת התמחות כפולה בב״ח הדסה עין כרם. כעת במהלך השתלמות בצנתורים וקרדיולוגיה התערבותית בבית החולים שיב״א תל השומר.
דייאנה קליין
דייאנה קליין
פסיכולוגית שיקומית מומחית, קליניקה בפתח תקווה. עד לשנת 2022, הייתי פסיכולוגית אחראית במכון לשיקום חולי לב, בי״ח שיבא תל השומר.

מובילי קהילה

איתן אביר
איתן אביר
הי לכולם, שמי איתן, בן 44, אב לשלושה ילדים מקסימים, מאוד אוהב לרכוב על אופניים אופניים בשטח, טיולים, בילויים ובעיקר אוהב אנשים. בחודש נובמבר 2015 עברתי השתלת לב בארצות הברית , לאחר המתנה בישראל של מעל שנה, כחצי שנה מתוך תקופה זו באשפוז בבית חולים. בגיל 17 אובחנה בליבי קרדיומיופטיה. עד גיל 41 לא תסמיני כלל ואז תוך זמן קצר מאוד (חודשים ספורים) חלה הרעה משמעותית במחלת הלב שהוגדרה אז כאי ספיקה חמורה שהכניסה אותי לרשימת המתנה להשתלת לב. כבר במהלך האשפוז הארוך אפשר לומר שגיליתי את עצמי מחדש ונוכחתי שיש לי כוחות נסתרים שאף פעם לא ידעתי על קיומם. תקופה ארוכה באשפוז בבית חולים היא לא פשוטה ושואבת כוחות פיזיים ובעיקר מנטליים רבים. במהלך תקופת האשפוז נוכחתי שההתמודדות היא שונה לגמרי בין חולה לחולה ולא כולם מצליחים לאזור את הכוחות הדרושים להתמודדות הקשה והארוכה. לחוות על בשרי את החוויות הלא פשוטות לעיכול ומצד שני לצפות מהצד בדרכם הייחודית של חולים אחרים להתמודד הביאה אותי להחלטה להקדיש מזמני ומנסיוני לתמיכה ועזרה לחולי לב.
גיל מלצר
גיל מלצר
בן 56. נשוי. אבא של עומר (8) ומיקה (6). חולה לב. מייסד ומנכ"ל אגודת הלב הישראלי - העמותה למען מטופלי לב וכלי דם
ורד שיראזי
ורד שיראזי
חולת לב מילדות, חולת פיברומיאלגיה ומושתלת לב כ4 שנים. מורה בנשמתי ועסוקה בלעשות טוב בעולם.
כמונימחלות לבתחושות והרגשות מוזרות בצד של הלב ואף אחד עדיין לא יודע מה מקורן.

תחושות והרגשות מוזרות בצד של הלב ואף אחד עדיין לא יודע מה מקורן.

16/11/17 15:29
8 תגובות

אני מקווה שחוכמת ההמונים + אנשי המקצוע יוכלו לעזור לי ו/או לפחות להכווין אותי. אני מתנצל מראש שזה יהיה קצת ארוך, אך אני לא רוצה לפספס שום פרט.
בן 47 שעישן כ-30 שנה ונקי מסיגריות מאז יוני האחרון. עוסק מזה 3 שנים בספורט שנקרא קרוספיט (כולל הרמת משקולות, אירובי ותרגילי התעמלות) זה ספורט בעצימות גבוהה. מאז מרץ השנה החלה תופעה מאוד מוזרה של תחושות מוזרות ואי נוחות באזור הלב. תחושות כאלו מעולם לא היו לי ואין מדובר בכאבים או לחצים. עקב תחשות אלו, הייתי כבר שלוש פעמים במיון בשל החשש שלי שאני עובר ארוע קרדיולוגי. כל הבדיקות שנעשו במיון של בתי החולים (א.ק.ג, דם, צילום חזה) לא מצאו בעיה.
עברתי לפי בקשתי מרופא המשפחה, בדיקה של הולטר ל-24 שעות שמצאה שהכל תקין. עשיתי בדיקות של א.ק.ג, אגרומטריה, אקו-לב, אקו-לב במאמץ ודם לפי בקשת קרדיולוג והכל נמצא תקין. הקרדיולוג טוען שכנראה מדובר בכאב שלדי (שרירים, לא לב) או חרדות (אבי נפרט לפני כשנה וחצי). בכל אופן הוא שולל שזה קשור ללב. אם אנסה לתאר את התחושה, זה שלעיתים כאילו יש יותר רגישות בחזה באזור הלב מאשר בצד ימין, כאילו אני מרגיש לפעמים יותר את כובד החולצה בצד שמאל מאשר בימין. לפעמים גם אם אני לוחץ בכל מני נקודות באזור יש הרגשה של כאילו מקום שקיבל מכה חיצונית.
יש לציין שהתחושות קורות גם באזור הבטן העליונה מצד שמאל קצת מתחת לצלעות. לכן, הופניתי לגאסטרולוג. התגלה שיש לי הליקובטור, עשיתי את הטיפול ולאחר חודשיים את הבדיקה שוב ונמצא שנפטרתי מהחיידק. בזמן הטיפול בהליקובטור וגם אחרי, הייתה סוג של רגיעה בתחושות או יותר נכון בתדירות שלהן. התחושות באות בצורה של גלים לפעמים פעם בשבוע ולפעמיים פעם בשבועיים ובעוצמות משתנות. בשבוע האחרון זה קרה לי בכל יום בעיקר לאחר שעות העבודה וביומיים האחרונים גם בשעות העבודה.
אני נמצא בנוסף גם בטיפול דיקור סיני למקרה שזה עניין של חרדה ולעיתים גם משתמש ברגיעון של הדס. לפעמים זה עובר לאחר הרגיעון ולפעמים לא.
בקיצור, אני אובד עצות!!! העניין משבש את החיים.
בינתיים קבעתי שוב לקרדיולוג אחר כדי לשמוע חוות דעת שנייה כי קצת קשה לי להאמין שיכולות להיות תחושות כאלה מבלי שיהיה קשר ללב (אין עשן בלי אש).
אשמח לשמוע אם מישהו עבר או עובר את אותם הסיפטומים שקיבל ייעוץ כיצד לטפל וגם מאנשי המקצוע כאן אם יש להם רעיונות.
תודה מראש לכל העונים.


תגובות

שלום, מסכת הבדיקות שעברת והזמן שחלף מאז הופעת הסימפטומים עד עכשיו הופכת את הסבירות למקור לבבי לנמוך ביותר. במידה וגם צילום החזה ובדיקות הדם תקינות, והחלמת מהליקובקטר. הסבירות למקור רגשי כמו חרדה גבוהה. אם בכל זאת אין לך שקט עד לשלילה סופית של מקור לבבי ניתן לבצע צנתור וירטואלי (CT של הלב ובית החזה) אשר יתן תשובה חד משמעית, אם כי להערכתי מתיאורך ניתן לנסות כבר עכשיו טיפול למרכיב רגשי ולראות אם יש הטבה. מאחל לך כל טוב והתמודדות קלה, בריאות טובה ד"ר אסי מילויצקי

dady
16/11/17 16:26

תודה ד"ר אסי מילויצקי על תגובתך המהירה. מצילומי החזה שעשיתי במיון ובדיקות הדם לגילוי האנזים שמרמז על ארוע לבבי, יצאו תקינות. תוכל לפרט קצת מה הכוונה טיפול למרכיב רגשי? האם מדובר בטיפול פסיכולוגי? פסיכיאטרי? האם אני יכול לדרוש מהקרדיולוג את בדיקת הצנתור הוירטואלי ומה הסיכוי שיאשרו לי אותה? תודה מראש על התשובות.

dady
16/11/17 16:28

שכחתי להוסיף משהו. מבדיקת אולטרה סאונד של איזור הבטן העליונה, מצאו שיש לי כבד שומני ואני כרגע בסוג של טיפול תזונתי. האם משהו מאזור הבטן יכול להקרין לכיוון או משהו באותו האזור?

שלום, לגבי השאלה האחרונה - זה ייתכן ולכן טופלת להליקובקטר, לגבי כבד שומני הסבירות לכך נמוכה. לגבי טיפול רגשי אני חושב שמפגש ראשוני עם פסיכיאטר הוא במקום והוא יוכל לכוון אותך לכיוון תרופתי, טיפולי או שילוב של שניהם שהינו מוצלח ביותר. לגבי צנתור וירטואלי, אני מניח שאם הרופא שלך היה מתרשם מצורך כזה היה מפנה, ואני בדומה אליו חושב שהסבירות למקור לבבי נמוכה ביותר, כוונתי הייתה שבמידה והנושא לא נותן לך מנוח ניתן לבקש (לא לדרוש :)) . כל טוב , ד"ר אסי מילויצקי

dady
16/11/17 20:14

תודה על המענה המהיר והתשובות. אעדכן בהמשך כשהיו תשובות.

klein121
19/11/17 14:25

לא פסיכיאטר . לי נראה שהבעיה שלך היא שרירים ותו לא! .נסה לנוח מספר ימים ולהשתחרר ולהפסיק להתאמן רצוף בעצימות גבוהה ורצוי שתיועץ במאמני הכשר)ותראה איך הכל יהיה בסדר(ללא קשר תמיד רצוי לעבור בדיקות אחת לשנה לרבות בדיקת מאמץ ואקו גם תלוי בגיל) לציין כי אני לא רופא ואם רופא מייעץ לך לעבור בדיקות כאלה ואחרות ברור שיש להישמע לו

טל-בר-נוי
27/11/17 0:17

שלום, מוות של אדם קרוב מעלה פעמים רבות את המודעות להיותנו חשופים למחלות ולסכנות. כתוצאה מכך הקשב לגוף מתגבר ותסמינים שמתעוררים מקבלים משמעות ופרשנות של סכנה קרבה. המודעות והפניית הקשב עשויים להגביר ולייצר סימפטומים שונים הדומים לעיתים להתקף לב וליצור דריכות יתר ומעגל של חרדה. הליקובטור והקושי הקיים לעיתים בזיהוי ובאיתורו עשוי ליצור גם הוא תסמינים אשר באין הסבר רפואי אחר יקבלו פרשנות של בעיה לבבית ומכאן תתפתח דריכות יתר וחרדה. לאחר שהתפתחה כבר חרדה המערכת צריכה ללמוד מחדש שאין מדובר בסכנה ולאפשר חזרה לשיגרת החיים. טיפול פסיכטלוגי ממוקד יכול לסייע רבות בלימוד זה ולתת כלים להתמודדות יעילה עם הסימפטומים שמתעוררים.

Alon1010
09/06/23 1:23

היי עבר הרבה שנים מאמין ברוך ה שהכל בסדר עכשיו

אני עובר משו דומה יכול ליצור איתי קשר ?