מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתן גור
מנהל המרכז להפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר.
דנה צינמן ליטרט
דנה צינמן ליטרט
פסיכולוגית קלינית. למדתי באוניברסיטת תל אביב, אני מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. אני עובדת כבר הרבה שנים במערך להפרעות אכילה לילדים ונוער בתל השומר, תחילה כמדריכה במחלקה להפרעות אכילה, בהמשך פסיכולוגית באשפוז יום, עשיתי את ההתמחות האשפוזית במחלקה וגם את התזה כתבתי בנושא הפרעות אכילה והפחד מהחיים. בשבע השנים האחרונות אני פסיכולוגית במרפאה להפרעות אכילה (הייתי שותפה בהקמתה). בנוסף, יש לי קליניקה פרטית ברמת השרון שם אני מטפלת גם בבוגרות המתמודדות עם הפרעות אכילה.
מורן וילנר סקאל
מורן וילנר סקאל
שלום, אני מורן, פסיכולוגית לאחר התמחות קלינית. בשנים האחרונות עבדתי במרפאה וגם במחלקה להפרעות אכילה לנוער בתל השומר. בעבודתי פגשתי מקרוב את המצוקה, הקושי והמורכבות שפוגשות המתמודדות ופוגשים המתמודדים עם הפרעות אכילה, ונושא זה קרוב מאוד לליבי. כיום יש לי גם קליניקה פרטית בצפון תל אביב : https://www.moranws.com/ אני מאמינה שחלק חשוב מתהליך ההחלמה הוא היכולת לא לחוש לבד, בייחוד במצבים וברגעים בהם נדמה שאף אחד אחר לא מבין מה עובר עלייך, והתחושה יכולה להיות מאוד בודדה. לתחושתי, כל אחת וכל אחד ראויים לחיות חיים מלאים ועשירים, ואני מאחלת לך להצליח להגיע לכך!
אפרת וייס שורץ
אפרת וייס שורץ
נעים מאד, אני אפרת, דיאטנית קלינית, בעלת 12 שנות ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה במבוגרים ובמתבגרים. בוגרת תואר ראשון בתזונה מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במדעי הרפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב. דיאטנית קלינית בצוות הטיפולי של המרכז להפרעות אכילה במבוגרים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, חברה בצוות הטיפולי במסגרת הדיור המוגן של הבית השיקומי לנשים מחלימות מהפרעות אכילה בהוד השרון, ומטפלת במבוגרים ובמתבגרים המתמודדים עם הפרעות אכילה בקליניקה פרטית בהרצליה.

צריכה עזרה

14/03/18 12:34
9 תגובות

אני סובלת מבולמיה כבר שנתיים ומדימוי עצמי נמוך מאוד והיו תקופות של הפסקה קצרה אבל תמיד זה חזר. בחודשים האחרונים בימים שאני מקיאה אז זה ממש הרבה 8-10 פעמים ביום. אמא שלי נפטרה לפני חודשיים ואני במצב נפשי ממש לא טוב ): היא חלתה לפני במשך עשרה חודשים. אני בקושי מתפקדת. לא עובדת כבר הרבה זמן. הפסקתי לימודים כי לא מצליחה להתמיד וכל הזמן מקיאה. פניתי אתמול לרופאת משפחה וסיפרתי לה על זה.. לא בפירוט הזה אבל כן שאני מקיאה וזה כבר הרבה זמן. היא הייתה נחמדה מאוד ונתנה לי לעשות בדיקות דם והפנייה למרכז לבריאות הנפש והתקשרו אליי היום וקבעו לי תור לאבחון אצל פסיכיאטרית אצלנו בקופה אבל זה לעוד חודשיים רק. אני בת 21 ובעודף משקל למרות כל ההקאות. יש לי נשירת שיער מפחידה ועוד כל מיני תופעות פיזיולוגיות לא נעימות. אני לא יודעת מה לעשות


תגובות

ד״ר-מיכל-בן-מאיר
מומחה כמוני
פסיכולוגית קלינית, עובדת בקליניקה פרטית באזור פרדס חנה-כרכור.  את לימודיי עשיתי בניו יורק, ארה"ב וכשחזרתי ארצה לפני 10 שנים השתלבתי בעבודה במרפאה להפרעות אכילה ברמב"ם, שם עבדתי במשך שבע שנים.  התמחיתי בהפרעות אכילה דרך כתיבת עבודת הדוקטורט בנושא תקשורת ריגשית באנורקסיה נרבוזה וכמו כן דרך ניסיון קליני עשיר עם נערות ונשים המתמודדות עם הפרעות אכילה.  אני מאמינה שאחד הגורמים החשובים בהתמודדות עם הפרעת אכילה ובתהליך ההחלמה הינו בקשת עזרה ותמיכה, וכיום, כאשר האינטרנט מציע קהילות שונות לתמיכה ניתן לבחור להיעזר וללמוד שאת לא לבד במערכה.  אשמח להציע מנסיוני ולשלוח יד ואוזן קשבת (ווירטואלית) למי שזקוקה. *(הנכתב לעיל הינו בלשון נקבה אך מיועד גם לנערים וגברים כאחד).    
14/03/18 12:42

אמיליה יקרה, מצטערת על האובדן של אמך, זו תקופה מאד רגישה וקשה. הפרעת האכילה לרוב משמשת מנגנון התמודדות עם הרגשות הקשים שעולים וצפים. את לגמרי בכיוון הנכון בלחפש עזרה מקצועי מתאימה ומעבר לזה לקבל את התמיכה הריגשית לה את זקוקה. אני מציעה שתפני ישירות למרפאה להפרעת אכילה באזור מגורייך ותבדקי את האופציה להגיע אליהם לאבחון. תוכלי למצוא רשימה של מרפאות יעודיות להפרעות אכילה באתר של העמותה לחקר וטיפול בהפרעות אכילה (תרשמי בגוגל). הם ידריכו אותך כיצד לפנות. אני מקוה שתמצאי מזור לכאבייך, אנחנו פה לצידך, כשמרגישה צורך לפרוק או לשאול שאלה או להתייעץ. בהצלחה.

אמיליה2
18/03/18 10:07

תודה רבה על התגובה !! ❤

עדידה7
15/03/18 12:26

היי אמליה, דבר ראשון כל הכבוד על השיתוף אני יודעת שזה לא כל כך פשוט לפתוח ככה את הלב ולספר. אני ממש מצטערת לשמוע על האובדן של אמא שלך, ואני בטוחה שההתמודדות לא פשוטה בכלל. ובכללי כל המצב הזה, גם עם מה שקרה וגם עם הבולימיה לא פשוט ואני ממש מבינה את זה. אני חושבת שהבולימיה עד כמה שהיא קשה ולא נעימה, איפשהו גורמת לך להרגיש שהיא עוזרת לך בהתמודדות. גם ככה זה אצלי, שאני מרגישה שההפרעה עוזרת לי בכל מיני דברים לא נעימים שקורים. שהיא מנחמת. שהיא נותנת לי להרדיש בטוחה. אבל בסופו של דבר, היא גם מאוד מאוד פוגעת ולא בריאה. אני רוצה להציע לך כמה דברים שיוכלו לעזור לך במצב שבו את נמצאת. דבר ראשון, את חייבת שיהיו איתך אנשים שיבינו אותך ויעזרו לך. תמצאי אנשים כאילו. אם זנ חברים, משפחה.. אפילו לא צריך יותר מ 1 או 2. אנשים שתוכלי לחלוק ולדבר איתם, כי מה שאת עוברת עכשיו, זה לא משהו שאפשר לעבור לבד. תשתפי, תחלקי עם אנשים, אפילו פה באתר או באתרים אחרים.. כמה שרק תרצי. זה עוזר לשתף, לפרוק, לספר. אם זה עוזר לך לכתוב, תכתבי! לי למשל זה מאוד מאוד עוזר. דבר שני, כמובן טיפול מקצועי. זה משהו שאי אפשר לוותר עליו כדי להתמודד עם ההפרעה ועם מה שאת עוברת. אני רואה שאת כן בדרך לקבל טיפול וזה מעולה! אבל אני חושבת שכדאי אפילו שתנסי לזרז את העניינים, כי זה משהו שמאוד יכול לעזור לך. גם עם הבולמיה, וגם עם ההתמודדות עם האובדן, ולכן כדאי שתתחילי לקבל אותו בהקדם. אני באמת מצטערת לשמוע שאת נמצאת במצב הזה ושקשה לך. אני רק רוצה להגיד לך שזה אפשרי לעבור את זה. מה שקורה עכשיו באמת לא נעים ובאמת לא פשוט בכלל בכלל, אבל אם תאמיני ותעשי מאמצים, הדברים יכולים להראות ממש אחרת בעוד כמה זמן. אני גם עברתי דברים מאוד מאוד לא פשוטים בחים שלי; כבר בגיל מאוד צעיר, וחשבתי שאני בחיים לא יצליח לעבור את זה. זה היה כל כך נורא וכואב, וכבר רציתי לוותר על הכל, אבל בסוף הצלחתי. והיום אני במקום אחר לחלוטין. עדיין יש לי הרבה עבודה כמובן, אבל את החלק הקשה ביותר כבר עברתי, וזה משהו שלא האמנתי שיכול לקרות. אז אני רוצה לתת לך את התקווה, ולהגיד לך שדברים באמת משתנים. ואני אומרת את זה מנסיון. נכון שיש דברים שלא יכולים להשתנות לחלוטין, ובמקרה שלך את צריכה להתמודד עם אובדן, שזה משהו שלצערינו לא יכול להשתנות ולחזור למצב הקודם, אבל זה כן משהו שעם הרבה מאוד כוחות, לאט לאט, אפשר להתמודד איתו. זה כן מצב נפשי שיכול והולך להשתפר. ואת מסוגלת לעשות את זה, גם אם את לא רואה את זה כרגע. אני מבטיחה. תקחי את הזמן שלך, אל תמהרי לשום מקום. תתנ לנפש שלך את הזמן להתמודד, לחשוב, לנוח. תני לעצמך את הזמן שלך. אני באמת פה בשבילך לכל דבר ועניין, ומאמינה בך!! שולחת לך חיבוק ענק!!:heart::heart:

אמיליה2
18/03/18 10:11

תודה רבה מהממת!! מרגש שיש אנשים כאלה שאכפת להם

ליב1
18/03/18 15:45

כל כך מבינה אותך אמיליה יקירה. אובדן של אם זהו משבר כבד מאוד. אכן בולימיה, לצערי, זהו אמצעי לנסות להתמודד עם רגשות ותחושות קשות. גם אני סובלת מבולימיה כבר 14 שנים. מוזמנת להיות איתי בקשר גם בפרטי שולחת חיבוק ענק:heart:

אמיליה2
19/03/18 1:14

עצוב לשמוע ): מקווה שתמצאי כוחות לצאת מזה <3 ותודה רבה

Camoni55
18/03/18 21:07

היי מקסימה אני גם אשמח לעזור לך אם אני יכולה אץ מוזמנת ליצור איתי קשר בפרטי ואין לי בעיה לעזור לך עם הבירורים והטלפונים או כל מה שצריך , יש לי קצת ניסיון בזה באמת מוזמנת לפנות אלי, תרגישי בנח באמת ..

אמיליה2
19/03/18 1:20

ממש תודה <3

ליב1
18/03/18 22:01

תודה מאמי נהיה בקשר:tmbsup::heart: