מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' דן טרנר
פרופ' דן טרנר
מנהל המרכז למחלות מעי דלקתיות בילדים והמכון לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים, המרכז הרפואי שערי-צדק בירושלים.
ליהי גודני
ליהי גודני
דיאטנית קלינית ביחידה לחולים במחלות מעי דלקתיות ובמחלקות הכירורגיות, המרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי 
חזי יזרעאלי
חזי יזרעאלי
פסיכולוג רפואי מומחה-מדריך. מטפל בילדים, נוער ומבוגרים.
פרופ׳ הנית ינאי
פרופ׳ הנית ינאי
מנהלת המרכז למחלות מעי דלקתיות במרכז הרפואי רבין
פרופ' איריס דותן
פרופ' איריס דותן
מנהלת המערך לגסטרואנטרולוגיה, מרכז רפואי רבין
כמוניקרוהן וקוליטיסקורטיפואם או תחליף לקורטיפואם?

קורטיפואם או תחליף לקורטיפואם?

14/07/18 17:40
2 תגובות

שלום, סובלת מקוליטיס כיבית כבר 13 שנים, מטופלת ברפסל חוקנים וטבליות ואימורן. בשנה וחצי האחרונות החמרה (כעת רק פרוקטיטיס לאורך 24 ס"מ, אך מטרידה מאוד ופוגעת באיכות החיים), ללא תגובה לאנטיביו וליומירה. גסטרואנטרולוג מטפל הציע קורטיפואם או רמיקייד. מעדיפה לפני רמיקייד לנסות קורטיפואם אך הוא אזל בשוק, אף אחד לא יודע להגיד אם ומתי יגיע לארץ. ביררתי וניתן לייבא בייבוא אישי אך בעלות של 790 ש"ח לאריזה...שזה לא זול בכלל. האם יש למישהו מושג מתי קורטיפואם יחזור לשוק? האם יש תחליף דומה? הגסטרואנטרולוג שלי דחה אפשרות של טיפול בחוקני בטנזול בטענה שיש ספיגה סיסטמית משמעותית. האם רמיקייד זו האופציה היחידה שנשארה?


תגובות

phoenix999a
14/07/18 22:48

שלום לך. אם אינני טועה 24 סנטימטרים נחשבים כבר לקוליטיס ולא פרוקטיטיס, אך בוודאי מומחי הפורום יוכלו לענות יותר במדויק. בכל אופן- כאחד למוד ניסיון וסבל בעצמו (עשר שנות סבל) יש רק דרך יציאה אחת מהסבל הנוראי הזה, והדרך היא הדרך הנפשית. לכל אחד כמובן הזכות להתייחס לדעה הזאת כרצונו. את כמובן יכולה להמשיך לנסות תחשירים כאלה ואחרים ולהשקיע את מיטב כספך, ואני כמובן מאחל לך שזה יעזור לך. אך מניסיוני האישי, את מערכת החיסון שתוקפת שם, ותהא הסיבה אשר תהא, תעצור רק השלווה והשקט הנפשי. כל ניסיון לתקוף את הבעיה על ידי שימוש בחומרים חיצוניים, זה כמו לנסות לכבות באר נפט עירקית שבוערת עם דלי מים. מאחל לך בהצלחה בכל דרך שתבחרי.

פרופ--דן-טרנר
מומחה כמוני
מנהל המרכז למחלות מעי דלקתיות בילדים והמכון לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים, המרכז הרפואי שערי-צדק בירושלים.
16/07/18 20:39

חוקני קורטיפואם עשויים לעזור אבל היעילות הצפויה במקרה כפי שתיארת לא גבוהה ולא בטוח שמצדיקה הוצאה כזו אך זו החלטה שתצטרכי לקבל עם הרופא שלך. רמיקייד זו תרופה יעילה בקוליטיס כיבית ולעיתים יש צורך במינון גבוה ושילוב עם אימורן ושוב - יש לדון על כך הם הרופא המטפל. גם התגובה או חוסר התגובה ליומירה בעבר עשויה ללמד מעט על הצפוי עם רמיקייד היות ושניהם מאותה המשפחה (אך בהחלט יש מצבים שלא תהיה תגובה ליומירה ותהיה לרמיקייד והפוך). דן טרנר.