מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהשלום לכולם. צריך פילוסופים

שלום לכולם. צריך פילוסופים

11/01/18 17:30
7 תגובות

תקשיבו. בזמן האחרון התחלתי לחשוב על המחשבה שלי עצמה ונתקלתי בבעיות. אני הרבה פעמים מנסה להסביר לי דברים כמו מחשבה על ידי מחשבות. מקווה שמישהו הבין. התחלתי לשאול שאלות קצת פילוסופיות של מה זה אני יודע. אני מתוך רפלקס עונה לעצמי " אני לא יודע מה זה אני יודע" וככה נתקל בגלגל שחוזרת על עצמו. אני הרבה פעמים חושב שאני מכונה אך זה נדחה כי אם הייתי מכונה לא הייתי מצליח לחשוב על כך. זה כמו שאני מרגיש שאני שופט את עצמי מבחוץ על פרספקטיבה שגויה שלי מבפנים. אני חושב וחושב. יש לי מלא שאלות. זה כמו שאתה שואל מה זה שאלה ותשובה ואתה עונה לעצמך על ידי שאלה ותשובה. היום אני הייתי מיושב בדעת שלי כי אני אמרתי לעצמי את התפיסה הזאת של -"אני יכול לתפוס במחשבה שאני אדם שיש לו מחשבה" אבל תכלס אף בן אדם שחושב לא יצליח להסביר לי מה זה מחשבה כי הוא מסביר לי על ידי המחשבה שלו. זה כאילו אני צריך גורם מבחוץ שישפוט אותי, יש לי כלכך הרבה מחשבות ביום יום שסותרות אותי ואז אני נכנס לאדישות כי אני לא יודע מה להרגיש (עוד פעם אני לא יודע). קיצור אני לא יודע מה קורה פה . זה מוזר מאודדדדד. אני כותב עכשיו ואז מה קורה לי. הכל התאפס אצלי.אני משתגע. אני לפחות יודע מה זה שיגעון אבל אני מה זה לדעת?.


תגובות

עינת-123
11/01/18 19:23

דקארט - צמצם הכל ל "חושב-קיים". המסקנה שלו היתה שבכח המחשבה בלבד לא ניתן לומר כביכול יותר מזה. הכל מצטמצם לזה.

barak2017
12/01/18 17:22

זה כמו שאני אשאל אותך איך אתה יכול לדעת שיש לך שכל? איך אתה יכול לדעת שיש לך לב? אולי אין לך לב? ואתה חסר רחמים, אני צוחק, אבל באמת איך תוכל לדעת שיש לך לב? איך תוכל לדעת שאתה יודע? האם הידיעה היא משהו פיזי שאפשר למדוד אותה? לכמת אותה? יהודי הלך והתכונן למבחן בתנך, שסיים את המבחן ראו שהוא יודע, איך הוא יודע? לפי התוצאה של המבחן. נעלה רמה... אתה סוג של מכונה, מכונה שמישהו המציא, מי זה המישהו הזה לא רלוונטי קרא לו X, אנחנו יהודים קוראים לו אלוקים, מישהו ברא את כל הנבראים, מה המהות? מה התכלית של האדם בעולם? מה התכלית של כל העולם הזה בכלל? מה הטעם אם אנחנו כבר אלפי דורות חיים מה הטעם בחיים בכלל אם ממילא יש GAME OVER והמשחק נגמר? נעלה לרמה נוספת: אם כדור הארץ שלנו קיים זה אומר שיש כדורים נוספים כמו מאדים, שבתאי, נוגה ועוד ממה שאנחנו כן יודעים, או לכל הפחות שסיפרו לנו NASA, אם כל הכדורים הללו נמצאים כנראה שיש יקום נעלה לרמה נוספת: אם יש יקום אחד שמכיל בתוכו מקבץ של כדורים, מדוע שלא יהיה יקום נוסף? נעלה לרמה גבוהה יותר: אם יש 100 יקומים כמו שלנו מוכרח וחייב שיהיה משהו שהוא מעבר ליקום הקוסמולוגי שלנו משהו שמאחד את כל היקומים שהוא הטרה יקום כלומר שכל היקומים נמצאים בתוכו. ונשאל את שאלת השאלות מי אחראי על כל זה? איך אפשר ליצור את כל מה שנוצר, ומי יצר את כולנו ומהי התכלית של כל מה שקיים אם ממילא הוא מת?

עינת-123
12/01/18 17:39

ברק, אם כבר אז הנחת הרבה הנחות שצריך להוכיח והן לא ברורות מעליהן. אם נלך בדרך של דקארט - יכול להיות שאתה לא מכונה בכלל. אתה חושב שאתה כזה. או בסגנון הסיני איך אתה יודע שאתה חולם על פרפר וזה לא פרפר שחולם על מישהו שחולם על פרפר? אז אחרי ההנחה הזן הכל מתמוטט... ממש סוד הצמצום - לרדת לעומק הרמות ולא לעלות רמות :)

יוסי יקר. שאלת שאלה פילוסופית שדווקא יש עליה תשובות ומצד שני זה ממש לא המקום לנסות אפילו להתחיל לענות עליהן. מאידך ברגשות כן אפשר ״לדבר״. ספר מה אתה מרגיש ולמה כל כך חשוב לך להבין מהי מחשבה? אם את רוצה להתחיל לעבוד על שינוי מחשבתי זה יוביל גם לשינוי רגשי וזו דרך.... אגב, בבודהיזם מחשבות נתפסים כחוש נוסף - יש לנו אלפי מחשבות בדקה ווהן נמצאות בזרם התודעה שלנו. במדיטציה מלמדים אותך לא להתייחס למחשבות אלא לראותם כשמשהו חולף כמו עננים. העבודה במדיטציה היא שאתה לא המחשבות שלך - אתה לומד לא להקשיב להן אלא לתת להן לחלוף ולגוף להירגע להיות משוחרר. אני לא מומחית בנושא אבל מציעה לך להתחיל לקרוא בנושא.... מה דעתך?

עגנון
13/01/18 11:48

נשמע מאד מעניין. לכולנו יש הרהורים אודות עצמנו, המחשבות שלנו והעולם. אולי אתה חכם במיוחד ולכן יש לך הרבה מחשבות. לדעתי, מחשבה היא ניסיון להבין, הבנה היא הסקת דבר אפשרי מתוך דבר אפשרי, וידיעה היא שיש לנו אמת. ידוע שטבע האדם לחשוב על עצמו וזו המודעות.

אמיר-חיים
16/01/18 2:49

אז אל תחשוב, בכל מקרה לא יהיו לך תשובות גם אם תמשיך לחשוב 30 שנה, תעשה מה שאתה אוהב, מוזיקה, סטנדאפ, חברים, סרטים, טיולים

עינת-123
17/01/18 19:28

או שיעשה פילוסופיה :) כמו שכתבה אורית על הרגש -יש תחושת חרדה גדולה שעוברת ב טקסט מהמחשבות - ולזה פילוסופים כנראה שפחות יעזרו - כי רגש לאו דווקא פועל באופן רציונלי. ומאחלת רגיעה. רגיעה ומחשבות מעניינות הרבה יותר נעים מלחץ ומחשבות. וכמו שניתן לראות מחשבות יש בשני צידי המשוואה- כלומר ניתן לצמצם אותם. מסכימה עם אורית שמה שמעבר למחשבות הוא משמעותי..