מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ערן ברקוביץ
ערן ברקוביץ
פסיכולוג רפואי מומחה.
פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר יובל כרמון
רופא בכיר במחלקה הנוירולוגית ביה"ח מאיר.מנהל מרפאת טרשת נפוצה.
ד
ד"ר אסתר גנלין
רופאה בכירה במכון הנוירולוגי בביה"ח שניידר ומנהלת המרפאה הנוירואימונולוגית בו. בוגרת רפואה בטכניון בהצטיינות. בעלת תואר שני באימונולוגיה בהצטיינות יתרה (אוניברסיטת תל אביב) ותואר דוקטור בביוכימיה (הטכניון). משלבת מחקר קליני ובסיסי בתחום טרשת נפוצה בילדים. חברה בקבוצת המחקר הבין לאומית לטרשת נפוצה בילדים- International Pediatric Multiple Sclerosis Study Group (IPMSSG)

מובילי קהילה

פזית
פזית
הייתי בריאה ורופאת שיניים. כיום , חולה בטרשת נפוצה ואומנית קרמיקה, מציירת ומטפלת באמצעות אומנות. קודם כל אמא לשני ילדים נפלאים וחברה עם כמה אנשים חמים וחכמים. יש מתנה ביכולת ליצור ... זה מאפשר נתינה הלאה וידיעה שגם מי שלא מכיר אותי אישית יוכל לקבל משהו ממני שישמח ויגרום לו הנאה. זו הסיבה שאני כותבת פה. לעזור ולהשיא עצה וגם לקבל ידע ממי ששותפים לדרך הטרשים של טרשת נפוצה בדרך זו או אחרת. 
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן הוא ממיסדי חברת MS ישראל בע"מ (חל"צ) ומכהן בה, בהתנדבות, כדירקטור. חברת MS ישראל יוזמת ומנהלת מגוון רחב של פעילויות לחולים בטרשת נפוצה, תוך שהיא מעלה את המודעות הציבורית למחלה, להשלכותיה ותופעות הלוואי שלה. בהשכלתו, הוא מוסמך של הטכניון בחיפה בהנדסת מחשבים, עם התמקדות בתחום רשתות תקשורת ונתונים וכמו כן בוגר, בהצטיינות, של התוכנית לניהול עסקי בכיר של האוניברסיטה העברית בירושלים. בשנת 1990, לאחר שירות קבע בממר"מ, לביא היה ממקימי הסניף הישראלי של חברת מיקרוסופט בישראל (עובד מס. 2) והמנהל הטכני הראשון שלה. בהמשך כיהן גם כסמנכ"ל השיווק והמכירות של מיקרוסופט ישראל ללקוחות גדולים במשק הישראלי. בנוסף לפעילות ההתנדבותית ב-MS ישראל לביא מכהן מזה כ-4 שנים כחבר ועד בעמותת איגוד האינטרנט הישראלי. כמו כן, לביא הוא המקים, הבעלים והעורך הראשי של האתר www.netcheif.com - המספק ידע נרחב ביותר על תחום האינטרנט והתקשורת, תוך התמקדות בסביבה הביתית. לביא נשוי לאורלי שאובחנה כחולת טרשת נפוצה לפני כ-20 שנה, הוא מתגורר בבת-ים ואב לבן ולבת.
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
קהילת הבית לחולי טרשת נפוצה ו-CARE GIVERS הגדולה בישראל של אלפי חולים ובני משפחות, בני זוג וחברים מהמעגלים הקרובים. קהילה תומכת, המפגישה בין חולים וותיקים לחדשים, ומעניקה "במה" להעברת הסיפור האישי, באמצעות ראיונות טלוויזיה, רדיו, ותקשורת כתובה. קהילה שבה אנו מפעילים מערך של תכנים רלוונטיים המתחלפים מידי חודש, סדנאות והרצאות בלייב של אנשי מקצוע ברי סמכא ושל חולים המעניקים מהידע ומסיפורי החיים שלהם ונותנים השראה, מתוך רצון להשפיע, לחולל שינויים, לתמוך ולהנגיש מידע חיוני ומשמעותי לחולים ולסובבים אותם. המלצה נכונה, של חולה וותיק או של איש מקצוע, כאן ועכשיו, יכולה לשנות מהלך חיים של חולים אחרים! הצטרפו אלינו לקהילה חזקה ומשפיעה – הבית לחולי טרשת נפוצה - בפייסבוק
כמוניטרשת נפוצהטרשת נפוצה ואלף התסמינים

טרשת נפוצה ואלף התסמינים

ערן ברקוביץ

ערן ברקוביץ

מומחה כמוני
22/04/18 10:12
15 תגובות

בחודש מאי יצוין יום המודעות העולמי לטרשת נפוצה, ולקראתו רצינו להעלות את המודעות לתסמינים הפחות שכיחים ומדוברים של המחלה, כדי להמחיש את התסמינים המגוונים - רבים מהם לא ניתן לזהות כלפי חוץ.

 לרוב מציינים את התסמינים השכיחים של טרשת נפוצה: קשיי ההליכה, פגיעה בראייה ותחושות של הירדמות ונימולים, אך מעבר להם קיימים עוד תסמינים רבים שיכולים להיגרם בעקבות המחלה. טרשת נפוצה היא מחלה בה באופן רנדומלי מתרחשת פגיעה (מופיעים נגעים) במערכת העצבים המרכזית - המוח וחוט השדרה. המוח וחוט השדרה אחראים ומעורבים כמעט בכל פעילות בגופנו: תנועה, תחושה, מחשבה, הרגשה. בשל הפגיעה שנוצרת, המסרים החשמליים שנוצרים ועוברים דרך המוח וחוט השדרה יכולים להיפגע ולגרום למגוון רחב מאוד של תסמינים או תופעות גופניות.

שתפו אותנו, איזה תסמין "מוזר" אתם חשתם? מה הרגשתם שלא היה ברור בהתחלה אם קשור או לא לטרשת? איזה סימפטום נדיר חוויתם שיכול להיות שעוד מישהו חווה ולא יודע שזה בעקבות המחלה?

בעבר כתבנו על הפגיעה בחוש הריח בעקבות מחלת הטרשת הנפוצה וראינו עד כמה זה עזר לחברי הקהילה להבין את השינוי שהרגישו, לשוחח על כך עם הנוירולוג ולשפר את המעקב והטיפול הרפואי. אנחנו מקווים שהצפת התסמינים המיוחדים תסייע לאנשים נוספים שסובלים מתסמינים דומים ובמקביל תסייע לעורר מודעות בציבור הרחב לתסמינים השקופים של המחלה ואופייה הבלתי צפוי.


טרשת נפוצה ואלף התסמינים

תגובות

חלינקה-ש
22/04/18 10:58

תודה ערן יקר!

GALART
25/04/18 8:43

סרטון יוצא מן הכלל, מצליח להמחיש תחושות פיזיות שקשה לתאר... אלה שנחשבות סובייקטיביות תודה לכם

P
26/04/18 16:08

נזכרת שראיתי את הסרטון הזה לפני שאובחנתי ולפני שהרגשתי את התמונות האלו על בשרי. היום לצערי ממש מבינה את התחושות שניסו להעביר בתמונות. חשוב בהחלט להעלות את המודעות למחלה ולהתמודדות איתה אבל, אם יורשה לי..... לדעתי חסרה התייחסות להחלמה, במיוחד במהלך התקפי - הפוגתי של המחלה. יש פה כמה תמונות מאוד קשות שעשויות להעביר רושם מוטעה למי שלא מכיר מקרוב. אנחנו יודעים פה שעם עבודה וזמן התסמינים לרב נחלשים, חולפים.. ושמצליחים לחזור לשגרה ברוכה, לנהל חיים פעילים ושלמים, שטרשת נפוצה זה פאר חדש בחיים אבל לא סוף העולם :) הייתי שמחה לראות עוד כמה תמונות אופטימיות יותר שמשקפות את זה. מעריכה מאוד את הצוות של כמוני ואת כל המגיבים פה ומקווה שטיפת הביקורת תתקבל בהבנה ולא תפגע..

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
26/04/18 18:11

תודה פרלס. אנחנו אוהבים את כל התגובות, כל ההערות, התוספות והביקורות. בהחלט מסכים שנכון לתת דגש להחלמה ושהסימפטומים האלו יכולים לחלוף ולהתמתן. אני יכול לשתף שאנחנו כל הזמן חושבים על כך ומתלבטים מכיוון שקשה להעביר הכל בבת אחת ולכן כל פעם מתמקדים במשהו שנראה לנו חשוב, שלא נגעו בו מספיק ויכול לעזור לאחרים. אחת התגובות לסרטון הייתה, די דומה לכפי שציינת, שאנשים הבינו טוב יותר כיצד הם בעצמם הרגישו והיה להם קל יותר להעביר זאת הלאה לאחרים. לכן המשכנו השנה בתיאור סימפטומים "מוזרים" כדי שכל אחד יידע שהם קשורים למחלה ושיש עוד שחשים דומה. וכמובן שנראה איך אנחנו נותנים יותר דגש להחלמה. כרגע עולה לי רעיון, שכל סימפטום "מוזר" שישתפו ויתארו פה גם נוסיף לאחר מכן בעזרת צוות הנוירולוגים שלנו, כיצד הכי נכון לטפל בו או להתמודד עימו. תודה ששיתפת ומקווה שעוד ישתפו, וכמה שיותר

ש.נ
28/04/18 13:00

ערן מאז שאובחנתי אין יום שאני לא חווה משהו מוזר- חדש פיזית, נפשית וקוגניטיבית. אמרו לי להיות קשובה לגוף גם כדי למתן/ להרגיע סימפטומים לא נעימים וכדי לזהות התחלת התקף. אבל זה מתיש אותי, כי אף רופא עד כה לא יודע לומר מה קשור לתרשת ולכל דבר דוחפים עוד כדור.לכן הפסקתי לבקר אצל אורולוג הפסקתי פיזיותרפיה ללסת. מקווה שהמאמר שתכתוב על הסיצטומים המוזרים יעזור לי להבין טוב יותר את הבלתי מובן ובלתי נמנע . תודה

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
28/04/18 21:38

היי ש.נ., תוכלי לפרט ולתאר את אותם הסימפטומים כדי שנוכל להיות מדוייקים.

doronuz
28/04/18 20:00

בן 43 מרחובות, מאובחן מזה 3 שנים. עקצוצים בפנים בצוואר ובחזה כשטפרטורת הגוף עולה. זה מחרפן. אי אפשר לעשות ספורט. רגישות לאור- היום אני חובש משקפיים כהות, אני מסונוור תמיד, בתוך הבית ומחוצה לו. ביום ובלילה... כפות רגליים קפואות בלילה במיטה, למרות שבדרך כלל הם שורפות וכואבות לי כמו בסירטון שלכם.

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
28/04/18 21:41

תודה על השיתוף. חשובה מאוד הדוגמה שלך. בטרשת נפוצה הסימפטומים התחושתיים יכולים להוביל שהרגליים ישרפו ובדיוק באותה מידה שהרגליים יהיו עם תחשה שהן קפואות. ולא רק ששני הסימפטומים הללו מופיעים באותה מחלה, הם יכולים להופיע אצל אותו המטופל.

ש.נ
29/04/18 6:23

באופן קבוע סחרחורת ולפעמים תחושה של זרימות( לא יודעת איך לתאר) בראש. באופן קבוע אין שיווי משקל ולפעמים זה מלווה בחולשה או ספסטיות ביד, רגל או הצד.באון קבוע אין תחושה מלאה באצבעות שתי הידיים ולפעמים גם רגל שמאל נרדמת ונגררת. באופן קבוע אין שליטה בסוגרים ולפעמים עצירות. לפעמים ראיה מטושטשת- יותר עיין ימין.באון קבוע לסט שמאל קצת רדומה ולפעמים ננעלת/ רפוייה- קשה להסביר. תודה

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
29/04/18 8:59

תודה רבה על השיתוף

P
29/04/18 14:26

אשתף גם... חמישה חודשים אחרי התקף בחוט השדרה, הכל במגמת שיפור אבל עדיין יש - לחץ בירך ולעתים במותן, בעיקר בישיבה ממושכת. תנועה עוזרת להפיג את התחושה. נימולים לאורך הרגל לאחר הליכה ושאר פעילות אירובית. אני מרגישה את הנימולים רק כשאני מפסיקה את ההליכה. בזמן הליכה מרגישה את הרגל מעט כבדה. מצאתי שדוקא אחרי הליכות ארוכות אני פחות מרגישה את הנימולים, יותר מציק בתחילת הדרך.. זה הגיוני? :omg: ועייפות, מרגישה לפעמים כאילו המוח שלי לקח כדור שינה באמצע היום בלי לספר לי.

doronuz
29/04/18 18:28

מה שציינת לעיל זה בדיוק מה שקורה איתי. הליכה של קילומטר-קילומטר וחצי משפרים מאוד את המצב. בנוגע למוח שלוקח כדור שינה-קורה לי כל יום עדיין מחפש משהו שיעיר אותו. קפה שחור מאוד עוזר אבל רק זמנית...

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
30/04/18 9:51

תודה על התגובות של שניכם. הכוונה היא בדיוק שאנשים יוכלו לקרוא שעל אף שהסימפטומים מאוד "מוזרים" (לא מצאתי ביטוי יותר מתאים) יש עוד אנשים שמרגישים אותו הדבר. מקווה שנוכל לקרוא עוד ועוד דוגמאות. בבקשה שתפו

כאבבב למה לא מדברים על כאב? יש לי כאבי תופת ברגליים. בכל פעם שאני עומדת, הולכת. זה כאילו מחיר שצריך לשלם על כל פעולה. על כל צעד. מרגישה כמו סמארטפון מקולקל. הבטריה נגמרת מהר. וכשהיא נגמרת, אז אני חייבת לשבת/לשכב. כי הרגליים לא זזות יותר ועוד רגע אפול. שעה שעתיים של טעינה ואז אפשר שוב לזוז.. סליחה אבל אוף

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
01/05/18 10:20

התסכול שלך מובן. תודה על השיתוף בתחושת הכאב והעייפות (אוהב יותר לקרוא לה "מותשות"), שתיהן מאוד שכיחות בטרשת נפוצה וטוב שציינת אותן.