מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר אסף טולקובסקי
נוירולוג מתמחה בבי"ח בלינסון

מובילי קהילה

טל-פדרמן
טל-פדרמן
את המסע הנוירולוגי עברתי כשחטפתי שבץ מוחי בגיל 28, לאחר מכן הוכשרתי כמאמנת רפואית וכיום "עמיתה מומחית" בפרויקט שיקום אישי, בקופ"ח מכבי. יחד עם צוותי עו"ס אני בונה תוכניות שיקום ומלווה חולים מרגע המשבר ועד החזרה לקהילה. בנוסף אני גולשת,חובשת באיחוד והצלחה. ומרצה באוניברסיטת ת"א. יש לי קליניקה פרטית ואני מומחית בניהול משברים רפואיים. ספרים נוספים שכתבתי: הכל בראש- אוטוביוגרפי,המספר את מסע השיקום. את לא נראת נכה- ספר שירים ותובנות. המדריך למשתבץ הצעיר- ספרהומוריסטי עם כלים פרקטיים לתהליכי שיקום. למידע נוסף:  www.hakol-barosh.com  
איציק-ניסני
איציק-ניסני
הגמול לאדם על עבודתו אינו מה שהוא קיבל בעבורה אלא ההזדמנות להגשים חזונו .
כמוניאירוע מוחידימום מוחי עצה דחופה

דימום מוחי עצה דחופה

01/02/18 22:48
4 תגובות

גילו אצל אימי לפני שבוע דימום ב..6 מקומות שונות לא בגזע אלא המוח העליון .
הרופאים לא נתנו לי כל סיכוי רק נאמר לי שיש להעביר אותה בסיעודי כחודשיים לאחר מכן לבדוק אותה דרך MRI מה מצבה .
אני כל כך פוחד כי היא מקבלת מדי פעם פרכוס .
נאמר לי שזה יספג לבדו יקח לו כשבועיים .
אני אובד עצות , אין לי מושג מה נכון לעשות עבורה כי לא רוצה להרים ידיים בשלב כל כך מוקדם .
אבקש שתתנו לי עצות מה אלי לעשות ?
ומה הסיכוי שלה לחיות ?


תגובות

איציק-ניסני
מוביל קהילה
הגמול לאדם על עבודתו אינו מה שהוא קיבל בעבורה אלא ההזדמנות להגשים חזונו .
01/02/18 23:07

נתן שלום אינני רופא .אני מבין ומזדהה עם דאגתך הרבה .המוח זה האיבר היחידי שרב הנסתר מהנגלה דרכם של רופאים הינו לא להבטיח הבטחות ולא ליצור ציפיות גם כי גם הם לא יודעים בעצמם .אין מה להבהל מהפרכוסים תשאיר את העיניין הזה לרופאים כשזה קורה ואם אין טיפול לזה תתייעץ עם נוירולוג נוסף חיצוני .אני מציע לך ללוות אותה בדרך הכי טובה שיכולה להיות בשבילך .זאת אומרת להיות לידה לא כל הזמן להחזיק בידה כשאתה נמצא לידה שתדע שאתה נוכח .לדבר אתה להשמיע לה מוסיקה רגועה שהיא אוהבת .בשום פנים אל תטפל בה תשאיר את זה לאחיות ולכוח העזר.אל תישאר לידה כל הזמן אבל חשוב שתעקוב ותבדוק את ההזנה שלה הטיפול בה ואם אפשר לא לבדך אלא בתורנות עם עוד מישהו .תבקש רשות ותוציא אותה לשמש .יש ימים ולילות שהמיזוג קר מדי או חם מדי שהתאורה חזקה וכל רעש קטן מציק והריחות .תשתדל שהיא תהיה בהרגשה נוחה .הסיכוי שלה ושלי ושלך לחיות גם מחר אינו ידוע לאף אחד .והכי חשוב השאיפה לטוב אינה לשווא הפרי בוא יבוא.

נתן-שטיין
03/02/18 15:07

תודה רבה !

פרופ--איתן-אוריאל
מומחה כמוני
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
14/02/18 15:06

חשוב להבין היכן בדיוק הדימומים ומה גרם להם. כמובן שיש לבצע גם הערכה נוירולוגית כדי להעריך את מידת הנזק. פרכוסים הינם שכיחים לאחר דמם תוך מוחי וניתן לטפל בהם באופן תרופתי.

ערן.מלכא
24/02/18 22:02

דימומים לא תמיד נספגים הכל תלוי באזור במוח. מעבר לכך,אם אינך שלם עם חוות הדעת של הרופאים תפנה לייעוץ נוירוכירוגי נוסף ואז להחליט. לא רוצה להיות נביא זעם אבל במקומות סיעודיים רמת כוח האדם וכמותו נמוכה פועל יוצא שאמת ההשגחה והמקצועיות לוקות בחסר.