מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

דניאלה הרצוג
דניאלה הרצוג
ד"ר (PHD) דניאלה הרצוג עובדת במכבי כאחות אונקולוגית מחוזית במחוז ירושלים שפלה. בעלת תואר שני ותואר שלישי במדעי הרפואה בתחום התמודדות עם סטרס וחרדה.
כמוניסרטןהישנות מחלת הסרטן

הישנות מחלת הסרטן

07/07/18 18:34
3 תגובות

מבקש לדעת איזה דברים מומלצים (ומוכחים) שמקטינים סיכון להישנות מחלת הסרטן. ויותר ספציפי: סרטן הערמונית. הרקע לשאלה: לפני 16 שנה עברתי ניתוח להוצאת הפרוסטטה בגין גידול ממאיר. מאז רק במעקב. ה psa עלה בשנים אלה מאוד לאט והגיע ל 0.27. מבקש התייחסות גם לתוספי תזונה כגון קורקומין. מזונות למשל סויה. מיץ רימונים וכו'. בתודה


תגובות

dafni
14/07/18 16:48

לסימון 1 שלום, אני מציעה לך לקרוא את המאמר שכתב סבר פלוצקר ב"ממון" מיום ו' 13 ביולי. במאמרו התייחס פלוצקר למאמר שפורסם באתר הירחון הצרכני "Witch", שמדענים מטעמו בדקו והפריכו דעות קדומות שאנו נוהגים לייחס למזונות שונים. הן באשר להיותם מזונות מסרטנים, והן באשר להיותם מזונות מעכבי סרטן, או בעלי כוחות לריפוי מסרטן. מסקנת החוקרים היא כי אין מזונות או תוספי מזון היכולים לעכב סרטן, וזה כולל כמובן גם את הכורכומין שהזכרת, וכל מוצר אחר. באשר לחומרים מחוללי סרטן, נמצא שרק החומרים המשמרים המוספים לבשר מעובד הם חומרים מסרטנים. אבל גם זה רק בתנאי שתאכל מידי יום 50 גר' לפחות של בשר מעובד. רובנו לא עושים זאת. חומרים משמרים המוספים למזונות שאינם בשר נמצאו כלא מסרטנים. גורמים נוספים הידועים כמחוללי סרטן, [אשר אינם דברי מזון], הם למשל עישון ואסבסט. נמצא גם שאין כל תועלת בריאותית, [בהקשר של סרטן], בצריכת מזונות אורגניים, או בצמחונות וטבעונות. מה שאני מנסה לומר הוא שאין טעם שתבזבז את זמנך, כספך ותקוותיך על חומרים מיותרים וחסרי תועלת. בבקשה, תעשה את הדבר הנכון והתייעץ באנשי הרפואה הרלוונטיים. מאחלת לך בריאות שלמה.

שמעון28
14/07/18 18:23

תודה על תגוהתך. אני חושב שאתה לא צודק. משוכנע שיש קשר בין מה שאנו צורכים לבריאות שלנו. הפיענוח מורכב ולא פשוט. אנשי רפואה בד"כ לא למדו ולא מכירים את הנושא.