מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ערן ברקוביץ
ערן ברקוביץ
פסיכולוג רפואי מומחה.
פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר יובל כרמון
רופא בכיר במחלקה הנוירולוגית ביה"ח מאיר.מנהל מרפאת טרשת נפוצה.
ד
ד"ר אסתר גנלין
רופאה בכירה במכון הנוירולוגי בביה"ח שניידר ומנהלת המרפאה הנוירואימונולוגית בו. בוגרת רפואה בטכניון בהצטיינות. בעלת תואר שני באימונולוגיה בהצטיינות יתרה (אוניברסיטת תל אביב) ותואר דוקטור בביוכימיה (הטכניון). משלבת מחקר קליני ובסיסי בתחום טרשת נפוצה בילדים. חברה בקבוצת המחקר הבין לאומית לטרשת נפוצה בילדים- International Pediatric Multiple Sclerosis Study Group (IPMSSG)

מובילי קהילה

פזית
פזית
הייתי בריאה ורופאת שיניים. כיום , חולה בטרשת נפוצה ואומנית קרמיקה, מציירת ומטפלת באמצעות אומנות. קודם כל אמא לשני ילדים נפלאים וחברה עם כמה אנשים חמים וחכמים. יש מתנה ביכולת ליצור ... זה מאפשר נתינה הלאה וידיעה שגם מי שלא מכיר אותי אישית יוכל לקבל משהו ממני שישמח ויגרום לו הנאה. זו הסיבה שאני כותבת פה. לעזור ולהשיא עצה וגם לקבל ידע ממי ששותפים לדרך הטרשים של טרשת נפוצה בדרך זו או אחרת. 
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן הוא ממיסדי חברת MS ישראל בע"מ (חל"צ) ומכהן בה, בהתנדבות, כדירקטור. חברת MS ישראל יוזמת ומנהלת מגוון רחב של פעילויות לחולים בטרשת נפוצה, תוך שהיא מעלה את המודעות הציבורית למחלה, להשלכותיה ותופעות הלוואי שלה. בהשכלתו, הוא מוסמך של הטכניון בחיפה בהנדסת מחשבים, עם התמקדות בתחום רשתות תקשורת ונתונים וכמו כן בוגר, בהצטיינות, של התוכנית לניהול עסקי בכיר של האוניברסיטה העברית בירושלים. בשנת 1990, לאחר שירות קבע בממר"מ, לביא היה ממקימי הסניף הישראלי של חברת מיקרוסופט בישראל (עובד מס. 2) והמנהל הטכני הראשון שלה. בהמשך כיהן גם כסמנכ"ל השיווק והמכירות של מיקרוסופט ישראל ללקוחות גדולים במשק הישראלי. בנוסף לפעילות ההתנדבותית ב-MS ישראל לביא מכהן מזה כ-4 שנים כחבר ועד בעמותת איגוד האינטרנט הישראלי. כמו כן, לביא הוא המקים, הבעלים והעורך הראשי של האתר www.netcheif.com - המספק ידע נרחב ביותר על תחום האינטרנט והתקשורת, תוך התמקדות בסביבה הביתית. לביא נשוי לאורלי שאובחנה כחולת טרשת נפוצה לפני כ-20 שנה, הוא מתגורר בבת-ים ואב לבן ולבת.
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
קהילת הבית לחולי טרשת נפוצה ו-CARE GIVERS הגדולה בישראל של אלפי חולים ובני משפחות, בני זוג וחברים מהמעגלים הקרובים. קהילה תומכת, המפגישה בין חולים וותיקים לחדשים, ומעניקה "במה" להעברת הסיפור האישי, באמצעות ראיונות טלוויזיה, רדיו, ותקשורת כתובה. קהילה שבה אנו מפעילים מערך של תכנים רלוונטיים המתחלפים מידי חודש, סדנאות והרצאות בלייב של אנשי מקצוע ברי סמכא ושל חולים המעניקים מהידע ומסיפורי החיים שלהם ונותנים השראה, מתוך רצון להשפיע, לחולל שינויים, לתמוך ולהנגיש מידע חיוני ומשמעותי לחולים ולסובבים אותם. המלצה נכונה, של חולה וותיק או של איש מקצוע, כאן ועכשיו, יכולה לשנות מהלך חיים של חולים אחרים! הצטרפו אלינו לקהילה חזקה ומשפיעה – הבית לחולי טרשת נפוצה - בפייסבוק
כמוניטרשת נפוצהכל מי שיש לו טרשת סופו בכסא גלגלים?

כל מי שיש לו טרשת סופו בכסא גלגלים?

16/03/18 18:46
9 תגובות

אני בת 23, והגעתי לאתר כדי לקבל מידע וגם איזשהי תקווה...
קיבלתי תגובות מאד עוזרות ומעילות, אך לא יכולה להתעלם מכך שאני קוראת על אנשים שהם במצבים מתקדמים ואינם מתפקדים.
אני בטוחה שאף אחד לא יכול להגיד לי בוודאות שגם אני לא יהיה כזו, אך האם הסיכוי הוא מאד גבוה?
אני חייבת להבין מהו השלב שבו כבר לא מתפקדים והאם כל התרופות האלה שיש אמורות למנוע את המצב הזה?
אני מוכנה לכל תרחיש במחלה, אך חייבת להבין פשוט אם זה באמת משהו שאצטרך להכיןן את עצמי אליו?

אני יודעת שטרשת זה התקפים והפוגות, לוקחים סטרואידם במקרה של התקף, ואת התרופה המונעת.
השאלה האם התרופה רק תמנע את ההתקפים אבל עדיין המחלה תתפתח ולבסוף לא אוכל ללכת?
אני מאובחנת כחודשים בחרדות קשות ובכי. אני אמור להתחיל טכפידרה, היה לי התקף אחד של חולשה ברגל ימים וקושי ללכת שחלף! אמנם עדיין יש חולשה קלה מאד, אך ישנו שיפור ויכולה ללכת. האם זה מסך שווא? וכל יום שעובר בעצם המחלה רק מתפתחת ולבסוף לא אוכל ללכת?
האם התרופה תמנע רק את ההתקפים או שהיא גם תמנע את ההתפחות וכן אוכל להמשיך ללכת?
חייבת תשובה ברורה בבקשה, לפחות מאנשים שכבר מטופלים שנים ובאמת רואים שאין התקדמות במחלהעם התרופה ויכולים להרגיע אותי?
אני מודעת לכך שיש מחלה פרוגרסיבית ואנשים שזה מתקדם אצלם מהר אך במצב של התקף אחד כמו שלי איך אוכל לדעת שהמחלה לא תשתק אותי בצורה כזו והאם התרופה טכפידרה באמת מועילה בהקשר של כסא גלגלים? באמת שאני לא מוכנה לתרחיש כזה וחייבת להבין אם אנשים לוקחים תרופה איך קורה מצב שהם מגיעים לכסא גלגלים? האם זה אנשים שהמחלה כבר הייתה כבר ממש מתקדמת או שזה יכול לקרות כל רגע גם לי למרות לקיחת התרופה ולא אוכל לצפות את זה??

תודה לעונים.


תגובות

עינת-מילר
מוביל קהילה
16/03/18 19:29

הי קרין אם תמצאי מישהו שמוכן להתחייב לי שאף פעם לא אפגע קשה בתאונת דרכים לא תהיה מאושרת ממני כי הסטטיסטיקה מראה לי שחור על גבי לבן שהמצב על הכבישים מסוכן :) אני עם טרשת משנת 94, חלק לא מבוטל מהשנים הייתי ללא טיפול תרופתי כי בהתחלה לא היה כלום ואחר כך הייתי בתקופת הריונות. אמנם יכולת ההליכה שלי נפגעה אבל אני לא בכיסא גלגלים, ב- 12 השנים האחרונות אני מתאמנת בקרב מגע, אני חיה חיים מלאים, התחתנתי , יש לי ילדים, למדתי באוניברסיטה, יש לי הרבה חברים , תחביבים ואני עושה הרבה דברים שאניח אוהבת. נכון התרופות לא מרפאות אבל הן בהחלט מעקבות את התפתחות המחלה, מפחיתות התקפים ומעקבות את התנוונות התאים בחומר האפור במוח. בשנים האחרונות הייתה התפתחות מאוד גדולה בתחום ועדיין ממשיכים לפתח כך שאני מאמינה שעוד יהיה יותר טוב. אני מזדהה אם תחושת הפחד מאי-הוודאות שאת מרגישה בהיותך מאובחנת חדשה וממליצה לך להעזר במשפחה וחברים כי להתמודד איתה ואפילו ללכת לבעל מקצוע כדי לקבת תמיכה בהתמודדות עם המצב החדש. נסי למלא את היום בדברים ואנשים שאת אוהבת ומעלים חיוך על פניך. מקבה שעזרתי ואנחנו כאן לכל שאלה

אני אתחיל בצפירת הרגעה - לא כל מי שחולה בט"נ מגיע בסופו של דבר לכיסא גלגלים. טרשת היא מחלה מאוד אינדיבידואלית והיא משפיעה על כל אחד בצורה אחרת. יש כאלה שיגיעו לכיסא גלילים שנים ספורות אחרי האבחון ויש כאלה שיחיו עשרות שנים עם ט"נ ולא יגיעו למצב הזה. לפי מה שאתה כותבת האופי של הט"נ הוא התקפי ודווקא בסוג הזה הסיכוי להגיע לכ"ג הוא נמוך יותר. התרופות הקיימות לט"נ נועדו להקטין ולרווח את הזמן בין ההתקפים ולכן חושב לקחת אותן בצורה מסודרת. הסכנה היא שההתקף יותיר אחריו עקבות ואם תדירות ההתקפים גדולה, העקבות הללו יכולות להפוך לנכות שאותה צריך למנוע. אני מציע לך לא להקדיש יותר מדי זמן למחשבה על מה יקרה בעתיד - אף אחד לא יודע מה יקרה לו - גם אנשים בריאים וחבל על האנרגיה שאת משקיעה בכך. קחי את התרופות, תהני מהחיים שלך כמו שהם היום ואם חו"ח יהיה שינוי בעתיד - אני בטוח שתוכלי להתמודד איתו.

ש.נ
17/03/18 18:10

קארין היקרה מקווה שאני לא חוזרת על מה שכבר כתבו לך. הפוסט שלך היה מרגש. מצד אחד מאוד מזדהה איתך- בתחושות החוסר עונים, הפחד והדאגות מהארוע הזה שקורה לך פתאום בגיל צעיר, שכל החיים בפנייך עם מלא תוכניות- והדבר הזה ממש לא בא בחשבון. הייתי שם בדיוק, אמנם לא בגיל צעיר ורק לפני שנתיים - אבל את השוק הזה אני זוכרת טוב. וזה מביא אותי למצד השני... לקח לי כמעט שנתיים למצוא את עצמי אחרי האבחון, הרבה טיפולי שיקום ויותר מדי לחץ. חרשתי את האינטרנט ולצערי זה רק הוסיף ללחץ. ואז נרשמתי לפורום הזה והתחלתי ללמוד את העובדות מאנשים כאן שחיים עם הטרשת, ולכל אחד סיפור, סימטומים ועצות מתוך נסיון אישי ואמיתי. אז מצד אחד אני מזדהה עם מה שאת עוברת כרגע ומצד שני אני אחרי זה בזכות הידע והתשובות שקיבלתי כאן בפורום. היום אני יודעת שכנראה שלא אמצא תשובות של 100% לגבי מה יכול לקרות לי, מתי ההתקף הבא, האם הטיפול באבונקס עוזר לי, האם ומתי המצב שלי יחמיר, האם יום אחד אצטרך להתנייד בכסא גלגלים. כי אין תשובות לאף אחת מהשאלות האלה. מה שכן ברור לי זה שגם אם וכאשר לא אוכל ללכת, זה לא יהיה סוף העולם בשבילי. להחלטה הזאת הגעתי בזכות מה שקראתי כאן- מאנשים שמנהלים חיים מלאים וטובים בכל שלבי ה"מחלה". לפני שאובחנתי הייתי אישה ששולטת בהכל - עקשנית והחוסר וודאות בהתקף הראשון תסכל אותי מאוד. מאז למדתי לשחרר, ולהשקיע אנרגיה רק במה שתלוי בי. והרבה יותר קל לי. מאחלת לך שככל שתקבלי כאן מידע שאפשר לסמוך עליו- כך תתחזקי ותחזרי למסלול החיים כי באמת כל החיים בפנייך.בהצלחה.

ש.נ
17/03/18 18:23

רציתי להוסיף שכדאי דרך הקופת חולים לבקש טיפול פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק ואף כמה שיחות עם פסיכולוג. הטיפולים האלה באחד מהמרכזים שמתמחים בטרשת מאוד מועילים ועוזרים לעשות סדר במחשבות ולקבל כלים להתמודדות עם הטרשת.

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
18/03/18 9:24

תודה קארין על השאלה, שמניסיוני מעסיקה ומטרידה כה רבים וגם כמובן לכל המגיבים. אני מצטרף לכל מה שכתבו מעליי. אני חושב שאת מביעה את אחד הקשיים המרכזיים (אולי המרכזי שבהם) בהתמודדות עם המחלה - חוסר הוודאות לגבי מה שיהיה בעתיד. גם החוקרים מאוד מתקשים בנושא זה ולכן אין כמעט מחקרים שמתארים את הפרוגנוזה (הצפי להתפתחות/התקדמות המחלה). הבעיה היא שהשונות כה גבוהה שלא ניתן לחשב, וכמעט אין ערך, לממוצע (לפיו עושים ניבויים והערכות). במילים אחרות, הפערים בין האנשים השונים עם טרשת נפוצה כה גבוהים וקיצוניים שלא ניתן לנבא ואין "אמצע נכון" שמתאר את המחלה הזו. למרות זאת, היה צוות חוקרים אמיץ אחד שקיבל המון ביקורות על מחקרו. אצרף את מחקרם שמציג טבלה של ההתקדמות "הממוצעת" של מחלת הטרשת הנפוצה (בקישור למטה). חשוב לי בעיקר לציין, שכן ניתן להגיד שבגלל התקדמות הרפואה תמיד הטיפול יהיה טוב יותר ויצליח יותר ויותר לעכב את המחלה. ובנוסף, כמו שאיננו יודעים מה יקרה בעתיד לרעה (כמו החמרה במחלה או תאונות דרכים), כך גם איננו יודעים אילו עוד הפתעות לטובה מחכות לנו בעתיד, כמו פריצה בתחום הטיפול בתאי הגזע, תרופות יעילות יותר, כניסתם של טיפולים לשיקום המיאלין ועוד ועוד

sagitz
19/03/18 11:51

אם יותר לי, אני רוצה לענות מזוית אחרת. השאלה היא לא סטטיסטית, היא אישית. מה שאת בעצם שואלת (אני מקווה) הוא לא "מה הסיכוי שיכולת ההליכה שלי תשאר תקינה" אלא "האם יש אפשרות שיכולת ההליכה שלי תשאר תקינה". אז ברור שיש סיכוי. רוב האנשים שכותבים בקהילות או בקבוצות בפייסבוק הם, באופן טבעי, אנשים שיש להם קשיים וצריכים תמיכה. אלה האנשים שאת רואה וקוראת. האנשים המתפקדים שיש להם חיים מלאים פחות צריכים תמיכה ואת פחות רואה אותם בקבוצות. את גם פחות רואה אותם בביקורים בבית חולים או במרפאות. האנשים שבמצב יותר טוב באים לביקורת כל 3-4 חודשים,נכנסים לרופא, יושבים איתו רבע שעה והולכים. והם הרוב לדעתי. ועוד דבר - יש לך השפעה על זה. מעבר לתרופות, שמירה על אורח חיים בריא הוא מקדם בריאות משמעותי. אצל הרופא שלי בקליניקה (תל השומר, המרפאה של הטרשת, המקום הכי סטנדרטי בארץ לטיפול בטרשת) - יש על הקיר תמונה שהוא קיבל מאחת המטופלות שלו שהיא היום מדריכה לרכיבה עם אופניים. היא מצולמת שם רוכבת על אופני שטח בהרים. האם אני יכולה להבטיח? לא. ברור שלא. אבל תשוטטי קצת. חוץ מהקבוצה הזו, תחפשי גם קבוצות בפייסבוק, תחפשי אתרים של רפואה משלימה שמתמקדים במחלות אוטואימוניות בכלל וטרשת בפרט. תמצאי שם הרבה מידע והרבה עידוד. את מוזמנת לפנות אלי בפרטי.

אביב17
19/03/18 14:35

שלום קארין היקרה והחמודה רוב החולים בטרשת נפוצה לא על כסא גלגלים ומתפקדים עובדים ולומדים עושים תארים ושמחים יוצאים לחו"ל ולמסיבות והכל רגיל אין לך מה לפחד ומה יהיה אף אחד לא יודע בכלל לא רק בקשר למחלה בכללי לחיים מאיפה אדם יודע מה יקרה לו אבל בכל מקרה רוב החולים בטרשת חיים רגיל יש לך בעיה עם פחד בלי שום קשר לא רק בגלל הטרשת עכשיו זה ההזדמנות להתגבר ולנצח את ההרגשה הזאת אל תתבלבלי אני חולה עשרים שנה ולא ידעתי בכלל רק לפני שנתיים בערך גיליתי אבל הכל רגיל כמעט רגיל הולך לעבודה חוזר לומד הולך לחו"ל לטיולים נמצא עם חברים ומתנהג רגיל לחלוטין הכל תלוי בך אדם יש לו כוחות על הוא יכול לעבור הכל וגם לנצח הכל תלוי בך איך את מסתכלת על המצב באיזה זווית וצריך רק בצורה חיובית וככה מנצחים אתמול ראיתי תוכנית על הרופאים והיה שם על אנשים שהשתילו להם לב והרופא אמר שצריך לרצות לחיות ולהיות חזק לנצח הכל תלוי בבן אדם אני מתנהג רגיל ושוכח בכלל מהמחלה אז תזרמי ככה יהיה לך יותר קל לא נגמרו החיים תצאי מהבילבולים שלך תחשבי דברים טובים היום את מתפקדת וגם מחר תקומי מהמיטה וגם מחרותיים ובעוד שבוע וגם בעוד הרבה שנים אז אל תכבידי על עצמך את צעירה החיים לפנייך תעשי חיים בהצלחה

אדמונית-1
21/03/18 17:22

היי, קארין, כל חיינו הם ניסוי ותהייה בלי קשר למחלה שלך, אדם נולד לחיות ואף אחד לא יכול להבטיח לו דבר, לא לטוב ולא לרע, האם יש מישהו שיכול להבטיח לבן אדם בריא שמחר הוא לא יחלה?? או לבן אדם חולה שלא יהיה לו סיכוי להבריא ולחיות ? לא, אבל מה שכן אפשר , זה להציע , אני מציעה לך להמשיך את חייך לצד המחלה ולא לתת למחלה לשלוט בך, תקשיבי לרופאים המטפלים, תקבלי את הטיפול שלך , תדאגי לעשות כל דבר שיכול לעזור ולשפר, שחייה, פזיותרפיה, מצב רוח טוב , תבלי ותהני מכל הטוב שיש סביבך, בכל בוקר תקומי עם חיוך על הפנים, נכון, את יכולה להגיד לי שזה קל לומר אבל קשה לביצוע, אז אני אענה לך שזה לא קל לומר בעיקר למי שמתמודד עם מצבים דומים למצבך, ההתעסקות היום יומית במחלה והבכי יעשו לך את ההיפך, תרימי את עצמך ואל תיפלי, אל תחשבי על מצב קשה יותר אלא על מצב טוב יותר, תהיי אופטימית, תחשבי על כך שהיום יש תרופות וטיפולים יעילים, המחקרים בנוגע למחלה זו מתקדמים מאוד ויש תקווה

hillel
22/03/18 18:05

כמו שאביב כותב יש הרבה סיבה לאופטימיות. הרופאים אבחנו אצלי שלב מתקדם והדאיגו את כולנו לפני 25 שנה. קבלתי ברכת רב גדול והם ממשיכים להפחיד היום הם אומרים לי שאני חייב לעשות מדיטציה להתיאש מללכת!!! רק מאז התחלתי שוב לרוץ! היום הם אומרים שהמחלה התקדמה לשלב בו אף תרופה לא תעזור לי ו.... א נ י ל א צ ר י ך תרופות ומתפקד פעם בדיאטה עכשיו עם וויטמינים אלוהים גדול גם כשסבלתי יותר אבל אני מקוה שאת תהיי כמו רובנו פה בלי סבל פסח כשר ושמח