מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהציפרלקס, תופעות לוואי משנות חיים

ציפרלקס, תופעות לוואי משנות חיים

27/06/18 16:10
5 תגובות

ההודעה הזאת היא רק כדי להבין שאני לא היחידי.

כמתבגר סבלתי מבעיות שינה חמורות, ברמה שהייתי הולך לישון ב5 בבוקר, זה לא שהייתי עייף אבל גם לא היה לי חשק לישון, הייתי מחזיק רק עד שממש הייתי ממוטט.
בנוסף, מגיל ההתבגרות היה לי חשק מוגבר לפחמימות + תסמינים שמאפיינים מעי רגיז.
אני לא יודע מה בא קודם אבל הכל היה מלווה בדיכאון קל שריחף מעלי.

בצבא נתנו לי מלטונין כדי שאני אקום בזמן, זה עבד! מה שכיוון את ההפרעה למשהו שקשור למערכת הסרטונרגית.
כשאבא שלי נפטר זה דחף אותי לבקש מרופא המשפחה טיפול נגד דיכאון. תופעות הלוואי היו כבר מהיום הראשון מחצי הכדור הראשון.
שילשולים, שינה טורדנית, חלומות טורדניים, זיעה קרה, הכל היה לי ביום הראשון, לא האמנתי מה דבר כל כך קטן יכול לעשות.
בחודש חודשיים הראשונים עם הכדור הייתי באופוריה, הרגשתי מרחף. לא הייתי צריך לאכול, הרגשתי אנרגטי כל הזמן, הייתי מכריח את עצמי לאכול בלי שום רעב מיוחד. ישנתי מעט, קמתי מוקדם בבוקר מלא באנרגיה. התופעות שמזכירות מעי רגיז נעלמו כליל. דברים שסבלתי מהם שנים. לא האמנתי איך זה אפשרי. הדיכאון והחשיבה המהורהרת הפסיקה לאחר שבועיים, רק אחרי שטופלו התופעות שקשורות לשינה ועיכול. בחודשיים שלושה הורדתי 10 קילו (לתוך הטווח של המשקל התקין שהיה אמור להיות, הייתי בעודף משקל כל חיי).
כל התופעות האלה התחילו לשכוח לאט לאט ככל שהמשכתי עם הכדור, הכל התאזן לכדי מה שהיה קודם, השינה אכן השתפרה אבל האכילה והרעב לפחמימות גבר, האנרגיה פחתה, אומנם ירדתי 10 אבל אחר כך עליתי 20! הרגשתי שכל יום אני יכול להעלות קילו, כאילו אני סופח מים או משהו כזה, זה נורא.
לאחרונה החלטתי להפסיק את הכדור עקב העליה במשקל (שום דבר לא עלה עלי יותר, ואף פעם לא הייתי במשקלים האלה).
ההטבות של הכדור ירדו על פי סדר מסוים, קודם דפוס השינה הקודם חזר לקדמותו, קרה מהר מאד, אחר כך חזר דפוס המעי הרגיז ורק בסוף חזר הדיכאון וההירהורים.

זה מחזק לי את המחשבה שהדיכאון זה פועל יוצא של תפקוד שינה ומעי לקויים. אני חושב שפשוט הכדור הזה היה חזק מדי בשבילי, אני אומר את זה על סמך המהירות שתופעות הלוואי הופיעו, והשינוי שלהם ברגע שרמות התרופה היו כבר גבוהות ויציבות אצלי בדם. הרופאה אמרה שהגוף פשוט הסתגל אבל זה קצת קשה לי להאמין. אם הוא הסתגל למה תופעות לוואי שליליות לא התפוגגו? לקחתי את הכדור שנה! אני חושב שאין התיחסות למינונים שצריך בהינתן הפרעות שונות של הסרטונין על פי הגורם להפרעה, הטיפול לא ניתן באופן אישי אלא ניתן בצורה חובבנית וגורפת, אני מתכוון לנסות תוסף תזונה HTP5 שהבנתי שהוא מדמה אפקט של SSRI אבל יותר עדין.

מישהו חווה דברים כמו שתיארתי?

תודה


תגובות

חיים99
27/06/18 17:00

יש המון עדויות על הסתגלות ל-SSRI. בנוסף יש אנשים שמושפעים מאוד חזק מתרופות, slow metabolizers, אולי אתה אחד מהם.

someonelse
27/06/18 17:11

מהן תרופות slow metabolizers?

חיים99
28/06/18 9:17

אלה לא תרופות, slow metabolizers הם אנשים בעלי מטבוליזם איטי, כך שתרופות משפיעות עליהם הרבה יותר חזק מהממוצע. אנשים כאלה צריכים לקבל מינון נמוך מהרגיל כדי להשיג אותה השפעה.

רגי221
02/07/18 12:34

מוכר לי...אני לקחתי ציפרלקס שנה, שבמהלכה עליתי 15 קילו. ואני אציין שכל חיי הייתי מאוד רזה. אחרי ההפסקה הייתה אפיזודה של דיכאון שבמהלכה השלתי את אותו המשקל בכשלושה חודשים, בתחושה שכאילו השומן הפך מים ויוצא ממני בקלות.

Hi19
16/07/19 9:44

רופא המשפחה רשם לי ציפרלקס - התחלתי והפסקתי... מעדיפה להסתדר עם חומרים טבעיים