מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ערן ברקוביץ
ערן ברקוביץ
פסיכולוג רפואי מומחה.
פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר יובל כרמון
רופא בכיר במחלקה הנוירולוגית ביה"ח מאיר.מנהל מרפאת טרשת נפוצה.
ד
ד"ר אסתר גנלין
רופאה בכירה במכון הנוירולוגי בביה"ח שניידר ומנהלת המרפאה הנוירואימונולוגית בו. בוגרת רפואה בטכניון בהצטיינות. בעלת תואר שני באימונולוגיה בהצטיינות יתרה (אוניברסיטת תל אביב) ותואר דוקטור בביוכימיה (הטכניון). משלבת מחקר קליני ובסיסי בתחום טרשת נפוצה בילדים. חברה בקבוצת המחקר הבין לאומית לטרשת נפוצה בילדים- International Pediatric Multiple Sclerosis Study Group (IPMSSG)

מובילי קהילה

פזית
פזית
הייתי בריאה ורופאת שיניים. כיום , חולה בטרשת נפוצה ואומנית קרמיקה, מציירת ומטפלת באמצעות אומנות. קודם כל אמא לשני ילדים נפלאים וחברה עם כמה אנשים חמים וחכמים. יש מתנה ביכולת ליצור ... זה מאפשר נתינה הלאה וידיעה שגם מי שלא מכיר אותי אישית יוכל לקבל משהו ממני שישמח ויגרום לו הנאה. זו הסיבה שאני כותבת פה. לעזור ולהשיא עצה וגם לקבל ידע ממי ששותפים לדרך הטרשים של טרשת נפוצה בדרך זו או אחרת. 
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן הוא ממיסדי חברת MS ישראל בע"מ (חל"צ) ומכהן בה, בהתנדבות, כדירקטור. חברת MS ישראל יוזמת ומנהלת מגוון רחב של פעילויות לחולים בטרשת נפוצה, תוך שהיא מעלה את המודעות הציבורית למחלה, להשלכותיה ותופעות הלוואי שלה. בהשכלתו, הוא מוסמך של הטכניון בחיפה בהנדסת מחשבים, עם התמקדות בתחום רשתות תקשורת ונתונים וכמו כן בוגר, בהצטיינות, של התוכנית לניהול עסקי בכיר של האוניברסיטה העברית בירושלים. בשנת 1990, לאחר שירות קבע בממר"מ, לביא היה ממקימי הסניף הישראלי של חברת מיקרוסופט בישראל (עובד מס. 2) והמנהל הטכני הראשון שלה. בהמשך כיהן גם כסמנכ"ל השיווק והמכירות של מיקרוסופט ישראל ללקוחות גדולים במשק הישראלי. בנוסף לפעילות ההתנדבותית ב-MS ישראל לביא מכהן מזה כ-4 שנים כחבר ועד בעמותת איגוד האינטרנט הישראלי. כמו כן, לביא הוא המקים, הבעלים והעורך הראשי של האתר www.netcheif.com - המספק ידע נרחב ביותר על תחום האינטרנט והתקשורת, תוך התמקדות בסביבה הביתית. לביא נשוי לאורלי שאובחנה כחולת טרשת נפוצה לפני כ-20 שנה, הוא מתגורר בבת-ים ואב לבן ולבת.
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
קהילת הבית לחולי טרשת נפוצה ו-CARE GIVERS הגדולה בישראל של אלפי חולים ובני משפחות, בני זוג וחברים מהמעגלים הקרובים. קהילה תומכת, המפגישה בין חולים וותיקים לחדשים, ומעניקה "במה" להעברת הסיפור האישי, באמצעות ראיונות טלוויזיה, רדיו, ותקשורת כתובה. קהילה שבה אנו מפעילים מערך של תכנים רלוונטיים המתחלפים מידי חודש, סדנאות והרצאות בלייב של אנשי מקצוע ברי סמכא ושל חולים המעניקים מהידע ומסיפורי החיים שלהם ונותנים השראה, מתוך רצון להשפיע, לחולל שינויים, לתמוך ולהנגיש מידע חיוני ומשמעותי לחולים ולסובבים אותם. המלצה נכונה, של חולה וותיק או של איש מקצוע, כאן ועכשיו, יכולה לשנות מהלך חיים של חולים אחרים! הצטרפו אלינו לקהילה חזקה ומשפיעה – הבית לחולי טרשת נפוצה - בפייסבוק
כמוניטרשת נפוצהמאובחנת חדשה ומבולבלת

מאובחנת חדשה ומבולבלת

20/03/18 20:28
13 תגובות

שלום לכולם.. אשמח לכל מידע/עזרה/תמיכה מחוכמת ההמונים..
אובחנתי לאחר בדיקת MRI וניקור מותני כחולת טרשת נפוצה, בת 24. אנסה לקצר כמה שיותר...
1. לא נאמר לי מה סוג הטרשת (לאחר פגישה עם מומחה וביצוע של הרבה בדיקות נוספות) ולאחר בדיקות באינטרנט אני מבינה שיש מספר סוגים.. איך אני אמורה לדעת מה הסוג שיש לי? לחכות כמה שנים? אין אבחנה או כיוון שניתן לתת מראש? האם מישהו יודע איזה סוג יש לו ואם כן,איך ?

2. גם לגבי התרופות אני מאוד מבולבלת...
ניתנו לי 4 אופציות לבחירתי : 2 של הזרקות ו2 פומיות.
בחרתי בטכפידרה, כדור פעמיים ביום, שלאחר מספר שעות שלקחתי את הכדור התחילה תגובה אלרגית (האוזניים שרפו והאדימו, לאחר מכן החזה האדים הפנים והידיים ותחושת גירוד, לקח לזה מעל שעתיים לעבור) ועכשיו אני די חוששת להתחיל לקחת אותו גם בגלל התגובה שלי וגם כי קראתי שהיו איתו בשנים האחרונות מקרים של PML ,מתלבטת אולי לבחור במקום בזריקה 3 פעמים בשבוע glatiramer acetate או אחת בשבועיים beta-interferon .
יש למישהו נסיון עם תרופות אלו ויכול לתת כיוון?

3. האם לאחר שאובחנתם במקום אחד הלכתם לשמוע second opinion?

4. האם אתם סובלים מהמחלה כל יום / און אנד אוף? (בלי קשר כמובן לתרופות, להתקפים ולנזק שהם גורמים..) למשל עייפות, רגישויות וכו'...

*אני יודעת שכל אחד וכל מקרה מאוד אינדיבידואלי וכנראה לא יהיה זהה לשלי, אבל בכל זאת אשמח לשמוע הכל...
משהו, מישהו ? :-(
תודה!!


תגובות

עינת-מילר
מוביל קהילה
21/03/18 7:26

שלום O24 הלחץ שלך מובן וגם השאלות הרבות שמטרידות מובנות. אני שמחה שפנית ואנסה לינות לך על כולן ככל שאני יודעת. 1. סוג הטרשת - ארבעת התרופות שהוצאו לך הן לטרשת התקפית כך שמשה אני מסיקה שזו הטרשת שיש לך. בנוסף לרוב מה שמוביל אדם לרופא ושם עולה החשד לטרשת זה איזה התקף, לא סיפרת מה היה אצלך אז אני רק יכולה לנחש. 2. בחירת התרופה שעשית נראת לי חכמה, התרופות בכדורים הקיימות הן חדשות יותר ומכך מתקדמות יותר מזריקות וגם הרבה יותר נוח לקחת אותן (במיוחד בנסיעות), התופעות שאת מתארת מוכרות בתחילת הדרך עם טקפידרה והן חולפות לאחר שהגוף מתרגל לתרופה. 3. חוות דעת נוספת היא תמיד אפשרות בעיקר כאשר יש סימני שאלה עםהאבחנה, כאשר התוצאות של הבדיקות ממש ברורות (זה תמיד כך) אז אין ממש טעם להוציא מהכיס כסף לעוד דעה. מצד שני אם את חושבת שזה ייתן לך הרגשה טובה יותר אז אולי כן. 4. ביום יום אני לא ״סובלת״ מהטרשת אבל בהחלט בתחילת דרכנו יחד, לפני יותר מעשרים שנה, היא הייתה נוכחת יותר וזה מאוד טבעי. זה נכון בכל בעיה רפואית חדשה שמגיעה לאדם והנוכחות שלה היא חלק ישוב בתהליך ההתרגלות לחיים יחד וגם מביאה את האדם לבדוק את כל ההיבטים שלה ולדאוג לעצמו (רופאים, בדיקות, תרופה, טיפולים, תמיכה וכו...) היום הנוכחות של הטרשת בחיי היא בעיקר הפורום הנהדר הזה שבו אני כותבת תשובות לאנשים כמוך ;):):) אני מקווה שקצת עזרתי ואם עולות עוד שאלות או סתם בא לך לשתף, אנחנו כאן לשם כך. בהצלחה

hey26
23/03/18 23:18

היי עינת. תודה רבה על המענה אני מאוד מעריכה את זה. אספר קצת יותר. היה לי ככל הנראה התקף באפריל2017. (כמעט לפני שנה) התעוררתי עם טשטוש מוזר בראייה מן כבדות כזו עם סחרחורות למשך שבועיים שלושה שהרגשתי בעיקר בעין שמאל נבדקתי אצל רופא עיניים שעשה מספר בדיקות (כולל עצביות) ולא מצא כלום אמר שיכול להיות שיש קוצר ראיה ממש קטן שלא מחייב משקפיים בנוסף התייעצתי עם כמה רופאים נאמר לי שיכול להיות וירוס/קשור לצינון שהיה לי באותה תקופה. לפני חודש גם כשהתעוררתי כל צד ימין מהאוזן ועד האצבעות בכף רגל היו מנומלים ורדומים, לאחר יומיים שלא עבר הגעתי למיון וכאשר דברתי עם הנוירולוג שבדק אותי הרגשתי צורך לציין את הסיפור שקרה עם הראיה לפני שנה ואז נדלקה נורה אדומה ונשלחתי לסיטי ראש שם לא מצאו דבר ולאחר מכן לmri שם נמצא חשש לטרשת. אגב, אני חושבת שחוויתי בערך לפני שנתיים התקף במהלך הטיול שלי במזרח הרגשתי לחצים מוזרים בחזה עם קצת קושי בנשימה. עשיתי אקג והתיעצתי עם רופא מהארץ וחשבנו שאולי זו צרבת סה נמשך שלושה שבועות ועבר. האם מה שאני מתארת נשמע כמו התקף מוכר במחלה? איזה סוג טרשת יש לך? נשמע לפי מה שאת כותבת שהנוכחות היא בעיקר בפורום (אני שמחה מאוד לשמוע) ואשמח לדעת באילו תרופות השתמשת/משתמשת עכשיו, תזונה, ספורט וכו'... תודה רבה רבה. שבת שלום

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
21/03/18 9:24

שלום 024 אני מצטרף לדבריה של עינת. נשמע שיש לך מהלך התקפי-הפוגתי של טרשת נפוצה, לפי האופציות הטיפוליות שניתנו לך וגם שזהו המהלך השכיח ביותר בעת האבחנה. כמובן שלגבי כל ספק ושאלה כדאי להתייעץ עם הנוירולוג האישי ואני מציע שלפגישה הבאה עימו תביאי דף עם שאלות שמטרידות אותך (כי לפעמים בעת הפגישה שוכחים חלק מהדברים החשובים שרצינו לשאול). לגבי חוות דעת שנייה, כדאי לפנות רק אם יש ספק באשר לאבחנה או הטיפול התרופתי שהוצע לך. וכפי שעינת ציינה רבים עושים זאת רק כדי לשמוע אותו הדבר ממומחה נוסף -שהמטרה העיקרית היא להירגע ולהרגיש "שעושים הכל". לגבי הטכפידרה, תופעות הלוואי לרוב חולפות עם הזמן וגם אפשר כבר לצמצם אותן בעזרת אכילה של מזון שומני לפני (היה לנו דיון על כך ואצרף אותו בקישור למטה כדי שתוכלי לקבל רעיונות). כמו שציינת, אצל כל אחד הטרשת היא אינדיבדואלית וכל אחד נמצא על הרצף שבין היא בכלל לא מורגשת לבין הסימפטומים מאוד קשים ופוגעים בתפקוד. אני חושב שהסימפטום השכיח ביותר שמפריע לאנשים עם טרשת נפוצה הוא העייפות, גם מניסיוני וגם מסקרים שנערכו. כדי להתגבר עליה מומלץ לקחת את הטיפול התרופתי, לעסוק בפעילות גופנית ולשמור על תזונה נכונה. ובכלל אימוץ אורח חיים בריא מאוד יעזור לחזק את הגוף וכך גם להתגבר על סימפטומי מחלת הטרשת הנפוצה. ולבסוף, אני ממליץ לכל המאובחנים החדשים לגשת לטיפול פסיכולוגי במרפאה/מרכז בה הם מטופלים (ברוב בתי החולים קיים פסיכולוג ייעודי לטרשת נפוצה). האבחנה בגילאים הללו היא מטלטלת וטוב שמהתחלה יהיה אפשר לטפל בהשפעות השינוי וכיצד הכי נכון להתמודד עימו. ותמשיכי לעדכן אותנו, נשמח לדעת מה החלטת ואיך עשית זאת, אנחנו לומדים מכל אחד.

hey26
23/03/18 23:22

שלום ערן. תודה רבה על המענה, אני מאוד מעריכה את זה. אספר קצת יותר. היה לי ככל הנראה התקף באפריל2017. (כמעט לפני שנה) התעוררתי עם טשטוש מוזר בראייה מן כבדות כזו עם סחרחורות למשך שבועיים שלושה שהרגשתי בעיקר בעין שמאל נבדקתי אצל רופא עיניים שעשה מספר בדיקות (כולל עצביות) ולא מצא כלום אמר שיכול להיות שיש קוצר ראיה ממש קטן שלא מחייב משקפיים בנוסף התייעצתי עם כמה רופאים נאמר לי שיכול להיות וירוס/קשור לצינון שהיה לי באותה תקופה. לפני חודש גם כשהתעוררתי כל צד ימין מהאוזן ועד האצבעות בכף רגל היו מנומלים ורדומים, לאחר יומיים שלא עבר הגעתי למיון וכאשר דברתי עם הנוירולוג שבדק אותי הרגשתי צורך לציין את הסיפור שקרה עם הראיה לפני שנה ואז נדלקה נורה אדומה ונשלחתי לסיטי ראש שם לא מצאו דבר ולאחר מכן לmri שם נמצא חשש לטרשת. אגב, אני חושבת שחוויתי בערך לפני שנתיים התקף במהלך הטיול שלי במזרח הרגשתי לחצים מוזרים בחזה עם קצת קושי בנשימה. עשיתי אקג והתיעצתי עם רופא מהארץ וחשבנו שאולי זו צרבת סה נמשך שלושה שבועות ועבר. האם מה שאני מתארת נשמע כמו התקף מוכר במחלה? יש תרופה ספציפית שהיית ממליץ עליה באופן אישי? תודה רבה ושבת שלום.

hey26
23/03/18 23:26

אני עוד לא התחלתי לקחת את התרופה כי ראיתי שצריך לעשות מספר בדיקות לפני שמתחילים.. תפקודי כבד ועוד אחת שאני לא זוכרת כרגע והטופס לא נמצא לידי. וגם כי התגובה שלי לא הייתה טובה כל-כך לדעתי כמו שסיפרתי... בטופס סיכום מחלה היה כתוב שממולץ פיזוטרפיה לפחות פעמיים בשבוע אבל זה לא נאמר לי אישית בפגישה. אשמח לכל טיפ לגבי ויטמינים נוספים שיכולים לעזור ספורט תזונה וכו. שוב המון תודה.

התשובות שעינת וערן נתנו לך הן מצויינות. לגבי הטקפידרה - תופעת הלוואי שתארת מוכרת מאוד ובמשך הזמן, במיוחד אם אוכלים משהו שומני לפני לקיחת הכדור, מאוד עוזר. דוגמאות למזון שומני - מיונז, כף שמן זית, כמה זייתים סתם, שוקולד למריחה, כף גבינה שמנה (מעל 16%), אבוקדו וכיוב' - כולם אפשריים. לגבי PML - עיקר הסיכון הוא בטיסאברי (עירוי) או גילניה (כדור), בטקפידרה הוא הרבה יותר קטן. בגילך הצעיר אני חושב שתרופה פומית (כדור) עדיפה. עירוי דורש ממך אשפוז יום פעם בחודש או כמה חודשים ותרופות בהזרקה דורשות לשמור אותן בקירור ולעיתים קרובות הן יוצרות תופעות מקומיות בעור. לדעתי - אם תתמידי במזון שומני לפני הטקפידרה - במשך הזמן התופעות יעלמו או לכל הפחות יפחתו.

hey26
23/03/18 23:33

שלום לביא. אנסה לתת צ'אנס נוסף לטקפידרה, בתקווה שיהיה יותר טוב עם הזמן. תודה על המענה, אני מאוד מעריכה את זה. שבת שלום

מזל-11
22/03/18 10:28

הי לי יש נסיון טוב עם בטא- אינטרפרון רביף. אני כבר 4 שנים עם התרופה. ומרגישה בגדול טוב, מתפקדת כרגיל ומנסה להקשיב לגוף שלי כשאני מתעייפת. מעדיפה משהו בטוח מוכח עם ליווי ותמיכה. תראי מה מתאים לך. והעיקר שתרגישי טוב

hey26
23/03/18 23:38

היי מזל. חושבת לתת עוד צ'אנס לפומית ובמידה וימשיך ככה אנסה את האופציה שרשמת כי התלבטתי בין שתיהן. את 4 שנים עם התרופה והמצב נשאר אותו דבר מבחינת התפתחות המחלה ?תודה רבה רבה. גם את. שבת שלום.

מזל-11
24/03/18 15:48

הי. אני ארבע שנים ובגדול ללא שינוי EDSS. היו לי ימים טובים פחות אבל משתדלת לעשות ספורט ולהיות עסוקה בדברים שעושים לי טוב.

שירקיה
25/03/18 19:39

היי מאובחנת חדשה, אני משתמשת בטכפידרה כבר שנתיים ללא התקפים במהלך לקיחת התרופות. לפני התרופות חוויתי במהלך של 4 שנים בערך 2.5 התקפים :) (פשוט אחד מהם לא היה בוודאות התקף). כמו שאמרו כבר קודם לרוב מתרגלים לתופעות לוואי של הטכפידרה במיוחד עם משהו שומני לפני הלקיחה. יחד עם לקיחת התרופה מבצעים בדיקות דם תקופתיות כדי לבדוק את תפקודי הכבד, במהלך השנתיים שאני לוקחת את התרופה לא חוויתי שום בעיה בנושא. מאחלת לך המון בהצלחה ואני בטוחה שתמצאי בפורום הזה תשובות לכל השאלות שיעלו לאורך הדרך כמו שאני עשיתי וכמו שהרבה אחרים עשו גם כן :) בהצלחה!

meiravzamir
27/03/18 14:45

היי אני מרגישה את אותם הסימפטומים שיש לך , יש לי טישטוש בראייה , לפני שנה איבדתי את השמיעה באוזן שמאל, נימול באזור הראש. לא יודעת לאן לפנות.

עינת-מילר
מוביל קהילה
27/03/18 15:32

רופא משפחה ומשם לנירולוג ואולי גם אאג