מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".

חוסר ביטחון

12/11/18 11:04
6 תגובות

היי כולם!
מאז שאני זוכרת את עצמי אני חסרת ביטחון. הוא בא לידי ביטוי בעיקר כאשר אני ניצבת מול אנשים שאני מרגישה שהם חזקים ממני באיזשהו אופן, למשל, מבחינה אינטלקטואלית, מבחינת השכלה מסוימת וידע כללי, לכן פעמים רבות אני בוחרת שלא להביע את דעותיי או עמדותיי, על אף שלעתים הייתי רוצה להגיד את מה שיש לי מה להגיד. לפעמים אני גם נמנעת מלהיפגש עם אנשים מסוימים מתוך תחושת חוסר הביטחון, על אף שחלק מאנשים אלה קרובים לאנשים שקרובים אליי וכן הייתי רוצה להיות מסוגלת להיפגש איתם ועם אחרים שמעוררים בי מעין חרדה. הייתי רוצה לחזק את תחושת הביטחון העצמי שלי, להאמין בזה שיש לי מה להציע ולהצליח לחוש יותר ביטחון. אני מרגישה שזה מפריע לי בחיי היום יום והייתי רוצה להתגבר על זה. לחוסר הביטחון שלי יש שני אפקטים נלווים, כאשר האחד הוא בלבול במילים כשאני כבר מחליטה לדבר (כאילו המחשבות לא מסודרות לי טוב בראש), והשני שיותר מפריע לי הוא ההסמקה שאני לא מצליחה למנוע. לדוגמא, כשאני נלחמת בזה ומתחילה לדבר, פתאום תשומת הלב שנותנים לי האנשים שמקשיבים לי מעוררת בי חוסר ביטחון ואז אני עלולה להתחיל להתבלבל במילים ולהסמיק.

זה מאוד מאוד מפריע לי..אשמח לתגובות שלכם, בתקווה שיחזקו אותי ויסייעו לי להתמודד טוב יותר עם חוסר הביטחון שלי :)


תגובות

Yasi
12/11/18 12:00

אני מדמיינת את מה שתיארת. זה נראה לי ממש לא נעים ובטח קשה. מקווה שתקבלי כאן עצות מועילות. רק רציתי לשלוח לך את תמיכתי.

מתמודדת4
20/11/18 19:32

תודה רבה, לא מובן מאליו שמישהו יפנה מזמנו כדי להראות למישהו אחר שאכפת ממנו, על אף שמדובר באדם זר לחלוטין.

Nikoli
12/11/18 12:42

אני מרגישה אותו הדבר אז את לא לבד לפחות, אשמח שתדברי איתי אם תרצי ונעבור זאת יחדיו

שירה46
13/11/18 12:39

היי לך, נשמע שאת מתמודדת עם מידה מסויימת של חרדה חברתית. כבעלת חרדה חברתית כבר שנים אני מבינה את הקושי שלך ואת תחושות הזרות והנחיתות. ממליצה לך ללכת לטיפול התנהגותי שילמד אותך לזהות את מה שמפחיד אותך באמת ויעזור לך להתמודד טוב יותר עם הסיטואציות החברתיות ביומיום. אני התחלתי טיפול בשנה האחרונה. אי אפשר לומר שהוא העלים לי את הבעיה, אבל בהחלט ניתן לומר שאני חיה איתה קצת יותר בשלום ושאני הרבה פחות נוקשה עם עצמי מבעבר. אם תרצי שיחה, עצה או סתם לשתף- אני פה:)

חצב
18/11/18 16:12

היי מתמודדת, מחזקת אותך על רצונך להיות שלמה עם עצמך. מבינה לליבך שיש אנשים שאיתם אנחנו מרגישים באינטרקציה חופשייה יותר להביע את עצמנו ויש אנשים שפחות. מתחברת למה שכתבו לך קודם, כולנו שונים וכל אחד מאיתנו מתמודד עם קושי זה או אחר, גם אם מבחוץ זה נראה אחרת. מאמינה שיש לך חוזקות,יכולות שההתמקדות בהן יכול לחזק לך את תחושת הביטחון העצמי שלך, את הערך העצמי שלך. את נשמעת בחורה נבונה ואולי אימון אישי יעזור לך למקד טוב יותר את החוזקות שלך ויבהיר לך נקודות שישחררו לך את החסמים. קרן שמש חמימה לך!:smile:

מתמודדת4
20/11/18 19:30

.