מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניקהילת סכיזופרניהשאלה בנושא סכיזופרניה של ילדות.

שאלה בנושא סכיזופרניה של ילדות.

18/03/18 0:58
5 תגובות

שלום רב. בת 15 שאובימה עם סכיזופרניה. אמרה כי מבינה ויודעת שמדובר במחשבות שלה ולא משהו חיצוני וולמרות זאת מדברת על קולות ומצביעה על האוזן כששואלים אותה. ולמרות סאת מתארת זאת כ"מחשבה שעושה לי בו". האם זו אכן סכיזופרניה? האם אדם ששומע קולות יכול להבין מלכתחילה שמקורם במחשבות?

בנוסף נשמח להמלצות לרופאים מעולים לחוות דעת נוספת




תגובות

undefined
18/03/18 1:16

עם איזו סוג סכיזופרניה אובחנת?

lulu007
18/03/18 1:27

מדובר בבת 15. לא אובחנה עם סוג. רק סכיזופרניה.

בלהבלהבלה
29/03/18 14:15

היי, זה בהחלט אפשרי להיות מודע ויש סכיזופרנים שחיים טוב עם הקולות. ממה שקראתי, אם היא סובלת מהתקפים פסיכוטיים חובה לקבל טיפול תרופתי בהקדם כדי למנוע נזק למוח. הרבה בהצלחה

צל-לילה
05/12/18 1:22

לפעמים דווקא התרופות הם אלה שגורמות לנזק למח, כחלק מתופעות הלוואי הרשומות האפשריות של התרופה. למשל, התרופה שקיבלת בעבר - הקופיקסול, אחד הסיכונים שלה זה נזק מוחי.

צל-לילה
05/12/18 1:26

שלום לולו. כדאי שתנסי לברר יותר איזה קולות ומה היא שומעת ומה הם אומרים לה. יתכן אכן שסכיזופרניה זה בעצם קולות שלכאורה אנשים שומעים והם בעצם באים מתוך עצמם. זאת אכן תיאוריה אפשרית מקובלת. השאלה היא אם לזה היא התכוונה. כמו כן, השאלה היא גם אם הקולות מפריעים לה או משתנים או עלולים גם לסכן אותה, או שהם חיוביים עבורה והם כמו "כח על" שרק משפר את חייה - אם זה שלילי, אולי כדאי אכן לשקול טיפול רפואי פורמלי, אם זה חיובי והיא מרגישה שהיא רוצה את זה - כנראה שכדאי לא לכפות עליה דברים ולהשאיר אותה ככה בלי שתסווג כסכיזופרנית. מקווה שעזרתי במשהו, צל לילה וכעיקרון אין פה רופאים, רק סכיזופרנים, אבל יש גם סכיזופרנים ותיקים עם ניסיון עם המחלה ולפעמים הבנות גדולות יותר משל הפסיכאטרים ואנשי המקצוע האקדמאיים, אז בכללי הפוסט הזה הוא אכן כיוון נוסף לעזרה. בהצלחה.