מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

איך לעזור לאחי?

22/12/18 14:52
2 תגובות

אחי חולה שנים רבות ומטופל בתרופות.
הוא עובד וגר לבד. כל הזמן יוצר חובות כספיים. הוריי סגרו לו חוב של מעל מאה אלף שקל. אימי נפטרה והוא שוב מתחיל לבזבז וליצור חובות. איך מפסיקים את כדור השלג הזה. מה ניתן לעשות?
תודה!


תגובות

Lilu1
מנהל קבוצה
בת 30 פלוס, לומדת לתואר שני, ומקווה לטוב בתוך המאבק שלי עם מצבי רוח קיצוניים וחרדות. יחד עם המון אומץ ובלי לוותר, ועזרה מחברים ומשפחה, שהם אהובים שלי והתקווה שלי. מאובחנת עם הפרעה דו-קוטבית, לא מאמינה באבחנות, אלא באנושיות ורגשות. לומדת לעשות מקום לרגשות שלי במסע הארוך שלי להכיר את עצמי ולתפוס מקום בעולם.
22/12/18 17:55

תראי, זה החיים שלו והאחריות שלו, את יכולה להציע לו ללכת לטיפול פרטני או לקבוצה למתמודדים ולהביע את הדאגה שלך מהנושא, משהו בסגנון -״אני אוהבת לך ואכפת לי ממך, אני לא רוצה לראות אותך נכנס למצב ביש שלא תוכל לצאת ממנו״. לי רק טיפול והתמודדות מול הדחקות ודפוסים עזרו לשנות את ההרגלים הלא בריאים שלי, בין היתר לגבי כספים. זה באמת אחד הנושאים המאד אופייניים בהתמודדות שלנו. כדאי מאד שזה יבוא ממנו הרצון והמוטיבציה ולא שהוא ילך לטיפול כדי לרצות אתכם.

אני במאניה האחרונה שלי בזבזתי 180 אלף שח מהירושה של אבי זל בשבועיים .בעיניי הפתרון הטוב ביותר זה 2 סתירות לחי,שיפסיק לזוז רגע.הוא לא מקשיב .פשוט להבין שבמאניה אין קשב כי עולים גבוה וחושבים שיודעים הכל ולא מקשיבים לאלו הרוצים בטובתינו.כדאי שירגע ויפסיק לזוז .אני מתמודדת 16 שנה עם ההפרעה הזאת חוויתי הרבה עליות פסיכיות ועד היום אני בחובות בגלל מאניות .תרופת הרגעה והקפאת החשבון בנק שלו יכולה לעזור לו ואפילו להציל אותו. כי בירידה אחכ כשהו יקלוט כמה גבוה הוא עלה וכמה הוא בזבז ומה הוא עשה וכו..הוא יודה לך.בהצלחה .יד רכה אצלי לא עבד סליחה על הכנות .אם לי היו נותנים סתירה לא הייתי בברוך שאני כרגע נמצאת בו