מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהייאוש ייאוש ייאוש וb12

ייאוש ייאוש ייאוש וb12

אנונימי
אנונימי
18/09/18 21:40
5 תגובות

היי היי,
אני סובלת מתופעות פיזיות של חרדה כבר 14 שנה, מטופלת בולנפקסין 75 מ״ג.
רוב התופעות שהיו לי נרגעו עם נטילת הכדורים.

בשנה האחרונה הופיעו לי נימולים בגפיים, מיגרנות, תחושת ריחוף וכאבי בטו.
בשבוע האחרון זה בא מרוכז יותר, נימולים בתוספת של תחושת חם מקומית בגפיים. כיף כיף!!

מכיוון שהרגשתי לא משהו, החלטתי לעשות בדיקות דם, וגיליתי שהb12 שלי במצב לא טוב - 165.

התזונאית שלי שלחה אותי מיד לקנות טיפות b12, ולרופאה שתתן זריקות.
היום קיבלתי את הזריקה הראשונה, חייבת לומר שהיא לא כאבה בכלל. ציפיתי לכאבי תופת ממה שקראתי פה ושם :))

והערב אני מרגישה ממש לא טוב.. נימולים, תחושת חום, דופק מהיר..
ואני תוהה אם מישהו הרגיש ככה וזריקות b12 עזרו לו..
האם אני צריכה לחשוש?


תגובות

אור-33
19/09/18 9:30

זה נשמע שאת צריכה לעלות במינון של הויפאקס התופעות האלה של חרדה לפי דעתי..

זואי4
30/09/18 20:46

הייתי על מינון גבוה וירדתי.. תראי מה עניתי לאורית יוגב..

הי יקרה. ראשית, חשוב מאוד שרמת הבי 12 שלך תעלה. מדובר בויטמין חשוב מאוד שירידה שלו יכולה לגרום לדיכאון. אני מניחה שחלק מהתופעות הלא נעימותשאת סובלת מהן קשורות גם לזה. אורית צודקת גם שאפשרות נוספת היא שהחרדה עדיין פעילה והיא מתבטאת במישור הסומאטי - הגופני. ממליצה לך לפנות שוב לפסיכיאטר ולשקול את הטיפול התרופתי בזמן זה. יכול להיות שתוספת זמנית שלך משהו הרגעתי יסייע לך. ספרי יותר על עצמך...ממתי הכל התחיל?

זואי4
30/09/18 18:42

התחלתי לסבול מהתקפי חרדה לפני 12 שנים. זה התחיל מקומר נשימה, דופק מהיר, זרמים בכל הגוף, פלאשים של חום ונימולים. הפסיכיאטר רשם שלי 225 מ״ג של ולנפקסין. לפני שנה הלכתי לפסיכיאטר אחר עקב תחושות נימול וחוסר שקט פיזי. הוא אמר שזה מינון שלא מתאים לי, מכיוון שבמינונים גבוהים של ולנפקסין, האנדרלין עובד יותר וזה מה שעושה לי נימולים. הוא הוריד לי בהדרגה ל75 מ״ג. הכל היה בסדר לכמה חודשים, ופתאום בחודשיים האחרונים הופיעו שוב נימולים. השיא היה לפני שבוע, הייתי לפני טיסה לחו״ל וחטפתי התקפי חרדה אחד אחרי השני. פלאשים של חום, צורך ללכת לשירותים ודופק מהיר. הרגשתי שאני לא מצליחה לצאת מזה, בכיתי מלא. בסוף חברה שלי נתנה לי חצי כדור לורוויאן להרגעה, וככה נרגעתי וטסתי. כל החופשה הייתי קפוצה ולחוצה מחשש שיגיע התקף כזה שוב. ובאמת היו לי כמה תחושות לא נעימות, אבל לא ברמה של מה שקרה לפני הטיסה. עכשיו אני תוהה האם הכדור הזה כבר לא עובד עבורי ואני צריכה לעבור לכדור אחר שיעזור לי יותר וישפר את איכות חיי.

זואי4
30/09/18 19:08

יש לי את הפחד הזה שאני אתקע עם התחושות האלה לכל החיים.. ושזה לא יפתר. וזה מעציב אותי וגורם לי לבכות כל פעם מחדש