מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".

לא מצליחה לעזור

26/10/18 13:53
1 תגובות

אולי הבעיה שלי תראה קטנה ולא משמעותית בהשוואה לדברים אחרים הנכתבים בערן, אולם לי היא משמעותית ומשפיעה באופן יום-יומי על ההתנהלות ועל ההרגשה. אני ובעלי צעירים. אני לומדת לתואר שני ואילו בעלי התחיל בשנה שעברה באוניברסיטה הפתוחה תואר ראשון. לאחר השחרור שלו מהצבא הוא החל לגשת פעם אחר פעם לבגרות במתמטיקה ופעם אחר פעם לא הצליח. בניגוד לכך בפסיכומטרי הלך לו נהדר והוא קיבל 704. הוא בחור מאוד חכם, רק שנלחץ נורא במבחנים (לא מאובחן). השאיפה שלנו הייתה שהוא יתקבל לתואר באוניברסיטת ת"א, אבל היעדר הבגרות במתמטיקה מנעה זאת ממנו. עליתי על הרעיון של אפיק מעבר דרך האוניברסיטה הפתוחה והוא נרשם. התנאי למעבר הוא ממוצע של 90 בכל קורס (הצליח רק ב3 קורסים, ובשאר קיבל סביב ה70). הוא לא עושה דבר מללמוד בבית (כי זו הפתוחה והלימודים הם אוטודידקטיים) ועדיין לא מצליח. בנוסף על כל הכשלונות לפני כחודשיים הוא זומן לוועדת חריגים באוניברסיטת ת"א ואמרו לו שהוא מתקבל. הרמנו כוסית שמפנייה והכל, אבל שבוע אחרי זה התקשרה המזכירה ואמרה שזו הייתה טעות. בקיצור, בעלי בדיכאון. לא מאמין בעצמו שיצליח להגיע למשהו בחיים האלה. זה ממש מעציב אותי שהוא לא נלחם על עצמו ולא מחפש דרכים נוספות וגם שלא מחפש עבודה. בקיצור אני בגישת החיים שלי תמיד נלחמת, מחפשת דרכי פתרון, להסתער על המטרה, וגם אם לא הולך, לחשוב על הצד החיובי ולחפש משהו אחר. קשה לי להיות אמפתית כלפיו, והוא השותף שלי לחיים האלה... מרגישה שאני מבינה את התסכול שלו (בצדק, כי הכל הולך קשה), אבל שלא מבינה את דרך ההתמודדות שלו. דיכאון לא יקדם אותו לשום מקום... זהו... אני במבוי סתום. לא יודעת מה לייעץ לו ולא יודעת איך להתנהג לידו כשהוא מתכנס פנימה לתוך הקונכייה שלו..


תגובות

יותם2
26/10/18 20:06

יש לי עצה פרקטית בשבילך: מגיל 30 אין צורך בפסיכומטרי או בגרות כדי ללמוד לתואר בכל אוניברסיטה בארץ (אני לא בטוח לגבי כל התחומים, נגיד רפואה, אבל אני מניח שרובם). בכל מקרה תבררי לגבי תכניות של לימוד תואר ראשון ללא לתנאי קבלה מגיל 30. בינתיים הוא יכול ללמוד במכללה תואר או קורס מקצועי שלא דורש תנאי קבלה, ומניסיוני האישי זה אפילו יותר טוב כי אני גם למדתי במכללה לפני התואר הראשון ואני חייב להגיד שהלימודים במכללה מאוד מאוד עזרו לי להשיג יתרון על פני סטודנטים אחרים בתחום (כי הגעתי עם ידע מוקדם).