מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ערן ברקוביץ
ערן ברקוביץ
פסיכולוג רפואי מומחה.
פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר יובל כרמון
רופא בכיר במחלקה הנוירולוגית ביה"ח מאיר.מנהל מרפאת טרשת נפוצה.
ד
ד"ר אסתר גנלין
רופאה בכירה במכון הנוירולוגי בביה"ח שניידר ומנהלת המרפאה הנוירואימונולוגית בו. בוגרת רפואה בטכניון בהצטיינות. בעלת תואר שני באימונולוגיה בהצטיינות יתרה (אוניברסיטת תל אביב) ותואר דוקטור בביוכימיה (הטכניון). משלבת מחקר קליני ובסיסי בתחום טרשת נפוצה בילדים. חברה בקבוצת המחקר הבין לאומית לטרשת נפוצה בילדים- International Pediatric Multiple Sclerosis Study Group (IPMSSG)

מובילי קהילה

פזית
פזית
הייתי בריאה ורופאת שיניים. כיום , חולה בטרשת נפוצה ואומנית קרמיקה, מציירת ומטפלת באמצעות אומנות. קודם כל אמא לשני ילדים נפלאים וחברה עם כמה אנשים חמים וחכמים. יש מתנה ביכולת ליצור ... זה מאפשר נתינה הלאה וידיעה שגם מי שלא מכיר אותי אישית יוכל לקבל משהו ממני שישמח ויגרום לו הנאה. זו הסיבה שאני כותבת פה. לעזור ולהשיא עצה וגם לקבל ידע ממי ששותפים לדרך הטרשים של טרשת נפוצה בדרך זו או אחרת. 
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן הוא ממיסדי חברת MS ישראל בע"מ (חל"צ) ומכהן בה, בהתנדבות, כדירקטור. חברת MS ישראל יוזמת ומנהלת מגוון רחב של פעילויות לחולים בטרשת נפוצה, תוך שהיא מעלה את המודעות הציבורית למחלה, להשלכותיה ותופעות הלוואי שלה. בהשכלתו, הוא מוסמך של הטכניון בחיפה בהנדסת מחשבים, עם התמקדות בתחום רשתות תקשורת ונתונים וכמו כן בוגר, בהצטיינות, של התוכנית לניהול עסקי בכיר של האוניברסיטה העברית בירושלים. בשנת 1990, לאחר שירות קבע בממר"מ, לביא היה ממקימי הסניף הישראלי של חברת מיקרוסופט בישראל (עובד מס. 2) והמנהל הטכני הראשון שלה. בהמשך כיהן גם כסמנכ"ל השיווק והמכירות של מיקרוסופט ישראל ללקוחות גדולים במשק הישראלי. בנוסף לפעילות ההתנדבותית ב-MS ישראל לביא מכהן מזה כ-4 שנים כחבר ועד בעמותת איגוד האינטרנט הישראלי. כמו כן, לביא הוא המקים, הבעלים והעורך הראשי של האתר www.netcheif.com - המספק ידע נרחב ביותר על תחום האינטרנט והתקשורת, תוך התמקדות בסביבה הביתית. לביא נשוי לאורלי שאובחנה כחולת טרשת נפוצה לפני כ-20 שנה, הוא מתגורר בבת-ים ואב לבן ולבת.
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
קהילת הבית לחולי טרשת נפוצה ו-CARE GIVERS הגדולה בישראל של אלפי חולים ובני משפחות, בני זוג וחברים מהמעגלים הקרובים. קהילה תומכת, המפגישה בין חולים וותיקים לחדשים, ומעניקה "במה" להעברת הסיפור האישי, באמצעות ראיונות טלוויזיה, רדיו, ותקשורת כתובה. קהילה שבה אנו מפעילים מערך של תכנים רלוונטיים המתחלפים מידי חודש, סדנאות והרצאות בלייב של אנשי מקצוע ברי סמכא ושל חולים המעניקים מהידע ומסיפורי החיים שלהם ונותנים השראה, מתוך רצון להשפיע, לחולל שינויים, לתמוך ולהנגיש מידע חיוני ומשמעותי לחולים ולסובבים אותם. המלצה נכונה, של חולה וותיק או של איש מקצוע, כאן ועכשיו, יכולה לשנות מהלך חיים של חולים אחרים! הצטרפו אלינו לקהילה חזקה ומשפיעה – הבית לחולי טרשת נפוצה - בפייסבוק
כמוניטרשת נפוצהיעילות התרופה לאלרגיה

יעילות התרופה לאלרגיה

22/02/18 17:52
15 תגובות

בעבר דוווח על נסיון מוצלח על ידי תרופה נוגדת אלרגיות שהוכחה כגורמת לבניית מיאלין, האם מישהו התנסה, והאם בהצלחה.
מה שמה המדויק ואיך משיגים אותה.
תודה לכולם לכל משפחת הטרשת המטופלים והמטפלים.


תגובות

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
22/02/18 19:06

שלום אמת-אמס, לתרופה קוראים קלמסטין והיא אכן ממשפחת האנטיהיסטמינים (נוגדי האלרגיות) כפי שציינת. את התרופה ניתן להשיג בארה"ב ללא מרשם. הניסויים בתרופה עדיין נמשכים ואני מאמין שאם תמצא יעילה תאושר לטיפול בטרשת נפוצה ואז יוכלו הנוירולוגים להמליץ עליה. מצרף דיון בו עסקנו בנושא (ובתוכו גם הכתבה על הניסוי בתרופה עליו דיווחנו)

רוית-בינ
28/02/18 14:48

ניתן להשיג אותה גם באירופה

אמת-אמס
22/02/18 20:16

לערן אני מעריך את תגובתך המהירה כל הכבוד! קראתי את הקישור שהפנתה אליו. ודוקא לכן רציתי להתייעץ מדוע שנחכה לממצאים רשמיים וכל התהליך........, למה לא כולנו נקח תרופה כל כך פשוטה ובטוחה, ואינה צריכה אפילו מרשם. אינה סותרת ואינה מקבילה לשום טיפול שאנו מקבלים, כך שאיננה עלולה להוות איזו בעיה. מלבד זאת אני מחפש חברים שניסו את התרופה שישתפו אותנו מנסיונם האישי, או של אחרים. אנא הגיבו. כמו כן האם ישנה תרופה מקבילה בארץ תחת שם גנרי אחר או משהו. תודה ובריאות.

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
22/02/18 21:53

אני כמובן מצטרף לבקשתך ומאוד אשמח לשמוע מאנשים שהתנסו. ולגישתי אני מאוד מאמין, בכל שלבי הניסוי הקליני ואישורם ע"י הרשויות כדי להיות בטוח שזה אכן הדבר הנכון לקחת. אינני יודע, אך מאמין שייבדק בהמשך ויימצא שהמנגנון שעומד מאחורי כל האנטיהיסטמינים הוא דומה וניתן לקחת תרופה מקבילה - אך כמובן אינני יודע ואינני ממליץ. עוד נושא שחשוב לבחון - אחת מתופעות הלוואי העיקריות של הקלמסטין (כמו כל האנטיהיסטמינים) הוא העייפות ואני חושב שטיפול שמגביר את העייפות בנוסף לעייפות בעקבות הטרשת הנפוצה (אולי הסימפטום השכיח ופעמים רבות מתואר כהמטריד ביותר) אולי יכול יותר להזיק מלהועיל. ושוב, מקווה שעוד יגיבו מניסיונם או מחשבות והשערות בנושא, אנחנו אוהבים לקרוא הכל....

אדמונית-1
24/02/18 20:00

מצטרפת למה שערן כתב, תרופה, היא תרופה לכל דבר ולדעתי רצוי לחכות לתוצאות הניסוי הקליני, גם אקמול אפשר לקנות ללא מרשם ולקחת, אבל את תנבור מעט תגלה שיש באקמול המון דברים לא יעילים ומסוכנים כמו באופטלגין ודומיהם, לא כל שכן כשמדובר בטרשת. אני בטוחה שאם היו ממצאים מספיקים להוכיח זאת כבר היו מטפלים בה, עדיף לחכות לממצאי המומחים.

אמת-אמס
24/02/18 22:46

עיקר התהייה שלי היא כך. הרי מדובר בתרופה הנמצאת בשימוש זמן רב וידועים התופעות לוואי שלה, הסיכון קלוש, הסיכוי עצום. הלא כדי למנוע התדרדרות במדד הנכות אנו לוקחים תרופות אם תופעות חמורות יותר עם סיכוי לזיהומים ועוד דובדבנים... למה להמתין לממצא של מחקר בשלב III, מה צריך הוכחה עם כל הפזות, למה לעשות בשלב זה פוזות, ניקח ודי.

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
25/02/18 9:43

אני חושב שכל אחד וגישתו לאיזון המתאים בין הסיכויים לסיכונים. אני מכיר מקרים רבים שבהם תרופה נפלה והתגלו ממצאים חדשים בניסוי שלב 3 (השלב האחרון בבחינת תרופה בו נבדקים לאורך זמן מספר גדול של נבדקים בתנאים מחמירים). גם כמובן בטרשת נפוצה יש מקרים כאלו - כפי שראינו לאחרונה את התרופה לקווינימוד של "טבע" שבשלב האחרון התגלה שאינה יעילה דיה. מצד שני במידה והתרופה מבטיחה ואכן בסוף יתגלה שהיא יעילה, טוב לקחת אותה כמה שיותר מוקדם - כמו שלעתים קרובות מרוויחים אלו שהשתתפו בניסוי לבחינתה. גם תרופה שנמצאה בטוחה למחלות אחרות צריכה לעבור את אותו תהליך (אם כי מקוצר בשלבים הראשונים, אפשר לדלג על שלב הבטיחות בחיות ובבני אדם - ניסויים שלב 1). אני מבין את הדילמה כי בארה"ב זאת תרופת מדף (כלומר ניתן לרכוש ללא מרשם והיא בטוחה יחסית), ולכן בהחלט מבין את גישתך.

אדמונית-1
25/02/18 23:24

נכון, מקבלים תרופות עם תופעות לוואי קשות , אבל מקבלים כשאין ברירה ואין אלטרנטיבה ויודעים ממחקרים שזה הטיפול המתאים ומה הסיכונים ביחס ליעילות, אבל כאן זו תרופה שמתאימה למחלה מסויימת ואין יודעים מה ההשלכות במחלות אחרות ולכן המחקרים ברפואה, גם אם נשמע כאילו זו תרופה של מה בכך. למדתי על בשרי, לא לקבל ולא לקחת תרופות שאינן מיועדות למחלה שאינך חולה בה, אלא אם הוכח שזה יעיל למחלתך. כשהייתי בתחילת תהליך של החלשות גופנית, הזרקתי קופקסון במשך שמונה חודשים יום יום, מתוך ייאוש כי לא ידעתי מה לעשות והרופאה התעקשה למרות שהבדיקות לא העידו על טרשת, בדיוק מתוך מחשבה שאם זה לא מזיק, כי כך טענה הרופאה, אולי זה יועיל, בסופו של דבר הגעתי לבית חולים אחר להתייעצות משום שלמרות הטיפול המצב רק החמיר ולאחר בירור ביקשו ממני להפסיק מיידית את הטיפול כי אין לי טרשת וביקשו להמשיך ולבדוק מה הגורם למצבי. עד היום אני מתמודדת עם נכות, בכיסא גלגלים, עם מצב נפשי ירוד ומקבלת כל מיני טיפולים שאיני יודעת מה היעילות שלהם כי עד היום אין שום פלאים או ניסים, סובלת מכאבי גב נוראיים וחולשה. קצת סבלנות ואורך רוח רק מועילים, אל תנהג כפי שאני נהגתי ונוהגת בגלל חוסר אונים, קושי זה או אחר, זה לא תמיד מועיל בריאות טובה

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
26/02/18 10:13

אדמונית, מאוד מצטער לקרוא שלקחת לאורך זמן תרופה שאינה מתאימה לך. תודה שאת משתפת כי יש בכך דוגמה חשובה גם לחשיבות קבלת התרופה המדוייקת וגם עד כמה חשוב תהליך אבחון מלא ומדוייק. האם היום את כבר יודעת מה האבחנה שלך?

שלום קוראים לי נדא מצטרפת חדשה מאחלת בריאות לכולם ואני כבר 5 חודשים ללא טיפול יש לי חרדות כבר מהזרירות של קופקסון אחרי 4 פעמים פלאשינג עד שהחלטתי פשוט לא להקשיב לנוירולוגית והפסקתי לקחת את זה עכשיו לקחו ממני דם שלחו לדנמרק בשביל לקבל טיסברי משום מה לא בא לי לקחת את זה אחרי שכל יום קוראת שזה עלול לגרום למוות למה להסתכן ?....לא יודעת מה לעשות אבודה ובינתיים בלי טיפול שחשה המון רדימות בידיים ורגליים בגב כל גופי חלש פשוט רופאה של עצמי נהייתי

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
05/03/18 9:43

שלום נדא, אין שום סיבה שתהיי הרופאה או הנוירולוגית של עצמך. הידע ויכולות הטיפול היום בטרשת נפוצה הן גבוהות מאוד ויש בישראל נוירולוגים רבים המבינים בטרשת נפוצה וקשובים למטופליהם. במידה ואת חשה שאין הנוירולוגית מבינה אותך או מסבירה לך מספיק, את יכולה לעבור למרכז או מרפאה אחרת לטרשת נפוצה, שם תפגשי נוירולוג שמתאים לך ויוריד ממך את הלחץ למצוא פתרונות בעצמך. אני כותב זאת כי נראה מהתיאור הקצר שלך שאת סובלת מסימפטומים וחשוב שתקבלי טיפול תרופתי שיקל ויעכב ואת התקדמות המחלה. לתרופות לטיפול בטרשת נפוצה יש תופעות לוואי וסכנות כמו שקיימות בתרופות אחרות ומחלות אחרות. בסופו של דבר משתמשים בתרופות והן מאושרות ע"י הגורמים המוסמכים בעולם, כי הסיכוי גובר על הסיכון. כיום ישנה מודעות גבוהה מאוד לכל הסכנות או תופעות הלוואי של התרופות ועושים הכל כדי למנוע אותן. גם לגבי התרופה טייסברי, בעבר היו מקרים בהם היוותה סיכון, אך כיום הטיפול בה מנוהל ומבוקר כך שכל סימן קטן לסכנה מטופל במהירות ולא מידרדר. המלצתי היא לפנות לחוות דעת שנייה ולקבל טיפול תרופתי (ואולי גם שיקומי) שמתאים לך, שתהיי שלמה ובטוחה איתו, כך ישתפר מצבך.

אדמונית-1
07/03/18 1:11

ערן, לשאלתך אני עדיין לא מאובחנת בצורה ברורה, בגלל חשד לספקטרום של מחלה אוטואימונית למרות שבדיקה שללה זאת, מקבלת מבטרה, להגיד שזה מביא לשינוי או שיפור, קשה להגיד, יש גם השערה למיאליטיס, לצערי כל הזמן אני בתחושה של חוסר אונים בגלל אי הוודאות

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
07/03/18 9:37

תודה על השיתוף אדמונית. תחושת הייאוש שאת מתארת מובנת לאור זאת שאין אבחנה מדויקת ועמה חוסר וודאות. חשוב במקרים הללו להישאר ולהקפיד על המעקב הרפואי וגם לבצע פעילות שיקומית. מקווה שבעתיד נתעדכן שאת חשה טוב יותר.

אמת-אמס
07/03/18 23:06

הרוקחת גב' לבני. לרוקחת תודה. אכן קראתי בעיון את המידע מה5/11/17 אולם עדיין הייתי רוצה לדעת אם ארצה להשתמש בלורטדין, או דסלורטדין. או אוטרקס. מה המינון השווה לקלמסטין שיכול להועיל ולהביא תוצאה שווה. תשובתך חשובה לי מאוד!!! בהערכה, אמס.

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
07/03/18 23:12

היי אמס, הרוקחת סימה לבני עונה בקהילת הרוקחות והתרופות ולכן ממליץ לשאול שם, מצרף קישור לקהילה: