מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ערן ברקוביץ
ערן ברקוביץ
פסיכולוג רפואי מומחה.
פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר יובל כרמון
רופא בכיר במחלקה הנוירולוגית ביה"ח מאיר.מנהל מרפאת טרשת נפוצה.
ד
ד"ר אסתר גנלין
רופאה בכירה במכון הנוירולוגי בביה"ח שניידר ומנהלת המרפאה הנוירואימונולוגית בו. בוגרת רפואה בטכניון בהצטיינות. בעלת תואר שני באימונולוגיה בהצטיינות יתרה (אוניברסיטת תל אביב) ותואר דוקטור בביוכימיה (הטכניון). משלבת מחקר קליני ובסיסי בתחום טרשת נפוצה בילדים. חברה בקבוצת המחקר הבין לאומית לטרשת נפוצה בילדים- International Pediatric Multiple Sclerosis Study Group (IPMSSG)

מובילי קהילה

פזית
פזית
הייתי בריאה ורופאת שיניים. כיום , חולה בטרשת נפוצה ואומנית קרמיקה, מציירת ומטפלת באמצעות אומנות. קודם כל אמא לשני ילדים נפלאים וחברה עם כמה אנשים חמים וחכמים. יש מתנה ביכולת ליצור ... זה מאפשר נתינה הלאה וידיעה שגם מי שלא מכיר אותי אישית יוכל לקבל משהו ממני שישמח ויגרום לו הנאה. זו הסיבה שאני כותבת פה. לעזור ולהשיא עצה וגם לקבל ידע ממי ששותפים לדרך הטרשים של טרשת נפוצה בדרך זו או אחרת. 
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן הוא ממיסדי חברת MS ישראל בע"מ (חל"צ) ומכהן בה, בהתנדבות, כדירקטור. חברת MS ישראל יוזמת ומנהלת מגוון רחב של פעילויות לחולים בטרשת נפוצה, תוך שהיא מעלה את המודעות הציבורית למחלה, להשלכותיה ותופעות הלוואי שלה. בהשכלתו, הוא מוסמך של הטכניון בחיפה בהנדסת מחשבים, עם התמקדות בתחום רשתות תקשורת ונתונים וכמו כן בוגר, בהצטיינות, של התוכנית לניהול עסקי בכיר של האוניברסיטה העברית בירושלים. בשנת 1990, לאחר שירות קבע בממר"מ, לביא היה ממקימי הסניף הישראלי של חברת מיקרוסופט בישראל (עובד מס. 2) והמנהל הטכני הראשון שלה. בהמשך כיהן גם כסמנכ"ל השיווק והמכירות של מיקרוסופט ישראל ללקוחות גדולים במשק הישראלי. בנוסף לפעילות ההתנדבותית ב-MS ישראל לביא מכהן מזה כ-4 שנים כחבר ועד בעמותת איגוד האינטרנט הישראלי. כמו כן, לביא הוא המקים, הבעלים והעורך הראשי של האתר www.netcheif.com - המספק ידע נרחב ביותר על תחום האינטרנט והתקשורת, תוך התמקדות בסביבה הביתית. לביא נשוי לאורלי שאובחנה כחולת טרשת נפוצה לפני כ-20 שנה, הוא מתגורר בבת-ים ואב לבן ולבת.
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
קהילת הבית לחולי טרשת נפוצה ו-CARE GIVERS הגדולה בישראל של אלפי חולים ובני משפחות, בני זוג וחברים מהמעגלים הקרובים. קהילה תומכת, המפגישה בין חולים וותיקים לחדשים, ומעניקה "במה" להעברת הסיפור האישי, באמצעות ראיונות טלוויזיה, רדיו, ותקשורת כתובה. קהילה שבה אנו מפעילים מערך של תכנים רלוונטיים המתחלפים מידי חודש, סדנאות והרצאות בלייב של אנשי מקצוע ברי סמכא ושל חולים המעניקים מהידע ומסיפורי החיים שלהם ונותנים השראה, מתוך רצון להשפיע, לחולל שינויים, לתמוך ולהנגיש מידע חיוני ומשמעותי לחולים ולסובבים אותם. המלצה נכונה, של חולה וותיק או של איש מקצוע, כאן ועכשיו, יכולה לשנות מהלך חיים של חולים אחרים! הצטרפו אלינו לקהילה חזקה ומשפיעה – הבית לחולי טרשת נפוצה - בפייסבוק
כמוניטרשת נפוצהביטוח לאומי

ביטוח לאומי

16/12/18 21:16
10 תגובות

שלום
אנח חליתי בטרשת נפוצה לפני שנה וחצי. מטופלת בטקפידרה. עד היום הגוף לא הצליח להשתקם למרות שבבדיקת הmri המחלה נבלמה. אני סובלת מספסטיות, קושי בהליכה, רגליים נוקשות כאילו וסוחבת משקולות.
למרות הקושי אני הולכת בלי מכשיר עזר ועובדת במשרה מלאה

רציתי לשאול לגבי תביעת ניידות מביטוח לאומי.
האם כדאי להתייעץ ולהשתמש בעו״ד או עם חברות כמו זכותי כדי לפנות לביטוח לאומי?
מה הסיכויים לקבל תו נכה, פטור מאגרת רישוי והנחה בקניית רכב חדש ?


אשמח לשמוע מבעלי נסיון ולקבל המלצות לגבי התהליך בפנייה לביטוח לאומי
תודה


תגובות

עינת-מילר
מוביל קהילה
16/12/18 22:04

הי רוויטל חבל על הכסף לפנות לאחד הגופים או לעורך דין. את יכולה לישות את הכל לבד אבל ממש לא להישתדל להיות הכי ״אני יכולה לבד״. את צריכה להציג בוועדה את היום הכי גרוע שלך, את לא משקרת כי היום הזה היה ויהיו עוד כאלו )עדיף לך לבוא עם מקל הליכה) תו נכה בטוח תקבלי ופטור מאגרה מגיע עם התו. גובה ההנחה בקניית רכב חדש תלויה באחוזי הניידות שתקבלי אבל אל תצפי להנחה גדולה, לי יש 70% וההנחה הייתה 18000. לא שאני מזלזלת בסכום אבל ביחס למחיר הרכב הוא קטן וכדי לנצל את ההנחה את חייבת לקנות רכב חדש מהיבואן. מוזמנת לפנוי אלי בפרטי לעוד שאלות ואם תרצי גם שיחת טלפון בשמחה

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
17/12/18 9:19

שלום רויטל, היום יש לביטוח הלאומי מרכז סיוע חינמי שעוזר למלא את הטפסים ומכין לוועדות הרלוונטיות - "יד מכוונת". אצרף קישור שם יש את כל פרטי הקשר והסבר. בנוסף, ניתן לקבוע בכל קופת חולים פגישה עם עובדת סוציאלית שתתן הכוונה ראשונית. "יד מכוונת" והעובדת הסוציאלית ששם בשבילך בחינם בהחלט יכולות להספיק. מחזק ומצטרף לדבריה של עינת: "חבל על הכסף לפנות לאחד הגופים או לעורך דין" - קחי את הכסף אלייך ותשתמשי בו כדי להשתקם ולהרגיש טוב יותר!

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
17/12/18 9:20

וגם... יש לנו כאן, באתר "כמוני" קהילת "זכויות החולה", שם ניתן לקרוא מדריכים, להתייעץ ולקרוא שאלות של אחרים המתמודדים עם מצבים דומים. מצרף קישור:

א-אנונומית
17/12/18 21:38

אם את עובדת במשרה מלאה ומשתכרת מעל 6000 ש"ח, סביר להניח שאין לך מה לפנות לביטוח לאומי. בשלב ראשון צריך לפנות למשרד הבריאות ולהגיע לועדה שהם יזמנו אותך. אני עשיתי את זה לבד, הרוב דרך האינטרנט ואחרי זה משרד הבריאות מפנה למסלול ביטוח לאומי בלי להגיע לשם... כי משם מקבלים קצבת ניידות. במקביל גם דרך האינטרנט קיבלתי תו נכה ממשרד התחבורה תוך שבועיים מרגע ששלחתי במחשב את הבקשה. חשוב שהנוירולוג ייתן לך מכתב שאת צריכה תו נכה ויעזור לך למלא את הטפסים שאפשר להוריד באתרים הממשלתיים. נשמע שמצבנו הנוירולוגי דומה, לפי התיאור שלך... הגעתי בלי מקל/מכשיר עזר (כי אני לא משתמשת), אבל כנראה מאחר ויש לי ספסטיות בשתי הרגליים (והגעתי לאחר יום גרוע שצלעתי (לרוב אני לא צולעת...) בגלל זריקת קופקסון כואבת מהרגיל שהשפיעה על רגל ימין) אז קיבלתי 70% ניידות שזה אומר אצלי כל חודש כמעט 1200 ש"ח (כתלות מרחק ממקום העבודה) ואפשרות לרכוש רכב חדש עם הנחת מיסים של כ17000 ש"ח... שאת זה עוד לא מימשתי חבל לפרנס עורכי דין בשביל משהו כזה (כשחיכיתי בוועדה של משרד הבריאות היו שם הרבה מלווים עם עורכי דין, ולדעתי זה נראה פחות אמין לרופאים). בהצלחה

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
18/12/18 9:06

תודה רבה א-אנונומית, אין כמו שיתוף מניסיון אישי :angel:

רויטל24
17/12/18 21:40

תודה על התשובות היום שוחחתי עם האגודה לטרשת נפוצה והם המליצו להגיש טפסים במשרד הבריאות ולא דרך ביטוח לאומי

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
18/12/18 9:08

מעולה, תודה ששיתפת ועכשיו נוכל ללמוד גם מניסיונך. מקווה שהכל יסתדר ותקבלי את כל מה שמגיע לך (בלי לחלוק עם אחרים). ונשמח אם תמשיכי לעדכן אותנו גם בעתיד כי אנחנו למדים מכל אחד.

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
18/12/18 9:13

מצרף קישור לאתר משרד הבריאות. שם יש פירוט מה צריך לעשות כדי להגיש ולקבל קצבת ניידות. בקישור יש גם קישורים לכל הטפסים

tutu1
18/12/18 12:17

רויטל קודם כל הרבה הרבה בריאות. מנסיון אישי ( אישתי היא החולה) לא נעזרנו בשום עו"ד או יועץ שלוקח כסף אלא במידע של חברים מכאן ובאינטרנט והגשנו בקשות לכל ועדה שקיימת - " ניידות של משרד הבריאות" - " נכות מביטוח לאומי" -וכמובן " פטור ממס הכנסה" !!! חייבים לירות לכל הכיוונים ומשהו יצא ולא להיתייאש. כמובן תג נכה ממשרד הרישוי. את הכל כמובן כאשר את מגובה בניירת חתומה ע"י הניורולוג שלך !!! בטפסים עצמם יש מקום שבו הרופא ממלא פרטים לגבי הסעיף הרלוונטי וכמובן מיכתב ממנו על המצב ולא לוות גם אם לא תקבלי מספיק - תגישי עירעור כדי להגדיל כמה שיותר אחוזי נכות. כמו כן מגיע לך עמוד חנייה ליד הבית וגם ליד העבודה עם מספר הרכב. נכון להיום אישתי יש לה את כל הדברים - 100% נכות כללית ו 80% ניידות ועובדת משרה מלאה ומקבלת את המקסימום האפשר. לקח כמה שנים אבל בסוף הצדק ולצערי המחלה נתנו לה את מלוא הזכויות. בהצלחה ושוב לא לוותר !!!

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
19/12/18 9:50

תודה על השיתוף.