מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתי גור אריה
מנהל היחידה לשיכוך כאב בשיבא, תל השומר. ד"ר גור-אריה כותב הספר "כאב, מאבחנה ועד הקלה"
עידית רונן
עידית רונן
אחות מומחית לטיפול בכאב, יו"ר יוצאת של פורום הסיעוד לטיפול בכאב. עבדתי שנים רבות במרכז שניידר לרפואת ילדים בריכוז ותיאום הטיפול הכאב כמו כן, ריכזתי את תחום בטיחות המטופל וניהול סיכונים וכיהנתי כאחות הועדה לילד בסיכון.
ד
ד"ר גור רות
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
אלה סטולר
אלה סטולר
פיזיותרפיסטית, BPT,MPT. מתמחה בשיקום אורטופדי, כאב כרוני ותסמונות כאב לרבות CRPS. בעלת 10 שנות ניסיון בניהול מחלקת אשפוז יום שיקומי בבית החולים "רעות". מאמינה בשיקום פונקציונאלי, תוך הסתכלות הוליסטית על האדם כמכלול. דוגלת בעבודה שיקומית רב מקצועית, לצורך קידום מטרות תפקודיות של המטופלים. בוגרת קורסים כגון: דיקור מערבי (DRY NEEDLING), נוירודינאמיקה קלינית, טכניקות מיופציאליות, הנחיית קבוצות ועוד.
ד
ד"ר גלעד וסרמן
מומחה לרפואת הפה, בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה משנת 2012 ותוכנית ההתמחות ברפואת הפה באותו מוסד משנת 2018. במהלך לימודיו השלים גם תואר מוסמך מחקרי (MSc) במדעי הרפואה בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה. אחראי המרפאה לכאבי פנים, לסתות, ומפרקי הלסת במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), ובמרפאה פרטית. מאמין ומקיים גישה מולטידיסיפלינרית בטיפול.
ד
ד"ר גיא אלאור
אני מומחה בנוירוכירורגיה, עוסק וברפואת כאב במרפאת הכאב בשיבא. אני מטפל בכל סוגי הכאב, מעבר לטיפול תרופתי יש לי עניין מיוחד בטיפול פולשני לכאב במערכת העצבים המרכזית והפריפרית: עצבי הפנים, עמוד שידרה, קיצוב עצבי מרכזי ופריפרי ושחרור כירורגי של עצבים.
ד
ד"ר נטלי שליט
אני רופאה מומחית ברפואה פנימית וברפואה לשיכוך כאב. רופאה בכירה במכון לרפואת שיכוך כאב בתל השומר ועומדת בראש המרפאה לשיכוך כאב בגיל השלישי. עוסקת בעיקר בשיכוך כאב בגיל המבוגר הנובע ממחלות כרוניות מורכבות, כמו נוירופתיה משנית לסוכרת או כאב נלווה לאוסתאופורוזיס ושברים. אני מאמינה במבט רב מערכתי על המטופל המבוגר, תוך התחשבות במכלול מחלות הרקע והטיפול התרופתי המורכב אותו הוא נוטל.

מובילי קהילה

לימור חורש
לימור חורש
היי חברים :) שמי לימור, לוקה בכאב כרוני מתחילת שנת 2011 עקב תאונה. כיום, לצד הכאבים והמחלה, כל מטרתי היא לאפשר למטופלים, למשפחותיהם ולאנשי מקצוע לבנות סביבת חיים בריאה המבוססת על הבנה, אמפתיה והתחשבות הדדית. בכוונתי לתת הכוונה לרכישת כלים, לתת מקום לדבר על מה שאסור, על מה שמותר ולא נעים, ולתת לכם הזדמנות להכיר ולפגוש זה את זה.
כמוניכאבניתוח תרומת כליה לאבי

ניתוח תרומת כליה לאבי

21/08/18 3:01
15 תגובות

כתבתי פה לפני המון זמן עברו 3 שנים מאז זכיתי לתרום לאבא שלי כליה אמרו לי שתוך חודש אני חוזר לעבודה! מה שמסתבר שאני עד היום בבית עם אישה ניפלאה (שלא יודע איך היא מכילה אותי שתהיה בריאה)ו3 ילדים מתוקים.. כאמור שבוע אחרי הניתוח התחילו כאבים בבטן בצד שמאל עם רדימות בעור ותחושה של שריפה בחיכוך עדין ובתוך הבטן כאבים עזים נטלתי 14 כדורים ביום ליריקה סימבלטה פרוקסט 10 אוקסיקונטין בוטרנס וכו' במינונים הזויים עברתי שתי ניתוחונים r f מהגב והזרקה דרך הבטן תוך כדי אולטרסאונד ולצערי לא צלח היום אני צורך 40 גרם תיפרחת קנאביס ונימצא תחת גמילה מהכדורים אז אני לוקח סובקסון עצוב לי שלפני שנותחתי פרסו לי שטיח אדום!!!!!!!!!!!!!!!! ועכשיו... אף רופא! פרופסור!!! מנתח!!!!!!!! לא מיתיחסים כאילו אני איזה כלב שרופאת המשפחה מיתכתבת עם המנתח מנהל המחלקה פרופסור איתן מור וסגנו פרופסור נשר בבקשה לעזרה מה לעשות עימי אז הוא כותב לה במילים אלו... מפתיע לשמוע שמתוך מאות ואלפי ניתוחי לפרוסקופיה יוצא "בחור אחד נכה" והוא ממשיך.. אין לי אלא לחשוב (וכאן הוא מילה באיטלקית רווווחחח מישני) ובכל זאת אמליץ לו לעשות סיטי ואזמן אותו אילנו (למרות שלא שותים את היוד כי אי אפשר) וכאילו אפשר ליראות עצב בסיטי וכשהגעתי לפרופסור מור לפגישה במחלקת השתלות הוא פשוט צעק עליי שמה אני ניכנס למשרדו ושלחו אותי במהירות עם ליווי לבניין סמוך אולי קצת נטוש שבו פרופסור נשר יקבל אותי חדר מאובק רק שלא יראו אותי (הקלון שלהם) אני כותב את זה מיאוש מתיסכול מכאב מעצבות מפצע שרק מתרחב גופנית ונפשית עברתי קופת חולים מכללית למכבי ולצערי אין לי יכולת להגיע לד"ר רות גור או לדעת מה אפשר לעשות אני לא מוצא מנוח ובנוסף לכל זה בביטוח לאומי הגוף שאמור לתמוך זרקקקקקקקקקק אותי עם 30 אחוז לא מנופה
אחיי ואחיותיי היקרים!!!!!!
אני על סף שבירה חיי הם גיהנם אי אפשר לתפקד שאתה כל היום מסטול ומאדה קנביס וצורך סבוקסון הייאוש גדול
אני ניראה רגיל אבל סובללללללללללללללללללל אי אפשר עצוב שבכל מקום שבו אתה אמור לקבל קצת אימפטיה אתה מגלה רוע ורק רוע
לפני הניתוח חיבקו ומה לאאאאאאאא ועשכשיו אפילו זימון לביקורת שנתתית (מצד הבית חולים) אני לא מקבל מחודשיים אחרי התרומה
למהההה?????? מה עשיתי רע??
ממתי אני צריך פסיכאטרים .פסיכולוגים ממתי????
מיתחננן אני כולה בן 32 ואני רוצה חיים אבל חיים טובים לו חי מת
כניראה שישנם אנשים שכבר מרגישים מלאכים ואין להם טעויות עצוב
אבל המציאות שאנחנו בני אדם


תגובות

dsh972
21/08/18 23:40

שלום, ממש מצטער וכואב לקרוא את מה שכתבת, אני הייתי מציע ללכת לטיפול אצל נאמן כאב, או מישהו שהתמחה בשיכוך כאב ולאו דווקא תרופתי! טיפול מגע, שיכול, ביחד עם הטיפול התרופתי , להקל ולעזור. בהצלחה, דני

osher
23/08/18 2:51

תודה רבה על היחס! שאלה: מה זאת אומרת נאמן כאב??

ערן-ברקוביץ
23/08/18 11:12

שלום אושר, אתה מתאר חוויה קשה מאד וממושכת. אני חושב שחלק מהפגיעה והיחס הלא -מותאם שאתה מקבל נובעים מכך שמקרים אלו נדירים ולא צפויים, מניסיוני לא חושבים עליהם בתהליך התרומה וההשתלה (לא המטופלים ולא הצוות הרפואי), וכעת גם אתה וגם הצוות המטפל מתקשים להבין ולהתמודד. אמנם נדירים, אך לצערנו מתרחשים, גם בניתוחים לפרוקוספים. ניתוחים אלו (בהם משתמשים בחתכים קטנים יחסית להחדרת צינוריות ומצלמה) משפרים את ההחלמה והפרוגנוזה, אך כמו כל הליך רפואי אינם מושלמים. מדברייך עולה בבירור שאתה חש שאינך מקבל את הטיפול הרפואי הראוי ולכן ממליץ להגיש תלונה במשרד הבריאות (ניתן דרך, טלפון, מייל פקס - במידה וצריך עזרה עם הפרטים ציין זאת ואעזור). לגבי הטיפול המתאים ביותר, מניסיוני כדאי במקביל לפנייה למחלקה (בה בוצע הניתוח) לפנות למרפאות הכאב או שיקום הכאב בבית החולים. אני מצטרף להמלצה שמעליי וממליץ על מרפאות אלו מכיוון ששם ניתן הטיפול הכולל בכאב על כל היבטיו: הרפואי/תרופתי, הפסיכולוגי, השיקומי ובחלק מהמקומות גם ישנו שימוש ברפואה משלימה ומגע. לא עשית שום דבר רע. היו לך רק נכונות, רצון והקרבה לעזור וצר לי לשמוע שכך הסתיימו כוונותייך הטובות. היום הטיפול בכאב הוא מאוד מתקדם (וסוף סוף גם בארץ, הרבה בזכות ד"ר גור רות וגם אחרים) וניתן להשתקם ותמיד לשפר את ההרגשה והתפקוד. חשוב לי לציין שבמקרים כאלו קיימת המלצה אוטומטית ונכונה לטיפולים פסיכאטריים ופסיכולוגים מכמה טעמים, העיקריים שבהם: תמיד לכאב יש גם מרכיב נפשי וככל שהאדם יחוש פחות חרדה ומצב רחו ישתפר, כך בהתאמה יפחת הכאב. בנוסף, ישנם כלים פסיכולוגים נוספים בהם ניתן להשתמש כדי להפחית את הכאב. מעבר לכך, אתה סובל כבר זמן רב ויש צורך בכל התמיכה האפשרית כדי למצות את מלא הפוטנציאל השיקומי שלך. אני מאוד מקווה שתגיע לטיפולים הנכונים ויהיו לך הכוחות להשקיע בהם ולהתקדם.

dsh972
23/08/18 11:22

שלום, ראשית, ברור שאתה מאוד סובל, ומי שלא רואה את זה הוא עיוור! שנית, כל רופא ומטפל יכול להשתמש ולהיעזר בארגז הכלים שרכש במסגרת לימודיו, נסיון, השתלמויות, לימוד על בסיסי וכו', ולכן שאתה הולך לרופא מנתח, ארגז הכלים שלו יכלול .... ניתוחים ועוד מספר דברים, האם הרופא המנתח יודע לטפל בכאב? לא תמיד! ( למרות שלאחרונה התחילו להפנים את העניין רופאים כמו אורטופדים, שרוכשים ידע בכאב הבנת הכאב וטיפול בכאב למשל IMS). לכן, יש את מרפאות הכאב והמטפלים שלא תמיד נמצאים תחת מרפאת הכאב. למרפאת כאב הגעת? יש מרפאות כאב מצויינות! נאמן לשיכוך כאב, הוא לא רופא מומחה בכאב, אלא- רופא או מטפל שיכול להבין את מנגנון הכאב ואת מקור הכאב ולעזור לאו דווקא תרופתי. האם מישהו דיבר איתך על הידבקויות? האם ניסת טיפול ידני? בהצלחה, דני

osher
24/08/18 4:41

הייתי במרפאת כאב השרון שעשו לי הזקרה של לידוקאין איב משהו כזה ולא עזר (מלבד הכדורים) במרפאת ד"ר מאיר בן נון עשיתי הזרקה תחת שיקופית מהבטן ו -r f ולא צלח (מלבד הכדורים) ייעוץ אצל ד"ר בריל ואמר לי שאין לו פיתרון התייעצתי עם ד"ר ליאור דיין ואמר לי שאולי ניתוח אלקטרודות ד"ר אוריאל ולד אמר לי (מומחה בניוירוכיריגיה ואמר לי ש3 שנים הניתוח של האלקטרודה עוזר עד שמוח קולט שעובדים עליו ואז הוא מחזיר לך בכפל כפליים כךך לפי דברו והיום אני מטופל אצל ד"ר שיפ ברקת שתהייה בריאה והטיפול מתמקד רק בקנביס (וכמה שיותר מהר להפסיק כדורים) (כאמור הייתי לוקח 14 כדורים לפחות ביום) לפי טענתה זה נזק בלתי הפיך ביגלל הזמן אני מוכן לנסות הכללל אני באמת מיואש מחילה שאני נשמע בכיין אבל באמת אני מוכן לנסות ה כ ל ושוב תודה על היחס

סמקול
23/08/18 11:38

בפן לוגיסטי -מציע תור פרטי בעלות 120 או 150 לרופא כאב. בטופ איכילוב. הכוונה בהשתתפות הקופה , בכללית יש 3 ביקורים בשנה. לדעתי יש שם אחד או שני מנהלי מרפאות כאב. לבקש להכלל ברשימת המתנה במקרה של ביטול והקדמה של התור. בימים שהרופא מקבל להתקשר בבוקר ולשאול על ביטול.

ד--ר-גור-רות
מומחה כמוני
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
23/08/18 19:56

שלום רב,
אני מאד מסכימה עם ערן ברקוביץ'. לכאב יש שתי זרועות - הזרוע הפיזית התחושתית והזרוע הרגשית של פרשנות הכאב והתמודדות איתו. אין ספק כי סבל נפשי מעצים מאד את הסבל מהכאב ולהיפך.
אתה גם מתמודד עם תרופות ממכרות שאולי מקטינות את הכאב אך מקטינות גם את יכולות ההסתגלות וההתמודדות שלך.
גם אם הזרוע הפיזית יכולה להיות זהה בין אנשים בסופו של דבר אנשים חווים עצמות שונות של כאב על אותו גירוי בשל הפרשנות. ועל זה בחלט אפשר לעבוד ולהשיג שיפור משמעותי באיכות החיים.
מרפאת שיקום כאב היא בהחלט אופציה טובה אולם גם מרפאות הכאב הגדולות - מכילות פסיכולוגים רפואיים שיכולים לעזור ויש את המרפאה להעצמה גופנית באיכילוב שגם היא מעולה.
ד"ר גור.

osher
24/08/18 4:49

ד"ר גור זה לא מובן מאליו היחס שאת נותנת פה לכולם ת ו ד ה!! אני טופלתי אצל פסיכוטרפסתית ולא מצאת עניין (בפרטי) הייתי במיון פסיכאטריה ושלחו אותי עם עוד כדורים לשינה עברתי קופת חולים הלכתי לפני חודשיים לפסיכיאטר תשובתו... תוריד תכדורים מה אני קשור שאלתי את הרופא משפחה אם אני יכול להגיע אליכם והוא אמר לי שאי אפשר (מה אתה רוצה אתה מטופל אצל ד"ר שיפ ברקת) ואצל ד"ר בריל וד"ר דיין הייתי בפרטי ונשארתי חסר אונים באמת שזה קשה זה מעייף איך לא אשבר

osher
30/08/18 3:34

??

osher
03/09/18 17:15

על זה נאמר "וידם אהרון"

ד--ר-גור-רות
מומחה כמוני
אני מומחית בנוירוכירורגיה וברפואת כאב ומשמשת כרופאת כאב בכירה במרפאת הכאב בשיבא. אני מתמחה בעיקר בכאבים שמקורם במערכת העצבים המרכזית: כאבי ראש, כאבי פנים כאבים הנובעים מבעיות נוריולוגיות, כאבים שמקורם בעמוד השדרה לכל אורכו, הרפס, ועוד. אני מתמחה בעיקר בפעולות פולשניות לטיפול בכאב, אולם אמונה גם על הטיפול התרופתי.
07/09/18 22:52

אושר שלום, תמיד אפשר להגיע אלינו ולו ליעוץ - העלות של טופס 17 היא סה"כ 140 ש"ח. לא מתנים מתן שירות בהבאת הטופס - אתה יכול לשלם בעצמך. אני מודה על המחמאה - אבל לא יכולה כמובן להבטיח לך שום דבר. כמו שאמר ערן - החלק הנפשי הוא מאד משמעותי. אפשר לתת לך חבל הצלה, אפילו למשוך אבל תהיה חייב לעשות עבודה בעצמך. יש אנשים שפשוט אין להם מספיק אנרגיה כדי לצאת מהבור גם אם יש להם חבל ומושכים אותם - לא כולם יוצאים. אבל אני תמיד בעד לנסות. במיוחד אם אתה רוצה -אני מאד מאמינה שמי שרוצה - יכול. ד"ר גור.

osher
11/09/18 21:43

שאלה אחרונה ביזה שעות עדיפות לבוא ואיזה יום?

osher
11/09/18 21:44

באיזה

סמקול
12/09/18 10:56

לדעתי תור בכל מרפאות כאב צריך הפנייה גם אם אין טופס 17 שזה עניין של תשלום. אם רופא משפחה או אחר יהיה מוכן לתת הפנייה למרפאת כאב בלי לנקוב באיזה בית חולים, אפשר עם אותו טופס הפנייה לקבוע למספר מרפאות דרך הטלפון ולהכנס עם תשלום לבדיקת רופא. תוך בדיקת העדיפות שלך והתור המוקדם והרופא המבוקש. כל זה לא עוזר לטיפול המשך מורכב כמו אשפוז, השתלה, ניתוח - אז הקופה מעדיפה בתי חולים לפי הקופה והמחוז.

osher
16/09/18 0:37

תודה