מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' אורי אלקיים
פרופ' אורי אלקיים
מומחית לראומטולוגיה, מנהלת המכון הראומטולוגי במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), יו"ר האיגוד הישראלי לראומטולוגיה.
ד
ד"ר חגית פלג
רופאה ביחידה הראומטולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים . מומחית בפנימית וראומטולוגיה. 
פרופ' מרב לידר
פרופ' מרב לידר
בוגרת ביה״ס לרפואה של אוניברסיטת תל אביב cum laude מומחית ברפואה פנימית (2000) ובראומטולוגיה (2006) פרופ׳ חבר קליני באוניברסיטת תל אביב. מחברת מעל 100 מאמרים ופרקים בספרים בתחום הפמפ, המחלות הראומטיות והאוטואימוניות. מנהלת היחידה הראומטולוגית במרכז הרפואי שיבא.

מובילי קהילה

רם בלס
רם בלס
יו"ר מתנדב בעמותת ענבר למחלות ראומטיות, אוטואימוניות ודלקתיות. מטפל כבר למעלה מ-20 שנה באישתי ומתמודדים יחד עם ראומטיק ארטריטיס (RA).
כמונימפרקים (ראומטולוגיה)שאלה שמעניינת אותי: מדוע לא מציעים לי עם המחלה האוטואימיונית לי ניתוח החלפת מפרקים במקום הטיפולים הביולוגיים?

שאלה שמעניינת אותי: מדוע לא מציעים לי עם המחלה האוטואימיונית לי ניתוח החלפת מפרקים במקום הטיפולים הביולוגיים?

16/11/18 20:16
7 תגובות

זה משהו שעניין אותי. המפרקים הפגועים שלי הם מפרקי הירך. אני בטיפולים ביולוגיים שלא עוזרים לי והמחלה מתקדמת. מדוע למעשה אף רופא.ה לא הציעו לי את האופצייה של ניתוח החלפת מפרק כל עוד אני צעירה ומעבר למחלה האוטואימיונית שלי - בריאה? לא עדיף לעשות את זה עכשיו בשלב זה ולא אחר כך? ולהפסיק עם הביולוגי שהורס את הגוף?


תגובות

שלום מפרקי ירך מחזיקים בין 10 ל 15 שנה. לאחר מכן הם נשחקים ויש להחליפם. ההחלפה קשה מאד. בחולה צעיר אם המצב אינו בלתי נסבל יש מקוםלדחות את ההחלפה ככל שניתן ולהרוויח החלפות בעתיד.

כנרת100
19/11/18 17:17

לא ידעתי זאת. תודה רבה לך על התשובה. האם אתה בעד האנברל? ובעד תרופות ביולוגיות בחולים צעירים בכלל?

כנרת100
19/11/18 17:36

האמת היא שכיום בגישה הקדמית חשבתי שהחלפת מפרק מחזיקה בין 20 ל 30 או לפחות כך קראתי. שגילאי המנותחים הולכים ויורדים.

שלום איני מכיר את הזמנים המצויינים אך בהחלט יתכן שהאורטפדים יודעים ומכירים טוב יותר. אין תחליף לשיחה רצינית מול אורטופד העוסק בהחלפת מפרקים ולשמוע את האפשרויות.

כנרת100
20/11/18 16:43

אני מבינה. ובכן אקח את עצתך ואכן אתייעץ עם אורתופד. האם ישנם אורתופדים מומלצים המתמחים בטיפול בחולי סקרואיליאיטיס?

שלום מפרק הסקרואיליאק מנותח לעיתים רחוקות ביותר. בכל מרכז רפואי גדול ישנה יחידה שעוסקת בהחלפת מפרקים כדאי להגיע למרכז בו עובד הראומטולוג המטפל כדי שיהיה שותף לתהליך.

כנרת100
26/11/18 8:12

אשמח לדעת ולהבין אם ניתן מה ההבדל בין הסקרואיליאק להחלפת מפרק הירך שזו הניתוח שמבוצע באופן שכיח? הלא מפרק הסקרואיליאק הוא המפרק המחבר בין האולנה לעצם האגן? אז מה ההבדל? שהרי זוהי הירך....