מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתן גור
מנהל המרכז להפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר.
דנה צינמן ליטרט
דנה צינמן ליטרט
פסיכולוגית קלינית. למדתי באוניברסיטת תל אביב, אני מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. אני עובדת כבר הרבה שנים במערך להפרעות אכילה לילדים ונוער בתל השומר, תחילה כמדריכה במחלקה להפרעות אכילה, בהמשך פסיכולוגית באשפוז יום, עשיתי את ההתמחות האשפוזית במחלקה וגם את התזה כתבתי בנושא הפרעות אכילה והפחד מהחיים. בשבע השנים האחרונות אני פסיכולוגית במרפאה להפרעות אכילה (הייתי שותפה בהקמתה). בנוסף, יש לי קליניקה פרטית ברמת השרון שם אני מטפלת גם בבוגרות המתמודדות עם הפרעות אכילה.
מורן וילנר סקאל
מורן וילנר סקאל
שלום, אני מורן, פסיכולוגית לאחר התמחות קלינית. בשנים האחרונות עבדתי במרפאה וגם במחלקה להפרעות אכילה לנוער בתל השומר. בעבודתי פגשתי מקרוב את המצוקה, הקושי והמורכבות שפוגשות המתמודדות ופוגשים המתמודדים עם הפרעות אכילה, ונושא זה קרוב מאוד לליבי. כיום יש לי גם קליניקה פרטית בצפון תל אביב : https://www.moranws.com/ אני מאמינה שחלק חשוב מתהליך ההחלמה הוא היכולת לא לחוש לבד, בייחוד במצבים וברגעים בהם נדמה שאף אחד אחר לא מבין מה עובר עלייך, והתחושה יכולה להיות מאוד בודדה. לתחושתי, כל אחת וכל אחד ראויים לחיות חיים מלאים ועשירים, ואני מאחלת לך להצליח להגיע לכך!
אפרת וייס שורץ
אפרת וייס שורץ
נעים מאד, אני אפרת, דיאטנית קלינית, בעלת 12 שנות ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה במבוגרים ובמתבגרים. בוגרת תואר ראשון בתזונה מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במדעי הרפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב. דיאטנית קלינית בצוות הטיפולי של המרכז להפרעות אכילה במבוגרים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, חברה בצוות הטיפולי במסגרת הדיור המוגן של הבית השיקומי לנשים מחלימות מהפרעות אכילה בהוד השרון, ומטפלת במבוגרים ובמתבגרים המתמודדים עם הפרעות אכילה בקליניקה פרטית בהרצליה.
כמוניהפרעות אכילהאין לי כוח כבר

אין לי כוח כבר

03/07/18 18:03
11 תגובות

אני שמנה. מאוד. בשיא שלי הייתי 120 קילו, בשנים האחרונות אני יציבה על קצת פחות מ 100. יש לי גם טבעת בקיבה, שלא ממש עושה את העבודה. בחודשים האחרונים הייתי מטופלת ע''י דיאטנית קלינית מהקופה, וגם כאן לא הצלחתי לרדת במשקל לפי המטרה שקבענו בתחילת הטיפול. גם לא הצלחתי להתקרב לזה.
אני מוצאת את עצמי זוללת כל הזמן גם מה שבתפריט וגם מה שמחוץ לו. נמאס לי כבר. בינתיים ביטלתי את התור הקרוב לדיאטנית כי הפגישה הזו רק מלחיצה אותי יותר משום שגם את הדברים הקטנים שהייתי צריכה לעשות לא עשיתי.
יש לי פנטזיה להיות אנורקסית. פשוט להפסיק לאכול עד שאגיע לתת משקל, אבל אני לא מצליחה להפסיק לאכול. אולי פשוט אני צריכה לסגור את הטבעת עד שאוכל רק לשתות ולאכול ממש מעט. להגיע לתת משקל בשבילי זה גם לתמוך במחשבות האובדניות שלי (אפשר למות מאנורקסיה).
לא יודעת למה אני כותבת פה. הרי לא אקבל עזרה של איך להיות אנורקסית. מרגישה מותשת מעצמי.


תגובות

PensatoreR
04/07/18 11:32

את לא רוצה להיות אנורקסית ואת כותבת פה כי, כמו כולנו, גם לך יש בעיה באכילה. אנורקסיה, בולמיה, אכילה כפייתית, כולן דרכים להתמודדות עם רגשות דרך האוכל. להיות אנורקסית פשוט יעביר אותך לצד אחר של הספקטרום, שהוא מופרע ומדכא בדיוק באותה מידה. נראה לי שדיאטנית כללית מהקופה היא לא פיתרון במקרה שלך. את צריכה לחפש דיאטנית עם התמחות בהפרעות אכילה או השמנה בהצלחה!

חנה-פ.
04/07/18 12:15

עברתי כבר אצל דיאטניות מהקופה שמכריזות על עצמן שהן מומחיות לטיפול בהפרעות אכילה. הדיאטנית האחרונה אומרת על עצמה שהיא מומחית באכילה רגשית וטיפול בסיבות הגורמות לאכילה (שזה לא בדיוק הפרעות אכילה, אבל בכל זאת נוגע). כנראה שאני עמידה לטיפולים, כי אני בכל זאת לא מצליחה לרדת במשקל. איכשהו נמאס לי כבר מדיאטניות. קראתי הרבה על הפרעות אכילה. אני יודעת שלעבור לאנורקסיה זה לעבור לצד אחר של הספקטרום. אני יודעת שלא מחכה לי שם גן עדן, אבל אם כבר למות אז למות רזה.

25אני
04/07/18 14:12

אני שומעת את הכאב.. אני חושבת שהדבר הגרוע זה לבטל פגישות, כי זה לא להתמודד, ואז זה כמו מעגל שחוזר על עצמו, את תגיעי לדיאטנית כל עוד את מצליחה, אבל בעייני החשיבות היא להגיע כשאת לא מצליחה כי אז את צריכה את העזרה וההכוונה והתמיכה מקווה שתמצאי את הדרך ותקבלי את עצמך.. כי בסוף.. אנורקסיה בולמיה אכילה כפייתית.. כולנו מתמודדות על קבלה עצמית. בהצלחה

חנה-פ.
04/07/18 16:31

יש לי קטע לא רציונלי שאני פוחדת שהיא תכעס עלי. וזה לא משנה שהיא אישיות טיפולית מקסימה, שאף פעם לא כעסה עלי גם כשעליתי במשקל ולא הצלחתי לשמור. מן תחושה כזו שהיא לא תרצה לטפל בי יותר כי אני רעה, כי אני לא בסדר.

PensatoreR
04/07/18 14:19

טיפול זה תהליך ארוך שדורש היכרות עמוקה של שני הצדדים. יכולה לקחת שנה עד שתרגישי שינוי כלשהו ובגלל זה צריך להתמיד. בקשר למשפט האחרון שלך, אני מעדיפה לא לכתוב מה דעתי עליו

חנה-פ.
04/07/18 16:43

נראה לי שאנחנו מכירות כבר הרבה זמן, כי הייתה לנו הכירות דרך קבוצה שהיא מנהלת בפייסבוק , ואני אפילו כתבתי שם בין הפגישות על איך שהולך לי. מעין קבוצת תמיכה בין הפגישות. הפסקתי כי הרגשתי שאין טעם לרשום אם אני כל הזמן נכשלת אני מרגישה שנמאס לי להילחם בכל החזיתות ושפשוט אין לי כוחות יותר. ובינתיים אני כל היום רק זוללת.

PensatoreR
08/03/19 12:19

מוזר שלא ראיתי... לא, זו בטוח לא אני. סגרתי את הפייסבוק כבר לפני 6 שנים

הי חנה, אני מצטערת לשמוע על הסבל והייאוש שלך :(. כדיאטנית, אני יכולה להגיד לך, שגם אני לא מצליחה לעזור לכולם. אני מאד מסכימה עם מה שכתבו לך כאן, לגבי התמדה בטיפול דוקא כשקשה ולא מצליח, כי רק דרך זה אפשר להבין יותר מה מעכב אותך, או מה שימור התנהגויות האכילה מספק לך. בסופו של דבר, רק את יכולה לעשות את השינוי. אף מטפל לא יוכל לגרום לך לעשות אותו. המקסימום שאנחנו יכולים לעשות זה ללוות אותך בדרך הזו, לתמוך, להציע הסתכלות או הבנות אחרות למצב, להיות שם בשבילך. זה הרבה, אני יודעת, עם זאת, עיקר העבודה היא שלך. מקווה בשבילך שתמצאי בתוכך את הכוחות.

חנה-פ.
04/07/18 21:32

דיברתי עם הדיאטנית. סיכמנו שלפגישה הבאה אני אגיע. מקווה שלא עושה טעות. תודה

היי חנה לא יודעת אם זה רלוונטי, רציתי להגיד לך שהייתה לי תקופה בתחילת כיתה ט ילדה בת 14 וחצי שהגעתי למשקל שיא שלי 95 קילו כשכל החברות שלי רזות חלקן גם מקלות עוף זה כלכך תסכל אותי והיו לי ייסורי מצפון כל הזמן כל כך שנאתי את זה שלא יכלתי לשלוט בעצמי על הרגליי האכילה המוגזמים שלי סתם דוגמא תארי לך אני יושבת אוכלת פיצה לחם שום וסלט עם חברה אחת היא אוכלת 2 משולשי פיצה ואני דופקת 6 גם את הסלט וגם את הלחם שום והיא עוד מעזה להגיד לי שבעתי פה פשוט רציתי להתחרפן או אוכלות צהריים עם אני דופקת 4-5 שניצלים והרבה פתיתים היא 2 קטנים 2-3 כפות פתיתים ועוד היא משאירה כמעט צלחת שלמה מלאה וזורקת מה שנשאר לפח ואומרת אני שבעה אני מסיימת את שלי ועוד נשארת רעבה עכשיו מרוב שלא נעים לי אני לא מוזגת לי עוד פשוט התחלתי להישאר רעבה ואז לאט לאט נמאס לי התחלתי להתייחס להערות של אנשים ממש ברצינות ולקחת ללב ולבכות שפשוט כל מה שהיה נכנס הייתי מקיאה וחשבתי שזה יעזור לי לרדת אבל לא עזר להפך זה רק נהיה גרוע יותר ולאט לאט התחלתי להוריד בכמויות של האוכל ביחד עם זה בא ספירת קלוריות ומ3 פעמים ביום של ארוחות ענק והקאות צמצמתי לארוחה 1 קטנה (מדברת איתך על ארוחה של 200-300 קלוריות ואפילו פחות) ואותה עדיין הייתי מקיאה וגם היו ימים שהייתי מעבירה בלי אוכל בכלל ואז פה באמת התחלתי לראות ירידה תוך חודש אני פחות 10 קילו המחמאות בשמיים אני בעננים ואז התחלתי להרשות לעצמי ושוב נגררתי לארוחות ענק והקאות וביינתים אני 82 קילו ועם הזמן גיליתי שזה הרבה מעבר ללאכול ולהקיא לא לאכול או לאכול קצת ולהישאר רעבה זה בא עם הרבה דיכאון בכי התקפי חרדות היו ימים שאני זוכרת שקרעתי תגרון והייתי מקיאה דם והיה לי תחושה בגרון שכאילו תקוע לי עצם ושרף לי וכאב לי וכל כך שנאתי את עצמי שנאתי להתסכל במראה וכל הזמן רק בכיתי והסתגרתי בתוך עצמי והייתה לי גם תקופה שרבתי עם החברות והיה לי בדיוק ידיד טוב שהוא גם עזב אותי ופה בכלל הדרדרתי הרגשתי כל כך לבד רציתי פשוט להיעלם לאף אחד לא היה אכפת ממני וגם ידעתי שאם אעלם לאף אחד לא יהיה אכפת כל כך שנאתי את עצמי ואת כל העולם הייתי קמה לבצפר חוזרת הביתה לישון לבכות להתקלח ושוב פעם חוזרת על סדר היום הזה היה לי כל כך רע ומר וזה לא שעכשיו טוב לי זה בתקופות כאלה שזה בא והולך אז מעצתי ומהניסיון שלי אל תיכנסי לזה הכניסה אומנם היא כל כך קלה אבל היציאה היא קשה

חנה-פ.
11/03/19 19:04

תודה אנונימית. אני כל כך מזדהה עם כמויות האוכל הגדולות בשעה שאחרים אוכלים הרבה פחות. אני לא מצליחה להקיא באופן יזום, וגם לא רוצה לעשות זאת. קבעתי תור מחדש אצל הדיאטנית, ואני הולכת להגיד לה שאני רוצה עזרה על אכילה רגשית ולא שום דבר אחר. אני יודעת שאם האכילה הרגשית שלי תיפתר, אני ארד במשקל בלי הרבה מאמץ. בינתיים אני זוללת וזוללת עד שהבטן כואבת ומרגישה רע עם עצמי.