מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחותגלולות קשות לבליעה | האמת מאחורי תרופות גנריות

גלולות קשות לבליעה | האמת מאחורי תרופות גנריות

3 תגובות

תרופות עשויות להיראות זהות, שמן יכול להיות זהה, התרופות עשויות להיות באותה הצורה, המידה, צבע ומרקם. אז מה בעצם ההבדל בין תרופת מותג לתרופה גנרית? תרופות גנריות אינן תופעה חדשה. המאבק בין תרופות גנריות ל"ברנדד" החל כבר בשנות ה -20 של המאה הקודמת, כאשר החברה שמייצרת את האספירין המפורסם יצאה למלחמה כדי להרחיק תחליפים גנריים ממדפי החנויות הרפואיות. ההבדלים הקריטיים בזמנו בין תרופות גנריות לתרופות מותג היו במספר הבדיקות שנדרשו כדי לאשר את התרופה למכירה (לפני 40 שנה פלוס מינוס). עם זאת, שיטה זו הופסקה עקב תגובות לא רצויות של חולים לתרופות. ב -1962, ה- FDA האמריקיאי נכנס לתמונה וגרם למהפכה בתעשיית התרופות באמצעות שינוי של חוק המזון, תרופות וקוסמטיקה, שחוקק במקור בשנת 1938. החוק החדש אילץ את יצרני התרופות להוכיח את יעילות התרופות שלהן לפני שניתן היה להוציא אותן למכירה בחנויות. הפרט המעניין הוא שתקנות חדשות אלו הוטלו גם על חברות תרופות המותג וגם על ייצרני תרופות גנריות. משתמע מכך שעל פי החוק החדש, שיווק תרופות גנריות נהיה תהליך מסובך ויקר. ב1984 קרה דבר מעניין. על פי חוק הכט-ווקסמן, כדי לייצר ולשווק תרופה גנרית, על הייצרן לחכות לתום תקופת הפטנט של תרופת המותג ולאחר כך, להוכיח שהתרופה הגנרית כוללת את כל הרכיבים הפעילים של תרופת המותג. Same same, but different, but still the same ועכשיו לשאלת מיליון הדולר- האם תרופות גנריות שונות מתרופות מותג? ? ממש לא. אני צרכן ותיק של תוספי תזונה גנריים. תוספי התזונה הגנריים שלי כוללים בדיוק את אותם הרכיבים שבתוספי המותג. ההבדל היחיד הוא במחיר (ובשם). רגע ההתגלות שלי היה תוך כדי ביקור בארה"ב. מצאתי את עצמי עומד בWalgreens המפורסם ומסתכל על חבילת Centrum ותוסף ויטמינים גנרי. המולטי ויטמין הגנרי היה כמעט 20% יותר זול מCentrum והאמת היא שהחיסכון הרגיש יפה בכיס. האם יצא לכם להתנסות עם תרופות גנריות? אשמח לשמוע!


תגובות

סימה-לבני
מומחה כמוני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
10/11/18 11:22

שלום רב,

קראתי בעיון את הסקירה שלך, ועלי לציין שיש בה שתי טעויות בסיסיות:

  1. נראה שאינך מודע לנושא הרגולציה של תרופות גנריות לעומת תרופות מקור. הדבר מעוגן בחוק וכולל התייחסות לחומרים בלתי פעילים ולא רק לחומרים הפעילים שאמורים להיות זהים. השפעת החומרים הבלתי פעילים מקבלת התייחסות במבחן ל"זמינות ביולוגית" שיכול להצביע על תכשיר זהה לחלוטין בחומר הפעיל, אך לא נספג או לא מתפזר בגוף כמוהו ולכן לא יכול לשמש כשתכשיר גנרי. אתה מוזמן לעיין בנוהל משרד הבריאות: נוהל 08 משנת 2012 עם עדכון ל 2018, לנושא רישום שינוי וחידוש תכשירים רפואיים כאן.  עבור לעמוד 42 ל"נספח 3 - הדרישות לרישום תכשירים גנריים" ותראה עד כמה הנושא הזה מורכב.
  2. תוסף תזונה איננו תרופה, ולכן אינו כפוף לכל מה שמחייב החוק את התכשירים הגנרים. ההבדל הגדול בין הצנטרום שראית בארה"ב לבין המקביל שלו שחשבת שהוא גנרי, שאין לך כל דרך לדעת אם הוא באמת גנרי, גם אם רשימת המרכיבים הפעילים תהיה זהה ובכמויות וריכוזים זהים. שכן תוספי תזונה לא נבדקים ע"י משרדי הבריאות, אינם מחוייבים להגיש הוכחות שמה שכתוב על האריזה הוא באמת מה שבתוכה, ובוודאי שאינם מחוייבים לבדיקות של זמינות ביולוגית.

לסיכום,

אם התכשיר החלופי לצנטרום שקנית, עונה לך על הציפיות, כלומר אתה מרגיש איתו טוב, ואינך סובל מתופעות לוואי, אזי הרווחת שכן קבלת את אותה תועלת בעלות נמוכה. אבל אם חשבת שקבלת את אותו דבר, במחיר נמוך, הרי שלא זה המצב. קבלת תכשיר חלופי. ויתכן שאם היית אוכל חמישה עד שמונה פרות וירקות כל יום, היית מקבל את אותה תועלת בעלות עוד יותר נמוכה.

נקודה למחשבה!

אתה מוזמן לעיין בספר שכתבתי בין היתר על הנושא הזה, ראה בחתימה שלי למטה,


 

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות בעידן שבו המידע אינסופי" 

תודה סימה, ותודה על הקישור לספר!

הי טאי , 

אני מסכימה עם כל הדברים שסימה כתבה, ואף רוצה להוסיף:

היות שאתה הכנסת קישור לחברה אשר משנעת ומשווקת תרופות אונליין מבית מרקחת מהודו - חייבת להדגיש:

הרגולציה על תרופות מהודו היא אינה אותה רגולציה על תרופות בארה"ב ובמערב אירופה. 

ולכן, גם תרופות גנריות אשר מביאים מהודו- יש לחשוב מספר פעמים אם בכלל לקחת אותן, היות שהפיקוח על המפעלים להכנת תרופות גנריות בהודו הוא לקוי. הנ"ל ידוע, ובגלל זה עלות התרופות בהודו היא זולה יותר. 

מלבד זאת, מהם תנאי השינוע של התרופות אשר רוכשים אותן אונליין?

איך הן מאוחסנות לפני שהן יוצאות לשדה התעופה ועד שמגיעות לארץ?

מי מפקח על תרופות מהסוג הזה? האם יש זיהומים? האם ההרכב הוא בטווח התקין של 80-120%?

אני לא אקח אחריות ואמליץ על רכישת תרופות גנריות (או לא גנריות) אונליין ובמיוחד ממקור בהודו,  ללא אישור משרד הבריאות, שאחראי על הבקרה.

אגב, גם לא תוספי תזונה - שאין לך כל מושג מה תנאי האחסון, השינוע, ובכלל תנאי הייצור.

 

בבריאות

ד"ר ורדית קלמרו

רוקחת קלינית

 

ואם מתאים לך, אתה מוזמן לבקר באתר לייעוץ תרופתי אישי וגם בדוקטור לתרופות בפייס (-:

www.drpharma.co.il