מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.

כעס

31/12/17 9:39
23 תגובות

אני כועסת. על עצמי, על ההחלטות השגויות הביאו אותי לאיפה שאני. על שאף פעם אני לא יודעת מה אני באמת רוצה ומה יהיה לי טוב.
על אלוהים שאמור לתת לנו הכל ואני מרגישה שלאחרים יש הרבה יותר ואני בלי הרבה בכלל.
על החיים, למה אתם לא קלים יותר? אוהבים אותי יותר?
כועסת על עצמי שאני לא חזקה יותר.
עוד יום שממש קשה לקום בבוקר. עדיף לישון, הרבה יותר קל.
אבל נמאס לי. נמאס לי לחיות ככה.
ואולי זה טוב. כי עד עכשיו הייתי מדוכדכת, חסרת אנרגיות, אולי הכעס יביא אותי לפעולה.
נמאס לי מהמאדר פאקינג לייף האלה. בא לי לפוצץ אותם במכות, אם רק היה אפשר.

עם כל הכעס עדיין מרגישה שהוא לא מספיק. אני מרגישה חוסר אונים. אוזלת יד.
רוצה שמישהו יעזור. אני מחפשת עבודה, זוגיות, כיוון בחיים.
מתי הדברים יפעלו לטובתי?????
זה לא שאני יושבת בחוסר.מעש ומחכה שזה יקרה.
אני שולחת המון קורות חיים, אני באתרי היכרויות יוצאת לדייטים. ועדיין לבד. לבד . ושוב לבד. ולא חוזרים אליי.
קצת עזרה מהיקום? למה הכל הפוך?


תגובות

יוני321
31/12/17 10:48

ושוב....

יהודית-קדם2
31/12/17 17:23

ליליאפל יקרה את נשמעת במנעד רגשות לא פשוט - כעס תסכול אכזבה יאוש רצון לברוח , רצון להלחם ... חשוב לקבל כלים להתמודדות עם התסכולים באופן שתרגישי לא מרוקנת כי אם מאוזנת ומועצמת . מבחינת ההתנהגות את עושה את הדברים הנכונים שולחת קורות חיים יוצאת לדייטים אך יכול להיות שמצב רוחך משפיע גם על תפקודים אלו או שיש סיבה אחרת שלא מצליחה ויש לבדוק מהי האם יש לך אפשרות להגיע לטיפול רגשי ?

ליליאפל
17/01/18 12:56

הייתי אצל פסיכולוגית למשך מספר חודשים ולא הרגשתי שזה עוזר לי. והייתה תקופה שהלכתי למטפלת רגשית הוליזטית וזה עזר לי להרגיש יותר טוב אבל הנה אני שוב במקום גרוע אף יותר בחיים. נמאס לי לטפל בעצמי, להתאמץ להיות חיובית, ללכת לסדנאות אי אפשר שפשוט ככה דברים טובים יקרו לי???????

שיוש1
01/01/18 11:28

יש לי בשורה טובה ורעה להאשים את כל העולם לא יפתור לך תבעיה דרך אגב גם אני במצבך עם ההאשמות עצמיות ובשורה טובה אם תפסיקי להאשים את עצמך את תראי שאת לא אשמה. תנסי לבד ואולי איש מקצוע

אורי.36
04/01/18 14:40

יש לי מה להגיד לך תפני לי אם לא איכפת לך בווצאפ 0532757195...

ליליאפל
17/01/18 12:57

הי..תודה על הכווננ אבל מעדיפה שלא

Jackson
04/01/18 19:05

אני מוכן לצאת איתך נשמה

ליליאפל
17/01/18 12:54

חחחח תודה על התגובה..העלית לי חיוך ביום מגעיל

Jackson
17/01/18 19:32

חחח שאני קורא מה שכתבת אני נזכר שהיו אומרים לי "אלוקים עוזר למי שעוזר לעצמו" אני שונא את המשפט הזה..

ליליאפל
17/01/18 20:14

:) כבר התעייפתי מלעזור לעצמי. אבל אין ממש ברירה. נופלים ואז מנערים את העצב והקושי והתסכטל מעלינו וקמים מחדש. ממשיכים עד הנפילה הבאה.

עגנון
17/01/18 20:12

שלום לך, יפה שאת פועלת לשיפור מצבך בחיים. זאת הדרך הנכונה. אדם צריך להאמין ביכולותיו ולהיטיב לעצמו. השלב הבא יהיה לבדוק מה את עשוה לא נכון שמכשיל אותך. אם לא הצלחת בסוג עבודה אחד, אולי תצליחי באחר שמתאים לכישורים שלך. אם לא הצלחת במקום מסוים, למדי מטעויות הדרך שהצגת את עצמך, והמשיכי לנסות במקומות אחרים. השתתפי במסגרות חברתיות שמעניינות אותך. שם גם תכירי חברים. דברי עם אנשים, התענייני בהם, פתחי אתם עניין. כשתמצא את האדם המתאים, תהיו זוג.

טליה84
17/01/18 20:49

היי ליליאפל... יש לי קאוצרית מהממממת שממליצה עליה בחום...קוראים לה מרי 0526483640....תנסי אין לך מה להפסיד..אין שום ייאוש בעולם כלל!!!!!!!!!!! כנראה שאת צריכה לעבור את מה שאת עוברת כדי להיות חזקה לעתיד שיבוא עליך... ואני בטוחה שבורא עולם מתכנן לך עתיד טוב ויפה ומלאאאאא בשמחה:) ואשמח לעזור אם תצטרכי לשפוך את ליבך

ליליאפל
18/01/18 9:57

הייתי שמחה טליה לדעת כמוך שאלוהים מתכנן לי דברים יפים כי זה ממש לא נראה ככה. אין ייאוש כלל? ודווקא אני מרגישה בדיוק אותו. מותשת. אולי החופשה בחו'ל שאני יוצאת אליה תעזור לי להצאורר. לאניכולה כמעט לחכות על איזה כדורים את? אולי אשנה את שלי :)

Jackson
17/01/18 21:58

כן מסכים איתך.. ההבנה הזאת מגיעה אחרי הרבה חוסר אונים או שהיא מגיעה בגלל חוסר אונים? :)

ליליאפל
18/01/18 9:55

מניסיון ג'קסון. מניסיון..

Jackson
18/01/18 18:00

סבבה.. אז אם יצא משהו טוב מכל התקופה הרעה הזאת, זה שמבינים שאין מה לעשות וצריך להמשיך בכל זאת להתגבר גם כשנמעס ואין כוח

דן1970
18/01/18 21:10

כל כך מזדהה עם מה שכתבת למרות פער הגילאים הגדול

קשת81
18/01/18 22:31

תודה, קראתי את מה שכתבת ביום החרא הזה ופעם ראשונה שלא הרגשתי לבד, לא הרגשתי משוגעת. לפעמים נמאס לשמוע את אותם משפטי העידוד או מה הדרך, אנחנו יודעים את זה. לפעמים אני פשוט רוצה מישהו שהזדהה איתי.

עגנון
20/01/18 15:40

שלום לילי אפל. דיכאון וחוסר יכולת לעשות הוא דבר קשה ומעיק. אדם זקוק לעשייה ולגירויים. כשדברים לא מצליחים לנו, אנחנו נוטים באופן טבעי לכעוס, גם על עצמנו וגם על חוסר המזל. השאלה האם באמת כדאי לכעוס על עצמנו? בסופו של דבר, אדם אחראי לגורלו בתחום מה שיוכל לעשות ולשנות. לא תמיד יש מזל, כי העולם קשה. לא בריא ולא רצוי להיות ברגשות שליליים, ולכן חשוב להשתדל ככל האפשר להילחם בקשיים. בכל זאת, חשוב להודות בקושי של עצמנו ולא להתכחש לו. אהבי את עצמך והשתדלי לקבל בשמחה כל דבר שיגיע אליך. אני מאמין שלאדם יש הרבה יכולת וכוחות לשפר את מצבו, המשיכי להאמין ולנסות ואל תתייאשי.

לונגלי
20/01/18 16:48

כמה מעציב שאתה מבואס ורוקדים לך מול הפנים עם משפטים אין יאוש בעולם

עגנון
20/01/18 19:22

אני דווקא ניסיתי לעזור לה ולהזדהות אתה, בפעם הראשונה נתתי לה עצות ובפעם השנייה הבעתי הזדהות. לא צריך לזלזל.

Jackson
20/01/18 22:26

לא צריך לזלזל אני מזדהה עם האישה הטובה הזאת.

ביצועית
27/01/18 9:18

כפי שאת רואה, לכולם יש את מה שאת מרגישה. פשוט כי זה חלק מאוד גדול מהחוויה האנושית. אני מאוד ממליצה לך להתעניין בפילוסוף שנקרא שופנהאוואר, שזה קיצור התורה שלו. העיקר המטפיזי עליו מושתת העולם, לפי שופנהאואר, הוא "הרצון". ההשתוקקות היא טבעו האמיתי של "רצון" זה – “הרצון”, בקצרה, תמיד רוצה – ולפיכך שום מטרה אינה יכולה לשים להשתוקקותו זו קץ. כיוון שאין יעד אמיתי לפניו, כמיהתו של "הרצון" אינה יכולה לבוא אף פעם לידי סיפוק. אך לא רק שכל סיפוק אינו יכול להאריך ימים – כיוון שעם סיפוקה של תשוקה אחת צצה אחרת תחתיה, בהיותו של "הרצון", כאמור, משתוקק מטבעו. לא רק זו, אם כן, אלא שהסבל הוא למעשה המצב הקבוע של היקום ובייחוד מצב הקבע של האדם. זאת משום שמהו "סבל"? סבל הוא המכשול שניצב בין "הרצון" ליעדו הזמני. וכיוון שההגעה ליעד אינה אפשרית, כאמור, כי היעד מוחלף תדיר, הרי יוצא מכך שהסבל גם הוא מצב קבע. “כל החיים הנם סבל", מדגיש שופנהאואר; הרצון הלא פוסק להימנע מסבל אינו מוליד אלא שינוי בצורה של הסבל. שופנהאואר מדגים: הסבל מותמר מתשוקה מינית לא נמלאת, לאהבה נכזבת, משם לקנאה, עבור לחמדנות, ומשם לשנאה, לחרדה, לשאפתנות, לחולי או לתאוות בצע וחוזר חלילה. לפיכך, כל שמחה גדולה מושתתת על אשליה, על דלוזיה; האשליה שמצאנו את הדרך לסיפוק קבוע של התשוקות המענות שלנו או מענה סופי לדאגותינו. אבל התשוקות והדאגות ניעורות לחיים זמן לא רב אחרי סיפוקן-כביכול והסבל חוזר למשול בחיינו. כלומר, התחושה הזו, קיימת בכל אדם והיא למעשה הבסיס לקיומנו. על מנת לא ליפול בפח הסבל ובפחת השעמום, הדרך הטובה ביותר לחיות היא למנן את תחלופות התשוקה והשבעתה בפרקי זמן לא ארוכים מדי – או אז יגדל הסבל – ולא קצרים מדי – או אז ימשול השעמום. אך עם זאת חיים אלה בינוניים בהגדרה: תשוקותיהם אינן גדולות ולפיכך גם הפגת התשוקות אינה עזה. שופנהאואר מציג את טענתו הבסיסית על נמנעות האושר בשלל דרכים ברחבי כתביו. הנה דרך נוספת: כל סיפוק, “או מה שמכונה בדרך כלל אושר", הוא כותב, הוא ביסודו תופעה שלילית ולא חיובית. למה הכוונה? הסיפוק או האושר מסירים כאב וכך מתחולל מה שאנו מכנים "סיפוק" או "אושר”. האושר הוא תמיד פריה של תשוקה שקדמה לו. לאושר אין ערך עצמי, אין קיום אוטונומי. ואילו לסבל ולכאב יש נוכחות פוזיטיבית. זה גם הביאור, מוסיף שופנהאואר, לתכונה האנושית הלא מצודדת לפיה אנו מתענגים כשאנו רואים את האחר בסבלו. אין כאן רק רשעות או סדיזם. פשוט, אנו חשים באושר רק כשאנו מעמתים אותו עם הסבל. האושר לא קיים כשלעצמו. ושופנהאואר מצטט את המשורר הרומי לוקרטיוס בעניין זה: “עונג הוא לעמוד על החוף כשרוחות סוערות מעוררות את הים, ולצפות ביגיעות הגדולות שעוברות על אחר. אין זה מענג אותנו לראות אחר מתענה, אלא שמחה היא לנו לצפות במצוקות שמהן אנו פטורים". הסיבה שרוב בני האדם מציגים חזות מאושרת בעוד הם סובלים, נובעת ממודעותם לתכונה הלא מלבבת הזו של האנושות, לשאוב הנאה מסבלו של הזולת. כל זה נלקח מתוך- מבקר חופשי אריק גלסנר סופר ומבקר ספרות מתוך האתר שלו . גם שופנהאוואר מעודד להתעמק בפילוסופיה של המזרח, בודהיזם ויוגה, שעובדות על הרפייה מהתשוקה והתמקדות ברגע הזה.