מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ערן ברקוביץ
ערן ברקוביץ
פסיכולוג רפואי מומחה.
פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר יובל כרמון
רופא בכיר במחלקה הנוירולוגית ביה"ח מאיר.מנהל מרפאת טרשת נפוצה.
ד
ד"ר אסתר גנלין
רופאה בכירה במכון הנוירולוגי בביה"ח שניידר ומנהלת המרפאה הנוירואימונולוגית בו. בוגרת רפואה בטכניון בהצטיינות. בעלת תואר שני באימונולוגיה בהצטיינות יתרה (אוניברסיטת תל אביב) ותואר דוקטור בביוכימיה (הטכניון). משלבת מחקר קליני ובסיסי בתחום טרשת נפוצה בילדים. חברה בקבוצת המחקר הבין לאומית לטרשת נפוצה בילדים- International Pediatric Multiple Sclerosis Study Group (IPMSSG)

מובילי קהילה

פזית
פזית
הייתי בריאה ורופאת שיניים. כיום , חולה בטרשת נפוצה ואומנית קרמיקה, מציירת ומטפלת באמצעות אומנות. קודם כל אמא לשני ילדים נפלאים וחברה עם כמה אנשים חמים וחכמים. יש מתנה ביכולת ליצור ... זה מאפשר נתינה הלאה וידיעה שגם מי שלא מכיר אותי אישית יוכל לקבל משהו ממני שישמח ויגרום לו הנאה. זו הסיבה שאני כותבת פה. לעזור ולהשיא עצה וגם לקבל ידע ממי ששותפים לדרך הטרשים של טרשת נפוצה בדרך זו או אחרת. 
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן הוא ממיסדי חברת MS ישראל בע"מ (חל"צ) ומכהן בה, בהתנדבות, כדירקטור. חברת MS ישראל יוזמת ומנהלת מגוון רחב של פעילויות לחולים בטרשת נפוצה, תוך שהיא מעלה את המודעות הציבורית למחלה, להשלכותיה ותופעות הלוואי שלה. בהשכלתו, הוא מוסמך של הטכניון בחיפה בהנדסת מחשבים, עם התמקדות בתחום רשתות תקשורת ונתונים וכמו כן בוגר, בהצטיינות, של התוכנית לניהול עסקי בכיר של האוניברסיטה העברית בירושלים. בשנת 1990, לאחר שירות קבע בממר"מ, לביא היה ממקימי הסניף הישראלי של חברת מיקרוסופט בישראל (עובד מס. 2) והמנהל הטכני הראשון שלה. בהמשך כיהן גם כסמנכ"ל השיווק והמכירות של מיקרוסופט ישראל ללקוחות גדולים במשק הישראלי. בנוסף לפעילות ההתנדבותית ב-MS ישראל לביא מכהן מזה כ-4 שנים כחבר ועד בעמותת איגוד האינטרנט הישראלי. כמו כן, לביא הוא המקים, הבעלים והעורך הראשי של האתר www.netcheif.com - המספק ידע נרחב ביותר על תחום האינטרנט והתקשורת, תוך התמקדות בסביבה הביתית. לביא נשוי לאורלי שאובחנה כחולת טרשת נפוצה לפני כ-20 שנה, הוא מתגורר בבת-ים ואב לבן ולבת.
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
קהילת הבית לחולי טרשת נפוצה ו-CARE GIVERS הגדולה בישראל של אלפי חולים ובני משפחות, בני זוג וחברים מהמעגלים הקרובים. קהילה תומכת, המפגישה בין חולים וותיקים לחדשים, ומעניקה "במה" להעברת הסיפור האישי, באמצעות ראיונות טלוויזיה, רדיו, ותקשורת כתובה. קהילה שבה אנו מפעילים מערך של תכנים רלוונטיים המתחלפים מידי חודש, סדנאות והרצאות בלייב של אנשי מקצוע ברי סמכא ושל חולים המעניקים מהידע ומסיפורי החיים שלהם ונותנים השראה, מתוך רצון להשפיע, לחולל שינויים, לתמוך ולהנגיש מידע חיוני ומשמעותי לחולים ולסובבים אותם. המלצה נכונה, של חולה וותיק או של איש מקצוע, כאן ועכשיו, יכולה לשנות מהלך חיים של חולים אחרים! הצטרפו אלינו לקהילה חזקה ומשפיעה – הבית לחולי טרשת נפוצה - בפייסבוק
כמוניטרשת נפוצהטיפול במבטרה לאחר שלא הוכיח עצמו

טיפול במבטרה לאחר שלא הוכיח עצמו

17/09/18 1:41
34 תגובות

שלום וברכה,
'ידידה' כבר 7 שנים עם המחלה NMO
טופלתי באין ספור טיפולים החל מסטרואידים, עבר לפלזמה פרזיס, IVIG, ומבטרה.
אחרי סבב של פלזמה פרזיס במשך 4 חודשים ושניטיפולי מבטרה- חמישה שבועות לאחמ"כ חטפתי התקף קשה מאוד ששיתק לי חצי גוף.
במשך שנתייםם עמלתי והשתקמתי כמעט לחלוטין,
במהלכו דרש ממני הפרופסור לחזור על הטיפול מס' פעמים, חששתי ובצדק.
הקופ"ח הערימה קשיים ועד היום לא הצלחנו להשיג את האישור המיוחל.
לציין שאינני על שום טיפול מונע!!!
לפני שלושה שבועות חויתי התקף קשה נוסף, (איבדתי עין שמאלית לצמיתות ועין ימנית בסיכון, משותקת ברגל שמאל ומפרק לסת שמאלית) אושפזתי, קיבלתי חמישה ימי סטרואידים דרך הוריד, ו- שוב בלי שום טיפול.
הרופא מתעקש שאעשה את המבטרה, ומרגישה שכלל לא עזר.
הטיפול היחיד שהרגשתי בו הקלה היה הפלזמה פרזיס, העלתי את העניין לפרופסור והוא עדיין נחוש בעמדתו (יש לי חשש שאני במחקר)
מהי המלצתכם בנידון?
חייבת מענה דחוף!!


תגובות

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
17/09/18 9:59

שלום מיכל, אני מבין את הדחיפות כי את חשה את ההתדרדרות וללא כל טיפול מונע. אינני מאמין שאת נמצאת במחקר ללא ידיעתך, כי התנאים לכך בישראל (כמו כל העולם המערבי) מאוד נוקשים ואין איש מחקר שיעז לעבור על הנהלים, מה גם שמחקרו לא יהיה תקף ואין לכך ערך. לצד זאת, את מתארת שקיים חוסר אמון בינך לבין הנוירולוג המטפל וזה הדבר העיקרי. כמו שניתן להבין גם מדברייך, ליחסים ולאמון בין המטופל לנוירולוג השפעה רחבה ומהותית. במצבים הללו המלצתי היא לגשת למומחה אחר כדי לקבל חוות דעת נוספת לגבי מצבך ובאופן ספציפי לגבי הטיפול המומלץ. לרוב, הנוירולוגים הבכירים שמטפלים בטרשת נפוצה גם בעלי ניסיון וידע רב בטיפול במחלת ה- NMO. אני חושב שעלייך לקבל תשובה מנומקת מדוע נכון או לא לטפל בך באמצעות פלסמהפארזיס והאם יש או אין יתרון לטיפול במבטרה. תשובות ספציפיות כאלה ניתן לתת רק אחרי בדיקה מקיפה וסקירה של כל החומר הרפואי שלך. בנוסף, לאחר הדחיפות שבירור מהו הטיפול המיטבי באמצעות חוות דעת נוספת, הייתי נוגע בנושא השיקום. עמלת והשתקמת במשך שנתיים עם תוצאות מעולות ולאחר קבלת הטיפול המתאים יש לראות כיצד את חוזרת לתוכנית שיקומית המתאימה לך: באופן עצמאי, בשיקום בית או דרך אחד ממרכזי השיקום בארץ. אנחנו בתקופת החגים (הבעייתיים) ולכן מקווה שאכן תוכלי לתפוס את אחד המומחים (כנראה באופן פרטי) לפגישה דחופה שלאחריה תוכלי להרגיש בטוחה יותר ועם הטיפול הנכון. ומקווה שגם תכתבי לנו שוב ותעדכני אותנו. המון המון בהצלחה

שחקנית1
21/09/18 2:12

אני באמת מנסה להכנס למומחה אחר ע"י עסקן רפואי. נראה במה זה יועיל. למען האמת נמאס לי להלחם... נראה לאן יובילו הדברים בתודה

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
21/09/18 8:46

שלום מיכל, ההתעסקות עם הבירוקרטיה וקביעת התורים יכולה להיות מתישה ואני מאמין שברגע שתגיעי לנוירולוג הנכון יהיו תשובות שיובילו להרגשה יותר טובה ורוגע. לא צריך להשתמש בעסקנים רפואיים. אני אצרף את רשימת המרפאות לטרשת נפוצה בישראל, כמעט בכל מרפאה הרופאים הבכירים מקבלים מטופלים גם באופן פרטי וניתן על הפגישות הללו (ברוב המקרים) לקבל החזר מהביטוח המשלים של קופת החולים.

NMO-80-דן
22/09/18 12:10

שלום מיכל יש לנו קבוצה בפייסבוק שנקראת נירומילטיס nmo . ויש לנו קבוצת ווצאפ שבה אנו עוזרים אחד לשני. מאמין שחלק יוכלו לתת את מבטתם על הנושא. אציין שרובנו לוקחים מבטרה אציין שממתי שהתחלתי לקחת מבטרה אני ללא התקפים. לוקח זמן לתרופה להשפיע לפחות כמה חודשים. יש עמותה שעוזרת לחולים אם על ידי הוזלה של התרופה או מאבק בקופת החולים לעמותה קוראים חברים לרפואה. מאמין גם שיוכלו לעזור גם לך. בהצלחה מקווה שניפגש בקבוצה שלנו ורק בריאות.

שחקנית1
23/09/18 3:54

עזבו, בכלל לא מבינה מה נותן לכם כח לקום בבוקר. הרי החושך נשאר אותו הדבר אם לא מחמיר:( שום גמד לא בא בלילה ולקח ממני את השיתוק ברגליים.... ולהפוך מתורמת לנזקקת ומוגבלת לא מטיב הרבה עם הרצון להמשיך ולהיאבק. מהם הסטטיסטיקה למות ממחלה זו?

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
23/09/18 9:57

מיכל, אחרי המאבקים במחלה, שיקום ארוך ובמקביל גם מלחמות מול הבירוקרטיה ניתן להבין את הייאוש שלך. לאחר כל מה שעברת והמאמצים הרבים מגיע לך להרגיש יותר טוב וכואב לקרוא שהמחלה שלך עדיין סוערת. ישנם מקרים כמו שלך, בהם הייתה תקופה של מחלה מאוד סוערת שלאחריה היו שנים של שקט ושיקום ללא הפרעות. אני מצטרף להמלצתו של יהודה80 להיכנס לקבוצת הוואטסאפ כי אני מאמין שהחשיפה למקרים הללו נותנת כוח לקום בבוקר ולהיאבק, הם מראים שאכן זה אפשרי. אולי חברים מקבוצת הוואטסאפ יראו את ההתכתבות שלנו ויוכלו לשתף מניסיונם גם בקהילה שלנו. אינני נביא ולא ניתן לדעת כיצד תתקדם המחלה בעתיד, אך כן ניתן לומר שכאשר נאבקים (בודקים מהי התרופה מתאימה ביותר, מתמידים בשיקום ולצערי גם לא מוותרים לבירוקרטיה) אפשר להיות בטוחים שהגענו למקסימום התפקוד וההרגשה הטובה האפשרית. רגעי הייאוש והתסכול הם טבעיים לאור התמודדות כה ארוכה והנסיגות שחווית. כדי שהם לא יימשכו וישפיעו גם על הטיפול בך, כדאי לפנות במקביל לטיפול פסיכולוגי ופסיכאטרי שיעזרו לגייס את הכוחות להמשך. תמשיכי לשתף אותנו ואני מאוד מקווה שנוכל להתעדכן שאת מרגישה טוב יותר במהרה.

שחקנית1
25/09/18 3:43

בשביל מה? ביטוח לאומי שלא מכיר בך, משפחה שלא תומכת, חיים שנגדעו באיבם, וטיפולים שאינם מועילים כלל??? אז למה להלחם? הרי לטענת כולם אני מציגה, 'יאלה, קומי עצלנית מהמיטה ותתחילי צעוד כמו בת אדם במקום לקפד עם קביים, ואנא, הפסיקי להתקשקש על עוורון, הביטי בשני עינייך על העולם ותתקדמי איתם במקום לגרור לעצמך מחלות שאינן.... אז נמשיך לשחק בבמת החיים, בובת סמרטוטים שדועכת ונעלמת... סתם, כי פשוט נחמד לי להיות עם 'ידיד' כזה, להלחם בו, להאבק מולו... בחרתי בו מתוך התכול ולו, במקום אבחנה ארוכה בלועזית, מילים וקיצורי מילים ואבחנה אחת ברורה 'סרטן' בטוח לי שהייתה תמיכה אחרת, משפחתית, קהילתית חברתית. אבל מה לעשות שלא 'זכיתי' בזה, ובמקום זה לקיתי בכפליים. די מתחרפנת, יום יבוא, יטול מלאך המוות את נפשי, גאולת החיים היא המוות. רק עניין של זמן, השאלה מתי.... אולי נשמעת ממורמת וכאובה, עוד 'תיק פסיכולוגי'. אבל גם קולטת עכשיו בצער ובכאב שמעולם אבל לעולם לא דברו איתי על המחלה, שמעתי את האבחון מאחורי וילון החדר בבית החולים, לבד, בחשיכה, נערה בת חמש עשרה וחצי שאיבדה את מאור עיניה, קמה לעולם חשוך ו- אכזר.. בבוקר, כבר כאילו ידעתי עליו, התחלתי עם טיפול ובמקביל 'גללתי' לראות מה ידוע עליו. איש מעולם לא טרח לספר לי עליה, להכין אותי לקראתה, מעולם לא ניגשה אלי עו"ס של בית החולים, לא דיברו איתי, דיברו מאחורי גבי, כאילו ה'עוורון' גזל ממני את יכולת השמיעה, את ההבנה, הייתי צעירה ובגרתי בטרם עת.. ציפו ממני שאמשיך עם החיים למרות מה שהם קטעו לי... והמשכתי, מטופלת באגרסיביות ותלמידה מצטיינת, קמה ונופלת, ונכנעת, שקטה ומבולבלת, ולא פציתי פה. והיום, כשכלו כוחותי כבר אין בי כוחות למאבקים, ולא רוצה הכרה של אף אחד במחלתי, לא זקוקה לתמיכה של אף אחד, מבקשת משהו אחד, (אבל בשום אופן לא אקצר חיי כאן עלי אדמות, אל דאגה!!!) ועדיין לא מבינה למה מנסה להסביר את עצמי כאן, בפורום זה....

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
25/09/18 15:12

שלום מיכל, את נשמעת כאובה מאוד ולאור כל מה שאת מסבירה ניתן להבין גם למה. בנוסף, להחמרה כעת גם בעבר לא קיבלת תמיכה ויחס המגיעים למי שמתמודד עם מחלה מורכבת. ואני מסכים איתך שכנראה הדברים היו אחרת אם הייתה לכך יותר מודעות, כמו לדוגמה שיש עם מחלת הסרטן. לכן אני מאוד בעד הגברת המודעות. גם הגיל שקיבלת את האבחנה, הדרך בה גילית את האבחנה ולמדת עליה וכיצד היית מצטיינת בכל מה שעשית, מובילים לכך שכיום כשיש החמרה את כבר ללא כוחות. אני מקווה שהטענה "קומי עצלנית..." היא לא הפרשנות של מה שכתבתי כי זו ודאי שלא הייתה הכוונה. אני חושב שהכאב שלך הוא מובן ואולי לכן את כותבת בפורום שלנו, כי כאן יש אנשים שמכירים מצבים דומים ויכולים להבין יותר. אני ממליץ שברגעים הללו שאין כוחות, תני לעצמך להיות מטופלת. תפני למקומות שבהם יכולים להבין ולתמוך ובאמת לעזור. אני מכוון לפסיכיאטר ופסיכולוג שניתן למצוא אותם גם במחלקה בה את מטופלת וגם בקופות החולים. אליהם ניתן לפנות ללא כוחות, לא צריך להילחם, רק לתת שיתמכו בך ויעזרו.

שחקנית1
26/09/18 13:28

וכי מה נראה שאיני מטופלת? באמת זכיתי בשליחים מדהימים בדרך שסייעו ועזרו ותמכו, אבל מי שאינו חווה דבר כזה לעולם לא יוכל להיות כתומך, כמעודד. כמו"כ הרקע שממנו אני מגיעה לא תמיד מובן, יש לי עבר מורכב, והרבה התמודדויות שעברתי בחיים שגרמו לי להיות מוכנה לחיים, להאבק בהם בכל הכוח והיו לי כל הסיבות בעולם לנטוש ולעזוב. אבל מגיע שלב, ומצדיעה לעצמי שהחזקתי מעמד למעלה מ7 שנים בשביל ליפול, בשביל לא לרצות עוד להאבק, בשביל שיתנו לי לסיים את חיי בשלווה ובמנוחה. אבל כנראה גם זה נגזר, אחרת אין לי הסבר למה דברים כאלו קורים. יהיה טוב בעז"ה.

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
26/09/18 15:25

מיכל, אפשר להבין את הרצון שלך במנוחה. אחרי עבר מורכב ומאבקים לאורך 7 שנים טיבעי שייגמרו הכוחות. אני וגם הפורום פה כל פעם שתרצי לשתף. אני תמיד אנסה לעזור ככל שאוכל וכמיטב יכולתי ומקווה כמוך וביחד איתך שיהיה טוב

שחקנית1
26/09/18 19:07

כמו שנפלתי עכשיו כך אקום... יעברו הימים, אחזור לשיקום, אעמול, נחזור לשגרת חיים למרות האבדן... ואז יבואו ימים שאחייך, ולא אאמין שהייתי בביצה הזאת. רק שכבר יגיעו מהר.......

NMO-80-דן
26/09/18 19:28

שלום מיכל, מתחיל בזה שאסור לנו להתייאש יש לנו עוד זיכרונות טובים לאגור וכן לנסות לחייך תמיד, כפי שהצעתי את אמרת שכל מי שתומך לא יודע מה את עוברת, בגלל זה הצעתי להכנס לקבוצה שלנו לדבר עם אנשים שחוו את אותם קשיים כמו שלך, וגם עזרה או תמיכה, הרי כולנו שותפים לאותה סיטואציה, בנוסף לפי תאור מצווך איו מצב שביטוח לאומי לא אישור לך נכות כלשהי, את מיד יכולה להתייעץ אייתנו אך להתנהל מול ביטוח לאומי, או למי צריך לבקש עזרה על מנת להילחם להשיג את התרופה. גם אם תרצי להתייעץ בפרטי אשמח לראות במה אוכל לעזור, עוד משהו שלמדתי הייתי מאוד מאוד עצמאי והיתה לי עבודה מאוד בכירה במשק, לא הייתי מכיר את המושג לבקש עזרה, למדתי שכל מי שעזרתי לו במשך השנים שמח לתת מענה ולעזור בכל מה שהתבקש אל תראי את עצמך בתור נטל זה הפוך מזה. שהיה לך הרבה בריאות

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
26/09/18 21:09

הלוואי שכבר יגיעו מהר

שחקנית1
26/09/18 19:57

רק אחרי מאבק של 6 שנים והתערבות של עו"ד קיבלנו 25 אחוז בביטוח לאומי, בדיחה אה?! היות והטענה שלהם שעיניים הוא סעיף מנופה... והגדיל הרופא בוועדה לומר לי ש'בלי עיניים אפשר להסתדר בחיים' מעניין שחז"ל הקדימו אותו לפני רבות בשנים ואמרו שעוור חשוב כמת... אחרי שנה נוספת, העלו לי ל60 אחוז אי כושר אבל עם חסימה. העו"ס שלי בביטוח לאומי מתרגזת כל פעם שרואה אותי במצבי על היחס המזלזל שקיבלתי שם. אולי בגלל שכל השנים נאבקתי על עצמאות ולא יכולתי שיראו אותי בחולשתי, והרי ידוע שב"ל הינו מלחמת התשה.. הקצבה שלי היום זעומה מאוד, כולה כולה הולכת על פיזיותרפיה, נסיעות, וטיפולים... כיום, אחרי ההתקף האחרון הגשתי החמרת מצב, ניידות, ושר"מ קבעו לי וועדה לעוד חודשיים, טפשים, רוצה שהם יראו אותי בזמן אמת, לא אחכה חודשיים לשיקום עד שכבודם יואילו לראות אותי... כמו"כ אני באה מרקע מעט שונה, שיתוף וחשיפה לא עושים לי טוב בכלל, גם כאן משחקת בשם בדוי אם כי הנתונים אמת לחלוטין... כן אשמח לקבל סיוע כיצד יכולה להתנהל כראוי מול ביטוח לאומי.

NMO-80-דן
26/09/18 20:23

שלום, קשה לי לאמין שרופא עיניים, אמר לך שבלי עיניים אפשר להסתדר. הרי עיוור זה 100 אחוז נכות גם לפי מה שאני יודע מבחינת האנשים החולים במחלה ביטוח לאומי הכי פחות עשה להם בעיות. אמרתי שאיבדת ראיה בעין את מתחילה מ30 אחוז נכות רפואית, במידה ויש משהו בעין השנייה הנכות כמעט מוכפלת, ממליץ לך להסתכל על ספר הנכויות של ביטוח לאומי, אם את בשיקום את בטוח מוגבלת מבחינת נכות רפואית ותעסוקתית, שאת אצל הנירולוג שירשום הכל אבל את כל מה שאת סובלת ממנו/ מתקשה, יש להגיע לביטוח לאומי עם דף מוכן שבו את רושמת בראשי פרקים את המגבלות שלך ואך זה מפריע לך בחיי היום יום. לא צריך לשחק צריך להגיד את האמת, והכי חשוב שהכל אבל הכל יהיה רשום כולל מסמכים מנירופטמלוג וגם חדות ראיה ושדה ראיה.

שחקנית1
26/09/18 20:37

צריך להיות עוורים! בשביל לא לראות את המצב שלי, אבל אולי בגלל המראה שלי שמסגיר אותי כקטנטונת בת 16 ולא הרבה מעבר היחס שלהם שונה כלפי. יש לי עדות על המשפט הזה של הרופא, הוא כנראה חשב שגם איבדתי את השמיעה:( בערעור שהגשתי בקשתי לפנות לרופא אחר בידיעה שנפתחה תיק תביעה למול הרופא הזה, ובב"ל דחו את טענתי, לא הופעתי בוועדה זו, לא יכולתי לשאת את הכאב... ראיתי את ספר הנכויות של ביטוח לאומי, יודעת בדיוק כמה אמורה לקבל וכמה בפעול אני מקבלת, כמה אירוני... יש מסמכים שמעידים על הכל, היות והפרופסור לא כ"כ משתף פעולה, ומרגישה קצת לא נח איתו, הוא מפרט רק בראשי פרקים מה המצב שלי, מבקשת ממנו הפנייה לשיקום וזה מצריך ממנו מאמץ וכבוד בשביל לכתוב לי הפנייה לרופא משפחה! מודה שנפלתי בין הכסאות, אני בהחלט בתהליכים של העברת התיק לבית חולים אחר, אבל שנים של עבודה ושיקום לא מופיעים לי בתיק. כמו"כ שילמתי פרטי בפיזיותרפיה לפרקי הלסת אחרי שטיפת מפרק לסת בגלל שיתוק באזור, כשביקשתי מהפיזיותרפיסט קבלות הוא דרש ממני עוד סכום מופקע בשביל מע"מ. לא יכולתי לעמוד בתקציב שלו אחרי ששילמתי מכיסי הפרטי הון תועפות בעבורו, וויתרתי, כמה חבל כי גם על זה אין לי תעוד. יאלה, סיכמנו כבר שאני בהצגה...

שחקנית.2
03/10/18 2:34

היום קיבלתי אישור לקנאביס, לא מבינה למה אני מתוסכלת מזה. כאילו לא חיכיתי להקלה בכאב- אז למה למען ד' היה לי יום מבאס כ"כ שהרגשתי רע רע רע? כאילו אני פושעת נאלחת, ורק הקאתי את נשמתי פעם אחר פעם בכיור האמבטיה. זה מתסכל אותי!!!!!!!!!!! זה מטריף אותי. אולי כי השלמתי עם המצב שלי ברשיון הזה? אולי כי אני נכנעת??

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
03/10/18 10:21

שלום מיכל, ברוב המקרים תגובת התסכול נובעת מהפרשנות לקבלת האישור בקאנביס. מצד אחד תתכן פרשנות של הכרה במצב, קבלה ע"י הממסד ואפשרות להקלה על הכאב. אך מצד שני, כמו שציינת ייתכן והפרשנות שלך טוענת שאת נכנעת או מוותרת ואז תחושת התסכול היא טבעית ונורמלית לפרשנות זו. במקרים הללו חשוב (לגישתי) להתמקד בפרשנות, כי הדרך בה את חושבת על עצמך משפיעה כמובן על הרגשתך. אני יכול להגיד שכיום לצערי קשה מאוד וזו דרך ייסורים לקבל אישור לקאנביס רפואי. מכאן עולה שכנראה זהו הטיפול המתאים לך ביותר מבחינה רפואית אחרת לא היית מקבלת את האישור (ויש מקרים שהטיפול מתאים ועדיין ישנן בעיות עם האישורים). אני מקווה שכאשר עולה הפרשנות, לדעתי השגויה לפיה את מוותרת, תוכלי גם לענות לה ולתקן אותה שבהתאם למצבך זהו הטיפול המתאים ביותר מבחינה רפואית, האישור רק מראה שאת מתמודדת עם כאבים שכנראה ורק הקאנביס יכול להקל עליהם וטוב שפעלת לקבל את האישור כי הקלה על הכאב תוכל לקדם אותך ולאפשר פעילויות להן הכאב הפריע, כמו בין היתר הפעילות השיקומית.

שחקנית.2
03/10/18 2:35

שחקנית 2- זאת אני מיכל, משהו השתבש לי בשם הקודם. ובכלל בהתייעצות היום עם רופא על המצבהרפואי שלי הוא אמר לי כך במילים הבאות: זה מקרה קלאסי שבו הרופא עסוק במדע ולא בטיפול. אז עכשיו אני פונה למרפאה פרטית, משלמת שקלים שאין לי אותם, מלבד שיקום שזולל ממני הון... ואז צריכה לעשות תהליכים של העברת תיק רפואי לבית חולים אחר. לא מחליש?

שחקנית.2
04/10/18 1:12

והערב נטלתי שוב מורפיום לכאב בלתי נסבל, למרות שיודעת שאחד מן הפותעות לוואי עבורי- לילה לבן... כאילו לא היו לי שלושה כבר השבוע. תהליך קבלת הרשיון לקח לי פחות מרבע שעה!!! כך שזה לא מה שגורם לי לתסכול. התחלתי שיקום מחדש הבוקר- ויש לי דרך ארוכה מאוד. בדקתי על אפשרויות להציל את עיני הימנית- ולמען האמת אין פתרון בעבור זה... רק תגיד לי שהשינויים הקיצוניים הללו במצב רוח קשור למחלה, מעניין שכל השנים התמודדתי בגבורה, המחלה הייתה חלק שולי בחיי ופתאום הפכה למהות חיי (טוב, נו, הקביים מסגירות הכל). מצד אחד רוצה להאבק ולהלחם, אני צעירה, ויש לי שאיפות ויוזמות ברוכות שחלקן הקטן עוד לא התממשו, ומצד שני אין לי כח להיות כבר פייטרית, רוצה להכנס למיטה ולשקוע שם... וזה לבד מטריד אותי

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
04/10/18 16:37

מיכל, טוב לקרוא שאת מתחילה בשיקום, מקווה שעוד בהמשך תוכלי לעדכן אותנו שאת מתקדמת. עוד מקווה שלצד כל הקשיים תוכלי למצוא את הכוחות להשקיע בשיקום וגם להיעזר בצוות השיקומי כשנגמרים הכוחות. מאוד ייתכן שהשינויים במצב הרוח קשורים למחלה. חשוב לי לציין שהשפעת המחלה על מצב הרוח יכולה להתרחש בכמה מישורים, לא רק השפעת הקשיים התפקודים על ההתמודדות הרגשית, אלא גם השפעה ישירה יותר. כלומר, במחלת הטרשת הנפוצה בנוסף לקשיי ההתמודדות יכולות להיות פגיעות ישירות של נגעים במסלולים מוחיים האחראים על המצב הנפשי. לכן במחלת הטרשת הנפוצה ישנם יותר קשיים נפשיים בהשוואה למחלות אחרות שפוגעות בתפקוד באופן דומה, אך אינן פוגעות במערכת העצבים המרכזית (המוח וחוט השדרה).

שחקנית.2
28/03/19 23:00

לא חשבתי שאחיה עד היום. אבל החיים הוכיחו אחרת... הם גדולים מעלי. עברנו בית חולים, דווקא למומחה שנאמרו עליו כאן הרבה בעד ונגד, שילמתי טבין ותקילין, אושפזתי עכשיו לתקופה ממשוכת. ושבורה!!! לא לקחו רציני את המקרה, רק ציינו שזה תיק נדיר ומרתק. הגוף שלי מגיב נורא לכל דבר קטן.... 4mri כלאחד עם אשפוז לפניו בגלל רגישות לחומר...... הפסקתי שיקום, מאפשרת ל'הדס' הרופאה המדהימה שלי לנצח הפעם, להוכיח בצדק מילוציה זה שחתמה בקצה הגליון הרפואי, חותם שנתיים מאבק בנסיון להציל את מפרקי הלסת, בביצוע ניתוח ראש ללא הרדמה!!!!(בעיה עם מרכיבי ההרדמה, והיות ואין תחושה באזור

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
29/03/19 11:40

מיכל, אני מבין שמצבך הייחודי והרגישות לחומרים מסבכים את הטיפול בך ומקשים להשיג כבר הקלה. קראתי את כל התגובות לאורך חצי השנה האחרונה, שהיו רצופות בכאבים אכזבות וסיבוכים לא צפויים. עברת כל כך הרבה, ואת החלק האחרון לגבי מפרקי הלסת לא הבנתי. אני מבין שהתחושה העיקרית היא של אכזבה, אך מקווה גם שהשיקום והמעקב הממושכים וכל הבדיקות שעברת הובילו גם לממצאים ותובנות שיוכלו לעזור לך. גם לתיקים נדירים ומרתקים בסוף מוצאים דרכי שיקום וטיפול, רק אל תתייאשי.

שחקנית.2
30/03/19 22:49

אכזבה..... מילה עדינה לתחושות קשות. דייייייי משוועת לחופשה!!!! ובהעדר תקציב לא יוצאת. מרתק, יש כ'קכ הרבה ארגונים ועמותות למחלות קשות, מחיות וחופשים.ואילו אנחנו שמתמודדים לא פחות, נותרים בצד. מפרק הלסת התנוונה לי, מקשה על אכילה ושתיה, דיבור ופיהוק, טיפולי שיניים ויסורים. מטפלת, לא מזניחה משלמת ה ו ןןן לפיזיותרפיה ועדיין הדרך ארוכה. הייאוש קיים, חא מצליחה להתרומם, כשכן מוצאת משהו מרגיע זה נטו לטווח קצר. אין לי כח עוד!!!

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
31/03/19 12:41

מיכל, בהחלט ניתן להבין שאכזבה היא מילה עדינה מידי לכל מה שעברת. אני חושב על השאיפה שלך לחופשה, גם כנופש מרגיע ומפנק וגם לחופשה/הפסקה מהכאבים וההתעסקויות בנושאי בריאות. אני מסכים איתך שחופשה מאוד יכולה לשפר את המצב וחבל שאין עמותות שדואגות לכך (מתוך היכרותי והלוואי ואני טועה ויש עמותה כזו), אני חושב שבישראל העמותות נשאבות לדברים יותר מיידים ותמיד קיים מחסור במשאבים שלא מגיעים לארגון החופשה, כן יש נופשים מסובסדים בחלק מהאגודות. יכול לשתף שיש לי פנטזיה בתור פסיכולוג שאוכל לרשום חופשות למטופלים ויהיו חייבים לתת למטופלים שלי חופש בתשלום מהעבודה ושקופות החולים יממנו את החופש - אני גם מאמין שבטווח הארוך זה יוכח ככלכלי, כי הולך לחזור מטופל בריא ומאושר ופרודקטיבי יותר. טוב לקרוא שאת ממשיכה בטיפולים ובפיזיותרפיה, זהו תהליך ממושך, אך גם בטוח שבסופו של דבר גם יהיה משתלם. אני חושב שגם רגיעה לזמן קצר היא חשובה ואולי תוכלי לשתף אותנו במה מצאת שמצליח להרגיע אותך לזמן קצר. ובעיקר בעיקר מקווה שתחושי טוב יותר בקרוב, כי אני מאמין שהתחושה הטובה תתן כוח להמשך.

שחקנית.2
31/03/19 16:08

אדרבא, תכוון אותי לאחד מהארגונים הללו.... יש לי למושים היום, וה עוד חלק ששואב אותי עמוק למטה. העדרות מתחילת סמסטר!!! ועכשיו להופיע עם קביים????!!! איזה מן ברוכה הבאה? 4 צלצול ואני עדיין בבית!!!! מה יהיה איתי? האם יש לי עתיש ותקוה בחיים כאלו?

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
01/04/19 10:45

היי מיכל, הארגונים שהייתי מתחיל איתם, הם האגודות לטרשת נפוצה (האגודה הישראלית, הבית לחולי טרשת נפוצה, ו MSישראל) - הקישורים נמצאים פה באתר (במחשב בצד שמאל, ובטלפון אם גוללים עוד למטה). ברור שבמקביל לכל העומס שיש עלייך, קשה להוסיף ולהתמודד גם עם עומס הלימודים. חבל לי לקרוא שאת נוקשה ומבקרת את עצמך, כי אני חושב שיש מקום להיות מלא הערכה לדרך שבה את למרות הקשיים וההיעדרויות (בגלל המצב הרפואי) מתעוררת ללימודים ומקווה שתגיעי גם עם הקביים. במידה ולא תצליחי, בכל מקום אקדמי יש את "המרכז לסטודנט" שיודע לעזור ולהגמיש את התנאים למי שנתקל במצבים רפואיים חריגים כפי שאת עברת. יש מכשולים בדרך להשיג את המטרות שלך, כמו הלימודים, וניתן להגישם אותן - ודאי שיש תקווה ולא לוותר.

שחקנית.2
01/04/19 14:01

האם האגודה לטרשת נפוצה ממנים/מסבסדים חופשה פרטית? סביר להניח שלא. יצאתי לחימודים נטו כדי לא לשקוע מעומס החיים. הם התחילו ברגל שמאל ממש, אח''כ עשיתי שוב מכינה ועברתי במאה... למרות העדרויות תכופות, והנה סמסטר ב' חיסרתי במלואו!!! יש חי סיכוי להשלים אבל אין לי מוטיבציה. המרכז לנגישות לא מספיק מתאמץ כדי להנגיש לי את הכיתה כראוי וכן מבחינת ליקוי הראיה ולי כבר אין כח לריב על זה... כמה להלחם? מתי אומרים 'סטופ' למאבקים?

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
02/04/19 8:48

האגודה לא ממנת חופשים (למיטב ידיעתי), אך כן יש אפשרות לעזרה במיצוי זכויות ואולי גם באפשרויות לנופשים מסובסדים. יש שם גם ייעוץ עורכת דין שאולי תעזור בקשר לזכויות שמגיעות לך בלימודים. כפי שכתבת לגבי הלימודים גם התחלה ברגל שמאל יכולה להסתיים בציון מאה, ולכן לא נכון לוותר או להפסיק להיאבק, אלא לפעמים נכון לעצור כדי לאסוף כוחות עד המאמץ הבא. יכול להיות שזהו הזמן למנוחה, אך לא כדי להפסיק, אלא כדי לצבור כוחות לקראת היעד הבא.

שחקנית.2
02/04/19 11:42

מוסד הלימודים מודע לצרכים, כבר מתחילת שנה מנדנדת ובכל זאת לא נעשה כלום לעניין

שחקנית.2
02/04/19 15:46

וי ההמשך נמחק משומה

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
03/04/19 17:26

לא יודע למה נמחק (לפעמים למחשבים ולאינטרנט חיים משלהם), אבל אם תרצי בהמשך להשלים, תמיד נשמח לעקוב ולהתעדכן

שחקנית.2
04/04/19 12:04

אולי גם אפשר למחוק עבר והווה ולהתחיל יתיד חדש? להסיר נגע ומחלה, כאב וצער, עול ואחריות? קשה לי!!!! ולא מצליחה להתרומם מהביצה ששאבה אותי... תוצאנ של אשפוז שהסתיימה בבריחה

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
05/04/19 9:17

הלוואי והיה אפשר ל"הזיז את הגלגל אחורה" או למחוק אירועים מהעבר, כנראה שהייתי משתמש בזה כמה פעמים ביום. אמנם מטראומות ואירועים קשים ניתן גם לצמוח, אך זה לא תמיד נכון וכמעט תמיד דורש כוחות ותמיכה אדירים כדי לצאת מאלו חזקים יותר, כוחות שחסרים כאשר מתמודדים עם הרבה דברים קשים ביחד. גם מהתגובות שלך עולה בעיקר הייאוש וחוסר הכוחות. אני שמח לקרוא שלמרות היציאה מאשפוז את לא מוותרת על טיפולים. אולי זהו אכן זמן טוב למנוחה כדי לצבור כוחות אל היעד הבא. את כבר מנוסה בטיפולים שונים ואני מאמין שלידע הזה יש ערך רב בבחירת ובניית היעדים הבאים (אם בשיקום, אם בלימודים או כל מטרה אחרת)