מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.

איך יודעים?

02/01/19 16:06
7 תגובות

היי. כבר שנים שאני "כאילו" מאושרת. יש לי כל מה שאי פעם רציתי... בית, בעל מקסים, בנות מדהימות, אפילו יצאתי לעצמאות השנה... מצחיק, אני מטפלת ברפואה משלימה (כן, הזאת שמקשרת בין גוף לנפש)... וכאילו שאין כלום. הכל ריק, לא מעניין, אני בלי חשק לכלום. לא לצחוק עם הבנות, לא לחבק אף אחת מהן, אפילו לא להיות עם בעלי. אני מרגישה ריקה וריקנית.
אני חושבת, לפי מה שקראתי, שזה סוג של דכאון. אבל אני לא בטוחה...
בעלי אומר שזה בגלל שאני טבעונית... הוא אומר "איך תהיי שמחה? מנעת מעצמך את מנעמי החיים..."אני כן משתדלת לקחת תוספים- B12, D, וכל השאר. אבל עדיין- ריק לי מבפנים...
איך יודעים אם זה באמת דכאון, ואיך לטפל בעצמי?


תגובות

Yasi
02/01/19 16:36

צר לי על התחושות שמלוות אותך. זה קשה לחוש ריקנות. זה מתסכל ומייד. כמה זמן את כבר מרגישה כך?

מרגלית5
02/01/19 16:41

היי. תודה על ההתייחסות. זה כבר כמה שנים, בשנתיים האחרונות זה התגבר ממש. יש לציין שאני טבעונית כבר שלוש שנים.

Yasi
02/01/19 17:25

את בטיפול כלשהו בעצמך? גם הגיל יכול לשחק תפקיד (אני אומרת את זה באופן כללי כי אני לא יודעת בת כמה את). לא חסרים משברים על הבסיס הזה.

Yasi
02/01/19 16:36

ומייאש*

SweetRevenge
02/01/19 17:35

לא חושבת שיש קשר בין דיכאון וטבעונות. לדעתי זה כן סוג של דיכאון, ממליצה לך ללכת לשיחה עם פסיכולוג או פסיכיאטר ולשתף אותם בלבטים שלך. אל תרגישי אשמה על כך שלא טוב לך למרות שיש לך את כל מה שיכולת לרצות, אין זו אשמתך. בנות כמה הבנות שלך? יכול להיות שזה דיכאון של אחרי לידה? יכול להיות שהייתה לך טראומה כלשהי או חוויה טראומטית, בלי או עם קשר לילדות?

barak2017
02/01/19 19:18

אהלן מרגלית, אני לא רופא, לא פסיכיאטר, וגם לא מתיימר להיות פסיכולוג. אני לא כאן כדי לכתוב לך האם זה סוג של דיכאון או לא. אני מציע לך לברר את זה עם עצמך. אתן לך סיפור קצר משלי: כשאני יושב במחשב הרבה זמן ולפעמים לא יוצא מהבית כי אני לומד דרך המחשב אז אני בדיכאון, למה? כי אני לא רואה אנשים, קבור תחת מסך מחשב בחדר הקטן, ובלי תקשורת מסוימת עם בני אדם. מה הנפקא מינה פה? זה שברגע שאתה יודע ש X גורם לך לעצבות, אז אתה צריך או להוציא את ה X מהמשוואה או לחילופין להקטין את ה X ולעשות דברים נוספים שימנעו ממך את הדיכאון / העצבות. את פשוט צריכה למצוא את ה X בינך לבין עצמך, מה גורם לך לאותה עצבות, לחוסר חשק או הנאה... האם את שם בשביל עצמך גם? יש ילדים יש בן זוג יש ויש, אבל מה איתך? את עושה דברים בשביל הנפש שלך? אל תשכחי גם את עצמך מעבר לקן המשפחתי. תחפשי את הטריגר תזהי אותו ואו שתעלימי אותו או שתקטיני אותו בעזרת כל מיני פעולות ומניפולציות עליו. בקשר ל B12 ולויטמינים לטבעוניים מדובר בקשקוש אחד גדול. מה הקשר בין מדד האושר לבין טבעונות? זה שתאכלי בשר לא יהפוך אותך לשמחה יותר. אגב גם אני טבעוני, אמנם אני לא ממהר לכנות עצמי טבעוני כי אם אראה בשר אולי יאכל, אבל אני כבר הרבה זמן לא נוגע בנבלות כי פשוט זה לא נדרש. יש מלא מזון בעולם לא חסר אוכל. ולחשוב על אכילת חיות מתות פחות עושה לי את זה :-) וזה לא קשור, ומה זה מנעמי החיים? כל אחד והפרספקטיבה שלו. את יודעת כמה ירקות ופירות משפרים את רמת הריכוז ובשר גורם לבדיוק ההפך. אז חדל קשקשת. תאמרי לו שיפרגן קצת והכול יהיה טוב :)

נעמה24
02/01/19 19:22

ריקנות זו הרגשה שיכולה לאפיין המון אנשים היום בלי להגדיר אותם דיכאוניים. נכון היום יש לאנשים הכל מבחינה חומרית הכל ועדיין לא מסופקים. תבדקי בתוך הנפש שלך מה חסר לך. ללא ספק השגת בעולם הגשמי הרבה .. תתחברי לעולם הרוח. שם תמצאי פיתרון. ודברי איתי בפרטי אם תרצי אמליץ לך.