מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

דניאלה הרצוג
דניאלה הרצוג
ד"ר (PHD) דניאלה הרצוג עובדת במכבי כאחות אונקולוגית מחוזית במחוז ירושלים שפלה. בעלת תואר שני ותואר שלישי במדעי הרפואה בתחום התמודדות עם סטרס וחרדה.
כמוניסרטןטיפול בנבלבין

טיפול בנבלבין

01/10/18 10:04
2 תגובות

אשתי חלתה בסרטן השד לפני עשר שנים והחלימה. לפני שנתיים וחצי המחלה חזרה עם גרורות לכבד ולעמוד השדרה. עד לפני חצי שנה המחלה היתה על אש קטנה והיא קבלה טפול יומי בכדור קסלודה. לפני חצי שנה הקסלודה כבר לא עבדה והיא עברה לטיפול כימו אחת לחודש. לפני חודש כשהתברר שהטיפול לא עובד היא התחילה לקבל טיפול בנבלבין תחילה בכדור ואח"כ בעירוי. מאז שהחלה עם הנבלבין מצבה התדרדר פלאים. מאדם שמתפקד רגיל היא נהיתה שבר כלי עם כאבים עזים ששום משכך לא עוזר כולל מורפיום ואחרים ועם חולשה גדולה עד שהיא בקושי עומדת על הרגלים ולא יכולה ללכת יותר מכמה צעדים.
לא נראה לי שאפשר להמשיך בטיפול הזה.
מה עושים?


תגובות

חיה-הרשקו
02/10/18 9:29

שלום לך, מצטערת לשמוע שהטיפולים לא עוזרים. ממליצה לפנות שוב לאונקולוג שלה להתייעצות לגבי המשך טיפול.

dafni
03/10/18 13:32

שלום, ראשית אציין כי איני רופאה ולא בעלת מקצוע רפואי כלשהו. אני גם לא מכירה את התרופות שהזכרת. אבל למיטב ידיעתי כמעט בכל רגע נתון נערך ניסוי כלשהו בתרופה חדשה כלשהי. כשהמצב כל כך קשה, וכשהכל נראה אבוד, כדאי אולי לבדוק אם ואיך ניתן להצטרף לאחד מהטיפולים הנסיוניים הללו. אספר לך בהזדמנות זו כי בן-דודי חלה במלנומה לפני 9-10 שנים, הגרורות הגיעו כבר לריאות,לכבד ולמעי, והוא נראה כמת מהלך. ואז הוא צורף לניסוי בתרופה נסיונית, והוא עדיין איתנו. חזק, בריא ומתפקד כאילו מעולם לא חלה. אני מניחה שבמרכז האונקולוגי בו אשתך מטופלת יוכלו לתת לך מידע על טיפולים נסיוניים שניתן אולי להצטרף אליהם. אגב, רק אתמול פורסמו שמות הזוכים בפרס נובל לרפואה, - חוקרים שפיתחו תרופה אימונולוגית חדשה, [במקרה, - לטיפול במלנומה, אבל אני לא יכולה להגיד שזו התרופה שריפאה את בן-דודי. אני פשוט לא יודעת מה הוא קיבל]. החולים שהצטרפו לניסוי בתרופה שהם פיתחו חיים ומתהלכים בינינו עד היום. ואגב, חלק גדול מהם גם לא פיתח תופעות לוואי לתרופה. ברכות, ורפואה שלמה לרעייתך.