מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתן גור
מנהל המרכז להפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר.
דנה צינמן ליטרט
דנה צינמן ליטרט
פסיכולוגית קלינית. למדתי באוניברסיטת תל אביב, אני מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. אני עובדת כבר הרבה שנים במערך להפרעות אכילה לילדים ונוער בתל השומר, תחילה כמדריכה במחלקה להפרעות אכילה, בהמשך פסיכולוגית באשפוז יום, עשיתי את ההתמחות האשפוזית במחלקה וגם את התזה כתבתי בנושא הפרעות אכילה והפחד מהחיים. בשבע השנים האחרונות אני פסיכולוגית במרפאה להפרעות אכילה (הייתי שותפה בהקמתה). בנוסף, יש לי קליניקה פרטית ברמת השרון שם אני מטפלת גם בבוגרות המתמודדות עם הפרעות אכילה.
מורן וילנר סקאל
מורן וילנר סקאל
שלום, אני מורן, פסיכולוגית לאחר התמחות קלינית. בשנים האחרונות עבדתי במרפאה וגם במחלקה להפרעות אכילה לנוער בתל השומר. בעבודתי פגשתי מקרוב את המצוקה, הקושי והמורכבות שפוגשות המתמודדות ופוגשים המתמודדים עם הפרעות אכילה, ונושא זה קרוב מאוד לליבי. כיום יש לי גם קליניקה פרטית בצפון תל אביב : https://www.moranws.com/ אני מאמינה שחלק חשוב מתהליך ההחלמה הוא היכולת לא לחוש לבד, בייחוד במצבים וברגעים בהם נדמה שאף אחד אחר לא מבין מה עובר עלייך, והתחושה יכולה להיות מאוד בודדה. לתחושתי, כל אחת וכל אחד ראויים לחיות חיים מלאים ועשירים, ואני מאחלת לך להצליח להגיע לכך!
אפרת וייס שורץ
אפרת וייס שורץ
נעים מאד, אני אפרת, דיאטנית קלינית, בעלת 12 שנות ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה במבוגרים ובמתבגרים. בוגרת תואר ראשון בתזונה מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במדעי הרפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב. דיאטנית קלינית בצוות הטיפולי של המרכז להפרעות אכילה במבוגרים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, חברה בצוות הטיפולי במסגרת הדיור המוגן של הבית השיקומי לנשים מחלימות מהפרעות אכילה בהוד השרון, ומטפלת במבוגרים ובמתבגרים המתמודדים עם הפרעות אכילה בקליניקה פרטית בהרצליה.

הסכר נפתח.

2 תגובות

הערה: התנצלותי הכנה בפני אי אילו מחברי הקהילה/ גולשי האתר אם פגעתי ברגשותיהם הדתיים בפרסום פוסט זה במהלך יום כיפור. לא יכולתי להמשיך להתמודד עם המחשבות האלה לבדי יותר והרגשתי צורך עז לפרוק.
--
משפט אחד. משפט אחד ואחרי שבועות, חודשים, שנים של שקט הסכר נפתח.
"את לא כל כך רזה."
למעלה מ 24 שעות מאוחר יותר, והמילים האלה עדיין מהדהדות בראשי כמו דורבנות, מרחפות וגוברות על כל מחשבה אחרת שמנסה למצוא את דרכה פנימה.
מצב הרוח ברצפה, הדימוי העצמי - הנמוך גם ככה - נקבר מתחת למשקלן של 5 המילים, כל מבט חטוף במראה או בגופי שלי מלווה בשחורות, הקולות שוב צועקים שמנה, הדחף המוכר לחזור לעשות ספורט אינטנסיבי, להישקל בכל הזדמנות ולשרוף, לשרוף, לשרוף מתגנב בחזרה, מלווה בהרגשה מפתה שגורמת לי לחשוב, "בעצם, למה לא?".
משפט אחד כל כך לא מחושב, כל כך קר וכמעט אוטומטי, וכל מה שנלחמתי להחזיק תחת כתפיים רועדות במשך כל השנים האלה התמוטט עליי בבת אחת. וכמו בתזמון מושלם, בסמיכות ליום כיפור, כשהדיבורים על צום, צום וצום נשמעים מכל עבר.
כרגע אני שבויה של 5 מילים שתמיד פחדתי מהן כל כך, שבמשך תקופה ארוכה הצלחתי אפילו להבליג ולא לתת להן לחדור לתוכי ולפעפע בדמי. אבל הסכר נפתח ואני מוצפת, מוצפת עד כמעט מעל לראש, לא מצליחה למחוק, להתעלם ולהמשיך הלאה. אין בי ספק שאת כבר המשכת הלאה, הפלת הפצצה ולא הבחנת במבט הריקני והמאוכזב שניבט לעברך או בקול הרועד ללא שליטה בשעה שניסיתי להמשיך בשיחה, בשעה שניסיתי לשדר עסקים כרגיל ולא להראות לך שאמרת את המילים הכל כך לא נכונות בתזמון אפילו יותר לא נכון.
ולכל מי שימעד על פני הפוסט הזה, כל מי שימצא לנכון לפנות מזמנו ולשבת ולקרוא שורות אלה - בקשה אחת לי לכם: בבקשה, לעולם אל תאמרו משפטים בנוסח זה שלהעיל לאדם הסובל מהפרעת אכילה, בעבר ובהווה, לא בתמימות דעים ולא במזיד. לא כשתת המשקל ניכר בכל רמ"ח איברנו, ובטח שבטח לא כשאנחנו נלחמים בשדים ובמחשבות כדי לנהל חיים נורמליים ככל האפשר ולשמור על משקל היעד שלנו. סוף מעשה במחשבה תחילה.
גמר חתימה טובה לכולם.


תגובות

צר לי שמילים יכולות לפגוע כל כך. האם יש סיכוי שההקשר שבו נאמרו לא נועד לפגוע בך כל כך? מדקלמת לך מה שאומרים לי לנסות לעשות.. ולא תמיד מצליחה: איך את יכולה לספר לעצמך את הסיפור אחרת? זר לא יבין. ואנשים הם חסרי טקט וזה לא משנה אם כיפור בפתח או לא. חיבוק גדול. כי יודעת כמה מילים יכולות לחרב בנייה של שנים.

נויה13
19/09/18 21:23

מזדהה... :heart: אבל אל תתני לזה לשבור אותך גם שזה קשה אם יצאת מזה נלחמת כל כך קשה אל תתני לשום דבר לשבור אותך לא שווה שתחזרי למחלה בגלל זה ואני מבינה אותך כל כך.... אני גם נלחמת בזה ... אבל לא נותנת להרגשה הגרועה שלי עם עצמי כרגע להחזיר אותי למקום החשוך והנוראי הזה