מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ערן ברקוביץ
ערן ברקוביץ
פסיכולוג רפואי מומחה.
פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר יובל כרמון
רופא בכיר במחלקה הנוירולוגית ביה"ח מאיר.מנהל מרפאת טרשת נפוצה.
ד
ד"ר אסתר גנלין
רופאה בכירה במכון הנוירולוגי בביה"ח שניידר ומנהלת המרפאה הנוירואימונולוגית בו. בוגרת רפואה בטכניון בהצטיינות. בעלת תואר שני באימונולוגיה בהצטיינות יתרה (אוניברסיטת תל אביב) ותואר דוקטור בביוכימיה (הטכניון). משלבת מחקר קליני ובסיסי בתחום טרשת נפוצה בילדים. חברה בקבוצת המחקר הבין לאומית לטרשת נפוצה בילדים- International Pediatric Multiple Sclerosis Study Group (IPMSSG)

מובילי קהילה

פזית
פזית
הייתי בריאה ורופאת שיניים. כיום , חולה בטרשת נפוצה ואומנית קרמיקה, מציירת ומטפלת באמצעות אומנות. קודם כל אמא לשני ילדים נפלאים וחברה עם כמה אנשים חמים וחכמים. יש מתנה ביכולת ליצור ... זה מאפשר נתינה הלאה וידיעה שגם מי שלא מכיר אותי אישית יוכל לקבל משהו ממני שישמח ויגרום לו הנאה. זו הסיבה שאני כותבת פה. לעזור ולהשיא עצה וגם לקבל ידע ממי ששותפים לדרך הטרשים של טרשת נפוצה בדרך זו או אחרת. 
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן הוא ממיסדי חברת MS ישראל בע"מ (חל"צ) ומכהן בה, בהתנדבות, כדירקטור. חברת MS ישראל יוזמת ומנהלת מגוון רחב של פעילויות לחולים בטרשת נפוצה, תוך שהיא מעלה את המודעות הציבורית למחלה, להשלכותיה ותופעות הלוואי שלה. בהשכלתו, הוא מוסמך של הטכניון בחיפה בהנדסת מחשבים, עם התמקדות בתחום רשתות תקשורת ונתונים וכמו כן בוגר, בהצטיינות, של התוכנית לניהול עסקי בכיר של האוניברסיטה העברית בירושלים. בשנת 1990, לאחר שירות קבע בממר"מ, לביא היה ממקימי הסניף הישראלי של חברת מיקרוסופט בישראל (עובד מס. 2) והמנהל הטכני הראשון שלה. בהמשך כיהן גם כסמנכ"ל השיווק והמכירות של מיקרוסופט ישראל ללקוחות גדולים במשק הישראלי. בנוסף לפעילות ההתנדבותית ב-MS ישראל לביא מכהן מזה כ-4 שנים כחבר ועד בעמותת איגוד האינטרנט הישראלי. כמו כן, לביא הוא המקים, הבעלים והעורך הראשי של האתר www.netcheif.com - המספק ידע נרחב ביותר על תחום האינטרנט והתקשורת, תוך התמקדות בסביבה הביתית. לביא נשוי לאורלי שאובחנה כחולת טרשת נפוצה לפני כ-20 שנה, הוא מתגורר בבת-ים ואב לבן ולבת.
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
קהילת הבית לחולי טרשת נפוצה ו-CARE GIVERS הגדולה בישראל של אלפי חולים ובני משפחות, בני זוג וחברים מהמעגלים הקרובים. קהילה תומכת, המפגישה בין חולים וותיקים לחדשים, ומעניקה "במה" להעברת הסיפור האישי, באמצעות ראיונות טלוויזיה, רדיו, ותקשורת כתובה. קהילה שבה אנו מפעילים מערך של תכנים רלוונטיים המתחלפים מידי חודש, סדנאות והרצאות בלייב של אנשי מקצוע ברי סמכא ושל חולים המעניקים מהידע ומסיפורי החיים שלהם ונותנים השראה, מתוך רצון להשפיע, לחולל שינויים, לתמוך ולהנגיש מידע חיוני ומשמעותי לחולים ולסובבים אותם. המלצה נכונה, של חולה וותיק או של איש מקצוע, כאן ועכשיו, יכולה לשנות מהלך חיים של חולים אחרים! הצטרפו אלינו לקהילה חזקה ומשפיעה – הבית לחולי טרשת נפוצה - בפייסבוק

טיפול

14/07/18 10:40
4 תגובות

מה יותר חשוב הרופא המטפל או הטיפולים?
היות והרופא בתל השומר הוא עובד אבל אני סתם עוד מטופל.הוא לא ממש דואג לי.לעומת הטיפול שם בפיזוטרפיה וגם ריפוי בעיסוק מעולה.אם אני עוזבת לרופא אחר מחוץ לתל השומר לא אוכל להמשיך את הטיפולים בתל השומר.מה עושים?שמעתי דברים טובים על דר הלמן וכמו כן דר יובל כרמון.מי עדיף? בכלל מה עושים?


תגובות

לטעמי, זו שאלת ה-64,000. ברמה העקרונית, בגלל אופיה הכרוני של המחלה, הקשר של החולה בט"נ עם הרופא הוא לטעמי קריטי ביותר. לפיכך הייתי עושה כל מאמץ להתחבר לרופא קבוע שמכיר את ההיסטוריה הרפואית שלך ומגלה בך עניין של מעבר להיות "עוד מספר". כיוון שרוב החולים בט"נ אינם מטופלים בתל-השומר והזמינות של הטיפולים הנוספים אינה קשורה למרכז בו הם מטופלים, חשיבותו של הרופא היא המרכזית. מצד שני וכפי שכתבת, מי שמטופל בתל השומר, עומד בפני דילמה רצינית בגלל אופיו היחודי של המרכז שמספק מעטפת של שירותים, הכוללת רופא ומערכת משלימה של טיפולים. במקרה הזה צריך לשקול את הדברים אחד מול השני ולהחליט בעצמך, על פי מצבך הקליני, רמת ניצול השירותים הנוספים ומידת הרצון והיכולת שלך לפצל בין הרופא למערכת הטיפולים, את הפתרון שעדיף לך. יחד עם זאת, בין השורות, אני קורא שנטית ליבך היא להחליף רופא ובמקרים כאלה אני ממליץ לך ללכת על פי הרשת הבטן שלך.

daflove
14/07/18 12:56

הי, מנסיוני בתל השומר יש מגוון רופאים שייתכן שתרגיש "בבית" או בנוח עם מישהו אחר, ואם אתה רוצה להמשיך לקבל את כלל השירותים שלהם מעבר לפיזיוטרפיה, שווה אולי לנסות, בכל אופן שמעתי פידבקים חיוביים על השמות שהזכרת. בהצלחה

עינת-מילר
מוביל קהילה
14/07/18 16:47

הי גבעת אכן בתל השומר יש את מעטפת הטיפולים, נפגשנו שם לפני כשנה בקפה של הפיזיותרפיה, אבל אני לא בטוחה שזה בלתי אפשרי לקבל את המעטפת בלי להיות במעקב אצל רופא במרכז שלהם. אני למשל במעקב בבית חולים כרמל,. שם אין כלום חוץ ממעקב של רופא ואם אני נזקקת לפיזיותרפיה אז קופת החולים נותנת לי התחייבות למקום אחר. אני בכללית אז הם לא נותנים לתל השומר אבל כיוון שאת כרגע בתל השומר אז אני מניחה שאת בקופה אחרת מהכללית. בקיצור זה שווה בדיקה, לדעתי לא תהיה לתל השומר התנגדות כי כל חולה שבא לכל טיפול זה כסף שנכנס לקופה שלהם.

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
14/07/18 19:26

אני מצטרף לכל מה שנאמר. הקשר והאמון מול הנוירולוג המטפל הוא חשוב מאוד, וחיוני להצלחת הטיפול. על כן לא לוותר על הקשר הטוב אם אינך מרוצה מהטיפול הנוכחי. כדי לא לאבד את המעטפת השיקומית בתל השומר (שמחייבת גם מעקב נוירולוג בתל השומר, שיבא) אפשר, כפי שציינו: לבקש לעבור לנוירולוג אחר בשיבא, מישהו שאולי את מכירה ושמעת במסדרון המלצות טובות עליו. או ללכת במקביל לנוירולוג אחר, במקום אחר. אז יהיה קשה להוציא טפסי 17 (התחייבות לתשלום של הקופה) בחלק מהמקרים אצל חלק מהקופות. במקרים אלו ניתן פשוט 4 פעמים בשנה (המעקב הסטנדרטי) לשלם על ביקור רופא נוירולוג ואז כל האופציות נותרות פתוחות.