מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

יאיר - ערן
יאיר - ערן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
רוני -ער
רוני -ער"ן
תפילת השלווה אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם האומץ לשנות את הדברים שביכולתי ואת התבונה להבחין בין השניים.

מובילי קהילה

שרי מתנדבת ער
שרי מתנדבת ער"ן
חיוך עושה קסמים, לא ככה? :)
אלון - ער״ן
אלון - ער״ן
אלון מער״ן מנסה לתת מבט אחר
ענת- מתנדבת ער
ענת- מתנדבת ער"ן
"כי היה מעונן וכבר כמעט נגמלתי מלחלום אבל את באת לי פתאום".
כמוניער"ן - עזרה ראשונה נפשיתזן ואומנות אחזקת הנפש

זן ואומנות אחזקת הנפש

יאיר - ערן

יאיר - ערן

מומחה כמוני
23/12/18 22:19
2 תגובות

במנזר זן אחד בשעת צהריים, הנזירים טיילו בחצר. המורה הזקן שהיה גם הוא בחצר באותו זמן, עבר בין הנזירים ולפתע נשכב על האדמה והחל לזעוק “תעזרו לי! תעזרו לי!”.

הנזירים כמובן מיהרו להושיט עזרה למורה הזקן וניסו להרים אותו מהקרקע אך המורה התנגד ולא אפשר להם להרים אותו ורק המשיך לזעוק “תעזרו לי! תעזרו לי!”.

הנזירים היו מבולבלים מאוד ולא הבינו מה קורה. למה המורה זועק לעזרה אבל לא נותן להם לעזור לו? הם היו חסרי אונים והסתכלו אחד על השני במבוכה.

רק נזיר אחד שהסתכל על ההמולה מרחוק הבין לפתע משהו. הוא ניגש למקום שבו שכב המורה הזועק לעזרה ובלי לומר דבר פשוט נשכב לידו על הקרקע.

באותו רגע, המורה קם, קד קידה עמוקה לנזיר ששכב על הקרקע ועזב את החצר.

===========================================================
שתי סיבות גרמו לי לפתוח באגדת הנזיר הבודהיסטי.

הראשונה היא שלכאורה עוד ספור זן בודהיסטי מיני רבים אבל כשהתחלתי להיכנס לפורום ( ואולי נקרא לו מין בית אלטרנטיבי ) פתאם עלתה בי מחשבה שזה ממש מה שעושים פה כל דיירי הבית - באים ונשכבים ביחד ולצידו של פונֵה או פונָה וכואבים ביחד את כאבה או כאבו שלהם. כי לכאוב ביחד זה קצת פחות כואב וקצת פחות בודד וקצת פחות עצוב וזו הרי מהות הבית מהות המשפחה - כלומר מהות הפורום.

הסיבה השנייה היא כשאשר נתקלתי בספור הנזיר ישר עלה לי בראש הקליפ הכי מדליק שיש של אחת הלהקות האהובות עליי ( והרי הזהרתי אתכם שתמיד אסיים בשיר ). במקרה הזה - אפשר לאהוב את השיר ואפשר בהחלט לא לאהוב ( אני מודה שהוא קצת רועש ואולי לא יערב לכולם ) - אבל דווקא פה השיר פחות חשוב וגם המילים פחות חשובות אבל הקליפ ישר הזכיר לי את הסיפור - לשיפוטכם ...


תגובות

Yasi
24/12/18 8:45

הסיפור על הנזיר כל כך מתאים. יפה שאתה יכול להתבונן על זה מהצד ושככה זה נראה, שאנשים נשכבים ליד על מנת לעזור. אחד הדברים שהפורום עושה לי, הוא מנחם אותי. אני רואה כל כך הרבה טוב שאנשים מפגינים אחד כלפי השני כאן. זה מחמם לי את הלב. הרצון לעזור ולתמוך כך אחד בשני זה בכלל לא מובן מאליו. מעניין שאת הקליפ ראיתי בגרסא אחרת אבל אותו העיקרון. אהבתי גם את השיר עצמו. תודה, יאיר.

יאיר---ערן
מנהל קהילת ער"ן
הכאב הוא בלתי נמנע אך הסבל זה עניין של בחירה And in the end, the love you TAKE, is equal to the love you MAKE
24/12/18 8:56

ריגשת ...