מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניקיצורי קיבה (ניתוחים בריאטריים)קשיים חודש ושבוע לאחר ניתוח מיני מעקף

קשיים חודש ושבוע לאחר ניתוח מיני מעקף

19/12/17 20:00
2 תגובות

עברתי לפני חודש ושבוע ניתוח מיני מעקף.לפני הניתוח שקלתי 115.5. עד לפני שבוע הורדתי 15 קילו ונעצרתי השבוע הקילו האחרון עולה ויורד. אני נהיית רעבה לעיתים תקופות והארוחות גדלו מ3 כפיות ל2 כפות כמעט. אני עדיין בכלכלה רכה. התחלתי לעשות כושר לפני שבוע. אני לגמרי עומדת בהנחיות הדיאטנית. אך מפחדת שאני הולכת להישבר. אין לי תמיכה מהבית להיפך. בני המשפחה אוכלים מולי ומתלהבים באוכל שהם אוכלים ולפעמים גם צוחקים עלי כאשר אני מפנה מבט או מתעלמת. אני בוכה הרבה לאחרונה וחשה בדיכאון והבעיה הכי קשה בכל העניין שאני מתגנבת למטבח לוקחת ביס מעוגיה או בשר או שוקולד (אהבת חיי ) מחזיקה בפה ויורקת. האם יכול להיות שהרחבתי את הקיבה כי הרעב חוזר? והאם יכול להיות שאני מעלה את הקילו הזה בגלל הביס הזה שאני מחזיקה בפה ויורקת?


תגובות

ד--ר-נסים-גרון
חבר צוות
יליד הארץ, בוגר בית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים. התמחות בכירורגיה כללית בבית החולים בנהריה ושנה בבית חולים הר סיני בניו יורק, ארה"ב. לאחר ההתמחות עבדתי ככירורג שנה בדרום אפריקה. עברתי השתלמות עמית בתחום כירורגיה של הקולון והרקטום בארה"ב. אחר כך עבודה ככירורג בכיר בבית החולים בנהריה, בבית חולים כרמל, ומשנת 2002 מנהל את המחלקה הכירורגית בבית חולים ע"ש ברוך פדה, פוריה. תחום עיסוק עיקרי הוא כירורגיה לפרוסקופית מתקדמת וכירורגיה בריאטרית. בתחום זה עברתי השתלמויות רבות במקומות שונים ורבים בעולם. מבצע את כל סוגי הניתוחים הבריאטרים, כולל שרוול ומעקף קיבה, מעקף קיבה עם השקה אחת, וניתוחים בריאטרים חוזרים רבים.
21/12/17 9:28

שלום רב הביס שאת לוקחת אינו הסיבה לקילו שעולה ויורד. יש תנודות במהלך הירידה במשקל ולא צריך להתרגש מזה. צריך להמשיך להצמד להוראות הדיאטנית ולעשות פעילות גופנית מבוקרת. מה שחשוב יותר הוא שאת צריכה תמיכה נפשית. את חייבת לפנות ולהיעזר בעובדת סוציאלית או ליווי פסיכולוגי. זה חשוב מאוד להצלחת הניתוח ולשיפור ההרגשה שלך.. בהצלחה

לימור-מרדי-דיאטנית
23/12/17 14:01

מצטרפת להמלצה של ד"ר גרון. חייבת לציין שארוחה של 2 כפות אחרי חודש וחצי זה נראה לי קטן מידי. האם את מפסיקה לאכול כשאת מרגישה מלאות או כשאת מסיימת 2 כפות. אפשר לאכול כמות גדולה מזה בדרך כלל. ממליצה לך לאכול כל ארוחה ולסיים עם תחילת תחושת מלאות. וכמובן כל מספר שעות. יכול להיות שאת פשוט אוכלת מעט מידי. ואולי בגלל זה הגוף עוצר את עצמו. חשוב לא להגיע לתחושת רעב מוגזמת. בהצלחה!!