מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' דן טרנר
פרופ' דן טרנר
מנהל המרכז למחלות מעי דלקתיות בילדים והמכון לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים, המרכז הרפואי שערי-צדק בירושלים.
ליהי גודני
ליהי גודני
דיאטנית קלינית ביחידה לחולים במחלות מעי דלקתיות ובמחלקות הכירורגיות, המרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי 
חזי יזרעאלי
חזי יזרעאלי
פסיכולוג רפואי מומחה-מדריך. מטפל בילדים, נוער ומבוגרים.
פרופ׳ הנית ינאי
פרופ׳ הנית ינאי
מנהלת המרכז למחלות מעי דלקתיות במרכז הרפואי רבין
פרופ' איריס דותן
פרופ' איריס דותן
מנהלת המערך לגסטרואנטרולוגיה, מרכז רפואי רבין
כמוניקרוהן וקוליטיסתוספי חלבונים proteins ואימון בחדר כושר

תוספי חלבונים proteins ואימון בחדר כושר

06/11/18 19:51
4 תגובות

שלום

סובל מקוליטיס מזה 3 עשורים. כרגע המצב יציב יחסית. מטופל ב. 3 גר' SALOFALK גרנולות Mesalazin ליום.
מזה כחצי שנה אני מתאמן בחדר כושר באופן תדיר - כשעה וחצי מדי יום.
ברצוני להעלות את מסת השרירים שלי תוך כדי אימון, במיוחד כי המשקל שלי יציב ואינו זז לשום כיוון.
רציתי לדעת האם יש איזושהי בעיה מבחינת הקוליטיס או ה. Mesalazin לצרוך תוסף חלבונים המיועד לשימוש ע"י אנשים אשר מתאמנים בחדר כושר ע"מ להעלות מסת שריר.
משהו בסגנון:
https://www.dymatize-athletic-nutrition.com/en_GB/products/iso100-hydrolyzed?number=25181501

האם הספיגה במעי עם קוליטיס של תוסף מסוג זה אפקטיבית?



תגובות

פרופ--דן-טרנר
מומחה כמוני
מנהל המרכז למחלות מעי דלקתיות בילדים והמכון לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים, המרכז הרפואי שערי-צדק בירושלים.
06/11/18 21:40

אין בעיה של ספיגה עם קוליטיס כיבית בייחוד זו ברגיעה. אין התווית נגד חד משמעית עם קוליטיס כיבית אבל לא בטוח שצריך להוסיף חלבונים...הרבה יותר בריא לאכול מאוזן ונכון. לגבי אישור פרטני אצלך יש לקבל מהרופא המטפל.

Daniel1201
08/11/18 1:26

אם המשקל שלך יציב ואתה לא מתקדם לשום מקום, תתחיל להיכנס לפלוס קלורי, מה אתה מצפה? אם אתה מכניס יותר אנרגיה משאתה מוציא אתה תעלה במשקל נקודה, חלבונים לא יעזרו לך לעלות במשקל אלא להשלים ערכים. מה שכן יעזור לך לעלות במשקל זה להתחיל לספור קלוריות, תחשב מהו הBMR שלך ותוסיף לכך 500 קלוריות, זהו פלוס רצוי לא גדול ולא קטן מידי. אני אישית בן אדם שיכול לאכול הכל יחד עם הקרוהן, אבל מה? ברגע שלקחתי אבקת חלבון התחילו לי שילשולים והרגשה כללית לא הכי טובה ולכן הפסקתי, זה הדבר היחידי אי פעם שהביא לי ''טריגר'' לקרוהן. אם אתה ברימיסיה אני לא רואה למה שזה ישפיע. אתה צריך ללמוד ש''חלבונים'' לבד לא יסייעו לך לעלות במסת שריר, זה בסך הכל משהו חשוב אחד מתוך שרשרת, פלוס קלורי ואימונים נכונים אלו הדברים הכי חשובים, להתאמן נכון עם תכנית מסודרת (בעיקר תרגילים מורכבים כמו סקוואט בנץ וכו') ולתת לגוף את האנרגיה כדי שיהיה לו תירוץ לפתח מסת שריר. נראה שחסר לך הרבה ידע בכל הנוגע לחדר כושר, מציע לך להתחיל לקרוא על הנושא בהרחבה, לא בהתנשאות.

aladin
23/11/18 15:34

דניאל, אף אחד לא מתנשא פה. לפחות לא ב-2 התגובות הראשונות לפוסט הנכחי. לגופו של עניין, ברור שאבקת חלבון לא יכולה לעזור לבדה להעלאת מסת השריר ויש צורך באכילה מאוזנת + תזמון לקיחת אבקת החלבון. בנוסף, אם היית עושה קצת מחקר ברשת, היית רואה שיש אבקות חלבון שמשפיעות לא טוב על הצרכנים - בעיקר אם יש להם בעית IBD כלשהי, ויש אבקות שלא משפיעות כלל. זה תלוי בהרכב האבקה ועל מה היא מבוססת: חלב, קפאין, קראטנין, HMB וכו'. בתחילה הרגשתי קצת נפיחות בבטן עם הסוג שלקחתי, אבל עכשיו זה לא מפריע לי בכלל. הסיבה העיקרית לשאלתי הייתה העניין בהשפעת אבקות אלו מבחינת התרומה למסת השריר לאנשים אשר סובלים מקוליטיס כיבית. ואני כלל לא בטוח שההנחה שלך נכונה: גם אם תצרוך מזון בעל ערך של 2500 קלוריות, אבל יש לך התקפה של קרוהן ואתה הולך 17 פעמים ביום לשירותים - לא נראה לי כי תעלה במשקל או איזו מסת שריר כלשהי... אבל בא נשאיר את זה לאלו שיודעים בפורום הזה

Daniel1201
23/11/18 16:00

האגו שלך מאוד גדול, ניסיתי לעזור. אבל תמשיך לנפנף את ה40 בנץ' שלך ולחשוב שאתה מבין, יום טוב.