מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.

מפחדת

17/01/18 8:46
10 תגובות

היי. אני בחורה בשנות ה30 עם התקפי חרדה קשים במיוחד כבר 5 שנים שעד עכשיו היו כשהייתי יוצאת בערב מהבית . אז הפסקתי לצאת . בחודש האחרון התחלת ללכת לפסיכותרפיה שמתמחה ב CBT. ושבוע אחרי שהיתי אצלו היה לי התקף חרדה בבוקר ומאז אני כול בוקר בשעתיים הראשונות עם אותה תחושה של הבטן מתכווצת ושהנה עוד מעט יהיה לי התקף. אני כול כך מפחדת כי החיים שלי כבר לא חיים אני כול הזמן עם הדבר הזה מעל הראש :( וגם מרגישה שהמטפל שאני הולכת אליו לא עוזר אלא רק מגביר לי את זה מיום יום


תגובות

לונגלי
17/01/18 9:09

רק המחשבה פן יקרה משהוא גורמת לו לקרות ואיך מפסיקה המחשבה לפעמים זה כמו גיהוק מתמשך

עגנון
17/01/18 20:18

הפסיכולוגים עוזרים לפי הידע המקצועי שלהם. חלקם טובים וחלקם לא. צריך לנצל את היכולות של המטפל הנוכחי ולהמשיך לנסות, עד שמחליטים לעבור לאחרים טובים יותר. אבל לפני הכול, צריך לעזור לעצמנו. אולי תשבי ותבדקי מה בעצם כל כך מפחיד אותך בלצאת. יש אנשים רעים ,וצריך להיזהר מהם. אם תדעי להיזהר מאנשים רעים וגם מטיפוסים לא נעימים, פחות תצטרכי לפחד. חשבי אלו מין סכנות ואנשים לא טובים את עלולה לפגוש בחוץ, ואיך תגיבי להם. זכרי גם שהחברה שלנו מוגנת, יש משטרה ובדרך כלל לא קורה כלום לאנשים. אם המטפל עלול להזיק לך, כדאי לחשוב להחליף אותו. לפני כן, ספרי לו על מה שקרה שבעקבות הטיפול התחזקה החרדה, ובקשי שיבדוק למה זה קרה.

טליה84
17/01/18 20:53

הייי.... יש לי מישהי מקסימה ומהמממת ממליצה עליה בחום... קוראים לה מרי 0526483640... ואם תרגישי שאת רוצה לשפוך את ליבך אשמח להיות פה בשבילך ולהקשיב לך...לפעמיים זה עוזר:)

barak2017
17/01/18 21:09

אני יאמר לך דבר כזה, גם אני הלכתי למטפלת של CBT ולי זה בהחלט לא עשה טובה, נדרשתי בכל עת לומר את כל הדברים שגורמים לי לחרדה ולהתחיל להציף ולהיזכר בזכרונות ילדות ולהתחיל לפתוח פצעים מהעבר זה לדעתי לא בריא. דברים שקבורים אצלך בעבר קברת אותם מסיבה מסוימת ועדיף שישנו שם ויקברו וימותו. לדעתי קשה מאוד למצוא מטפלים ב CBT שהם לא קורעים לך את הנשמה. אני יצאתי מהמטפלת CBT כי זה פשוט לא מתאים לכל אחד ולדעתי לא מתאים לאף אחד, במקום זה השתמשתי במאמנת אישית שדווקא עשתה עבודה טובה והיו לי הצלחות דווקא יפות איתה. דעתי תעברי למאמנת אישית.

א יקרה, את מתארת חוויה קשה מאוד. פנית מתוך סבל, אבל נראה שהוא רק התגבר. את כל כך אמיצה שאת מתמודדת עם זה! וודאי לא ציפית לכך, אבל עלי להגיד שמניסיוני המקצועי זה קורה לא פעם. עצם העובדה ש"מפנים את הזרקור" לאיזור החרדות, כפי שעושים בטיפול, לעיתים מגביר אותם, זה לא פשוט לגעת בחלקים הללו! מעניין אותי אם דיברת על הנושא עם המטפל שלך? אני מניחה שבחרת אותו לא במקרה, ולא סתם התחלת לעבוד איתו, זה וודאי יעזור לו מאוד לדעת את מה שעובר עלייך, ואולי יכול לעזור לך יותר טוב.

עגנון
23/01/18 20:08

גם אני חושב שהעצה שנתתי לך לבדוק את הסכנות האפשריות לא טובה, כי תזכיר לך את החרדה. אולי מוטב שתהיי בטוחה שלא יקרה לך כל רע, כי החברה מוגנת ואנחנו במדינה מגינה.

א1234
24/01/18 11:05

היי אני החלפתי מטפל ואת האמת לדעתי המטפל הקודם פשוט לא עבד איתי על כלום הוא פשוט שוב ושוב רק דיבר ולא נתן לי שום כלים איך להתמודד . לפי רושם ראשוני המטפל החדש שהלכתי יותר מקצועי ובאמת מכוון איך להתמודד עם החרדה אבל עדיין כול כך בלחץ ומפחדת שזה משתק אותי

eyal5
06/03/18 1:59

היי, אני משתמש במוצר שנקרא מיירליף (myreleaf) והוא מאוד עוזר לי. ממליץ בחום.

עגנון
06/03/18 14:46

מעבר להיזהרות מסכנות, אני חושב שעלייך לצאת עם מטרה: להגדיר לעצמך בשביל מה את יוצאת. אם תדעי בשביל מה את יוצאת, ודאי יהיה לך יותר ביטחון עצמי ביציאה.

חם
06/03/18 20:22

הי פסיכולוגית ממש טובה אמרה לי אתמול במסגרת לימודים שיש לה מטופלת שלא זזה שנה כי היא בחרדה מלפתוח לפעמים כדאי לקחת תרופה זמנית כדי שטיפול יצליח ותשתחרר/ י מהכל.. זה שווה את פשוט צריכה להתייעץ עם משהו טוב באמת ולספר כל דבר שיכול לעזור לעצמך לא להסתיר שום פרט חיוני כמו תגובות שלך לטיפול בהצלחה ענקית..