מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".

חרדה חברתית

13/10/18 19:40
5 תגובות

היי ער״ן,
אז ככה, אני כותב כאן כי באמת רע לי. אני מתמודד עם חרדה כ-12 שנה, היום בן 32, אב, בעל משרה מכובדת, וכל זה בליווי החרדה שהפכה לחלק מחיי. העניין הוא שהחרדה באה והולכת, היא פשוט כזאת. אני שנים נעזר בכדורים לטיפול בחרדה על בסיס יומיומי, חוויתי שנים טובות, ימים טובים יותר ופחות. כרגע אני בתקופה יחסית ארוכה של כשנה, שעקב משברים בריאותיים פיזיים ומשברים בקריירה, החרדה חזרה בעוצמה גבוהה ולקחה אותי שנים אחורה. היום אני יודע לשים על זה אצבע ולומר שאני סובל מחרדה חברתית. אני פוחד להיראות חלש בעיני אנשים, קשה לי מאוד לאכול בחברת אנשים שהם לא הקרובים שלי, אני כל היום עסוק בלנסות ולשדר ״עסקים כרגיל״ כשבפועל, ההיפך הוא הנכון. התחלתי להיעזר בקסנקס xr, שלא הכי עוזר. לעומתו, הקלונקס מסדר אותי ובתקופה האחרונה אני נעזר בו יותר ומפחד להתמכר. העניין הוא שאני מנסה לעזור לעצמי במספר מישורים שונים במקביל. הפסקתי לעשן בערב סוכות בהחלטה מודעת וכך נפרדתי מהסיגריה שהיתה לי למשענת פסיכולוגית. התחלתי סדנה של NLP במטרה לנסות וללמוד לעצב את החשיבה שלי לכזאת שיותר מקדמת. והנה אני, בערב מוצ״ש מוצא את עצמי משתף ופורק.
אני מותש. לא רוצה להיות תלוי בכדור שישפר לי את מצב הרוח, נמאס לי לפחד ולהרגיש במתח, לרעוד, לקפוץ לסתות וללכת כל היום עם סחרחורות ודופק מואץ. מנסה לחשוף את עצמי ולהתרגל לדברים בסיסיים, וכרגע הכל קשה. התיאבון לא קיים, ואני ממתין לכדור כזה או אחר שיתחיל לעזור.
מנסה להתרכז בטוב, באמת שאני מנסה, אך נופל לתוך עצמי, מותש, אפוס כוחות.
אני שופט ומבקר את עצמי, למרות שאני מנסה להיות לעיתים סלחן. משתדל לצאת לריצות פעם-פעמיים בשבוע כדי לאזן את המח, הספורט תמיד עזר לי.
אשמח לשמוע מכם, אם אתם מתמודדים עם חרדה, איך אתם עושים זאת.


תגובות

barak2017
13/10/18 19:52

חח היי חבר, גם לי אכן קשה לאכול ליד אנשים אחרים. למען האמת אני מעדיף לאכול לבד, וממש לא בחברה, גם מבחינת הריחות וגם מבחינה שאנשים מתחילים להתעסק בך במקום במזון שלהם וזה אנשים בעיקר בארץ חסרי תרבות וחינוך. אני מכיר מקרוב את המצב שבו אתה נמצא. צריך להבין דבר אחד שהחיים זה UP AND DOWN היום אתה למעלה מחר אתה למטה. זה שאתה למעלה זה אחלה, משרה מכובדת, כסף טוב, ברוך השם, אבל הקטע הוא שכשאתה בנפילה אתה צריך לדעת לקום מהר. כי ככל שזמן ההתאוששות שלך יהיה קצר יותר ככה משברים נוספים עתידיים יהיו קצרים יותר כי תדע איך לנהל אותם. זה יעבור. תדע שזה סך הכול זמני. כל דבר בחיים זמני גם החיים עצמם עוד מאה שנה לא אני ולא אתה נהיה פה ואנחנו בערך באותו גיל. איך מתמודדים עם חרדה חברתית זה סיפור בפני עצמו. יש לא מעט דרכים להתמודד מול החיה הזו. התמודדת אחת זה להיכנס לתוך הפה של האריה ולנסות לחבל בו מבפנים. האריה זה אותו גורם מאיים. אופציה שנייה זה להימנע ולמעשה זו בריחה וזה צרה כי זה יתקוף בצורה אחרת. אופציה נוספת זה לקחת טיפולים כמו שאתה עושה את הסדנה הזו של ה נלפ. אני יכול לומר לך שאני כבר הרבה שנים בלי כדור ומתמודד עם החרדה החברתית. יש עליות ויש ירידות. לפעמים חוטא באיזה כדורון ככה כדי לתפוס ראש אבל לא דרך קבע. וזה אפשרי השאלה מתי, מפסיקים כדור לא בשעת משבר. אלא כשאתה מרגיש חזק מספיק כדי להתמודד גם עם המשבר וגם עם התופעות לוואי של הכדור תופעות הגמילה. מאחל לך בריאות איתנה ורפואה נפשית וגופנית במהרה אמן

Yasi
13/10/18 20:00

מאוד מזדהה עם הקטע של האוכל בחברת אנשים. קשה לי לבלוע מרוב חרדה. גם לי יש חרדה חברתית. כרגע מחכה לתחילת טיפול cbt גם אצלי היו תקופות טובות יותר ותפקדתי הרבה יותר טוב עם החרדה. כרגע אני ברגרסיה רצינית. מאחלת לכולנו יותר שקט פנימי ולצלוח את המכשולים. שבוע טוב.

Jwl
13/10/18 20:20

תודה לכם על התמיכה חברים. משהו בטבע שלנו, בני האדם, מאוד עוזר כאשר מישהו מבין אותנו. מחזק אותי לדעת שעוד אנשים עוברים את מה שאני עובר. זוהי החרדה, מנת חלקם של אלה שמודעים לעצמם מדי, אלה שחושבים יותר מדי, ומאתגרים את החיים. אני יודע להודות ולומר שהצלחתי לשלוט בה בתקופות מסוימות בחיים, אבל כרגע היא מנהלת אותי יותר מכפי שהייתי רוצה. אני כרגע בחיפוש אחר התרופה ו/או המינון שייצב אותי. חוץ מזה, באמת שאין תלונות. אלה החיים, לא הבטיחו שיהיה קל :). החרדה לימדה אותי להינות מהדברים הקטנים, הילדים, המוסיקה, הספורט וכו׳.

אני מורידה את הכובע לפנייך...אני צעירה בלי ילדים בקושי מסיימת יום עבודה ובקושי מצליחה להתמודד עם המשפחה שלי. בשבילי הדברים הקטנים עוזרים לי כמו לנגן על גיטרה, לקרא ספר והכי אהוב עלי זה מדיטציה, ביוטיוב יש הרבה סרטונים על זה, לפעמים גם קצת זמן בטבע עושה טוב. תאמת לא נירא לי שיש כדור שיעזור נגד זה. מידי פעם אני מסתכלת במראה ואני אומרת לעצמי שאף אחד לא רודף אחרי ואף אחד לא פוגע בי והחרדה זה רק משהו בראש ולא משהו בשר ודם ויכול לפגוע בי.

Jwl
14/10/18 21:08

מעולה. חשוב לעשות דברים שעושים לנו טוב. ונכון גם לנסות ולהחליף מחשבות חרדתיות בחשיבה רציונלית, זו מהות גישת ה-cbt.