מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחותסטילינוקס -תדירות שימוש

סטילינוקס -תדירות שימוש

18/10/18 11:19
1 תגובות

שלום לכולכם ,

מזה תקופה ארוכה אני לא ישנה טוב והרופאה המליצה לי על סטילונקס במינון של חצי כדור.
הכדור עובד נפלא,אני נרדמת תוך מקסימום שעה וקמה לאחר 7 שעות ערנית והכל טוב.
על מנת לא להתמכר לכדור,אני לוקחת אותו לסירוגין בממוצע של 1 עד 2 בשבוע .וכך, שאר הלילות מתעוררת מידיי פעם, אך מתנחמת בלילות בהם השתמשתי בכדור והייתה לי שינה רציפה.
שאלתי-האם לאורך זמן ,שימוש כזה עלול להזיק /לגרום להתמכרות?
האם ניתן לקחת את הכדור ברצף מס' ימים ?
אשמח להמלצתכם וחוות דעתכם בנושא.

בברכה,
נועה


תגובות

ד-ר-דני-זיו
24/10/18 7:33

שלום נועה,

 

מאחר ורפואה היא אינה מדע מדוייק וגם נושא ההתמכרות לתרופות הוא לא "שחור ולבן" קשה לומר בצורה חד משמעית האם השימוש בתרופה סטילנוקס (עלון לצרכן) יגרום להתמכרות. מה שכן, ניתן לומר שהסיכון להתמכרות ול"נזק" כתוצאה מהשימוש בתרופה הינו נמוך יותר במקרה שלך מכמה טעמים:

1.      הסיכון להתמכרות ולתופעות לוואי אחרות בשימוש בתרופה הינו נמוך יחסית לתרופות משרות שינה אחרות, כגון תרופות ממשפחת הבנזודיאזפינים.

2.      הינך משתמשת במינון נמוך של התרופה והסיכון גבוה יותר בשימוש במינונים גבוהים יותר וכאלה אשר הולכים ועולים.

3.      הינך משתמשת בתרופה באופן שאינו יום יומי.

מאחר ובכל מתן של טיפול תרופתי ההסתכלות הינה על התועלת שמופקת מן הטיפול ומנגד הסתכלות על הסיכון לתופעות בלתי רצויות (בהן התמכרות), נראה כי אצלך התועלת הינה ברורה שכן את מציינת שהכדור עובד מצויין ואילו הסיכון לתופעות לוואי ולהתמכרות, ממנה את חוששת, הינו נמוך יחסית (לאור הסיבות המצויינות מעלה).

טיפול כרוני, ממושך ויום יומי בתרופה עלול להיות כרוך בסיכון גבוה יותר להתמכרות אך אם מדובר בשימוש לתקופה קצרה באופן זה, הסיכון נמוך יותר. באופן כללי קיימת עדיפות להגבלת השימוש בתרופות אלה לפרק זמן קצר ככל הניתן מחשש לעליה בסיכון לתופעות לוואי אמנם תרופות אלה נמצאות בשימוש נרחב ולפרקי זמן ארוכים.

ממליץ לך לשקול גם טיפול שאינו תרופתי. הטיפול הלא תרופתי יעיל במקרים רבים ומלווה גם במיעוט תופעות הלוואי. שילוב של טיפול תרופתי עם טיפול שאינו תרופתי יכול להיות יעיל יותר מאשר כל אחד בנפרד. טיפולים שאינם תרופתיים כוללים:

1.      אימוץ הרגלים שמשפרים שינה (היגיינת שינה): הימנעות משנת צהריים, ניהול לוח זמנים קבוע בשינה (לפרוש לשינה ולהתעורר בשעות קבועות), הימנעות מקפאין לאחר ארוחת הצהריים, הפחתת גירויים בסביבה השינה (אור, טלויזיה בחדר), פעילות גופנית של 20 דק' רצוי מעל 4-5 לפני שינה.

2.      טיפול התנהגותי קוגניטיבי – ניתן לברר מול קופת החולים שלך.

3.      הרפייה - ניתן לבצע לפני השינה בטכניקות שונות.

 

בברכת בריאות שלמה ושינה ערבה,

ד"ר דני זיו

רוקח קליני

 

מוזמנים לבקר באתר לייעוץ תרופתי אישי וגם בדוקטור לתרופות בפייס (-:

www.drpharma.co.il

 

מוזמנים לקרוא על מרכז המידע התרופתי של הדסה

מרכז למידע תרופתי הדסה